Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Som sagt så er ikke politikere en egen rase eller like hverandre på noen måte, dette er vel Bernie og Trump tidenes beste eksempel på. Og kall meg naiv men Sanders hadde jeg stolt på 100% på så får jeg heller bli skuffet om det motsatte skulle bli bevist, men man kan ikke blame noen for å være noe man mistenker dem for å være sånn i forkant av at de sier eller gjør noe "galt", det tror jeg vi alle ser blir urettferdig. 

Naiv!

Hehe så så, nå må ikke du bli sånn igjen. Du vet jo at vi her har både gjennomtenkte solidariske mennesker som meg, også har vi slike som deg -and beyond... ;) Om vi to blir politikere så samkjøres ikke plutselig dine logikkbrister med mine forsøk på å gjøre verden til ett bedre sted, vi er nok akkurat like forskjellige både i tanker og mål selv om vi brått skulle dele samme yrke.

Sier seg selv, men må vel skrive det også til deg her skjønner jeg:) 

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Om vi to blir politikere så samkjøres ikke plutselig dine logikkbrister med mine forsøk på å gjøre verden til ett bedre sted, vi er nok akkurat like forskjellige både i tanker og mål selv om vi brått skulle dele samme yrke.

Vesensforskjellen ligger vel i at du som politiker vil søke å få makt for å gjøre verden bedre, mens jeg som politiker vil søke å ikke få makt (avskaffe maktbruken) for å gjøre verden bedre.

Du ser, i motsettning til deg har jeg ikke noe ønske om å få makt, tvert imot.

;)

Lenke til kommentar

You cast your votes, you deal with him!  :grin2:

Er fristende å innta den holdningen, men jeg innser samtidig at flertallet faktisk ikke stemte for at Donald skulle bli president. De som stemte Donald har jeg selvsagt svært begrenset med sympati for, men kjipt at flertallet også skal få svi på grunn av dumheten til et mindretall.
Lenke til kommentar

Om vi to blir politikere så samkjøres ikke plutselig dine logikkbrister med mine forsøk på å gjøre verden til ett bedre sted, vi er nok akkurat like forskjellige både i tanker og mål selv om vi brått skulle dele samme yrke.

Vesensforskjellen ligger vel i at du som politiker vil søke å få makt for å gjøre verden bedre, mens jeg som politiker vil søke å ikke få makt (avskaffe maktbruken) for å gjøre verden bedre.

;)

Nu vel, akkurat maktsyk tror jeg aldri har blitt beskylt for å være før... hehe. Nærmeste "makt" jeg har smakt er noe så stusselig som teamleder ett par steder, og den stillingen sa jeg opp etter ett par år da jeg har mer enn nok med å passe på meg selv om jeg ikke skal dirigere alle andre i tillegg :p

Men dette er jo mikro, vi snakker makro som i samfunn og stat og da blir det brått viktig at noen har (og altså ikke tar) styringa, slik at vi også har noen vi kan holde ansvarlig når idiotskap/svindel/korrupsjon/underslaget, er ett faktum. Vi må tåle ett slags hirarki så lenge det er demokratisk forankret. Sånn fungerer verden og det vil den nok gjøre videre også litt uavhengig av hva vi skulle syntes om akkurat det ;)

Lenke til kommentar
All politicians are frauds, including Trump and Bernie

Så om du og jeg skulle surre oss inn i politikken så er det en slags naturlov automatikk i at vi brått begge to blir noen frauds (eller svindlere på godt norsk)? Snakk for deg selv ;)

Som sagt så er ikke politikere en egen rase eller like hverandre på noen måte, dette er vel Bernie og Trump tidenes beste eksempel på. Og kall meg naiv men Sanders hadde jeg stolt på 100% på så får jeg heller bli skuffet om det motsatte skulle bli bevist, men man kan ikke blame noen for å være noe man mistenker dem for å være sånn i forkant av at de sier eller gjør noe "galt", det tror jeg vi alle ser blir urettferdig.

Mennesker er ikke allvitende/uselviske/ufeilbarlige ol. Noen av menneskene fremstiller seg som om de er allvitende/uselviske/ufeilbarlige ol. i sine forsøk på å bli politiker/nå langt innen politikk.

Lenke til kommentar

Tydelig at man burde ha passet sleivkjeften sin litt ja.. 

"In court papers, Washington and Minnesota’s attorneys general have pulled out quotes from speeches, news conferences and interviews as evidence that an executive order the administration argues is neutral was really motivated by animus toward Muslims and a “desire to harm a particular group.”

Trump’s loose talk about Muslims gets weaponized in court against travel ban

:)

• Liker 1
Lenke til kommentar
Naiv!

Hehe så så, nå må ikke du bli sånn igjen. Du vet jo at vi her har både gjennomtenkte solidariske mennesker som meg, også har vi slike som deg -and beyond... ;) Om vi to blir politikere så samkjøres ikke plutselig dine logikkbrister med mine forsøk på å gjøre verden til ett bedre sted, vi er nok akkurat like forskjellige både i tanker og mål selv om vi brått skulle dele samme yrke.

Du er solidarisk, hva så? Har du vilje til å handle/vise handlekraft/få ting gjort ol. hvis så er tilfelle, hva så? Du er ikke allvitende/ufeilbarlig/uselvisk ol. din solidaritet og eventuelle handlekraft vil få konsekvenser uansett hvor velmenende du er/ønsker å fremstå(jødene var roten til alt ondt, vi kan prise oss lykkelig for at noen viste handlekraft, hadde solidaritet med flertallet, vår rase ol.).

Endret av QS4MO8J3
Lenke til kommentar

You cast your votes, you deal with him!  :grin2:

Er fristende å innta den holdningen, men jeg innser samtidig at flertallet faktisk ikke stemte for at Donald skulle bli president. De som stemte Donald har jeg selvsagt svært begrenset med sympati for, men kjipt at flertallet også skal få svi på grunn av dumheten til et mindretall.

30 av 50 stater i 'The United States of America' stemte på Trump!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Litt tankegods:

Compared to the threat posed by refugee terrorists — which the president's executive order is allegedly designed to curtail — the data suggest the typical American is:

• 6 times more likely to die from a shark attack (one of the rarest forms of death on Earth)
  • 29 times more likely to die from a regional asteroid strike
  • 260 times more likely to be struck and killed by lightning
  • 4,700 times more likely to die in an airplane or spaceship accident
  • 129,000 times more likely to die in a gun assault
  • 407,000 times more likely to die in a motor vehicle incident
  • 6.9 million times more likely to die from cancer or heart disease
  • Liker 1
Lenke til kommentar

;)

Nu vel, akkurat maktsyk tror jeg aldri har blitt beskylt for å være før... hehe. Nærmeste "makt" jeg har smakt er noe så stusselig som teamleder ett par steder, og den stillingen sa jeg opp etter ett par år da jeg har mer enn nok med å passe på meg selv om jeg ikke skal dirigere alle andre i tillegg :p

Men dette er jo mikro, vi snakker makro som i samfunn og stat og da blir det brått viktig at noen har (og altså ikke tar) styringa, slik at vi også har noen vi kan holde ansvarlig når idiotskap/svindel/korrupsjon/underslaget, er ett faktum. Vi må tåle ett slags hirarki så lenge det er demokratisk forankret. Sånn fungerer verden og det vil den nok gjøre videre også litt uavhengig av hva vi skulle syntes om akkurat det ;)

Du støtter politikere(deg selv eller noen andre)/å gi makt til politikere(deg selv eller noen andre)!

Noen må ha makta/styringa de ikke er kapable til å ha/gjennomføre tilfredstillende(de er ikke allvitende/uselviske/ufeilbarlige ol.), fordi vi må ha noen å skylde på når det går galt(i enorm skala, mennesketen dilter utfor stupet)?

Det er greit å gi noen enorm makt, så lenge et flertall godtar det basert på gud vet hva(har flertallet kompetanse til å akseptere/velge)?

Endret av QS4MO8J3
Lenke til kommentar

All politicians are frauds, including Trump and Bernie

Så om du og jeg skulle surre oss inn i politikken så er det en slags naturlov automatikk i at vi brått begge to blir noen frauds (eller svindlere på godt norsk)? Snakk for deg selv ;)

Mennesker er ikke allvitende/uselviske/ufeilbarlige ol. Noen av menneskene fremstiller seg som om de er allvitende/uselviske/ufeilbarlige ol. i sine forsøk på å bli politiker/nå langt innen politikk.

Er det bare politikere som ønsker å framstå slik, altså bedre og kanskje som noe mer enn de egentlig er? Eller gjør kanskje du mye av det samme i ett jobbintervju? Eller som en selger på ett salgsmøte, eller da som en politiker som vil overbevise velgere. Det å klare og selge seg selv og å nå ut med budskapet sitt, er egenskaper som trengs i hundrevis av andre settinger, både privat som profesjonelt, og er selvfølgelig ikke eksklusivt for politikere.

Og om du mener tørsten etter makt er grunnen til at mennesker begynner å jobbe i politikken, så tror jeg du finner langt større tetthet av narsissistiske ledere både i forsvaret eller om du tar deg en titt rundt i privat sektor... Du har rett og slett ett litt for enkelt syn på det hele, det er noe med å være moden nok til å kunne la seg bry også med alle de kjedelige gråsonene her i verden.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...