Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

En god leder skylder ikke alle andre for sine dårlige prestasjoner og tabber. 

Han har vel ikke skyldt på noen andre? Tror uansett ikke Trump bryr seg om kritikken fra dere kverulanter ;) Alle som legger godviljen til forstår Trumps poeng. Sverige og en rekke andre land har store problemer. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trump er ikke egentlig en legitim president.

Hvordan kan en president anses som legitim?

Spørs hvilket politisk ståsted du har, men hvis man er demokrat burde man anse han som legitim dersom han blir demokratisk valgt. Det virker som folk på venstresiden bare er tilhengere av demokratiet så lenge det gir resultatene de selv ønsker. Ekte demokrater aksepterer valgresultatet selv om de er sterkt uenige. 

Endret av VR-katten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han har vel ikke skyldt på noen andre? Tror uansett ikke Trump bryr seg om kritikken fra dere kverulanter ;) Alle som legger godviljen til forstår Trumps poeng. Sverige og en rekke andre land har store problemer.

Han skylder alle som kritiserer ham for politiske selvmordet han begår, aldri faktumet at han lyver eller tar feil. Både uansvarlig og uærlige
Lenke til kommentar

Jeg er definitivt mindre begavet enn Trump. Det er de aller fleste. Men denne tråden handler ikke om meg. 

Trump ble demokratisk valgt. Det er motstanderne hans som angriper den demokratiske prosessen ved å ikke respektere valgresultatet.

Åpner ikke den demokratiske prosessen mulighet til å protestere mot noe man er uenig i? Hmm, det visste jeg ikke. Meningsopposisjon skal holde kjeft frem deres kandidat velges?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Han skylder alle som kritiserer ham for politiske selvmordet han begår, aldri faktumet at han lyver eller tar feil. Både uansvarlig og uærlige

Hvilket politisk selvmord? Han fortsetter i det samme sporet som gjorde ham til president. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilket politisk selvmord? Han fortsetter i det samme sporet som gjorde ham til president.

Og som fører til at færreste andelen mener han gjør en god jobb i moderne tid blant presidenter.
Lenke til kommentar

Jeg er definitivt mindre begavet enn Trump. Det er de aller fleste. Men denne tråden handler ikke om meg. 

Trump ble demokratisk valgt. Det er motstanderne hans som angriper den demokratiske prosessen ved å ikke respektere valgresultatet.

Åpner ikke den demokratiske prosessen mulighet til å protestere mot noe man er uenig i? Hmm, det visste jeg ikke. Meningsopposisjon skal holde kjeft frem deres kandidat velges?

Du kan protestere mot politikken, men du kan ikke protestere mot selve valgresultatet. Demokratiet har valgt Trump til president. En demokrat trenger ikke like dette, men han må akseptere det. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan protestere mot politikken, men du kan ikke protestere mot selve valgresultatet. Demokratiet har valgt Trump til president. En demokrat trenger ikke like dette, men han må akseptere det. 

Selvsagt kan man det? Ville tonen vært den samme om Trump ikke hadde vunnet? "It's rigged!"

Lenke til kommentar

Artig å se deg innrømme å være mindre begavet. 

Jeg er definitivt mindre begavet enn Trump. Det er de aller fleste. 

Dersom Trump mot formodning har over gjennomsnittlig høy IQ (og vi i denne sammenheng aksepterer IQ som slik måleenhet for diskusjonens skyld.) Så er det forsåvidt riktig at "de aller fleste" er "mindre begavet".

Men det er overhodet ingenting som taler for at slik er tilfellet. Sam Harris kom med en nådeløs dissekering av Trump før valget som er vel verdt å lytte til.

Det er et mysterium for meg hvordan folk ikke gjennomskuer Trump. Men så minner jeg meg selv på at jeg kunne brukt argumentet "Jeg må hjem å defragmentere CPU'en min" som gyldig unnskyldning for hva som helst, blant sikkert 80% av min omgangskrets.

Det er det som er greia, for mindre begavede så høres Trump intelligent ut. Men han er det beviselig ikke..

• Liker 3
Lenke til kommentar

Trump kritiseres for å spre falske nyheter om terrorangrep i Sverige, men han sa aldri at det var et terrorangrep i Sverige. Han sa at det skjedde noe i Sverige, og det gjør det jo hver dag. Trump er ikke norsklærer. Hva med å slutte å henge seg opp i grammatiske glipper og heller ta tak i reelle problemer? For de finnes. Ikke minst i Sverige.

Trump siktar til det som skjer i Sverige, som er ein katastrofe, men du, media og andre bryr seg om uvesentligheiter. Nettopp slike ting er årsaka til at Trump vart vald til president.

Jeg tror du har 100% rett i den analysen. Media fortsetter å grave seg ned, mens Trump kommer styrket ut av denne saken. Hvem vet, kanskje var det til og med en planlagt genistrek for å tvinge media til å fokusere på situasjonen i Sverige?

"Det skjer noe hver dag" men de kanalene som Trump leser seg opp på, er et internasjonalt nettverk av halvsannheter og løgner.

eks. Dobbel-drapet i Kristiansand, halshuggingen på Maxbo Notodden, og drapet på en politimann i Odense Danmark, blir av Document.dk fremstilt som utført av innvandrere, når faktum er at det var etniske nordmenn, og en danske som var gjerningsmenn.

Denne løgnen plukkes så opp og spres videre av andre utenlandske blogger og nettsider med lignende agenda, inkl. Pamela Geller og Breibart etc. i USA, og tilslutt inn i hodet til Trump.

Et ufyselig ormebol av løgner preger alt dette. Er det politikere tuftet på slik vi vil ha?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Og som fører til at færreste andelen mener han gjør en god jobb i moderne tid blant presidenter.

Hvis meningsmålingene stemmer, vel å merke. Valgkampen lærte oss at politiske meningsmålinger bør tas med en stor klype salt.
dårlig argumentet. Denne meningsmålingen kan ikke sammenlignes på den måten. Også Valgresultatene var egentlig innom feilmarginen blant flere meningsmåler Endret av jjkoggan
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis Trump mener stor valgjuks skjedde, da kan ikke påstå han er en legitim president.
Lenke til kommentar

Å javel ja, derfor ramset han opp "Sweden" sammen med steder det faktisk har skjedd terrorangrep: "Brüssel, Paris, Nice".

Og han sa spesifikt at det skjedde noe "last night in Sweden".  

Uansett hva han mente eller ikke så er det ekstremt klønete av USAs president.

Det var i alle fall sikkert ikke dette han mente

EFm8iTa.png

http://www.expressen.se/gt/tre-gripna-for-bomber-vid-flera-asylboenden/

osv.

Endret av Larzen_91
Lagt inn spoiler på bilde.
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive