Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Forskjellen var at under Nixon var demokratene streke og mest av alt Republikanerne hadde skrupler og etikk. Trump har allerede gått langt forbi Nixon men han er fremdeles ikke fjerna.

Nettopp.

Det er facinerende å se hvordan Trump ikke bare strekker strikken, men bryter den gang på gang og ingen klarer å gjøre noe.

Det han har funnet på ville avsatt mangfoldige presidenter tidligere - og da kan vi dele opp det han har gjort/sagt på disse presidentene også.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Forskjellen var at under Nixon var demokratene streke og mest av alt Republikanerne hadde skrupler og etikk. Trump har allerede gått langt forbi Nixon men han er fremdeles ikke fjerna.

Nettopp.

Det er facinerende å se hvordan Trump ikke bare strekker strikken, men bryter den gang på gang og ingen klarer å gjøre noe.

Det han har funnet på ville avsatt mangfoldige presidenter tidligere - og da kan vi dele opp det han har gjort/sagt på disse presidentene også.

The fat lady has not yet sung, but she is clearing her throat.  :wee:

Lenke til kommentar

The fat lady has not yet sung, but she is clearing her throat.  :wee:

Vi kan håpe, men jeg begynner å tvile. Ikke bare har han overlevd sammarbeid med Russland, rasisme, kvinnefiendlighet (midt i #metoo-eraen), ekstrem idioti, fullstendig apati og total inkompetanse, men han har gjort det uten at det engang har skapt store problemer for ham.

Hva enn som oppstår, så hiver han bare ut en tweet på linje med "whatever - fuck the mexicans, amirite???!!" og meningheten jubler og de som kunne gjort noe med det står der og gaper og skjønner ikke hva som foregår.

Det skjønner jeg forsåvidt godt - de fleste oppegående mennesker skjønner vel ikke helt hva som foregår, men det foregår nå likefullt.

Lenke til kommentar

Trump talte i Davos:

«Som president i USA, vil jeg alltid sette mitt land først, slik andre ledere bør sette sitt land foran også.»

Veldig bra

Helt idiot tror jeg du mener?

Det handle om å kjenne sitt publikum. "America first" passer å si på et valgmøte i USA, med masse amerikanere tilstede. Å proklamere "America first" i Davos blir like dumt som å proklamere fargen på sin egen jakke. Alle er der og representerer sitt land først. Men ingen andre følger opp med tilsvarende. Tenk hvor dumt det hadde blitt:

Trump: America first!

Merkel: Nein! Deutschland first!

Macron: No! France first!

Solberg: No! Cake first! I mean.. Norway first!

Nope, kun Trump og menigheten er dum nok til å mene dette er en fin måte å fremstille Amerika på..

• Liker 8
Lenke til kommentar

... ingen klarer å gjøre noe.

Spørsmålet er om nok (republikanere) vil? Man er nødt til å se det med amerikanske øyne. F.eks. hvis politikken Trump fører er på linje med det man selv ønsker, så vil jeg tro noen er villig til å vende det blinde øye og døve øre til en del av det Trump sier og gjør. Eller det kan være at den del venter på at Mueller skal bli ferdig med etterforskningen sin.
Lenke til kommentar

Nope, kun Trump og menigheten er dum nok til å mene dette er en fin måte å fremstille Amerika på..

Tja... å si til alle som er tilstede for å ivareta sitt lands interesser først slik alle andre i rommet er, at de er der for å ivareta sitt lands interresser først slik alle andre i rommet er, blir litt... reduntant kan være ordet.

Trump har en tendens til å påpeke basale ting, og så slå seg på brystet over at han oppfant kruttet.

I Davos gjentok han det bare, for dette har han sagt før, til primært sin egen fryd. 

Forøvrig er han fortsatt veldig stolt over sin egen renessanse av ordene "reciprocity" og "reciprocal". Kjekke ting.

Lenke til kommentar

... ingen klarer å gjøre noe.

Spørsmålet er om nok (republikanere) vil? Man er nødt til å se det med amerikanske øyne. F.eks. hvis politikken Trump fører er på linje med det man selv ønsker, så vil jeg tro noen er villig til å vende det blinde øye og døve øre til en del av det Trump sier og gjør. Eller det kan være at den del venter på at Mueller skal bli ferdig med etterforskningen sin.

Jo, men Trump fører jo ingen politikk. Han valser rundt som en full elefant og sier og gjør hva som enn måtte falle ham inn der og da.

Tror det er mye det som gjør ham så uangripelig - han har egentlig ingen andre poenger eller saker annet enn "jeg er det beste denne verden har sett". Vanskelig å argumentere mot sånt.

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Trump talte i Davos:

«Som president i USA, vil jeg alltid sette mitt land først, slik andre ledere bør sette sitt land foran også.»

Veldig bra

"In the end, nobody wins, unless everybody wins".

-- Bruce Springsteen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

satan - nå ere pils på laptopen :p

#Sorrynotsorry

:tease:

Tja... å si til alle som er tilstede for å ivareta sitt lands interesser først slik alle andre i rommet er, at de er der for å ivareta sitt lands interresser først slik alle andre i rommet er, blir litt... reduntant kan være ordet.

Ja, det var i grunnen det jeg forsøkte å formidle når jeg sa at han like så godt kunne proklamert fargen på sin egen jakke. Formodentligvis er de fleste i stand til å se med egne øyne hvilken farge han har på jakken. Altså en redundant uttalelse..

Lenke til kommentar

Alle som leser nyheter vet hvilke meget destruktive konsekvenser masseinnvandringen har. Det ser man i bl.a muslimghettoer i Sverige, Tyskland, Frankrike og England.

At statsoverhodene forsøker å dekke over ulempene dette medfører for sine borgere samtidig som de ønsker å importere enda mer destruktivitet, så vitner ikke det om å sette sitt land og sine borgere først.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Alle som leser nyheter vet hvilke meget destruktive konsekvenser masseinnvandringen har.

Alle som leser 'fake news' mener du?

Eller kan vi stole på dem når det gjelde akkurat dette, men ikke spesifiserte andre ting..?

Endret av Zork
  • Liker 2
Lenke til kommentar

SSB er også fake news?

For oss som enten bor i Oslo eller har besøkt Oslo, eller hvilken som helst annen større by i Vest-Europa er det forøvrig ikke nødvendig å lese noe som helst for å forstå dette.

Endret av Hekk-Tor
  • Liker 1
Lenke til kommentar

SSB er også fake news?

For oss som enten bor i Oslo eller har besøkt Oslo, eller hvilken som helst annen større by i Vest-Europa er det forøvrig ikke nødvendig å lese noe som helst for å forstå dette.

Jeg har vokst opp og bodd i Oslo 28 år. Så du må ha noen vrangforestillinger om du ser ghettoer der.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trump talte i Davos:

Veldig bra

Helt idiot tror jeg du mener?

Det handle om å kjenne sitt publikum. "America first" passer å si på et valgmøte i USA, med masse amerikanere tilstede. Å proklamere "America first" i Davos blir like dumt som å proklamere fargen på sin egen jakke. Alle er der og representerer sitt land først. Men ingen andre følger opp med tilsvarende. Tenk hvor dumt det hadde blitt:

Trump: America first!

Merkel: Nein! Deutschland first!

Macron: No! France first!

Solberg: No! Cake first! I mean.. Norway first!

Når amerikanske presidenter er i utlandet, snakker de til sine egne velgere. Det gjør alle.

Lenke til kommentar

SSB er også fake news?

Har bodd i Oslo hele mitt voksne liv. Tror du må se syner.

Jeg har bott på alna rettere sagt Trosterud i 12 år nå og har sett litt av hvert.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...