Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Hvordan fungerer en konkurrent-analogi her? The Trumps har en viktig posisjon i samfunnet, og bruker den for det den er verdt. Det kan da vitterlig ikke være et problem.

Tja. Det er vel et problem om politikere bruker skattebetalernes penger og en myndighet som i prinsippet ikke inkluderer slik nepotisme til å markedsføre sin egen families butikk...?

Geir :)

• Liker 2
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Det er direkte latterlig at Melania ikke kan gå i klær merket Ivanka Trump når de bor under samme tak og tilhører samme familie! Det blir som om jeg ikke skulle kunne gått i min mors strikkegenser om jeg var president.

Det er ikke problematisk, og ikke hva kritikken handler om.

Kritikken handler om å bruke skattebetalernes ressurser i deres offisielle rolle som siviltjenestepersoner eller talspersoner for regjeringen til å promotere sine egne/familens/venners private forretningsvirksomheter, som er et direkte brudd på forskrifter angjeldende akkurat dette.

Det er også stikk imot hva de uttrykkelig lovet å påse at de ikke gjorde, å blande private affærer med deres offentlige roller. Det er også et direkte og åpenlyst eksempel på hva de høylytt kritiserte andre kandidater for å gjøre, som er dobbeltmoralsk.

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle ikke de også gjøre det?

Samme grunn til at selskapet mitt ikke tåler at jeg jobber med konkurrenter.
Tja, men om selskapet ditt ikke ser ut til å ha noen problemer med slikt?

Tross alt, med årsmåte hvert 4. år, og en så pulverisert aksjonistbase som du har, så er det intet som tyder på at selskapet ditt har noe problem, ... i det minste ifølge din CEO & President. :)

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Hvorfor skulle ikke de også gjøre det?

Fordi det er enda et steg nærmere dette: https://no.wikipedia.org/wiki/Kleptokrati

En ting er å tjene seg rik i etterkant.

Det er direkte latterlig at Melania ikke kan gå i klær merket Ivanka Trump når de bor under samme tak og tilhører samme familie! Det blir som om jeg ikke skulle kunne gått i min mors strikkegenser om jeg var president.

Det er ingen som hevder dette.
Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Ja. Det er ikke bra det heller, men det renvasker jo ikke akkurat Trump.. Se under. Dette er ikke greit :) 

Hvordan fungerer en konkurrent-analogi her? The Trumps har en viktig posisjon i samfunnet, og bruker den for det den er verdt. Det kan da vitterlig ikke være et problem.

Tja. Det er vel et problem om politikere bruker skattebetalernes penger og en myndighet som i prinsippet ikke inkluderer slik nepotisme til å markedsføre sin egen families butikk...?

Endret av PhelpsTransposed
Lenke til kommentar

Flere nyheter fra det hvite hus. USA har altså en president som ikke liker (kan?) å lese. Folk blir bedt om å gi rapporter som inneholder så mange bilder som mulig. 

council staff members are now being told to keep papers to a single page, with lots of graphics and maps.

“The president likes maps,” one official said.

https://www.nytimes.com/2017/02/12/us/politics/national-security-council-turmoil.html?smid=tw-share&_r=0

Lenke til kommentar

Hvilke skattebetalerpenger? Det forbauser meg ikke et sekund om disse Trump-klærne tvert imot kostet USD 0, og if not er ikke andre klær gratis, heller. De kan da ikke stå foran kameraet i nettoen, heller :)

Lenke til kommentar

Kritikken handler om å bruke skattebetalernes ressurser i deres offisielle rolle som siviltjenestepersoner eller talspersoner for regjeringen til å promotere sine egne/familens/venners private forretningsvirksomheter, som er et direkte brudd på forskrifter angjeldende akkurat dette.

Det er også stikk imot hva de uttrykkelig lovet å påse at de ikke gjorde, å blande private affærer med deres offentlige roller. Det er også et direkte og åpenlyst eksempel på hva de høylytt kritiserte andre kandidater for å gjøre, som er dobbeltmoralsk.

Jeg synes jeg ser kritikk overalt om at Melania og Ivankas klær ikke skal brukes på TV av Trump og hans familie, da det er "promotering".

Lenke til kommentar

Jeg synes jeg ser kritikk overalt om at Melania og Ivankas klær ikke skal brukes på TV av Trump og hans familie, da det er "promotering".

Kritikken (og problemet) oppstår når de aktivt promoterer disse klærne som produkter tilgjengelig i handelen, ber publikum kjøpe dem, og gjør dette i sine offisielle roller som talspersoner for regjeringen. Den grensen har enkelte av dem allerede krysset.

Case in point: Kellyanne Conway under direktesendt TV-interview via remote fra presserommet i WH, med WH sitt emblem tydelig synlig i bakgrunnen, mens hun i den rollen og i disse omgivelsene ber folk kjøpe Ivankas produkter og bedyrer deres fortreffelighet.

Omtrent slik SNL lager satire utav her:

https://youtu.be/nO6Sy6rx49k?t=5m17s

(hopp til 5m17s hvis den ikke går dit av seg selv)

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Morsomt at du prøver å avlede kritikken ved å late som om det er dette den går ut på. Den handler åpenbart om at Conway går på TV og ber alle kjøpe Ivanka sine klær, og at presidenten aktivt jobber for datterens firma ved å presse selskap via twitter. 

• Liker 1
Lenke til kommentar

Hvilke skattebetalerpenger? 

De skattebetalerpengene som brukes til å lønne Trumps nye stab som president slik at de kan stå fram på pressekonferanser og annet å promotere produktene fra familiens private bedrifter.

Det forbauser meg ikke et sekund om disse Trump-klærne tvert imot kostet USD 0,...

Det ville forbause meg stort siden Melania hevder i sitt søksmål at hun forventet å tjene hundrevis av millioner på dem.

De kan da ikke stå foran kameraet i nettoen, heller :)

For meg kan de stå i akkurat de klærne de vil. Inklusive ingen klær. Jeg er liberalist og blander meg ikke borti folks bekledning.

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Hvilke skattebetalerpenger?

De skattebetalerpengene som brukes til å lønne Trumps nye stab som president slik at de kan stå fram på pressekonferanser og annet å promotere produktene fra familiens private bedrifter.

Det forbauser meg ikke et sekund om disse Trump-klærne tvert imot kostet USD 0,...

Det ville forbause meg stort siden Melania hevder i sitt søksmål at hun forventet å tjene hundrevis av millioner på dem.

De kan da ikke stå foran kameraet i nettoen, heller :)

For meg kan de stå i akkurat de klærne de vil. Inklusive ingen klær. Jeg er liberalist og blander meg ikke borti folks bekledning.

Impliserer du at stabens funksjon i første rekke er å vise hvilke klær de går i? Såvidt jeg kan forstå er jobben deres noe helt annet enn dette, men at de nødvendigvis må være kledd i et eller annet... og om de uansett må velge klær er det vel ikke noe problem, eller ekstrautgift, forbundet med dette klesvalget?

Jeg ser utmerket godt poenget med at det er dumt at man står der og oppfordrer til kjøp av disse klærne helt eksplisitt, men å gå i dem i seg selv er uproblematisk.

Lenke til kommentar

Impliserer du at stabens funksjon i første rekke er å vise hvilke klær de går i? 

Nei, jeg impliserer at stabens funksjon IKKE er å oppfordre folk til å kjøpe klærne til presidentens kone eller datter.

Såvidt jeg kan forstå er jobben deres noe helt annet enn dette, men at de nødvendigvis må være kledd i et eller annet... og om de uansett må velge klær er det vel ikke noe problem, eller ekstrautgift, forbundet med dette klesvalget?

Men nå er det ingen av oss - deg unntatt - som bryr seg katta i hva staben går kledd i. Det er om de skal lønnes av skattebetalerne for å selge de samme klærne til andre, og på presidentens vegne fortelle private firmaer hvem de skal handle med.

Jeg ser utmerket godt poenget med at det er dumt at man står der og oppfordrer til kjøp av disse klærne helt eksplisitt, men å gå i dem i seg selv er uproblematisk.

Og vanskeligere var det ikke...

Endret av tom waits for alice
Lenke til kommentar

Flere presidenter har hatt flertallet i kongressen ingen av dem var like upopulær som Trump fordi de endte sin tåpelig retorikk etter valget og forsto at de trengte støtte utenfor sin kjernegruppen, selv innom sitt eget parti.

Dette har du oversikt over(retorikk/popularitet)?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Impliserer du at stabens funksjon i første rekke er å vise hvilke klær de går i?

Nei, jeg impliserer at stabens funksjon IKKE er å oppfordre folk til å kjøpe klærne til presidentens kone eller datter.

Såvidt jeg kan forstå er jobben deres noe helt annet enn dette, men at de nødvendigvis må være kledd i et eller annet... og om de uansett må velge klær er det vel ikke noe problem, eller ekstrautgift, forbundet med dette klesvalget?

Men nå er det ingen av oss - deg unntatt - som bryr seg katta i hva staben går kledd i. Det er om de skal lønnes av skattebetalerne for å selge de samme klærne til andre, og på presidentens vegne fortelle private firmaer hvem de skal handle med.

Og vanskeligere var det ikke...

...så da koker det hele ned til at sålenge man eksplisitt ikke oppfordrer til kjøp, så er det greit å gå i disse klærne?

Lenke til kommentar

...så da koker det hele ned til at sålenge man eksplisitt ikke oppfordrer til kjøp, så er det greit å gå i disse klærne?

Selvsagt. Rolleblandingen oppstår ikke når de kler på seg, men når de bruker sin offentlige rolle og talerstol til å snakke opp presidentfamiliens private business, og snakker ned private bedrifters rett til å handle med hvem de vil i et fritt marked. Ikke at markedet kommer til å være så fritt hvis Trump får gjennomslag for sine tollsatser og andre proteksjonistiske ideer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Spørsmålet dreier seg rundt hva en mener en reklame er. Noen mener det som kalles "produkt placement" som når du ser skuespillere bruke visse produkter på TV er en reklame(produsentene betaler for det), andre som deg mener det går for langt.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...