xRun Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Update vedr. togulykken, to av kongressmedlemmene som var på toget sammen med Paul Ryan har havnet på sykehus, men skadene skal ikke være alvorlige. Ingen ID på de to. Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) ---------- Oppsummert ser vi at der hvor Trumps uttalelser er riktig har Politifact en merkelig tendens til å forklare at utsagnet er sant "meeeeen [sett inn spekulasjon for å trekke utsagnet i tvil]". Så har vi jo alle utsagnene til Trump som er sanne - og som Politifact derfor ikke våger å faktasjekke. Har merket meg at Politifacts kan ta feil, slik som alt og alle andre. Men i det store og det hele så er de helt fair og disse idiotiske utsagnene ifra presidentneket ramset opp her er ingenting å forsvare. Hva er idiotisk, og hvorfor skal man ikke forsvare noen som feilaktig anklages for løgn av en organisasjon som er selverklært objektiv og sannferdig? Det er en pompøs tale. Trump overdriver en god del, og legger heller ikke skjul på det. Dette er lavthengende frukt som Politifact gladlig plukker opp. For eksempel kunne de ikke dy seg og måtte påpeke at det faktisk ikke tar 10 år å få innvilget en søknad om å bygge en veg. Det tar nemlig bare rundt 6,5 år! Haaa! Poenget til Trump var vel heller å vise at samfunnet var mer effektivt før i tida, da det ikke var overlasset med byråkrati som bruker årevis på å få saker gjennom systemet. Og jeg er sikker på at selv Politifact kunne ha funnet flere tilfeller hvor saken tok 10 år. Om de bare hadde prøvd. Endret 31. januar 2018 av Løgn Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 ---------- Oppsummert ser vi at der hvor Trumps uttalelser er riktig har Politifact en merkelig tendens til å forklare at utsagnet er sant "meeeeen [sett inn spekulasjon for å trekke utsagnet i tvil]". Så har vi jo alle utsagnene til Trump som er sanne - og som Politifact derfor ikke våger å faktasjekke. Har merket meg at Politifacts kan ta feil, slik som alt og alle andre. Men i det store og det hele så er de helt fair og disse idiotiske utsagnene ifra presidentneket ramset opp her er ingenting å forsvare. Hva er idiotisk, og hvorfor skal man ikke forsvare noen som feilaktig anklages for løgn av en organisasjon som er selverklært objektiv og sannferdig? Det er en pompøs tale. Trump overdriver en god del, og legger heller ikke skjult på det. Dette er lavthengende frukt som Politifact gladlig plukker opp. For eksempel kunne de ikke dy seg og måtte påpeke at det faktisk ikke tar 10 år å få innvilget en søknad om å bygge en veg. Det tar nemlig bare rundt 6,5 år! Haaa! Poenget til Trump var vel heller å vise at samfunnet var mer effektivt før i tida, da det ikke var overlasset med byråkrati som bryker årevis på å få saker gjennom systemet. Syntes du løgn er greit fra en President? Hvis det tar 6.5 år (eller mellom 4.4 og 6.5, som faktisk er sant og ikke 6.5, som du lyver om) å få et løyve, syntes du det er greit å bruke et annet tall i stedet for 6.5? Eller er det kanskje greit om Presidenten forteller sannheten? Blir det han sier feil dersom han holder seg til sannheten? 2 Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Syntes du løgn er greit fra en President? Hvis det tar 6.5 år (eller mellom 4.4 og 6.5, som faktisk er sant og ikke 6.5, som du lyver om) å få et løyve, syntes du det er greit å bruke et annet tall i stedet for 6.5? Eller er det kanskje greit om Presidenten forteller sannheten? Blir det han sier feil dersom han holder seg til sannheten? Politifact sier 4,6 - 6,6. Ikke 4,4 - 6,5 som du "lyver" om. Ser du hvor idiotisk slik flisespikking er? Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Hva mener dere selv om talen? Det kommer fram ulike synspunkter i denne artikkelen: Helt ærlig: Hvis han fortsetter å holde slike taler, og mesteparten går hans vei - helt uavhengig av om det er hans fortjeneste eller ikke - så blir han gjenvalgt. I hvert fall om taleskriverne også får kontrollen over twitterkontoen hans... Geir 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Update vedr. togulykken, to av kongressmedlemmene som var på toget sammen med Paul Ryan har havnet på sykehus, men skadene skal ikke være alvorlige. Det var da kjedelig. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Hva mener dere selv om talen? Det kommer fram ulike synspunkter i denne artikkelen: Helt ærlig: Hvis han fortsetter å holde slike taler, og mesteparten går hans vei - helt uavhengig av om det er hans fortjeneste eller ikke - så blir han gjenvalgt. I hvert fall om taleskriverne også får kontrollen over twitterkontoen hans... Geir Skulle ikke forundre meg ett øyeblikk enn så lenge Demokratene ikke har noe klart alternativ til vervet. 1 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Skulle ikke forundre meg ett øyeblikk enn så lenge Demokratene ikke har noe klart alternativ til vervet. Du vet de sliter så lenge deres beste håp er at Oprah ombestemmer seg... Geir 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) Syntes du løgn er greit fra en President? Hvis det tar 6.5 år (eller mellom 4.4 og 6.5, som faktisk er sant og ikke 6.5, som du lyver om) å få et løyve, syntes du det er greit å bruke et annet tall i stedet for 6.5? Eller er det kanskje greit om Presidenten forteller sannheten? Blir det han sier feil dersom han holder seg til sannheten? Politifact sier 4,6 - 6,6. Ikke 4,4 - 6,5 som du "lyver" om. Ser du hvor idiotisk slik flisespikking er? Jeg stilte deg noen spørsmål. Svarer du på dem? Endret 31. januar 2018 av Shruggie Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Hva mener dere selv om talen? Det kommer fram ulike synspunkter i denne artikkelen: Helt ærlig: Hvis han fortsetter å holde slike taler, og mesteparten går hans vei - helt uavhengig av om det er hans fortjeneste eller ikke - så blir han gjenvalgt. I hvert fall om taleskriverne også får kontrollen over twitterkontoen hans... Geir Skulle ikke forundre meg ett øyeblikk enn så lenge Demokratene ikke har noe klart alternativ til vervet. De har Bernie Sanders, den mest populære politikeren i usa. Lenke til kommentar
Løgn Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) Syntes du løgn er greit fra en President? Hvis det tar 6.5 år (eller mellom 4.4 og 6.5, som faktisk er sant og ikke 6.5, som du lyver om) å få et løyve, syntes du det er greit å bruke et annet tall i stedet for 6.5? Eller er det kanskje greit om Presidenten forteller sannheten? Blir det han sier feil dersom han holder seg til sannheten? Politifact sier 4,6 - 6,6. Ikke 4,4 - 6,5 som du "lyver" om. Ser du hvor idiotisk slik flisespikking er? Jeg stilte deg noen spørsmål. Svarer du på dem? Jeg kalte deg en løgner på samme grunnlag som du kalte meg en løgner. Vil du ta stilling til det? Og svaret er ja, jeg synes det er greit at Trump "lyver" om ubetydelige ting for å uttrykke et poeng som er ekte og riktig. Det hadde selvfølgelig også vært greit om Trump hadde brukt Politifacts estimat. Men han valgte antageligvis det høyeste estimatet han fant, nettopp for å illustrere sitt eget poeng. Og jeg synes det er karakteristisk av "kritikerne" å henge seg opp i slike ting for å avspore Trumps faktiske poeng - nemlig at byråkratiet er skadelig for samfunnet. Alle vet dette. Men venstresiden som ønsker overveldende statsmakt kan ikke kritisere byråkratisering. Særlig når dette påpekes av fienden, Trump. Hva synes du selv om byråkratisering? Er det bra eller dårlig med et tregt byråkrati? Endret 31. januar 2018 av Løgn Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 De har Bernie Sanders, den mest populære politikeren i usa. Ja, men de vet ikke å bruke ham. Til det er han nok for kontroversiell i egne rekker. Og han runder 80 i 2021, det skal vel godt gjøres at de satser på - eller at velgerne velger - en så gammel kandidat. Det blir nok en eller annen noksagt fra Clinton-fløyen, at de tapte valget betyr ikke nødvendigvis at de taper maktkampen i partiet. Geir Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 De har Bernie Sanders, den mest populære politikeren i usa. Ja, men de vet ikke å bruke ham. Til det er han nok for kontroversiell i egne rekker. Og han runder 80 i 2021, det skal vel godt gjøres at de satser på - eller at velgerne velger - en så gammel kandidat. Det blir nok en eller annen noksagt fra Clinton-fløyen, at de tapte valget betyr ikke nødvendigvis at de taper maktkampen i partiet. Geir Kan se ut som at de dytter Joe Kennedy fram? Tipper at den moderate fløyen får kandidaten foran Sanders om han skulle stille og da mest på grunnlag av hans alder. Skulle tro flere enn meg savnet ett helt nytt parti i Amerikansk politikk med ren vandel og som faktisk kunne utfordre de to dinosaurene som fortsetter å svikte landet. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 De har Bernie Sanders, den mest populære politikeren i usa. Ja, men de vet ikke å bruke ham. Til det er han nok for kontroversiell i egne rekker. Og han runder 80 i 2021, det skal vel godt gjøres at de satser på - eller at velgerne velger - en så gammel kandidat. Det blir nok en eller annen noksagt fra Clinton-fløyen, at de tapte valget betyr ikke nødvendigvis at de taper maktkampen i partiet. Geir Kan se ut som at de dytter Joe Kennedy fram? Tipper at den moderate fløyen får kandidaten foran Sanders om han skulle stille og da mest på grunnlag av hans alder. Skulle tro flere enn meg savnet ett helt nytt parti i Amerikansk politikk med ren vandel og som faktisk kunne utfordre de to dinosaurene som fortsetter å svikte landet. Bernie vil kunse alle han møter. Nå er det han han som har den enorme "name recognition" som Hillary hadde i 2016. Bernie started offisielt sin valgkamp med svaret mot SOTU han kom med i natt. Med mindre en enorm kontrovers (som demokratene vil prøve å finne/lage) kommer opp eller han bare dauer. Vil han være demokratenes kandidat enten de vil eller ikke. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 De har Bernie Sanders, den mest populære politikeren i usa. Ja, men de vet ikke å bruke ham. Til det er han nok for kontroversiell i egne rekker. Og han runder 80 i 2021, det skal vel godt gjøres at de satser på - eller at velgerne velger - en så gammel kandidat. Det blir nok en eller annen noksagt fra Clinton-fløyen, at de tapte valget betyr ikke nødvendigvis at de taper maktkampen i partiet. Geir Kan se ut som at de dytter Joe Kennedy fram? Tipper at den moderate fløyen får kandidaten foran Sanders om han skulle stille og da mest på grunnlag av hans alder. Skulle tro flere enn meg savnet ett helt nytt parti i Amerikansk politikk med ren vandel og som faktisk kunne utfordre de to dinosaurene som fortsetter å svikte landet. Bernie vil kunse alle han møter. Nå er det han han som har den enorme "name recognition" som Hillary hadde i 2016. Bernie started offisielt sin valgkamp med svaret mot SOTU han kom med i natt. Med mindre en enorm kontrovers (som demokratene vil prøve å finne/lage) kommer opp eller han bare dauer. Vil han være demokratenes kandidat enten de vil eller ikke. Så state of the union responsen hans nå, krysser fingrene for den gamle ringreven. Han bringer noe så sjeldent som integritet inn i Amerikans politikk. Bernie 2020 tråden ligger klar Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 han har Indonesiske/Islamske røtter på stefarssiden.Hvaforno? Røtter på stefarssiden. Så, da burde det være helt ok for en kristen, vesteuropeisk familie som har utvandret til USA, å adoptere barn fra ikke-kristne land. Disse vil jo da uansett få kristen og europeiske røtter? Som i at han tilbragte deler av barndommen der, hans halvsøster ble født der, hennes far er indonesier/muslim, hans mor bodde der i flerfoldige år. Lenke til kommentar
Stoddart Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 han har Indonesiske/Islamske røtter på stefarssiden.Hvaforno? Røtter på stefarssiden. Så, da burde det være helt ok for en kristen, vesteuropeisk familie som har utvandret til USA, å adoptere barn fra ikke-kristne land. Disse vil jo da uansett få kristen og europeiske røtter? Som i at han tilbragte deler av barndommen der, hans halvsøster ble født der, hennes far er indonesier/muslim, hans mor bodde der i flerfoldige år. Det gjorde ikke ting noe klarere i forhold til det jeg spurte om. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 han har Indonesiske/Islamske røtter på stefarssiden.Hvaforno? Røtter på stefarssiden. Så, da burde det være helt ok for en kristen, vesteuropeisk familie som har utvandret til USA, å adoptere barn fra ikke-kristne land. Disse vil jo da uansett få kristen og europeiske røtter?Som i at han tilbragte deler av barndommen der, hans halvsøster ble født der, hennes far er indonesier/muslim, hans mor bodde der i flerfoldige år.Har man mer fordommer mot afroamerikanere så mener man at afroamerikanere er «unamerican». Rasister mener afroamerikanere er unamerican, selv de som har bodd i usa i flere generasjoner. Har du fordommer mot afroamerikanere, støtter du Birtherism. 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 Hva mener dere selv om talen? Det kommer fram ulike synspunkter i denne artikkelen: Helt ærlig: Hvis han fortsetter å holde slike taler, og mesteparten går hans vei - helt uavhengig av om det er hans fortjeneste eller ikke - så blir han gjenvalgt. I hvert fall om taleskriverne også får kontrollen over twitterkontoen hans... Geir Skulle ikke forundre meg ett øyeblikk enn så lenge Demokratene ikke har noe klart alternativ til vervet. Hadde vært moro å se hvordan det gikk hvis Michelle Obama stilte. Tenk deg en afroamerikansk, kvinnelig president i USA... Når det gjelder demokratenes nederlag sist så kan jeg ikke akkurat si at jeg sympatiserer med dem eller synes synd på dem. Da Hillary Clinton tapte nominasjonen mot Barack Obama første gangen burde demokratene forstått at hun er altfor upopulær til å vinne. Allikevel bli hun presidentkandidaten deres mot Donald Trump. Nå har de vel lært til neste gang i 2020... Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 1. februar 2018 Del Skrevet 1. februar 2018 FBI er alvorlig bekymret for dokumenter som angivelig renvasker Trump Nå koker det i USA. Det omstridte dokumentet kan gi store konsekvenser for Russland-etterforskningen. https://www.dagbladet.no/nyheter/fbi-er-alvorlig-bekymret-for-dokumenter-som-angivelig-renvasker-trump/69397867 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg