Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Naiv!

Hehe så så, nå må ikke du bli sånn igjen. Du vet jo at vi her har både gjennomtenkte solidariske mennesker som meg, også har vi slike som deg -and beyond... ;) Om vi to blir politikere så samkjøres ikke plutselig dine logikkbrister med mine forsøk på å gjøre verden til ett bedre sted, vi er nok akkurat like forskjellige både i tanker og mål selv om vi brått skulle dele samme yrke.

Sier seg selv, men må vel skrive det også til deg her skjønner jeg:)

Du er solidarisk, hva så? Har du vilje til å handle/vise handlekraft/få ting gjort ol. hvis så er tilfelle, hva så? Du er ikke allvitende/ufeilbarlig/uselvisk ol. din solidaritet og eventuelle handlekraft vil få konsekvenser uansett hvor velmenende du er/ønsker å fremstå(jødene var roten til alt ondt, vi kan prise oss lykkelig for at noen viste handlekraft, hadde solidaritet med flertallet, vår rase ol.).

Var egentlig ment mest humoristisk og nebbete, så ingen grunn til å dra inn jødeutryddelser og hele hopprennet her riktig enda tror jeg...

Lenke til kommentar

Litt tankegods:

Compared to the threat posed by refugee terrorists — which the president's executive order is allegedly designed to curtail — the data suggest the typical American is:

• 6 times more likely to die from a shark attack (one of the rarest forms of death on Earth)
  • 29 times more likely to die from a regional asteroid strike
  • 260 times more likely to be struck and killed by lightning
  • 4,700 times more likely to die in an airplane or spaceship accident
  • 129,000 times more likely to die in a gun assault
  • 407,000 times more likely to die in a motor vehicle incident
  • 6.9 million times more likely to die from cancer or heart disease

Selv er jeg litt småengstelig for en plutselig "regional asteroid strike" :D

Lenke til kommentar
Nei, mange kan ikke.
Søke råd hos noen?
Og risikere at du blir svindlet av "noen"?

Bedre om noen blir svindlet når de ikke har noen grunn til å forvente å ikke bli det(lære av feilen å ikke være mer skeptisk), og det finnes andre som ikke blir svindlet; enn at absolutt alle blir svindlet når de er blitt forespeilet at de ikke vil bli svindlet, og ikke vet at de blir svindlet når de blir svindlet.

Lenke til kommentar

Er dette noe som skal besvares?

Opp til deg(so-called ditt og datt er ikke alltid et gode)!

Ingen relevante argumenter i innlegget ditt; ingen respons nødvendig.

At man har en lov, kaller noe en lov ol. betyr ikke at loven er et gode/fører noe godt med seg ol.

Ser ingen argumenter relevant til den omtalte kontroversen i dette innlegget heller.

Lenke til kommentar

Ikke uten overveldende støtte fra stemmere.
Stemmerne har vel gitt de fullmakten til å endre grunnloven, per definisjon.
Stemmerne holder makten, ikke politikerne.

"holder makten"? Stemmerne avgir/gir vel politikerne makt til å disponere inntekter, vedta/endre lover ol. ved å gi dem stemmer?

Litt tankegods:

Compared to the threat posed by refugee terrorists — which the president's executive order is allegedly designed to curtail — the data suggest the typical American is:

• 6 times more likely to die from a shark attack (one of the rarest forms of death on Earth)
  • 29 times more likely to die from a regional asteroid strike
  • 260 times more likely to be struck and killed by lightning
  • 4,700 times more likely to die in an airplane or spaceship accident
  • 129,000 times more likely to die in a gun assault
  • 407,000 times more likely to die in a motor vehicle incident
  • 6.9 million times more likely to die from cancer or heart disease

Så de forbyr svømming, oppholde seg under åpen himmel, forbyr våpen, forbyr motoriserte kjøretøy, forbyr/påbyr alt som kan årsake/motvirke kreft/hjerte og karsykdommer?

Eller forbyr kun innvandring fra land med masse terror/terrorister, dvs en kost/nytte analyse, bringer de med seg noe som veier opp for at noen av dem kan finne på å utføre terrorangrep i USA?

Mennesker er ikke allvitende/uselviske/ufeilbarlige ol. Noen av menneskene fremstiller seg som om de er allvitende/uselviske/ufeilbarlige ol. i sine forsøk på å bli politiker/nå langt innen politikk.

Er det bare politikere som ønsker å framstå slik, altså bedre og kanskje som noe mer enn de egentlig er? Eller gjør kanskje du mye av det samme i ett jobbintervju? Eller som en selger på ett salgsmøte, eller da som en politiker som vil overbevise velgere. Det å klare og selge seg selv og å nå ut med budskapet sitt, er egenskaper som trengs i hundrevis av andre settinger, både privat som profesjonelt, og er selvfølgelig ikke eksklusivt for politikere.

Og om du mener tørsten etter makt er grunnen til at mennesker begynner å jobbe i politikken, så tror jeg du finner langt større tetthet av narsissistiske ledere både i forsvaret eller om du tar deg en titt rundt i privat sektor... Du har rett og slett ett litt for enkelt syn på det hele, det er noe med å være moden nok til å kunne la seg bry også med alle de kjedelige gråsonene her i verden.

Dess mer makt man gir den uvitende/egoistiske/kløna ol. desto verre er/blir det.

Dvs de andre har/får ikke fullt så mye makt som politikerstanden, dvs de er et mindre onde.

30 av 50 stater i 'The United States of America' stemte på Trump!
Jeg snakker om mennesker. Ikke prærier og kornåkre.

Jeg skriver om 'The United States of America', med deres valglover/-system(som sannsynligvis er som de er fordi det ble/blir ansett som enn bedre løsning enn andre løsninger).

Du er solidarisk, hva så? Har du vilje til å handle/vise handlekraft/få ting gjort ol. hvis så er tilfelle, hva så? Du er ikke allvitende/ufeilbarlig/uselvisk ol. din solidaritet og eventuelle handlekraft vil få konsekvenser uansett hvor velmenende du er/ønsker å fremstå(jødene var roten til alt ondt, vi kan prise oss lykkelig for at noen viste handlekraft, hadde solidaritet med flertallet, vår rase ol.).

Var egentlig ment mest humoristisk og nebbete, så ingen grunn til å dra inn jødeutryddelser og hele hopprennet her riktig enda tror jeg...

Er ikke noe humoristisk med konsekvensene.

At man har en lov, kaller noe en lov ol. betyr ikke at loven er et gode/fører noe godt med seg ol.

Ser ingen argumenter relevant til den omtalte kontroversen i dette innlegget heller.

Trump har sagt/muligens sagt "so-called law", ergo lover trenger ikke nødvendigvis være et gode/føre noe godt med seg. Endret av Gavekort
Flettet seksdobbelpost
Lenke til kommentar

Trump har sagt/muligens sagt "so-called law", ergo lover trenger ikke nødvendigvis være et gode/føre noe godt med seg.

Om man ikke liker loven, så kan den endres. Det skjer igjennom en struktur etablert for det formålet, som ikke er hva han gjorde. Dette er et annet tema uten relevans til den omtalte kontroversen. 

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Jeg skriver om 'The United States of America', med deres valglover/-system(som sannsynligvis er som de er fordi det ble/blir ansett som enn bedre løsning enn andre løsninger).

Det er nok det som ble ansett som "den beste" løsningen for hundrevis av år siden. Når 3 millioner mennesker blir overkjørt i et demokrati i dag av et foreldet system er det utvilsomt et system som har utspilt sin rolle.

( Forøvrig en ganske god artikkel her som forklarer hvorfor det er et såpass dårlig system: https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2015/03/01/this-is-the-best-explanation-of-gerrymandering-you-will-ever-see/?utm_term=.1185cf7ffc1d )

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Trump har sagt/muligens sagt "so-called law", ergo lover trenger ikke nødvendigvis være et gode/føre noe godt med seg.

Om man ikke liker loven, så kan den endres. Det skjer igjennom en struktur etablert for det formålet, som ikke er hva han gjorde. Dette er et annet tema uten relevans til den omtalte kontroversen.

Så han kaller loven "so-called law" som et første skritt på veien mot en lovendring.

Lenke til kommentar

Så han kaller loven "so-called law" som et første skritt på veien mot en lovendring.

Hvis du vil utrede andre temaer er du naturligvis hjertelig velkommen til det, men ikke som respons til mine kommentarer om den omtalte kontroversen. Der er du off topic. Kanskje du kan vurdere å lage din egen tråd om det du vil diskutere, og svare folk som diskuterer ditt tema.

Lenke til kommentar

Det er nok det som ble ansett som "den beste" løsningen for hundrevis av år siden. Når 3 millioner mennesker blir overkjørt i et demokrati i dag av et foreldet system er det utvilsomt et system som har utspilt sin rolle.

( Forøvrig en ganske god artikkel her som forklarer hvorfor det er et såpass dårlig system: https://www.washingtonpost.com/news/wonk/wp/2015/03/01/this-is-the-best-explanation-of-gerrymandering-you-will-ever-see/?utm_term=.1185cf7ffc1d )

Bør nordmenn/de andre rike få ha selvstyre når flere milliarder blir overkjørt i demokratiet i dag av et foreldet system er det utvilsomt et system som har utspilt sin rolle?

Flertallet i staten velger hvem statens valgmenn skal stemme på i presidentvalget.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+6132

Vell den såkalte presidenten Trump fikk gjennom Devos som Utdanningsminister.....Hva blir det neste?Den antatt døde Pablo Escobar som Head of DEA ?

Lenke til kommentar

Dess mer makt man gir den uvitende/egoistiske/kløna ol. desto verre er/blir det.

Dvs de andre har/får ikke fullt så mye makt som politikerstanden, dvs de er et mindre onde.

Du er vel en av dem som tror at en norsk lokalpolitiker har mer innflytelse på politikk og samfunn enn for eksempel en toppleder i privat sektor, det tror ikke jeg. Jeg tror også at drivkraften bak og deres mål og ambisjoner er veldig forskjellige og at du her retter baker for smed.

Lenke til kommentar

Er ikke noe humoristisk med konsekvensene.

Solidaritet og konsekvensene av det fungerer altså ikke som noen humørspreder på deg.

Lenke til kommentar

Du er vel en av dem som tror at en norsk lokalpolitiker har mer innflytelse på politikk og samfunn enn for eksempel en toppleder i privat sektor, det tror ikke jeg. Jeg tror også at drivkraften bak og deres mål og ambisjoner er veldig forskjellige og at du her retter baker for smed.

Epler og pærer, lokalpolitiker(makt til å initiere vold)-lokal småbedrift(som regel basert på frivillig handel) vs ledende rikspolitiker i verdens eneste supermakt(makt til å initiere enorme mengder vold)-multinasjonalt selskap(som regel basert på frivillig handel, untatt når myndighetene/politikerne er involvert). Politikerne fronter tradisjoner/nasjoner/kulturer/religioner/ideologier ol. bygget opp over århundrer/-tusner, dvs imperier som skal utvides/bevares med alle midler. Bedriftslederne fronter relativt nye fabrikker ol. som produserer varer/tjenester.

Endret av QS4MO8J3
Lenke til kommentar

Vell den såkalte presidenten Trump fikk gjennom Devos som Utdanningsminister.....Hva blir det neste?Den antatt døde Pablo Escobar som Head of DEA ?

Hehe, ja hva kunne falle bedre på sin plass enn det sånn med tanke på den nylig utnevnte kjente og kyniske anti-fagforeningsmannen Puzder som Labor Secretary (!?!), og ikke minst den gamle svindelanklagede Goldman Sacks reven Mnuchin som Treasury Secretary....!   :wow:

Ironien og hykleriet blir helt uangripelig, Trump toget troller bare videre...

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Epler og pærer, lokalpolitiker(makt til å initiere vold)-lokal småbedrift(som regel basert på frivillig handel) vs ledende rikspolitiker i verdens eneste supermakt(makt til å initiere enorme mengder vold)-multinasjonalt selskap(som regel basert på frivillig handel, untatt når myndighetene/politikerne er involvert). Politikerne fronter tradisjoner/nasjoner/kulturer/religioner/ideologier ol. bygget opp over århundrer/-tusner, dvs imperier som skal utvides/bevares med alle midler. Bedriftslederne fronter relativt nye fabrikker ol. som produserer varer/tjenester.

Jøss, vet ikke om du gjør deg til eller om jeg vet noe du ikke vet, uansett hopper jeg av akkurat her.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...