Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)


Anbefalte innlegg

Jeg tolker det slik at robertaas vedkjenner at Donald er rasist når han ikke argumenterer i mot, men prøver å skifte tema over på noe annet. Hadde han ikke vært enig i at Donald er rasist så hadde han argumentert videre.

 

Og ja, her viser robert et flott eksempel på whataboutism i et forsøk på å få fokus bort fra Donald sine rasistiske utsagn.

Jeg tror han hevder at Trump vil ikke leie til svarte bare fordi det ville vært «bad for business», og dermed har ingenting å gjøre med rasisme. Det han glemmer er at uansett grunnen til handlingen er Trump villige til å utføre og promotere rasisme.

 

Det har vært mange presidenter som har uttrykkt meninger de egentlig ikke har fordi det var god politikk men det har ikke blitt siden Reagan at kandidater brukte rasistiske utsagn til å få mer stemmer

 

Om Trump er rasist eller ikke er mindre relevant enn om han uttrykker og utfører rasisme

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hvis noen sier rasistiske ting og gjør rasistiske ting, så kan man anta at vedkommende er rasist. Det blir latterlig å spekulere i om konsistent oppførsel gjennom mange årtier ikke skulle være vedkommendes meninger.

 

Vi må forholde oss til hva han gjør og sier, og da er konklusjonen klar: Donald er rasist.

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tolker det slik at robertaas vedkjenner at Donald er rasist når han ikke argumenterer i mot, men prøver å skifte tema over på noe annet. Hadde han ikke vært enig i at Donald er rasist så hadde han argumentert videre.

 

Og ja, her viser robert et flott eksempel på whataboutism i et forsøk på å få fokus bort fra Donald sine rasistiske utsagn.

Jeg viser at med den samme logikken noen bruker på å fastslå at Trump er rasistisk vil også de fleste politiske partier i Norge være rasistiske. Man bør bestemme seg for om logikken gjelder eller ikke.

 

Noen ser ut til å tro de kan slippe unna med å bruke logikk som kun gjelder for Trump og når noen stiller spørsmål ved hvor gyldig logikken er så gjemmer de seg bak å kalle det "whataboutism".

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg viser at med den samme logikken noen bruker på å fastslå at Trump er rasistisk vil også de fleste politiske partier i Norge være rasistiske. Man bør bestemme seg for om logikken gjelder eller ikke.

 

Noen ser ut til å tro de kan slippe unna med å bruke logikk som kun gjelder for Trump og når noen stiller spørsmål ved hvor gyldig logikken er så gjemmer de seg bak å kalle det "whataboutism".

Når du bruker rase til å vurdere hvem får leie dine leiligheter isteden til å vurdere individet, det kan ikke forklares på noe annet måte enn rasediskriminering, selv om grunnen kan være fordi det ville skremme hvite kunder borte

 

Det samme gjelder flyktninger som kunne vurderes som individer og ikke bruke rase som en faktor.

 

Din logikk holder ikke

  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg viser at med den samme logikken noen bruker på å fastslå at Trump er rasistisk vil også de fleste politiske partier i Norge være rasistiske. Man bør bestemme seg for om logikken gjelder eller ikke.

Er ganske klart for de fleste, unntatt deg tydeligvis, at en flyktning kan ikke beskrives utifra rase,hudfarge el. Nok et feilet forsøk fra deg på å avlede saken.
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg viser at med den samme logikken noen bruker på å fastslå at Trump er rasistisk vil også de fleste politiske partier i Norge være rasistiske. Man bør bestemme seg for om logikken gjelder eller ikke.

 

Noen ser ut til å tro de kan slippe unna med å bruke logikk som kun gjelder for Trump og når noen stiller spørsmål ved hvor gyldig logikken er så gjemmer de seg bak å kalle det "whataboutism".

Du viste ikke til noe eksempel på forskjellsbehandling basert på hudfarge. Fint hvis du kunne vise til det.

 

At mange flyktninger har en annen hudfarge enn normenn, gjør ikke at særregler for flyktninger baserer seg på hudfarge. Dette er derfor ikke et eksempel på rasisme.

 

På samme måte kan Donald kun leie ut/selge til personer med god råd uten å bli beskyldt for rasisme. Dette på tross av at ved å velge folk med god økonomi vil han sile bort mange flere mørkhudede enn hvite. Dette er et rasjonelt kriterie som bla husutleiere i Norge bruker når de skal velge leieboere.

 

Merk at det er kriteriet man legger til grunn som er poenget - gitt at kriteriet er rimelig/rasjonelt/fornuftig/... Ikke effekten det har.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du viste ikke til noe eksempel på forskjellsbehandling basert på hudfarge. Fint hvis du kunne vise til det.

 

At mange flyktninger har en annen hudfarge enn normenn, gjør ikke at særregler for flyktninger baserer seg på hudfarge. Dette er derfor ikke et eksempel på rasisme.

Men om Trump snakker om meksikanere, da er det rasisme.  :whistle:

Lenke til kommentar

Jeg viser at med den samme logikken noen bruker på å fastslå at Trump er rasistisk vil også de fleste politiske partier i Norge være rasistiske. Man bør bestemme seg for om logikken gjelder eller ikke.

 

Noen ser ut til å tro de kan slippe unna med å bruke logikk som kun gjelder for Trump og når noen stiller spørsmål ved hvor gyldig logikken er så gjemmer de seg bak å kalle det "whataboutism".

 

 

Menneskene er ikke de samme: flyktninger vs svarte amerikanere

 

Premisset er ikke det samme: Businessmann ønsker ikke en viss hudfarge vs. votering i stortinget for bruk av offentlige midler

 

Landet det skjer i er ikke det samme: USA vs Norge 

 

Hvorfor er det ikke whataboutism? Her har jeg brukt din ramme fra forrige side og det passer jo flott inn! 

 

Det har jo ingenting med hverandre å gjøre. Du slenger det jo bare ut for å avlede diskusjonen og kamuflerer det med "logikk". 

Endret av Mchansern
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Men om Trump snakker om meksikanere, da er det rasisme. :whistle:

Ikke skift tema.

 

Vi diskuterer nå situasjonen der Donald ikke solgte leiligheter til fargede og måtte inngå et forlik for å unngå rettssak. La oss bli ferdige med det før vi tar neste punkt.

 

Vedgår du at dette var rasisme?

 

Når vi er ferdige med dette punktet så kan du få velge et annet punkt og så kan vi se om det er rasisme. Ok?

 

PS! Jeg er ikke redd for å inrømme at mange beskyldninger som slenges mot Donald er overdrevne og noen også er feilaktige. Kan du inrømme at dette er et rasisme fra Donald sin side?

Endret av nirolo
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Ikke skift tema.

 

Vi diskuterer nå situasjonen der Donald ikke solgte leiligheter til fargede og måtte inngå et forlik for å unngå rettssak. La oss bli ferdige med det før vi tar neste punkt.

 

Vedgår du at dette var rasisme?

 

Når vi er ferdige med dette punktet så kan du få velge et annet punkt og så kan vi se om det er rasisme. Ok?

 

PS! Jeg er ikke redd for å inrømme at mange beskyldninger som slenges mot Donald er overdrevne og noen også er feilaktige. Kan du inrømme at dette er et rasisme fra Donald sin side?

Tidliger svar-Donald er bare en kynisk businessmann, ikke en rasist, særlig fordi han snakket med noe afroamerikanere på studio 54

 

Det ser ut som bare KKK medlemmer er rasister, ifølge Robertaas.

 

Du får ikke er saklig svar fra Robertaas

  • Liker 4
Lenke til kommentar

Tidliger svar-Donald er bare en kynisk businessmann, ikke en rasist, særlig fordi han snakket med noe afroamerikanere på studio 54

 

Det ser ut som bare KKK medlemmer er rasister, ifølge Robertaas.

 

Du får ikke er saklig svar fra Robertaas

Jeg har fått med meg tidligere svar, men håper vi kan komme fram til noe etter hvert.

Lenke til kommentar

Siste:
NY Times melder at visejustisminister Rosenstein og kolleger i DOJ skal ha diskutert 25th amendment i dagene etter at Comey ble sparket (det skal også ha blitt diskutert blant kabinettet og medarbeidere i WH), og at det under disse samtalene skal ha blitt antydet å gjøre hemmelige opptak i WH. Det skal også ha vært beskrevet at et hemmelig opptak i WH ble foreslått gjort, i hensikt å dokumentere de kaotiske tilstandene der som også er beskrevet i flere bøker og det anonyme avisstykket den siste tiden.
 
Rosenstein Suggested He Secretly Record Trump and Discussed 25th Amendment
https://www.nytimes.com/2018/09/21/us/politics/rod-rosenstein-wear-wire-25th-amendment.html
"WASHINGTON — The deputy attorney general, Rod J. Rosenstein, suggested last year that he secretly record President Trump in the White House to expose the chaos consuming the administration, and he discussed recruiting cabinet members to invoke the 25th Amendment to remove Mr. Trump from office for being unfit.
Mr. Rosenstein made these suggestions in the spring of 2017 when Mr. Trump’s firing of James B. Comey as F.B.I. director plunged the White House into turmoil. Over the ensuing days, the president divulged classified intelligence to Russians in the Oval Office, and revelations emerged that Mr. Trump had asked Mr. Comey to pledge loyalty and end an investigation into a senior aide.
Mr. Rosenstein was just two weeks into his job. He had begun overseeing the Russia investigation and played a key role in the president’s dismissal of Mr. Comey by writing a memo critical of his handling of the Hillary Clinton email investigation. But Mr. Rosenstein was caught off guard when Mr. Trump cited the memo in the firing, and he began telling people that he feared he had been used.
"

 

 

Rosenstein har kommentert saken, og hevder at fremstillingen ikke medfører riktighet, ingen slike opptak ble ifølge Rosenstein gjort.

Storyen i NY Times er ventet å vekke reaksjoner, da det ville vært avskjedigelsesgrunn dersom Rosenstein hadde besøkt WH med en "wire" for å gjøre hemmelige opptak der. Storyen spiller også direkte inn i Trumps sensitiviteter og "deep state"-paranoia.

 

Update:

Storyen skal delvis være basert på notater fra Andrew McCabe, som leverte sine notater til Mueller i fjor. Et sett av disse notatene var også arkivert hos FBI. McCabe hevder han ikke har kjennskap til hvordan disse notatene kan ha blitt gjort tilgjengelige. Noen av Rosensteins bemerkninger skal ha vært åpenbar sarkasme og ikke reflektere reelle hensikter.

 

Ifølge dekningen i amerikanske nyhetskanaler, hvor dette er headlines nå, er det trolig bare snakk om minutter før Trump eller noen av hans supportere kaster seg over dette og forlanger Rosenstein sparket. Flere kommenterer også at storyen kan se ut som den er plantet for å gi Trump et påskudd til nettopp dette.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg har fått med meg tidligere svar, men håper vi kan komme fram til noe etter hvert.

Haha, dream on sier jeg. Det illustrerer helt perfekt hvordan de gjenværende Donald-tilhengere har fullstendig frakoblet seg fra virkeligheten. De, i likhet med idolet deres, dikter opp sin egen virkelighet og handler og oppfører seg derifra.

  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trump ødelegger virkelig...

 

Kina om sanksjoner i tillegg til handelskrig: «USA må snu eller ta konsekvensene»
 
Kina raser mot USA. For første gang rammes landet av sanksjoner i tillegg til handelskrigen som pågår. USA innfører sanksjoner mot det kinesiske forsvaret fordi landet kjøper krigsfly og våpen fra Russland.

 

https://www.nrk.no/urix/kina-om-sanksjoner-i-tillegg-til-handelskrig_-_-usa-ma-snu-eller-baere-konsekvensene-1.14217449

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
×
×
  • Opprett ny...