Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Og det er i min verden svært lite rettferdig over Trumps valgseier.

Det er din subjektive mening. 

Eh ja, er det ikke nettopp det jeg sa når jeg skrev "i min verden"? Det er forøvrig ikke slik at det ikke dermed også kan være en objektiv sannhet. Og en opplevelse som deles av mange. Kanskje til og med flertallet..

Ellers kan man kun med svært subjektiv mening tolke USAs nåværende regjering som: "Et politisk system som nyter borgernes tillit og lojalitet.

Endret av Gabri3L
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Er ingen Trump fan (langt derrifra) men en skyter seg litt i foten om tolker med tunellsyn på alt han sier eller hvordan verden henger sammen. Det er uten tvil mye Trump sier og gjør som er helt på tryne , men selv om det kanskje ikke er terrorangrep i Sverige så er en naiv om en ikke ser mange av probleme der.

Lenke til kommentar

Hvis Trump mener stor valgjuks skjedde, da kan ikke påstå han er en legitim president.

Trump mener at valget var rigget mot ham. Med andre ord burde han vunnet med større margin. 

Eh ja, er det ikke nettopp det jeg sa når jeg skrev "i min verden"? 

Jeg foreslår at vi heller diskuterer den objektive verden ;) Der vant Trump en velfortjent seier. 

Endret av VR-katten
Lenke til kommentar

Eh ja, er det ikke nettopp det jeg sa når jeg skrev "i min verden"? 

Jeg foreslår at vi heller diskuterer den objektive verden ;) Der vant Trump en velfortjent seier. 

"I min verden" betyr ganske enkelt "slik jeg ser det". Men det er klart, alle elsker jo en kverulant...

I den "objektive verden" vant forøvrig Trump på en alt annet enn velfortjent måte. Det er fristende å misstenke at Trumps beskyldninger om valgfusk kun er for å komme i forkant av beskyldninger om at eventuell valgfusk i så fall var i Trumps favør. De fleste meningsmålinger viste jo at Trump kom til å tape. Likevel klarte han hårfint å komme seg foran i de aller viktigste statene?

Så glade som Trump supportere på ytterkanten normalt er i konspirasjonsteorier, er det merkelig at dette har fått lov til å seile under radaren.

Det er morsomt (eller tragikomisk heter det vel) når Trump supportere til spørsmål om russisk innblanding i valget førte til seier for Trump. Svarer: "So what? Whatever it takes!".

Skjønner de ikke at når Trump er Putins foretrukne amerikanske president, så er det fordi det gavner Russland?

Lenke til kommentar

Det er fristende å misstenke at Trumps beskyldninger om valgfusk kun er for å komme i forkant av beskyldninger om at eventuell valgfusk i så fall var i Trumps favør. 

Mange illegale innvandrere registrerte seg for å avgi stemme blant annet.

Russland hadde ingenting med valget å gjøre. Det er bare fake news. Men om det var tilfelle at Russland avdekket informasjon om Hillary Clinton som gjorde at hun tapte valget, hva så? Viser det ikke bare at sannheten om Hillary ikke tålte dagens lys?

Da er han ikke legitim president fordi da er valget selv ikke legitim.

Du er i hvert fall kreativ med dine logiske krumspring, det skal du ha ;)

Endret av VR-katten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er ingen Trump fan (langt derrifra) men en skyter seg litt i foten om tolker med tunellsyn på alt han sier eller hvordan verden henger sammen. Det er uten tvil mye Trump sier og gjør som er helt på tryne , men selv om det kanskje ikke er terrorangrep i Sverige så er en naiv om en ikke ser mange av probleme der.

«Don’t confuse me with facts, I have made up my mind!»

Lenke til kommentar

Det er fristende å misstenke at Trumps beskyldninger om valgfusk kun er for å komme i forkant av beskyldninger om at eventuell valgfusk i så fall var i Trumps favør. 

Russland hadde ingenting med valget å gjøre. Det er bare fake news. Men om det var tilfelle at Russland avdekket informasjon om Hillary Clinton som gjorde at hun tapte valget, hva så? Viser det ikke bare at sannheten om Hillary ikke tålte dagens lys?

Her roter du visst fælt. At illegale innvandrere registrerte seg for å avgi stemme, det er "Fake News". Det har undersøkelsene i etterkant vist. Det er bare Trumps ego som ikke takler at han tapte "The popular vote" som gjør at han gjentar denne løgnen igjen og igjen. Eventuelt så er det fordi han vet at supporterne hans liker å tro på det.

Han innrømmet for eksempel at "Drain the swamp" kampropet ikke var noe han hadde lyst til å bruke. Men så nærmest ramlet det ut av han på et valgkamp møte, og når han så mottakelsen så fortsatte han med det. Altså rein populisme. Senere oppga han å være overrasket over at folk trodde han mente at han skulle hjelpe Carrier ansatte å beholde jobbene sine i USA, bare fordi han hadde sagt at han skulle gjøre det. Det var jo bare en "Euphenism", eller Euphemism som resten av verden kaller det. Bortsett fra at det ordet heller ikke betyr hva Trump tror det betyr. Så om vi er snille med Trump og lar det gå at han sa ordet feil, som jo hvem som helst kan gjøre, spesielt når man kanskje er litt stresset. Så er fyren fremdeles en idiot. Men det er klart, når den bevegelige delen av velgermassen hans heller ikke vet korrekt bruk av ordet.. Ja, da blir han jo ikke i deres øyne avslørt som idioten han er likevel..

Forøvrig har det på en måte ingenting å si hvem som stod bak e-mail hackingen. Om det var Snowden, eller Assange, eller Russland, eller ja, hvem som helst av Clintons fiender. Så burde det strengt tatt fått folk til å spørre: "Vent nå litt, hvorfor har jeg fått denne tilgangen til disse e-mailene.". Og: "Hvorfor har ingen hacket Trumps e-mail?". At velgerne ikke følte seg forsøkt manipulert er utenfor min fatteevne.

Det som strengt tatt taler for Russland, er sanksjonene mot dem etter deres annektering av Krim halvøyen. Disse sanksjonene skader Russland. Og de opplever det som et angrep. Hvem vil Russland ha som amerikansk president da? En lallende tulling som skryter av Putin, eller en uttalt fiende av Putin? Regnestykket er latterlig enkelt..

Endret av Gabri3L
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Da er han ikke legitim president fordi da er valget selv ikke legitim.

Du er i hvert fall kreativ med dine logiske krumspring, det skal du ha ;)

Valgfusk gjør et valg meningsløst og illegitim fordi ingen vet hvem som har vunnet. Det er også naiv å tro at valgfusk er lett å gjøre bare mot en kandidat og ikke den andre.

Ingen har funnet millionvis registrerte innvandrere, det er en fantasi av en nevrotisk president som ikke klarer å akseptere fakta som ikke støtter hans eget selvbilde som overlegen "winner".

• Liker 2
Lenke til kommentar

Moderatormelding

Off topic er fjernet, i henhold til retningslinjene punkt 1.

1 innlegg med kun en meme, samt 3 innlegg som var svar til dette innlegget, er blitt fjernet. Henviser til trådens regler angående bruk av media. Humor og glimt i øyet er lov, men dersom man vil "diskutere" med memes og one-liners så egner det seg bedre i en annen tråd og i en annen kategori.

Reaksjoner på moderering tas på PM eller i tråd for tilbakemeldinger, ikke i tråden.

Lenke til kommentar

LWT med John Oliver er i farta igjen, og Trump er ikke glemt.   :wee:

Noen satiriske perspektiv på ukens hendelser.

Blir vel borte fra YT pga. DMCA, her er noen alternative linker:

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

«Don’t confuse me with facts, I have made up my mind!»

Greit ironisk når dette kommer ifra en trumpenisse :)

Lenke til kommentar

Track Trump er verdt en titt https://www.track-trump.com/

Imotsetning til andre to-do lister så blir alt paradoksalt nok litt verre for hvert eneste punkt som blir huket av her.....

Ikke alt ser så hakkende gale ut for meg. Anti lobby tiltakene skulle jeg gjerne sett i Norge også. At han stopper nyansettelser i offentlig sektor er nok heller ikke nødvendigvis dumt. Skjønt det vil kanskje få innvirkning på arbeidsledigheten i negativ forstand for en president som har lovet nye jobber til folket. Skattefradrag for child/elder-care synes jeg også høres greit ut. Samt å gjøre det rimeligere å studere.

Sikkert flere punkter som kan bli fornuftige, men det er jo ikke greit å si i hvilken form de kommer til å se dagens lys..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå som uken er i gang er Trumps slurvete uttalelser all over the news i statene og flere andre land. Det har ingenting å gjøre med at han ikke er "norsklærer" som en i tråden klarte å lire av seg. Det har å gjøre med at Trump er president, og dermed har et langt høyere ansvar for å være presis i sine uttalelser enn f.eks. en kandidat eller forretningsmann. Hans publikum er ikke bare fansen, det er statsledere og en lang rekke andre i mange land verden over. Dette er hva som forventes av en mann i hans stilling, i den verden han har trådt inn i.

Etter Trumps uttalelser nå nylig, måtte Mike Pence gi en ekstra uttalelse til EU tidligere i dag, hvor han uttrykkelig meldte at USA fortsatt er helt innstilt på å samarbeide med EU.

http://www.bbc.com/news/world-europe-39027182

Forsvarsminister Mattis er i midtøsten, besøker bla. Irak, og har i helgen måttet svare på spørsmål om hvorvidt USA har planer om å "ta" oljen deres.

http://www.nbcnews.com/news/world/mattis-trump-comments-no-u-s-plan-seize-iraqi-oil-n723201

Ord har ikke mistet sin betydning bare fordi Trump er president. Når hans utsendte stadig må rydde opp i hans slurvete uttalelser er det et problem, og en distraksjon fra de mange oppgavene de ellers ville brukt tiden sin på.

Forøvrig har Carl Bildt noen ord til Trump i et twitterspråk han bør forstå.

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sa jenten som eplekjekt proklamerte at dagens nyheter var at Trump hadde satt inn 100 000 soldater for å kaste folk ut av landet, og klagde over at ingen hadde nevnt det. 

Kanskje på tide å loope seg litt inn, heller enn å demonstrere hvor stort behovet for akkurat det er.

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...