L4r5 Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Jesus, dere går i sirkler nå. Kan vi ikke bare gå videre? Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Nei, de gjengir grunnene til at noen amerikanere ikke ser på Obama som skikkelig amerikansk!og benekter at rasisme spilte en rolle Nei, de har ikke gjort det! Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Eller noen på forumet gjengir grunnene til at noen amerikanere ikke ser på Obama som skikkelig amerikansk?Nei noen gir elendige unnskyldninger forå forsvare rasister. Nei, de gjengir grunnene til at noen amerikanere ikke ser på Obama som skikkelig amerikansk! Grunnen til at noen ikke ser på Obama som amerikansk er hudfargen hans og navnet hans. Det er grunnen. Ikke faren ikke noe Indonesia tull og ikke Hawaii. 3 Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 (endret) Nei, de gjengir grunnene til at noen amerikanere ikke ser på Obama som skikkelig amerikansk!Grunnen til at noen ikke ser på Obama som amerikansk er hudfargen hans og navnet hans. Det er grunnen. Ikke faren ikke noe Indonesia tull og ikke Hawaii. Så kultur/religion/ideologi ol. har ingen betydning, kun hudfarge/navn? Endret 30. januar 2018 av QS4MO8J3 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Jeg bare håper at ikke verken geita_ eller nahoj får nyss om dette, da har vi det gående her! Move on 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 (endret) Nei, de gjengir grunnene til at noen amerikanere ikke ser på Obama som skikkelig amerikansk!Grunnen til at noen ikke ser på Obama som amerikansk er hudfargen hans og navnet hans. Det er grunnen. Ikke faren ikke noe Indonesia tull og ikke Hawaii. Så kultur/religion/ideologi ol. har ingen betydning, kun hudfarge/navn? Så hva er forskjellen i kultur, religion og ideologi mellom Obama og Trump? At Obama faktisk har de tre tingene? Endret 30. januar 2018 av Shruggie 3 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 (endret) John F. Kennedys grandnevø utfordrer Trump i viktig tale To navn kriger om oppmerksomheten i forbindelse med årets State of the Union-tale i USA. https://www.vg.no/nyheter/utenriks/i/A236xq/john-f-kennedys-grandnevø-utfordrer-trump-i-viktig-tale Dette blir gøy å følge med på! En rekke kongressmedlemmer interviewes på amerikansk TV i dag hvor de varsler at de ikke kommer til å være tilstede for å se det flere av dem kaller en forestilling hvor en tidligere reality-stjerne leser tekst andre har skrevet for ham via teleprompteren. Jeg så nettopp en av disse her nå som blir hjemme i sin stat isteden for å dra til DC. En gjenganger er at selv om de respekterer presidentskapets embet, har de ikke inntrykk av at mannen som okkuperer den stillingen denne perioden har verken forståelse eller respekt for embetet han innehar, eller ansvaret stillingen innebærer. Ifølge flere av dem kommer dette frem gjennom hans daglige aktivitet, og en bør ikke la seg villede av at han kan opptre noenlunde ryddig i korte perioder som en dressert sel mens han leser tekst skrevet av folk som er langt mer informert enn ham selv. Det er vel noe mange andre også gjør? Det finnes vel folk som er langt mer informert enn presidenter, på de fleste områder? Jeg har ikke inntrykk av at de snakket om presidenter (ubestemt flertall) eller om mange andre, eller om folk. De snakket om en spesifikk person, og de identifiserte denne spesifikke personen som sin president, Donald J. Trump. Spørsmålene du stiller kan kanskje best rettes til kongressmedlemmene som sier disse tingene. Jeg antar de vil ha mer enn tilstrekkelig førstehåndskjennskap med Trump til å kunne svare på disse spørsmålene for deg. Endret 30. januar 2018 av xRun Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Så kultur/religion/ideologi ol. har ingen betydning, kun hudfarge/navn? Så hva er forskjellen i kultur, religion og ideologi mellom Obama og Trump? At Obama faktisk har de tre tingene? Obama har familie som ikke har amerikansk/europeeisk kulturell/ideologisk/religiøs ol. bakgrunn. Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Det er vel noe mange andre også gjør? Det finnes vel folk som er langt mer informert enn presidenter, på de fleste områder? Jeg har ikke inntrykk av at de snakket om presidenter (ubestemt flertall) eller om mange andre, eller om folk. De snakket om en spesifikk person, og de identifiserte denne spesifikke personen som sin president, Donald J. Trump. Spørsmålene du stiller kan kanskje best rettes til kongressmedlemmene som sier disse tingene. Jeg antar de vil ha mer enn tilstrekkelig førstehåndskjennskap med Trump til å kunne svare på disse spørsmålene for deg. Spurte deg. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Det er vel noe mange andre også gjør? Det finnes vel folk som er langt mer informert enn presidenter, på de fleste områder? Jeg har ikke inntrykk av at de snakket om presidenter (ubestemt flertall) eller om mange andre, eller om folk. De snakket om en spesifikk person, og de identifiserte denne spesifikke personen som sin president, Donald J. Trump. Spørsmålene du stiller kan kanskje best rettes til kongressmedlemmene som sier disse tingene. Jeg antar de vil ha mer enn tilstrekkelig førstehåndskjennskap med Trump til å kunne svare på disse spørsmålene for deg. Spurte deg. Det var ikke min mening kongressmedlemmene ga uttrykk for. Som nevnt tidligere: jeg refererer ofte hva som skjer eller sies, jeg gjør det ofte før det dukker opp i norske medier, og jeg gjør det iblant uten å inkludere noen av mine egne meninger. Det er det heller ikke påkrevd at jeg gjør, jeg er ikke tema for tråden. 2 Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 (endret) Nei, de gjengir grunnene til at noen amerikanere ikke ser på Obama som skikkelig amerikansk!Grunnen til at noen ikke ser på Obama som amerikansk er hudfargen hans og navnet hans. Det er grunnen. Ikke faren ikke noe Indonesia tull og ikke Hawaii. Så kultur/religion/ideologi ol. har ingen betydning, kun hudfarge/navn? Nei ikke for rasister derfor de er RASISTER. Endret 30. januar 2018 av Gunfreak 3 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Så kultur/religion/ideologi ol. har ingen betydning, kun hudfarge/navn? Så hva er forskjellen i kultur, religion og ideologi mellom Obama og Trump? At Obama faktisk har de tre tingene? Obama har familie som ikke har amerikansk/europeeisk kulturell/ideologisk/religiøs ol. bakgrunn. Og de vil OGSÅ bli president? Lenke til kommentar
xRun Skrevet 30. januar 2018 Del Skrevet 30. januar 2018 Trumps tale for kvelden er naturligvis allerede skrevet, og noen av de som har sett den hinter om innholdet: Trump to Deliver ‘Eye-Opening’ Remarks on North Korea in State of the Union Speechhttp://ktla.com/2018/01/30/trump-to-deliver-eye-opening-remarks-on-north-korea-in-state-of-the-union-speech-source-says/"President Donald Trump will give “eye-opening” remarks Tuesday on US efforts to curb North Korea’s nuclear weapons program, a source familiar with the President’s State of the Union speech said.The President will talk about the North Korean threat in a “strong and serious way,” the source said.“It will be eye-opening,” the source added, predicting the portion of the address dedicated to North Korea is likely to drive headlines on Wednesday." Er dette marketing, sabelrasling med en repeat av Bush's WMD-skremmeri, eller Trumps berømte "hyperbole"? Han har riktignok tilgang til all amerikansk etterretning, men det er delte meninger om hvor godt han setter seg inn i det, og han har rådgivere som Stephen Miller m.fl. som trekker mot høyre. Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) Så kultur/religion/ideologi ol. har ingen betydning, kun hudfarge/navn?Så hva er forskjellen i kultur, religion og ideologi mellom Obama og Trump? At Obama faktisk har de tre tingene? Obama tilbrakte mesteparten av oppveksten på Hawaii(folk med europeisk kulturell/religiøs/ideologisk ol. bakgrunn er ikke i flertall)/i Indonesia(folk med europeisk kulturell/religiøs/ideologisk ol. bakgrunn er ikke i flertall), hadde en mor som gikk på en skole som 'taught the importance of challenging social norms and questioning authority' og som var agnostiker(var muligens noe radikal), han har Kenyanske/Islamske røtter på farssiden, han har Indonesiske/Islamske røtter på stefarssiden. Trump tilbrakte oppveksten på fastlandet i USA, i likhet med folk flest i USA; hans foreldre var amerikanske statsborgere og bodde i USA, i likhet med folk flest i USA; han har europeisk kulturell/religiøs/ideologisk ol. bakgrunn, i likhet med folk flest i USA. Obama har familie som ikke har amerikansk/europeeisk kulturell/ideologisk/religiøs ol. bakgrunn.Og de vil OGSÅ bli president? Men de som utgjør flertallet i USA kan sette spørsmål ved lojaliteten/patrotismen ol. til de amerikanere som har annen kulturell/religiøs/ideologisk ol. bakgrunn enn dem selv, dvs de er kanskje ikke sikre på at folk med ulik kulturell/religiøs/ideologisk ol. bakgrunn enn dem selv, vil reprsentere dem på en fullgod måte. Endret 31. januar 2018 av QS4MO8J3 Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 (endret) Det er vel noe mange andre også gjør? Det finnes vel folk som er langt mer informert enn presidenter, på de fleste områder? Jeg har ikke inntrykk av at de snakket om presidenter (ubestemt flertall) eller om mange andre, eller om folk. De snakket om en spesifikk person, og de identifiserte denne spesifikke personen som sin president, Donald J. Trump.Spørsmålene du stiller kan kanskje best rettes til kongressmedlemmene som sier disse tingene. Jeg antar de vil ha mer enn tilstrekkelig førstehåndskjennskap med Trump til å kunne svare på disse spørsmålene for deg. Spurte deg.Det var ikke min mening kongressmedlemmene ga uttrykk for.Som nevnt tidligere: jeg refererer ofte hva som skjer eller sies, jeg gjør det ofte før det dukker opp i norske medier, og jeg gjør det iblant uten å inkludere noen av mine egne meninger. Det er det heller ikke påkrevd at jeg gjør, jeg er ikke tema for tråden. Det er vel også mange andre presidenter som leser/leste tekst andre haddde skrevet for dem via teleprompter, så hvis/når Trump gjør det, så skiller han seg ikke fra andre presidenter? Jeg spør deg, da du skrev: En rekke kongressmedlemmer interviewes på amerikansk TV i dag hvor de varsler at de ikke kommer til å være tilstede for å se det flere av dem kaller en forestilling hvor en tidligere reality-stjerne leser tekst andre har skrevet for ham via teleprompteren. Jeg så nettopp en av disse her nå som blir hjemme i sin stat isteden for å dra til DC. En gjenganger er at selv om de respekterer presidentskapets embet, har de ikke inntrykk av at mannen som okkuperer den stillingen denne perioden har verken forståelse eller respekt for embetet han innehar, eller ansvaret stillingen innebærer. Ifølge flere av dem kommer dette frem gjennom hans daglige aktivitet, og en bør ikke la seg villede av at han kan opptre noenlunde ryddig i korte perioder som en dressert sel mens han leser tekst skrevet av folk som er langt mer informert enn ham selv. om det sannsynligvis finnes mennesker som er langt mer informert enn Trump/presidenter generelt, på de fleste områder? Så det at det finnes mer kvalifiserte mennesker på de fleste områder, som gir råd til/veileder ol. Trump/presidenter er vel ikke nødvendigvis noe negativt(selv om noen kongressmedlemmer insinuerer det)? Endret 31. januar 2018 av QS4MO8J3 Lenke til kommentar
Sandy Koufax Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Ser at Nancy Pelosi har på seg en skikkelig tettsittende drakt! Habba Habba. Hadde jeg bare vært noen år yngre. #ny_generasjon_av_politikervitser Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Så kultur/religion/ideologi ol. har ingen betydning, kun hudfarge/navn?Nei ikke for rasister derfor de er RASISTER. De som er veldig opptatt av hudfarge/navn ol. er rasister og projiserer egen rasisme over på meningsmotstandere? Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Tirsdag holder Donald Trump «State of the union»-tale:Trump skal «snakke fra hjertet»: - Han må være normalDet er ventet at det er i hovedsak fem temaer Trump ønsker å fokusere på.https://www.dagbladet.no/nyheter/trump-skal-snakke-fra-hjertet---han-ma-vaere-normal/69384912 Hvordan tror dere denne talen kommer til å gå? En av to ting skjer. De propper han full av ritalin og legger han i hard trening. Han kommer seg mer eller mindre helskinnet gjennom talen full av høyre ekstreme talking points. Men havner mer eller mindre i kona i tre måneder pga. Anstrengelsen av å konsentrere seg i et par timer.Den andre muligheten er at vi får 2 timer med usammenhengende vås som gjør at hele verden gjør kollektiv face palm. Han leser talen som ble skrevet slik han gjorde i Davos og slik som alle presidenter gjør. Problemene skjer når han ikke har en tale å leseIkke når talen er så lang og utmattende som state of the union. Selv Obama som ikke sliter med å lese. Syns de talene er slitsomme.Jeg tror ikke at Trump greier å lese en tale i over en time. Uten å gå off script. Det klarte han helt fint ifjor Helt fint greide han det ikke, og han er langt mer ødelagt i hode nå, hans ettertettnings brefiings har blitt kortere, han er enda mer borte fra joben nå enn i starten, han jobber nesten ikke i det hele tatt men er utslitt, gubben gjør max 4 timer arbeid om dagen, han er forsvirret, sur og borte vekk fra virkeligheten, så de må proppe han opp noe enormt før talen og kanskje han kommer seg gjennom den, men det er 50/50. Som sagt, han leste talen helt greit som ifjor Lenke til kommentar
xRun Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Det er vel noe mange andre også gjør? Det finnes vel folk som er langt mer informert enn presidenter, på de fleste områder? Jeg har ikke inntrykk av at de snakket om presidenter (ubestemt flertall) eller om mange andre, eller om folk. De snakket om en spesifikk person, og de identifiserte denne spesifikke personen som sin president, Donald J. Trump.Spørsmålene du stiller kan kanskje best rettes til kongressmedlemmene som sier disse tingene. Jeg antar de vil ha mer enn tilstrekkelig førstehåndskjennskap med Trump til å kunne svare på disse spørsmålene for deg. Spurte deg.Det var ikke min mening kongressmedlemmene ga uttrykk for.Som nevnt tidligere: jeg refererer ofte hva som skjer eller sies, jeg gjør det ofte før det dukker opp i norske medier, og jeg gjør det iblant uten å inkludere noen av mine egne meninger. Det er det heller ikke påkrevd at jeg gjør, jeg er ikke tema for tråden. Det er vel også mange andre presidenter som leser/leste tekst andre haddde skrevet for dem via teleprompter, så hvis/når Trump gjør det, så skiller han seg ikke fra andre presidenter? Jeg spør deg, da du skrev: En rekke kongressmedlemmer interviewes på amerikansk TV i dag hvor de varsler at de ikke kommer til å være tilstede for å se det flere av dem kaller en forestilling hvor en tidligere reality-stjerne leser tekst andre har skrevet for ham via teleprompteren. Jeg så nettopp en av disse her nå som blir hjemme i sin stat isteden for å dra til DC. En gjenganger er at selv om de respekterer presidentskapets embet, har de ikke inntrykk av at mannen som okkuperer den stillingen denne perioden har verken forståelse eller respekt for embetet han innehar, eller ansvaret stillingen innebærer. Ifølge flere av dem kommer dette frem gjennom hans daglige aktivitet, og en bør ikke la seg villede av at han kan opptre noenlunde ryddig i korte perioder som en dressert sel mens han leser tekst skrevet av folk som er langt mer informert enn ham selv. om det sannsynligvis finnes mennesker som er langt mer informert enn Trump/presidenter generelt, på de fleste områder? Så det at det finnes mer kvalifiserte mennesker på de fleste områder, som gir råd til/veileder ol. Trump/presidenter er vel ikke nødvendigvis noe negativt(selv om noen kongressmedlemmer insinuerer det)? Og jeg har svart at jeg ikke gir uttrykk for min mening om det. Hva jeg gjorde var å fortelle hvordan mange kongressmedlemmer forholdt seg til kveldens tale. Hva jeg mener om det, eller hva du ønsker å spørre meg om vedr. mine meninger er irrelevant for disse kongressmedlemmenes forhold på kveldens tale. Du ser ut til å ønske å fiske frem noen meninger fra meg, som du så kan argumentere rundt. Men min referanse av disse kongressmedlemmenes uttalelser før kveldens tale var slett ikke en invitasjon til å argumentere mot deres meninger via meg. Du stiller mao. spørsmål som får gå ubesvart fra meg i denne omgangen. Happy? Ikke? Talk to the hand! Lenke til kommentar
QS4MO8J3 Skrevet 31. januar 2018 Del Skrevet 31. januar 2018 Det er vel også mange andre presidenter som leser/leste tekst andre haddde skrevet for dem via teleprompter, så hvis/når Trump gjør det, så skiller han seg ikke fra andre presidenter? Jeg spør deg, da du skrev: om det sannsynligvis finnes mennesker som er langt mer informert enn Trump/presidenter generelt, på de fleste områder? Så det at det finnes mer kvalifiserte mennesker på de fleste områder, som gir råd til/veileder ol. Trump/presidenter er vel ikke nødvendigvis noe negativt(selv om noen kongressmedlemmer insinuerer det)? Og jeg har svart at jeg ikke gir uttrykk for min mening om det. Hva jeg gjorde var å fortelle hvordan mange kongressmedlemmer forholdt seg til kveldens tale. Hva jeg mener om det, eller hva du ønsker å spørre meg om vedr. mine meninger er irrelevant for disse kongressmedlemmenes forhold på kveldens tale. Du ser ut til å ønske å fiske frem noen meninger fra meg, som du så kan argumentere rundt. Men min referanse av disse kongressmedlemmenes uttalelser før kveldens tale var slett ikke en invitasjon til å argumentere mot deres meninger via meg. Du stiller mao. spørsmål som får gå ubesvart fra meg i denne omgangen. Happy? Ikke? Talk to the hand! Siden du trekker frem hva disse kongressmedlemmene har sagt, så spør jeg deg om du synes det de sier henger på greip? Det er vel også mange andre presidenter som leser/leste tekst andre haddde skrevet for dem via teleprompter, så hvis/når Trump gjør det, så skiller han seg ikke fra andre presidenter? Jeg spør deg om det sannsynligvis finnes mennesker som er langt mer informert enn Trump/presidenter generelt, på de fleste områder? Så det at det finnes mer kvalifiserte mennesker på de fleste områder, som gir råd til/veileder ol. Trump/presidenter er vel ikke nødvendigvis noe negativt(selv om noen kongressmedlemmer insinuerer det)? Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg