Skatteflyktning Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) Medmindre Trump henviste til noen klassifisert hendelse mellom Sverige og Russland, så fremstår en ordrett tolkning som absurd. Da bør man nesten tenke seg litt om før man påstår at den ordrette tolkningen er hva han mente. Dog, på den andre side, mannen er full av "bullshit", akkurat som alle andre politikere, om enn noe mer gjennomsiktig. Anbefales på det sterkeste: Endret 19. februar 2017 av Skatteflyktning Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) Han ordlegger seg feil, og da skjønner angivelig eliten og media ikke noen ting og prøver å rakke ned som vanlig. At store områder enkelte steder i Sverige er helt ute av kontroll, ønsker selvfølgelig ikke "Fake News" å si noe om. Intet sett, intet hørt! Endret 19. februar 2017 av Lami Lenke til kommentar
xRun Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Hvorfor er det ikke opplagt at han snakker om situasjonen generelt, når han snakker generelt om alle de andre landene han ramser opp før og etter Sverige? Herregud, alt man skal diskutere ... Så du mener man bør lese mellom linjene selv om han sier fredag kveld. Ok, da får det bli normalen heretter. Kanskje han egentlig ikke sikter til Sverige overhodet. Han ramser opp andre land også, så om man leser mellom linjene er det jo åpenlyst at han mener Sverige, Finland, Estland, Svalbard, Færøyene og Bowling Green. Det er jo åpenbart, hvis man bare leser nok mellom linjene. Hva mener du forresten med "herregud". Mener du herregod, herrejemini, herre Mohammed, herre Buddah, og litt i fjor og i morgen? Om man ikke kan si hva man mener så mener man ikke hva man sier. Om man sier noe og er nødt til å tolke at han mente noe annet, så mister ord sin betydning. Vi lever i en verden hvor ord har betydning, og det kommer ikke til å endre seg med det første. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 19. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2017 I see your fake news, and raise with alternative facts. 3 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) Tror alle skjønner hva han mener. At dere velger å legge dere opp i dette og forsvare situasjonen i Sverige, er deres valg. Det skjer tragedier hver dag i Sverige, også fredag, så han har rett uansett hvordan svenskene (og brukere her) velger å støvlegge situasjonen som har pågått i lang tid i Sverige. Ingen nytt at Sverige ikke vil innse hvor dass landet går. Hele verden forstår hva som skjer, unntatt etablert statssubsidiert media. Endret 19. februar 2017 av Lami Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 19. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2017 Jeg forsvarer ikke situasjonen i Sverige. Jeg kritiserer ditt forsvar av Trump. At enkelte ser på han som et mulig retorisk geni er for meg et mysterium, på alle nivåer. 2 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) Jeg forsvarer ikke situasjonen i Sverige. Jeg kritiserer ditt forsvar av Trump. At enkelte ser på han som et mulig retorisk geni er for meg et mysterium, på alle nivåer.Du kritiserer mitt forsvar at Trump har rett i det han sier? Okay la gå. Endret 19. februar 2017 av Lami Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Trump kan si hva som helst og støttebasen hans vil fylle opp tomrommene med sin egen frykt. Jeg er sikker på at Trump kunne sagt "The muslims are stealing our water", og to dager etterpå så hadde vi hatt en full debatt her inne om hvordan dette henger sammen. Lenke til kommentar
Larzen_91 Skrevet 19. februar 2017 Forfatter Del Skrevet 19. februar 2017 At han rett om en hendelse på fredag i Sverige? Hvilken hendelse? Hva prater han om? Vet du? Vet han? Hvor knebler jeg deg? Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Jeg forsvarer ikke situasjonen i Sverige. Jeg kritiserer ditt forsvar av Trump. At enkelte ser på han som et mulig retorisk geni er for meg et mysterium, på alle nivåer.Du kritiserer mitt forsvar at Trump har rett i det han sier? Okay la gå. Nei, han kritiserer at du later som Trump sier noe annet enn han gjorde. Men det er jo forsåvidt normal modus, trump mente egentlig ikke det han sa, han har rett hele tiden skjønner du, man må bare tolke han til å mene noe annet enn det han sa.... AtW Lenke til kommentar
xRun Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) Tror alle skjønner hva han mener.Svenskene er åpenbart ikke i samme boblen som disse "alle" du snakker om. Det skjer tragedier hver dag i Sverige, også fredag, så han har rett uansett <snip>Ja, se bare hva han sa under talen i går: Du leser naturligvis mellom linjene og forstod åpenbart at jeg med "i går" mener desember 2015. Åpenbart, og alt annet er naturligvis latterlig, eller hva? Endret 19. februar 2017 av Larzen_91 Lagt inn spoiler på bilde. 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) Svarer alle innleggene. Sverige er blitt eksperter på å skjule hva som skjer i landet deres så det burde tas med god fisk hva de sier. Uansett. Trump sikter til reportasjen laget av Fox News fredag. Der intervjuet programlederen Tucker Carson filmskaperen Ami Horowitz. Horowitz har, ifølge Expressen, tilbrakt tid i Sverige og anklaget svenske myndigheter for å aktivt skjule kriminalstatistikk. Horowitz sier også at overgrepsforbrytelser, samt ulovlig våpenbruk, har økt markant under perioden landet har tatt inn flyktninger. Det var nok dette programmet Trump tenkte på, skriver Expressen-redaktør Thomas Mattsson. Endret 19. februar 2017 av Lami Lenke til kommentar
xRun Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) Og der innrømmet du at du snyter på skatten og er gift med 2 personer samtidig. Ikke prøv å bortforklare det, det står helt åpenlyst "mellom linjene", som du personlig har lært oss alle at det er latterlig å ikke lese. Nok en gang: om man ikke sier hva man mener, så mener man ikke hva man sier. Ord har betydning, og det kommer ikke til å endre seg med det første. Endret 19. februar 2017 av xRun 1 Lenke til kommentar
Gavekort Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Sverige er blitt eksperter på å skjule hva som skjer i landet deres så det burde tas med god fisk hva de sier. Hva får deg til å si dette? Det er slike tomme argumenter som dette som fostrer konspirasjonsteorier. 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) Tror alle skjønner hva han mener.Svenskene er åpenbart ikke i samme boblen som disse "alle" du snakker om.https://twitter.com/carlbildt/status/833219648044855296 Nok en gang gidder du ikke kildekritikk. Siterer alt som er å sitere selv om det er feil - bare for å overbevise.Trump sa aldri noe om terrorangrep, men Sverige ble nevnt sammen med referanser til noen av de verste terrorangrepene i Europa de siste årene. Endret 19. februar 2017 av Lami Lenke til kommentar
xRun Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) Nok en gang gidder du ikke kildekritikk. Siterer alt som er å sitere selv om det er feil - bare for å overbevise. Trump sa aldri noe om terrorangrep, men Sverige ble nevnt sammen med referanser til noen av de verste terrorangrepene i Europa de siste årene. Hvordan vet du at han ikke sa noe om terrorangrep, og at han ikke snakket om fredag kveld. Hva er rett å lese mellom, og hva er ikke rett å lese mellom linjene, og er du dommeren på dette? Her oppstår et av de typiske problemene når man er nødt til å tolke et utsagn til noe annet enn det som spesifikt sies. Sånt blir det bare tull av. Endret 19. februar 2017 av Larzen_91 Sitatpyramide fjernet. 1 Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) Nok en gang gidder du ikke kildekritikk. Siterer alt som er å sitere selv om det er feil - bare for å overbevise. Trump sa aldri noe om terrorangrep, men Sverige ble nevnt sammen med referanser til noen av de verste terrorangrepene i Europa de siste årene. Ja, han leser imellom linjene om du vil, det kan diskuteres om man skal lese mellom linjene at han snakket om et terrorangrep, men det er jaggu meg langt mer nærliggende enn din "linjelesing". AtW Endret 19. februar 2017 av Larzen_91 Sitatpyramide fjernet. 1 Lenke til kommentar
Lami Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 (endret) Hvordan vet du at han ikke sa noe om terrorangrep, og at han ikke snakket om fredag kveld. Hva er rett å lese mellom, og hva er ikke rett å lese mellom linjene, og er du dommeren på dette? Her oppstår et av de typiske problemene når man er nødt til å tolke et utsagn til noe annet enn det som spesifikt sies. Sånt blir det bare tull av. Hvordan jeg vet det? http://www.dagbladet.no/nyheter/carl-bildt-om-trumps-kommentar-sverige-terrorangrep-hva-har-han-royka/67173998 Nå sa riktignok aldri Trump noe om terrorangrep, men Sverige ble nevnt sammen med referanser til noen av de verste terrorangrepene i Europa de siste årene. Vær så god! Endret 19. februar 2017 av Larzen_91 Sitatpyramide fjernet. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Jepp, og disse verste terrorangrepene i europa de siste årene har en direkte sammenheng med fredag i Sverige. Det var der de skjedde da eller? Han kunne like gjerne nevnt et annet sted hvor europas verste terrorangrep de siste årene ikke skjedde. La oss si på Grønland eller Furuset. Det var naturligvis der han mente. Hvorfor er du så opptatt av Sverige, leser du ikke mellom linjene eller? #Bowling_Green Igjen: sier man ikke hva man mener, så mener man ikke hva man sier. Virkeligheten har en underlig egenskap, den trenger seg på uansett om en vil eller ikke. 1 Lenke til kommentar
Knut Lavngard Skrevet 19. februar 2017 Del Skrevet 19. februar 2017 Trump i går: "Se bare hva som skjedde i Sverige i går kveld!" Skjedde det noe ekstraordinært hos søta bror fredag kveld? http://www.aftonbladet.se/nyheter/a/Vn17J/in-english-this-happened-in-sweden-friday-night-mr-president Nei, bilbrannar, innvandrarungdom som går til åtak på politi/ambulanser osv skjer jo heile tida i Sverige, og er slett ikkje ekstraordinært lenger. Hadde det skjedd på 70-talet ville det vore ekstraordinært. Trump siktar til det som skjer i Sverige, som er ein katastrofe, men du, media og andre bryr seg om uvesentligheiter. Nettopp slike ting er årsaka til at Trump vart vald til president. 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg