Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

. Problemet er at han aldri hadde fått presidentjobben i et fungerende demokrati, )

Hvordan så? Han brukte lite penger på valgkampen og partiet hatet ham. Må bare erfarne politikere vinner i et demokrati?

Valgsystemet deres fungerer ikke. Jeg tror ikke jeg er den første som påpeker at the two party system ikke er demokratisk...

Lenke til kommentar

. Problemet er at han aldri hadde fått presidentjobben i et fungerende demokrati, )

Hvordan så? Han brukte lite penger på valgkampen og partiet hatet ham. Må bare erfarne politikere vinner i et demokrati?

Så vidt jeg har fått med meg vant Trump utelukket på at han representerte noe nytt. Akkurat som Obama.

Lenke til kommentar

Valgsystemet deres fungerer ikke. Jeg tror ikke jeg er den første som påpeker at the two party system ikke er demokratisk...

USA har mange partier, men det er Det republikanske parti og Det demokratiske parti som er de største. Man kan også stille som uavhengig. Så det er demokratisk nok. Saken er at to partier er blitt dominerende. Hvorfor kan diskuteres, men nå er det slik at ønsker man en sterk posisjon i jobben (ikke minst i politikken) må man jobbe for det.

Lenke til kommentar

USA har mange partier, men det er Det republikanske parti og Det demokratiske parti som er de største. Man kan også stille som uavhengig. Så det er demokratisk nok. Saken er at to partier er blitt dominerende. Hvorfor kan diskuteres, men nå er det slik at ønsker man en sterk posisjon i jobben (ikke minst i politikken) må man jobbe for det.

Det er diskutert ferdig. Problemet ble oppdaget allerede for over 200 år siden. Du kan lese mer om det her: https://en.wikipedia.org/wiki/First_Party_System#Historical_legacy

Lenke til kommentar

Håpløst å stille som uavhengig, Sanders hadde ikke engang blitt invitert til debattene da tenker jeg.

Dette systemet har bevist at det ikke fungerer tilfredstillende for folket, det er både udemokratisk og farlig. Noen må snart ta inn over seg at det er parti og politikk som er interessant her, ikke personen i seg selv. Siden han viser seg jo brått å bare være en PR kåt kyniker med masse penger noe som blir totalt uinteressant for folk flest og umulig å forholde seg til.

Så det er dags å ta en real vårrengjøring her, det vaklende demokratiet tåler nok ikke en slik runde til.

Lenke til kommentar

Presidentvalg mellom to kandidater er det som er problemet.

Og manglende utdannelse, og dårlig verdensforståelse, blant enkelte grupper.

Lenke til kommentar

Presidentvalg mellom to kandidater er det som er problemet.

Og manglende utdannelse, og dårlig verdensforståelse, blant enkelte grupper.

Det var 30 kandidater som stilte til primærvalgene med store ideologiske forskjeller. Det var et stort utvalg.
Lenke til kommentar

Hvor furten går det an å bli???

Trump raser over manglende applaus

Donald Trump anklager demokratene for å være «uamerikanske» og  «forræderske».

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/vm5ePL/trump-raser-over-manglende-applaus

Hehehe han er som en unge vettu. Helt komisk hvor lavt nivå han alltid legger seg på.

Tar fokuset vekk fra børsene.

Ja kan vel fort være det han prøver seg på her, akkurat som at ikke det går parallelt med all idiotskapen han måtte finne på uansett. Men som kjent blir ingenting for dumt så rådgiverne sier vel at det er worth a try :)

Lenke til kommentar

Hvor furten går det an å bli???

Trump raser over manglende applaus

Donald Trump anklager demokratene for å være «uamerikanske» og  «forræderske».

https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/vm5ePL/trump-raser-over-manglende-applaus

Hehehe han er som en unge vettu. Helt komisk hvor lavt nivå han alltid legger seg på.

Tar fokuset vekk fra børsene.

Ja kan vel fort være det han prøver seg på her, akkurat som at ikke det går parallelt med all idiotskapen han måtte finne på uansett. Men som kjent blir ingenting for dumt så rådgiverne sier vel at det er worth a try :)

- Quick, give him back his phone!

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...