Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Det er i grunn godt gjort at Republikanerne ikke klarer å nominere, gjennomføre komitearbeidet, for så å bekrefte kandidaten i senatet når de holder "makten" -flertall - i alle nødvendige ledd.

 

Det virker som det er gjort slett arbeid med bakgrunnsundersøkelsene på Kavanaugh iom. at det har vært mulig å finne "dritt" reell eller ikke. Basert på hva som er kommet opp virker det som det er investert nok politisk kapital til at fighten blir gjennomført til "the bitter end" nesten uansett hva det måtte være med en kandidat som ikke ville være bekreftbar under ordinære forhold.

 

Det er muligheter for at han ikke blir bekreftet av senatet og alt må ses i sammenheng med mellomvalget i november. Det kan være frykt hos republikanere at hvis de ikke får bekreftet kavanaugh nå så vil de ikke kunne starte prosessen på ny og sluttføre før melllomvalget. Mao. de er reelt redde for å miste flertallet i senatet. Derfor blir det fort hastverksarbeid som fort kan bli lastverk. Det var nevnt i en artikkel fra NYtimes at dette antakelig er siste gang på en generasjon at Republikanerne vil kunne plassere en dommer i høyesterett. Kavanaugh er ung og kan sitte i omtrent en generasjon. Det er mye på spill for Republikanerne.

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvilke løgner,

Det har jeg allerede linket.

 

hvilke uskyldige?

-De fleste vil si at Dr Ford er uskyldig og hun ønsket ingen eksponering, men siden demokratene ville bruke henne til å lage show vil hun for resten av livet bli sett på som et overgrepsoffer. Og siden hun har blitt brukt som brikke i et politisk spill har hun opplevd sterkt hat og drapstrusler, noe hun antagelig må leve med resten av livet.

 

-En av medstudentene til Kavanaugh har mot sin vilje blitt eksponert og det som alkoholiker og narkoman. Siden showet til demokratene ikke er offer vil han bli eksponert enda mere og hans detaljer om hans fortid og hans pålitelighet skal dras gjennom gjørmen.

 

-En kvinnelig medstudent er eksponert med fullt navn med påstander om at hun hadde seksuelle relasjoner til Kavanaugh. Slikt kan få store konsekvenser for livet hennes.

 

-Og Kavanaugh selv er faktisk også å regne som skuldig inntil han er dømt for noe. Hele saken kunne vært avklart bak lukkede dører, men demokratene ønsket lage show så nå har hele familien hans drapstrusler og selv om videre undersøkelser ikke skulle gi noe mere støtte til påstandene så er dette pga all eksponeringen noe som vil henge ved ham for resten av livet.

 

Det er egentlig skremmende hvor lite mange i denne tråden bryr seg om rettsprinsipper eller skaden man gjør mot folks liv.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Joda, republikanerne har sikkert gjort mye rart i andre saker, men i akkurat denne saken kan ingen benekte at demokratene har brukt manipulasjon, løgn og ødelagt livet til mange uskyldige for å nå sine politiske mål.

Tull.

 

Demokratene er for det første ikke en person med en tanke og en agenda. Ja, det er helt sikkert demokrater som kun tenker politisk spill, og det er helt sikkert de som synes måten dette har utspilt seg på er perfekt. ( ikke forstår jeg hvordan dette kan kalles perfekt).

 

Det er dog plausibelt det som påstås, nemlig at hensynet til offeret har veid tyngst og at man har håpet at det ikke måtte gå så langt som det har gått. Det er plausibelt at lekkasjen ikke er bevist.

 

Faktum er dog, som jeg har skrevet før, at man er der man er og må agere utifra det. Dersom Ford har fått en milliard for å stå frem, eller om hennes agenda er politisk eller om det kun er varsling, så er det irrelevant så lenge historien kan være sann.

 

Hver enkelt republikaner og demokrat i komiteen har et personlig ansvar om å kun få kandidater som er skikket gjennom nåløyet. Dette feilet republikanerne med i går.

 

Republikanerne sa rett ut at det var det politiske spillet som gikk forran.. det er forkastelig.

 

(PS. Systemet i USA er elendig og burde forandres, men det er en helt annen debatt)

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er dog plausibelt det som påstås, nemlig at hensynet til offeret har veid tyngst og at man har håpet at det ikke måtte gå så langt som det har gått. Det er plausibelt at lekkasjen ikke er bevist.

Her må du virkelig forklare. Hvordan er det å vise hensyn til et påstått offer som ønsker anonymitet å:

-ikke starte en FBI-undersøkelse med en gang for å få stoppet utnevnelsen før saken blir offentlig?

-ikke foreta utspørring av det påståtte offeret og den opståtte overgriperen bak lukkede dører?

 

Hver enkelt republikaner og demokrat i komiteen har et personlig ansvar om å kun få kandidater som er skikket gjennom nåløyet. Dette feilet republikanerne med i går.

 

Republikanerne sa rett ut at det var det politiske spillet som gikk forran.. det er forkastelig.

Ja, det var det politiske spillet til demokratene de fant forklastelig. Selvsagt kan noen republikanere har gjort mye rart i andre saker, men her bør ingen være i tvil om at flere demokratene har opptrådt meget kritikkverdig.

 

Og jeg kan heller ikke se hva det er du mener republikanerne har feilet med i denne saken.

 

De som påstår at lekkasjen og showet ikke var nøye planlagt og orkestert av noen av demokratene utfordrer jeg til å komme med ett eneste scenario for hvordan saken kunne gått videre uten lekkasje.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Joda, republikanerne har sikkert gjort mye rart i andre saker, men i akkurat denne saken kan ingen benekte at demokratene har brukt manipulasjon, løgn og ødelagt livet til mange uskyldige for å nå sine politiske mål.

Hvis anklagene er sanne så kan konsekvensene bli mye større. Igjen, så er politiske spillet, som begge sider bidrar til (Det hele begynte med republikanernes behandling av Garland) lite relevante til konsekvensene av hvem som egentlig blir høyesterettsdommer.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis anklagene er sanne så kan konsekvensene bli mye større. Igjen, så er politiske spillet, som begge sider bidrar til (Det hele begynte med republikanernes behandling av Garland) lite relevante til konsekvensene av hvem som egentlig blir høyesterettsdommer.

Siden demokratene som visste om saken valgte å ikke involvere FBI så visste de antagelig at saken ikke hadde hold.

 

Og manipulasjon, løgn og å ødelegge livet til uskyldige er altså hevn for hvordan det gikk med utnevnelsen av en annen dommer i 2016? Dette blir bare mer og mer moralsk høyverdig.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hah, det samme sa Kavanaugh.

 

Og det baserer du på?

 

 

Hva tror du skjer med mennesker som kommer med grove falske anklager, sosialt -- og eventuelt økonomisk, i et søksmål for "defamation of character"?

 

Og hvem er uskyldig?

At man er uskyldig til det motsatte er bevist gjelder bare rettssaker og straff -- ikke sosialt eller karrieremessig.

 

Her må man nesten høre begge partene sine forklaringer, og gjøre opp sin egen mening.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva tror du skjer med mennesker som kommer med grove falske anklager, sosialt -- og eventuelt økonomisk, i et søksmål for "defamation of character"?

FBI har allerede avvist at det er noe annet for dem å gjøre med saken enn å bare ta nye intervjuer med de 4 som allerede har sverget på at hendelsen ikke fant sted. Og alle disse 4 risikerer staff om de endrer sin forklaring så er det lite trolig at man kommer lengere med den saken. Og alle har jo avvist å faktisk anmelde saken da de skjønner den ikke har hold.

 

Det som gjelstår er å se om dommeren ikke blir utnevnt, og får sin karriære stoppet er om han vil gå til anmeldelse. Om han faktisk gjør det er det veldig sannsynlig at han vi vinne en rettssak med 4 vitner mot en person som hverken husker sted eller tid. Risikoen er stor for at en slik sak vil utsette hans familie for enda mere trusler og at han derfor vil unngå det.

 

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Siden demokratene som visste om saken valgte å ikke involvere FBI så visste de antagelig at saken ikke hadde hold.

Keyword-«antagelig». Anklagene er troverdig nok til å etterforske. Vi vet ikke hva «demokratene visste».

 

Og manipulasjon, løgn og å ødelegge livet til uskyldige er altså hevn for hvordan det gikk med utnevnelsen av en annen dommer i 2016? Dette blir bare mer og mer moralsk høyverdig.

Skitne spill fører oftest til skitne spill. Trump gjør det enda verre med sin ekstrem oss mot dem mentalitet og løgn.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Kilde?

 

Og ikke fox news.

En ordentlig og troverdig nyhetformidler.

Kavanaugh lyger om at venninnen til Ford sa at hendelsen aldri fant sted.

https://slate.com/news-and-politics/2018/09/brett-kavanaugh-hearing-leland-keyser-statement.html

Skal vi se. kavanaugh sier:

"All four witnesses who were alleged to be at the event said it didn’t happen. Including Dr. Ford’s long-time friend, Ms. Keyser, who said that she didn’t know me and that she does not recall ever being at a party with me, with or without Dr. Ford."

 

og ifølge Slate.com er det løgn fordi:

“Simply put, Ms. Keyser does not know Mr. Kavanaugh, and she has no recollection of ever being at a party or gathering where he was present, with, or without, Dr. Ford,” Keyser’s lawyer told the Washington Post.

 

Og da kan vi si farvell til slate.com som seriøs faktsjekker. Anbefaler folk å lese lengere enn overskriften.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

FBI har allerede avvist at det er noe annet for dem å gjøre med saken enn å bare ta nye intervjuer med de 4 som allerede har sverget på at hendelsen ikke fant sted.

 

De har ikke sverget på at hendelsen ikke fant sted.

De har sverget på at de.ikke.var.vitne.til.noen.hendelse.

 

Og det stemmer jo med Ford's forklaring: Hun var alene i rommet med sine to overgripere.

  • Liker 3
Lenke til kommentar

De har ikke sverget på at hendelsen ikke fant sted.

De har sverget på at de.ikke.var.vitne.til.noen.hendelse.

 

Og det stemmer jo med Ford's forklaring: Hun var alene i rommet med sine to overgripere.

Det er vanskelig å følge hvilke logiske krumspring du prøver deg på her.

 

Anklagen gikk ut på at overgrepet skjedde på en fest som 4 personer bekrefter ikke fant sted. Din logikk er altså at de ikke kunne vite hva som skjedde på et annet rom på en fest som aldri fant sted?

  • Liker 3
Lenke til kommentar

Jeg synes det er merkelig at ingen enda her nevnt søvnparalyse. Når Dr Ford sier hun ikke husker hvordan hun kom seg til og fra stedet, når det var og beskriver folk der som alle sier et slikt møte ikke fant stede så bør man lete etter hva annet det kan være hun har opplevd. Det hun opplevde var ikke at noen voldtok henne, men at hun ble holdt nede mot sin vilje og hun fikk ikke hadde kontroll over hva som skjedde. Søvnparalyse oppleves som meget reelt og kan være traumatiserende.

Endret av robertaas
  • Liker 1
Lenke til kommentar

“Simply put, Ms. Keyser does not know Mr. Kavanaugh, and she has no recollection of ever being at a party or gathering where he was present, with, or without, Dr. Ford,” Keyser’s lawyer told the Washington Post.

 

 

Ikke for å ta stilling til saken, men jeg har garantert vært på fester av det fuktige slaget der det var mennesker jeg ikke kjente. Om noen av dem ble kjendiser etterpå, er det slett ikke sikkert at jeg hadde sett forbindelsen. De var jo ikke kjendiser da. Og jeg kjente dem ikke den gang, og kjenner dem ikke nå. Det måtte jo i så fall vært fordi jeg kjente dem, eller kjente til dem, allerede den gangen. 

 

Og nei, jeg husker definitivt ikke alle fester jeg har vært på. De var rett og slett ikke minneverdige. Jeg var full, fikk ikke napp hos damene, og det var det. De der jeg fikk napp, derimot...

 

Jeg er temmelig sikker på at jeg ikke var på akkurat den festen, dog. Napp eller ikke...  :wee:

 

Geir :)

  • Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

    • Ingen innloggede medlemmer aktive
×
×
  • Opprett ny...