Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Fortsatt ingen av trumpistene som har kommet med en definisjon på hva et "shithole country" er!??? Og du lurer fortsatt på hvorfor jeg liker å gjøre narr av trumpister jjkoggan ? :)

Kulturene/ideologiene/religionene ol.?

Jepp, du er på vei :)  Hva definerer et "shithole country" . Hvorfor er USA et "shithole country"?

Lenke til kommentar

Problemet er ikke at han kaller landene for shitholes.

Problemet er at han ikke vil ha folk derfra;

som impliserer at han ser på folk fra shitholes som shit people.

Eller kulturene/ideologiene/religionene ol.?
Vi har fine folk i usa fra nesten alle kulturer/ideologier/religioner, det gjør det ganske dumt å stenge dørene eller fordømme folk fra alle som bor i et eller annet land. Det gjør diskusjoner om innvandrernes kultur, ideologi osv. Lite relevante. Det er ikke en amerikansk tradisjon å stenge dørene pga kultur, osv...
Lenke til kommentar
Vi har fine folk i usa fra nesten alle kulturer/ideologier/religioner, det gjør det ganske dumt å stenge dørene eller fordømme folk fra alle som bor i et eller annet land. Det gjør diskusjoner om innvandrernes kultur, ideologi osv. Lite relevante. Det er ikke en amerikansk tradisjon å stenge dørene pga kultur, osv...

Har dere noen fæle folk?

Lenke til kommentar

Har dere noen fæle folk?
Hvorfor spør du slike idiotiske spørsmål?
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Fortsatt ingen av trumpistene som har kommet med en definisjon på hva et "shithole country" er!??? Og du lurer fortsatt på hvorfor jeg liker å gjøre narr av trumpister jjkoggan ? :)

Hva hver enkelt person legger i utrykket «shithole country», er høyst individuelt det forstår vel du også?

Jeg har ytret opptil flere steder hvorfor trump har rett i sin omtale av landene.

Det gikk deg hus forbi.

For dere som helst skulle hatt te-skje gjør vi det kort og presist:

-Forventet levealder.

-Arbeidsledighet.

-Helsevesen.

-Rettsvesen.

-Rettssikkerhet.

-Korrupsjon.

-Lykkebarometre.

-Kriminalitetsstatistikker.

-Drapsstatistikker.

-sosial uro.

-Sult.

-Gjeng/våpen/narkotikaproblematikk.

-Skolevesen.

Skal jeg fortsette på listen over hva som gjør omtalte land til shithole countries sammenliknet med Norge, eller har det sunket inn nå?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Skal jeg fortsette på listen over hva som gjør omtalte land til shithole countries sammenliknet med Norge, eller har det sunket inn nå?

Føler vel at det som behøver å trenge inn hos endel her er at det å omtale noe land overhodet som et 'shithole', uavhengig av hvordan man rettferdigjør det eller sammenligner det, er både meningsløst og uakseptabelt, men det er kanskje for mye å håpe på?

Lenke til kommentar

Hva hver enkelt person legger i utrykket «shithole country», er høyst individuelt det forstår vel du også?

...

Norge er da ett "shithole country" ... i min individuelle oppfattning. ;)

Lenke til kommentar

Jeg har ytret opptil flere steder hvorfor trump har rett i sin omtale av landene.

Det gikk deg hus forbi.

-Forventet levealder.

-Arbeidsledighet.

-Helsevesen.

-Rettsvesen.

-Rettssikkerhet.

-Korrupsjon.

-Lykkebarometre.

-Drapsstatistikker.

-sosial uro.

-Sult.

-Skolevesen.

Helt ok å kalle deg en mann fra en shithole country da?
Lenke til kommentar

Føler vel at det som behøver å trenge inn hos endel her er at det å omtale noe land overhodet som et 'shithole', uavhengig av hvordan man rettferdigjør det eller sammenligner det, er både meningsløst og uakseptabelt, men det er kanskje for mye å håpe på?

Skal bøye meg for den.

Personlig syns jeg han burde formulert seg annerledes i disse lettkrenkede politisk korrekte tider. Man ser jo hvilke reaksjoner dette har skapt, så for hans egen del burde han ikke sagt det. Men det er en svært farlig vei å gå.. -Skal man slutte å si ting som stemmer fordi at det er en fornærmelse for den det gjelder?

Da er det bedre om de som er så fornærmet bretter opp ermene og gjør landet sitt om til et land ingen med vettet i behold, kan kalle «shithole»

Hele poenget er at han har RETT i hva han sa... Da skal man strengt talt ikke beklage. Det strider iallefall mot mine prinsipper.

Lenke til kommentar

...

Norge er da ett "shithole country" ... i min individuelle oppfattning. ;)

Det er du fri til å mene. Er ganske sikker på at du ikke mener hva du skriver men...

isåfall burde du reise mer, å se hvordan tilstandene er rundt om kring. Du vil nok bli takknemlig for hvor godt vi egentlig har det her i landet.

Lenke til kommentar

Det gikk deg hus forbi.

-Forventet levealder.

-Arbeidsledighet.

-Helsevesen.

-Rettsvesen.

-Rettssikkerhet.

-Korrupsjon.

-Lykkebarometre.

-Drapsstatistikker.

-sosial uro.

-Sult.

-Skolevesen.

Helt ok å kalle deg en mann fra en shithole country da?

Hvis du eller noen andre mener det, okey. Tar det ikke så tungt. Men det faller på sin egen urimelighet.. Hvorfor mener du Norge er et shithole country sammenliknet med verden der ute generelt? Vi har fred, ingen sulter, gratis helsevesen, utdanning osv osv. Norge er jo veldig bra....?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det gikk deg hus forbi.

-Forventet levealder.

-Arbeidsledighet.

-Helsevesen.

-Rettsvesen.

-Rettssikkerhet.

-Korrupsjon.

-Lykkebarometre.

-Drapsstatistikker.

-sosial uro.

-Sult.

-Skolevesen.

Så USA er shithole......venter fotsatt på trumpistene sin mening :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du har fortsatt ikke svart på om du synes haiti er et bra land.

Kunne du tenkt deg å flytte til haiti?

Om Haiti er så fryktelig at ingen kan tenke seg å flytte dit, kan vi virkelig klandre de som bor der for at de forsøker å komme seg vekk?

Det blir litt rart at man skal omtale et land som et 'shithole' for så å argumentere for at de som bor i et 'shithole' ikke skal få muligheten til å forlate det. I den grad det er det, så bør det vel være vår felles ansvar å sørge for at alle som ønsker det kommer seg vekk derfra?

• Liker 1
Lenke til kommentar

Her kommer et forsøk på å forklare hvorfor en del av oss støtter Donald Trump.

Først: Trump er en stor idiot fordi at han med viten og vilje splitter USAs befolkning, sprer frykt om fremtiden for ikke bare ulovlige, men også lovlige og lovlydige migranter.

Selv om trump har mye rett i hva han ytrer, så ytrer han seg skarpt og upresist slik at retorikken svartmaler og splitter store samfunn. På denne måten skaper han problemer og i tillegg eskalerer allerede eksisterende problemer knyttet til folkegruppene han har uttalt seg negativt om.

Hver gang jeg ser han holde en tale eller lignende slår det meg at hele Trump er uspiselig. Fremtoningen, og hvordan han former leppene som et nebbdyr når han snakker er kvalmende og hvordan han snakker om at han har grabba kvinner in the pussy er også så lavmål at det må være flaut for den vanlige amerikaner å ha slik sosiopatisk og navlebeskuende fyr som øverste «leder»

Allikevel støtter jeg ham.

Fordi han rokker ved maktstrukturer, den fjerde statsmakt og det etablerte politiske landskapet.

Se bare på Bush familien som har stått i sentrum for amerikansk politikk siden 1952.

Fra 1981 til 2013 var enten en Bush eller en Clinton president, visepresident eller utenriksminister. Dersom Clinton vant valget i 2016, ville disse to familiene ha styrt landet nesten sammenhengende i 40 år.

Ny forskning fra universitetene Princeton og Northwestern, konkluderer med at ordinære velgeres innflytelse i amerikanske valg er «ikke-signifikant, nær null», Derimot har formuende og næringslivsinteresser bedre grep om den politiske prosessen enn i andre land, takket være smutthull som lar dem donere nesten ubegrenset med penger til politikere. Både Bush og Clinton har svært godt grep om rike støttespillere. Særlig Clinton er kjent for sine bånd til mektige og rike personer. Våpenlovene viser oss hvordan dette utspiller seg i praksis. Mektige mat, frø/korn-selskaper og også oljesektoren har også donert nok.

Det at trump rører godt rundt i hele denne suppen, er godt å se å det er eneste grunn til at har min støtte. Selvom trump ter seg som en stor baby, så veier «supperøringen» opp for dette.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du har fortsatt ikke svart på om du synes haiti er et bra land.

Kunne du tenkt deg å flytte til haiti?

Om Haiti er så fryktelig at ingen kan tenke seg å flytte dit, kan vi virkelig klandre de som bor der for at de forsøker å komme seg vekk?

Det blir litt rart at man skal omtale et land som et 'shithole' for så å argumentere for at de som bor i et 'shithole' ikke skal få muligheten til å forlate det. I den grad det er det, så bør det vel være vår felles ansvar å sørge for at alle som ønsker det kommer seg vekk derfra?

Uansett hvordan vi ser på det, er det borgerne som danner et samfunn. Om samfunnet er så råttent at borgerne flykter så flykter de i realiteten fra seg selv, sine naboer, venner og bekjentskaper. De må snakke med sine sønner, ektemenn og brødre å be dem stoppe med ran, gjengkrim, voldtekter mm.

Det er ikke greit at når man har ødelagt et samfunn med sin oppførsel så skal man bare forlate det.

Hva skjedde med å heller endre oppførsel og på den måten sakte men sikkert endre samfunnet man lever i.

Om konsensus i politikken er slik at løsningen er å flytte mennesker fra destruktive samfunn fra land til land etterhvert som det blir ulevelig, så blir det ikke mange ålrighte steder til slutt.

Bare se på Paris. Enhver stolt franskmann ville blitt trist om han sammenliknet det romantiske Paris 30-40 år tilbake med paris som det er i dag.

Det har blitt veldig utrivelig i visse deler av Frankrike, England, Sverige, Tyskland, Østerrike, Sveits mm.

Felles for «shithole areas» i disse landene er asylsøkere, flyktninger, lykkejegere og andre fra Midtøsten og Afrika.

Om USA’s president velger å flytte destruktive samfunn inn i landet, vil det få en negativ effekt for amerikanske borgere. Det ville vært snodig om en amerikansk president som er satt til å ivareta amerikanske borgere på best mulig måte, ønsket dette.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...