afterall Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Er alle setninger du ytrer spørsmål? Det er en ganske merkelig kommunikasjonsform. 5 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) Det er vel også mange andre presidenter som leser/leste tekst andre haddde skrevet for dem via teleprompter, så hvis/når Trump gjør det, så skiller han seg ikke fra andre presidenter? Jeg spør deg, da du skrev: om det sannsynligvis finnes mennesker som er langt mer informert enn Trump/presidenter generelt, på de fleste områder? Så det at det finnes mer kvalifiserte mennesker på de fleste områder, som gir råd til/veileder ol. Trump/presidenter er vel ikke nødvendigvis noe negativt(selv om noen kongressmedlemmer insinuerer det)? Og jeg har svart at jeg ikke gir uttrykk for min mening om det. Hva jeg gjorde var å fortelle hvordan mange kongressmedlemmer forholdt seg til kveldens tale. Hva jeg mener om det, eller hva du ønsker å spørre meg om vedr. mine meninger er irrelevant for disse kongressmedlemmenes forhold på kveldens tale. Du ser ut til å ønske å fiske frem noen meninger fra meg, som du så kan argumentere rundt. Men min referanse av disse kongressmedlemmenes uttalelser før kveldens tale var slett ikke en invitasjon til å argumentere mot deres meninger via meg. Du stiller mao. spørsmål som får gå ubesvart fra meg i denne omgangen. Happy? Ikke? Talk to the hand! Siden du trekker frem hva disse kongressmedlemmene har sagt, så spør jeg deg om du synes det de sier henger på greip? Det er vel også mange andre presidenter som leser/leste tekst andre haddde skrevet for dem via teleprompter, så hvis/når Trump gjør det, så skiller han seg ikke fra andre presidenter? Jeg spør deg om det sannsynligvis finnes mennesker som er langt mer informert enn Trump/presidenter generelt, på de fleste områder? Så det at det finnes mer kvalifiserte mennesker på de fleste områder, som gir råd til/veileder ol. Trump/presidenter er vel ikke nødvendigvis noe negativt(selv om noen kongressmedlemmer insinuerer det)? Det kan nesten virke som du prøver å føre en diskusjon med meg. Men jeg har ikke bedt om den, jeg har ikke deltatt i den, jeg kommer ikke til å delta i den, men du fortsetter selv om jeg allerede har fortalt deg dette. Da er du bare masete. Tar ikke et hint, liksom. Jeg har en ignore-liste, og du har vunnet en spesiell plass der. Gratulerer. Endret 31. januar 2018 av xRun 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Trump med tre «krav» til immigrasjonsavtale Rekordmange kongressmedlemmer boikottet Donald Trumps State of the Union-tale, der han blant annet tilbød et innvandringskompromiss. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/0E4w5E/trump-med-tre-krav-til-immigrasjonsavtale Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Så kultur/religion/ideologi ol. har ingen betydning, kun hudfarge/navn?Så hva er forskjellen i kultur, religion og ideologi mellom Obama og Trump? At Obama faktisk har de tre tingene? Obama tilbrakte mesteparten av oppveksten på Hawaii(folk med europeisk kulturell/religiøs/ideologisk ol. bakgrunn er ikke i flertall)/i Indonesia(folk med europeisk kulturell/religiøs/ideologisk ol. bakgrunn er ikke i flertall), hadde en mor som gikk på en skole som 'taught the importance of challenging social norms and questioning authority' og som var agnostiker(var muligens noe radikal), han har Kenyanske/Islamske røtter på farssiden, han har Indonesiske/Islamske røtter på stefarssiden. Trump tilbrakte oppveksten på fastlandet i USA, i likhet med folk flest i USA; hans foreldre var amerikanske statsborgere og bodde i USA, i likhet med folk flest i USA; han har europeisk kulturell/religiøs/ideologisk ol. bakgrunn, i likhet med folk flest i USA. Obama har familie som ikke har amerikansk/europeeisk kulturell/ideologisk/religiøs ol. bakgrunn.Og de vil OGSÅ bli president? Men de som utgjør flertallet i USA kan sette spørsmål ved lojaliteten/patrotismen ol. til de amerikanere som har annen kulturell/religiøs/ideologisk ol. bakgrunn enn dem selv, dvs de er kanskje ikke sikre på at folk med ulik kulturell/religiøs/ideologisk ol. bakgrunn enn dem selv, vil reprsentere dem på en fullgod måte. Wow, du er rasist... Du er så jævlig rasist, du! Fy faen så rasist du er! 2 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Ser at Nancy Pelosi har på seg en skikkelig tettsittende drakt! Habba Habba. Hadde jeg bare vært noen år yngre. #ny_generasjon_av_politikervitser Mener du to generasjoner tilbake når folk snakket slik om kvinner... og hun var ung? Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Mer om talen: Trump med stikk til landene som stemte «feil» - det gjorde Norge også Donald Trump vil at bistandspenger skal gå til venner av USA, ikke fiender. https://www.dagbladet.no/nyheter/trump-med-stikk-til-landene-som-stemte-feil---det-gjorde-norge-ogsa/69394378 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Dette sa Trump i sin første «State of the union»-tale Vil bygge avskrekkende atomvåpen. https://www.dagbladet.no/nyheter/dette-sa-trump-i-sin-forste-state-of-the-union-tale/69394315 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Trump lot for en gangs skyld andre skape drama. Her er seks ting vi lærte fra nattens store tale. De som hadde forventet en forsonende president ble skuffet da Trump holdt sin første State of the Union-tale. President Donald J. Trump holdt en av de lengste State of the Union-talene i nyere tid i Kongressen natt til onsdag. Presidenten tok ingen av sine karakteristiske avstikkere fra manus, men serverte en lang liste av greatest hits, og ble avbrutt av applaus etter nesten hver eneste setning fra sine partifeller. https://www.aftenposten.no/verden/i/wE8yan/Trump-lot-for-en-gangs-skyld-andre-skape-drama-Her-er-seks-ting-vi-larte-fra-nattens-store-tale Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Kjente toner i Trumps første tale om rikets tilstand Skattekutt og arbeidsplasser. Innvandringskontroll og kamp mot terror. Mye var kjent da Donald Trump holdt talen State of the Union for første gang. – Unionen vår står sterkt fordi folket vårt er sterkt, sa Trump i talen etter at han inntok talerstolen ved 21-tiden tirsdag kveld – klokken 3 natt til onsdag norsk tid. https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2018/01/31/195367768/kjente-toner-i-trumps-forste-tale-om-rikets-tilstand?autoplay=1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Flere frykter Trumps budskap om å satse på taktiske atomvåpen: – Nye amerikanske atomvåpen øker faren for krig Det amerikanske forsvaret vil utvikle nye atomvåpen med mindre sprengkraft, såkalte taktiske atomvåpen. Kritikerne mener at det vil føre til et nytt rustningskappløp og større fare for krig, men Trump mener noe må gjøres med Nord-Korea. https://www.nrk.no/urix/usa-vil-utvikle-nye-taktiske-atomvapen-1.13890309 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Trump holder Guantanamo åpen Mens Donald Trump gikk på talerstolen i Kongressen, opplyste Det hvite hus at han har signert en presidentordre for å holde fangeleiren Guantanamo åpen. Trump sa allerede i valgkampen i 2016 at han ønsket å fortsette driften av leiren og «fylle den med noen fæle karer». Tirsdagens kunngjøring innebærer likevel en formell helomvending etter Barack Obamas åtte år lange innsats for å tømme og stenge den omstridte leiren. https://www.nrk.no/urix/trump-holder-guantanamo-apen-1.13892888 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Trump med stikk til landene som stemte «feil» - det gjorde Norge også https://www.dagbladet.no/nyheter/trump-med-stikk-til-landene-som-stemte-feil---det-gjorde-norge-ogsa/69394378 For øvrig, de eneste som støttet USA & Israel i FN : Marshall-øyene, Mikronesia, Guatemala, Palau, Honduras, Nauru og Togo, (de fleste av de synes knapt på kartet) 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Trump: – 2,4 millioner nye arbeidsplasser siden valget I sin første State of the Union-tale sa Trump at han ikke var overrasket over den gode tilstanden til landets økonomi. Trump oppfordret også kongressen til å stemme frem et forslag om finansiering på minst 1.500 milliarder dollar for å forbedre USAs infrastruktur. https://e24.no/makro-og-politikk/donald-trump/trump-2-4-millioner-nye-arbeidsplasser-siden-valget/24246951 Bortsett fra å ruste opp militæret er det å ruste opp infrastrukturen det absolutt beste løftet til Trump! Det var disse to løftene han skulle konsentrert seg om istedenfor det tullet med en mur mot Mexico. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Muren mot Mexico kan vel sies være infrastruktur, til og med en militær infrastruktur. Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Obama tilbrakte mesteparten av oppveksten på Hawaii(folk med europeisk kulturell/religiøs/ideologisk ol. bakgrunn er ikke i flertall)/i Indonesia(folk med europeisk kulturell/religiøs/ideologisk ol. bakgrunn er ikke i flertall), hadde en mor som gikk på en skole som 'taught the importance of challenging social norms and questioning authority' og som var agnostiker(var muligens noe radikal), han har Kenyanske/Islamske røtter på farssiden, han har Indonesiske/Islamske røtter på stefarssiden. Trump tilbrakte oppveksten på fastlandet i USA, i likhet med folk flest i USA; hans foreldre var amerikanske statsborgere og bodde i USA, i likhet med folk flest i USA; han har europeisk kulturell/religiøs/ideologisk ol. bakgrunn, i likhet med folk flest i USA. Men de som utgjør flertallet i USA kan sette spørsmål ved lojaliteten/patrotismen ol. til de amerikanere som har annen kulturell/religiøs/ideologisk ol. bakgrunn enn dem selv, dvs de er kanskje ikke sikre på at folk med ulik kulturell/religiøs/ideologisk ol. bakgrunn enn dem selv, vil representere dem på en fullgod måte. Wow, du er rasist... Du er så jævlig rasist, du! Fy faen så rasist du er! Nei, tror ikke det! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Som sagt, han leste talen helt greit som ifjor Jeg da det var 50/50 jeg sa også at de sikkert la han i blodtrening før det, og at han kommer nå til å være helt utslitt og gjøre enda mindre enn det han pleier å gjøre, en lengre ferie dukker nok opp snart. 1 Lenke til kommentar
Mr.M Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 fatter ikke at noen fortsatt lar seg imponere av slike seanser. Vi har sett det før, dvs. alle håper på et vendepunkt, men det går bare dager før han river ned alt sammen igjen med twitter-meldinger eller utsagn om noe. 3 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Viser bare på hvor et ekstremt lavt bunnivå Donald opererer når han blir "rost" for å ikke ha oppført seg som en komplett idiot for én gangs skyld 4 Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Europeere/kristne ol. har vel vært i flertall/ledet/bygd USA? Så har man ikke en kristen/europeeisk kulturarv, så er det mulig en ikke representer kristen/europeeisk kulturarv ol. Så da kan folk med en kristen/europeeisk kulturarv være skeptisk til folk som ikke har en kristen/europeeisk kulturarv, da det kan føre til en utvanning av den rådende kristne/europeeiske kulturarven i USA? Selvsagt er det noen hvite kristne amerikanere som er redd for at det skal komme folk av annen kultur og utfordre deres hegemoni. Det er ikke mer enn et par hundre år siden de gjorde det selv med den rådende kulturen i landet Og samtidig importerte store mengder ikke-hvite som slaver for egen vinnings skyld. Da snakker vi om xenofobi. At det er forståelig gjør det ikke rett. Ironisk nok var de første bosetterne selv flyktninger fra "den rådende kristne kulturarven" i Europa, kalvinister som verken likte engelskmennenes manglende aksept for deres tro eller nederlendernes aksept for samme (siden det betydde ar de aksepterte annen tro også.) Det er et eksempel på at det aldri var noen entydig kristen kulturarv som definerte USA, de var alt splittet i Europa før de dro. I USA kunne de starte på nytt med blanke ark. Dessverre ble disse arkene fylt med regler etterhvert, og de første som kom til friheten unnet i stadig mindre grad andre det samme. Og så ble "Give me your tired, your poor, Your huddled masses yearning to breathe free, ..." til "We’re Going to Build a Wall, It ‘Will Go Up So Fast Your Head Will Spin!" Geir Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Så kultur/religion/ideologi ol. har ingen betydning, kun hudfarge/navn?Så hva er forskjellen i kultur, religion og ideologi mellom Obama og Trump? At Obama faktisk har de tre tingene?Obama tilbrakte mesteparten av oppveksten på Hawaii(folk med europeisk kulturell/religiøs/ideologisk ol. bakgrunn er ikke i flertall)/i Indonesia(folk med europeisk kulturell/religiøs/ideologisk ol. bakgrunn er ikke i flertall), hadde en mor som gikk på en skole som 'taught the importance of challenging social norms and questioning authority' og som var agnostiker(var muligens noe radikal), han har Kenyanske/Islamske røtter på farssiden, han har Indonesiske/Islamske røtter på stefarssiden. Trump tilbrakte oppveksten på fastlandet i USA, i likhet med folk flest i USA; hans foreldre var amerikanske statsborgere og bodde i USA, i likhet med folk flest i USA; han har europeisk kulturell/religiøs/ideologisk ol. bakgrunn, i likhet med folk flest i USA. Obama har familie som ikke har amerikansk/europeeisk kulturell/ideologisk/religiøs ol. bakgrunn.Og de vil OGSÅ bli president?Men de som utgjør flertallet i USA kan sette spørsmål ved lojaliteten/patrotismen ol. til de amerikanere som har annen kulturell/religiøs/ideologisk ol. bakgrunn enn dem selv, dvs de er kanskje ikke sikre på at folk med ulik kulturell/religiøs/ideologisk ol. bakgrunn enn dem selv, vil reprsentere dem på en fullgod måte.Les rapporten- fordomsfull hvite mener Obama er «unamerican» mens mindre fordomsfull hvite mener Obama er «american». Korrelasjon mellom rasisme og tro på Birtherism er sterkt Overall, the results support our hypothesis that negative evaluations of Obama by White participants may be racially motivated. Whites are guarded about openly endorsing the view that Blacks are less American than Whites, which may suppress overall mean differences in performance ratings and perceptions of Obama being un-American. However, bias in viewing Blacks as less American than Whites appeared to implicitly underlie Whites' negative evaluations of his performance. Also, consistent with previous research, Blacks did not demonstrate such a relationship, nor did Americanism mediate the relationship between prejudice and performance evaluations when Vice-President Biden acted as target for either Whites or Blacks. Whereas previous work has linked White prejudice with negative perceptions of Obama, the current work reveals a mechanism that may be largely responsible for this effect, Obama's non-prototypicality (largely in terms of his race) and thus reduced perceptions of his Americanism. http://content.usatoday.com/communities/sciencefair/post/2011/04/social-scientists-look-at-racisms-role-in-birther-viewpoint/1#.WnFL5mJOnYU Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg