Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Hvis han gjør veldig mye bra i tillegg til alt klovneriet, så er det ikke helt utelukket at det kan bli 8 år med Trump.

Men han kjøper stadig flere aksjer i et valgtap i 2020, om han i det hele tatt holder så lenge.

Nå som ingenting lenger er bundet opp i fakta men får flyte som fantasien helt fritt, så hvorfor skulle det ikke bli 12 eller 16 år til? Syntes jeg ser en sliten Bannon hviske ham i øret når to perioder nærmer seg slutten... grøss

Lenke til kommentar

Som respons til president Trumps datters problemer med å få solgt kolleksjonen sin, har presidentens rådgiver Kellyanne Conway i dag promotert Ivankas produkter på riksdekkende TV: "Go buy Ivankas stuff!"

http://nymag.com/thecut/2017/02/kellyanne-conway-says-to-go-buy-ivankas-stuff.html

Dette løser vel seg selv: Faren vil jo ha 45% toll på importen av slike varer, gjett hvor mye hun selger da...  :wee:

Geir :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Å skrive at man stenger all innreise fra 7 muslim-majority land, og spesifisere at minoriteter (=ikke-muslimer) unntas og mottar prioritert ekspedisjon, og så kalle det jordbæris eller whatever, gjør det ikke til jordbæris. Det gjør det til et muslim-ban "shoe-horned" inn i et juridisk format som gir syltynn dekning for bortforklaringer.

Hørt om "if it walks like a duck and talks like a duck, that's a duck"? For milliarder rundt i verden er dette et muslim ban. Naturligvis er trumpiotene ikke enig.

Rudy Giuliani ble kontaktet av Trump for å koke ihop en juridisk måte å innføre nettopp hva han kaller et "muslim ban". Dette er hva de kom opp med, og det er hva det er. https://www.washingtonpost.com/news/the-fix/wp/2017/01/29/trump-asked-for-a-muslim-ban-giuliani-says-and-ordered-a-commission-to-do-it-legally/?utm_term=.0ab805f83220

Det er et muslim ban fra 7 land for noe få måneder. Muslime fra andre land har ikke noe problem.

Det er buslim man.

Lenke til kommentar

Beslutningen: Fortsett med blokkering av travelban, DoJ sin anke er underkjent.

Enstemmig mellom de 3 dommerne. 

DoJ kan anke videre til neste rettsinstans (enten district eller SCOTUS).

Respons fra Trump:

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Takk faen for at det ikke ble killary.

Takk heller faen for at man har fått en komplett idiot av en klovn som president ;) Man må være rimelig tett i skallen om man ennå ikke har begynt å se tegninga. Men du kan jo feks. begynne med å fortelle hvordan i all verden "Killary"(siden du bruker slike "vittige" navn så indikerer det at her har man å gjøre med noen som virkelig har gjort omfattende og god research på youtube/4chan/reddit :lol: ) kunne ha blitt verre enn Donald inne i ditt hode?
  • Liker 6
Lenke til kommentar

De 3 dommerne i panelet hos 9th Circuit Court of Appeals har kommet frem til en beslutning vedr. travelban, blir annonsert innen end of business i San Francisco (PT) i kveld. Live dekning på nyhetskanaler.

Jeg vet ikke om du tuller eller er seriøs. Dette er noe ingen skal lure på...

Pussig reaksjon. Det varsles rutinemessig om at rettskjennelser er truffet, og tidspunkt for offentliggjøring litt senere.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Clinton har kommentert situasjonen:

https://twitter.com/HillaryClinton/status/829846842150096896

Hvis Trumps fokus nå er på grensesikkerhet, så kan han anullere eller trekke denne ordren som er juridisk problematisk, og utstede en ny ordre som ikke er det, som trer i kraft umiddelbart og sikrer grensene slik han ønsker.

Hvis Trumps fokus er på hans eget sarte ego i lys av et 3-0 tap i retten, så gjør han ikke det, men kjører isteden hardt på den gamle ordren i rettssystemet, som forsinker sikringen av grensene.

Noe sier meg at Trumps fokus er på hans sarte ego. Hvis han er smart så tar han et godt råd fra en jurist ellerno.

Endret av xRun
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Hvis jeg drar ur av landet, også sier jeg ikke har sosial media, så er jeg mistenkt. Det er pga nye ESTA regler. Men det er uansett skremmende å forvente at alle har sosial media hvor hele livet ditt er tilgjengelig på nett.

Endret av Dr. Jones
Lenke til kommentar

Hvis jeg drar ur av landet, også sier jeg ikke har sosial media, så er jeg mistenkt. Det er pga nye ESTA regler. Men det er uansett skremmende å forvente at alle har sosial media hvor hele livet ditt er tilgjengelig på nett.

Nei. Det som er skremmende er at noen tror de vil finne informasjon til å stoppe et terrorangrep på FB. Og da informasjon den amerikanske etteretningen ikke kunne fått tak i fra FB likevel.

Det eneste man oppnår med slike virkemidler er å sørge for at slik informasjon ikke finnes på sosiale medier. Ingenting annet.

Lenke til kommentar

Hvilke regler rundt ESTA/VWP skal være endret/innført? Dette er vel vitterlig bare snakk enn så lenge? Forøvrig har Customs and Border Protection såpass vidtgående hjemler at du skal være litt forsiktig med å nekte innsyn i elektronikk uansett. 

Lenke til kommentar

Takk faen for at det ikke ble killary.

Men du kan jo feks. begynne med å fortelle hvordan i all verden "Killary"(siden du bruker slike "vittige" navn så indikerer det at her har man å gjøre med noen som virkelig har gjort omfattende og god research på youtube/4chan/reddit :lol: ) kunne ha blitt verre enn Donald inne i ditt hode?
Hvem har drept folk så langt hvis du synes det er vittig? Ikke si du ikke vet det? Og vær så snill ikke si at det er kilder fra 4chan. Så langt har du vært utrolig flittig med å si alt som ikke faller inn under din paraply kommer fra banale kilder, men aldri selv hostet opp en eneste kilde ... Løye.

Gleder meg til noe kilder fra deg på at Hillary ikke er en drapsmaskin :lol: Skjønner ikke hvorfor jeg spør men.

Endret av Lami
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...