Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Det er så patetisk å se at man skal grave langt tilbake i tid og angripe norsk innvandring til USA bare for å prøve å ta trump på noe han har sagt igjen.

Det er patetisk å ignore alle Trumps dumme og bigotete utsagn. Han er ikke bigotete naboen din, hans ord meget stor innflytelse. Hvordan kan en stole på en president som ikke vet at hans bigotete ord kan skape stor konflikt og mulig drap?

Ingen angrep norsk innvandring, poenget er at det finnes mange fine folk som kommer fra land med store problemer og ja, det var en period i Norges historie at landet hadde stor nok økonomiske problemer at tredjedelen ville dra til et annet land

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Mener du at det ikke er noe som helst forskjell for USA ta inn innvandrere fra f.eks haiti, el salvador, somalia og syria versus norge, sverige, danmark, england, frankrike?

Alle klarer seg like godt, og integrerer seg like fort?

Ikke at det er relevant til trump da det var landene han snakka om og ikke folket.

Lenke til kommentar

Landene som i landskapet, geografien, naturen? Du vet bedre. Forøvrig var det nettopp folkene han snakket om, han ville ha ferre av dem, og flere av folk som nordmenn. Folket, ikke "landene", han snakker ikke om regulering av innvandring av trær og daler fra El Salvador. Han vil ha ferre fargede, og flere hvite. Trump har en lang historikk på akkurat dette temaet.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Han vil ha ferre fargede, og flere hvite. Trump har en lang historikk på akkurat dette temaet.

Nei, det er konklusjonen du trekker. Dere såkalte "antirasister" har en spesiell evne til å få alt til å dreie seg om hudfarge.

Shoot the messenger? Se heller meldingen fra African Union og hvordan de oppfatter ham.

Jeg bare minner deg om hvordan det mottas ute i verden, men hvis det gir deg tilfredsstillelse å hakke på meg, så værsågod. Bare hyggelig det. :)

Kultur/religion/ideologi ol.?

Det er det det handler om for ham, blant annet. Han vil ha mer europeisk kultur med innvandring fra relativt blendahvite land som Norge, og mindre fra de 56 (+2 uavklarte) fargede landene han med 3 setninger karakteriserte som "shitholes".

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Du kan gjenta at det handler om hudfarge så mye du vil, det gjør det ikke mer sant.

Nå er det jo du som viser at du ikke en gang vet hva rasisme er da..

"Med rasediskriminering forstår man gjerne det å nekte individer eller grupper de samme muligheter og rettigheter som andre nyter godt av i et samfunn på grunnlag av biologiske eller visuelle kjennetegn, religion, nasjonal opprinnelse eller andre egenskaper som kan gi opphav til raseforestillinger."

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er det det handler om for ham, blant annet. Han vil ha mer europeisk kultur med innvandring fra relativt blendahvite land som Norge, og mindre fra de 56 (+2 uavklarte) fargede landene han med 3 setninger karakteriserte som "shitholes".

Så det er kultur/religion/ideologi ol. ikke hudfarge/individer ol.?
Lenke til kommentar

Det blir et retorisk sidespor. Trump snakket om Afrika, Haiti, og San Salvador. Det er ingen grunn til å tro at Trump med sin lettvinte karakterisering av 50+ land som "shitholes" er tilstrekkelig opplyst til å skille mellom faktorene du nevner.

Lenke til kommentar

Det blir et retorisk sidespor. Trump snakket om Afrika, Haiti, og San Salvador. Det er ingen grunn til å tro at Trump med sin lettvinte karakterisering av 50+ land som "shitholes" er tilstrekkelig opplyst til å skille mellom faktorene du nevner.

Afrika, Haiti, og San Salvador har annen kultur/religion/ideologi ol. enn Europa/Norge ol.?
Lenke til kommentar

Du kan gjenta at det handler om hudfarge så mye du vil, det gjør det ikke mer sant.

"Med rasediskriminering forstår man gjerne det å nekte individer eller grupper de samme muligheter og rettigheter som andre nyter godt av i et samfunn på grunnlag av biologiske eller visuelle kjennetegn, religion, nasjonal opprinnelse eller andre egenskaper som kan gi opphav til raseforestillinger."

Det er fordi jeg ikke anerkjenner den norske tolkningen, som bare legger mer og mer til begrepet og er med på å utvanne det.

Jeg forholder meg til den engelske originale definisjonen https://en.oxforddictionaries.com/definition/racism

Men som sagt, dette har absolutt ingenting med trump å gjøre.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Afrika, Haiti, og San Salvador har annen kultur/religion/ideologi ol. enn Europa/Norge ol.?

Min mening om dette er irrelevant for Trumps resonnement. Det er kanskje et spørsmål du kan stille til Trump, så får du avklart hva han tenker om dette. Du kan nå ham her.

Det er presidentens karakteristikk det handler om, og derfor hans resonnement som bør legges til grunn. Ikke Ola Dunk sitt.

Lenke til kommentar

La meg spørre: Er haiti et møkkaland pga at det er et kullsort land, eller pga at det er mye fattigdom og kriminalitet?

Innvandrere fra dette møkkaland tjener mer penger enn innfødte afroamerikanere og bare 10% mindre enn den typisk amerikaner.
Lenke til kommentar

Det er fordi jeg ikke anerkjenner den norske tolkningen, som bare legger mer og mer til begrepet og er med på å utvanne det.

Jeg forholder meg til den engelske originale definisjonen https://en.oxforddictionaries.com/definition/racism

Men som sagt, dette har absolutt ingenting med trump å gjøre.

Åh, dumme meg.. Hvorfor skjønte jeg ikke at du forholder deg til en utgått engelsk definisjon?.. På et norsk forum?.. Sier seg jo egentlig selv det ja..

Men på norsk altså, så er fasit at Trump uttrykte seg rasistisk i denne saken.

Noe du altså, syntes var hysterisk morsomt.. Fordi når det kommer til akkurat det ordet, så snakker du heller gammel engelsk.. Igjen.. på et norsk forum..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Min mening om dette er irrelevant for Trumps resonnement. Det er kanskje et spørsmål du kan stille til Trump, så får du avklart hva han tenker om dette. Du kan nå ham her.

Det er presidentens karakteristikk det handler om, og derfor hans resonnement som bør legges til grunn. Ikke Ola Dunk sitt.

Afrika, Haiti, og San Salvador har annen kultur/religion/ideologi ol. enn Europa/Norge ol. Dvs det er ikke hudfargen/individer ol. Trump sikter til når han omtaler disse landene, men kulturen/religionen/ideologien ol.
Lenke til kommentar

La meg spørre: Er haiti et møkkaland pga at det er et kullsort land, eller pga at det er mye fattigdom og kriminalitet?

Innvandrere fra dette møkkaland tjener mer penger enn innfødte afroamerikanere og bare 10% mindre enn den typisk amerikaner.

Er det de mest ressurssterke, som har forlatt Haiti til fordel for USA?
Lenke til kommentar

Jeg spør igjen, er haiti et møkkaland pga kriminalitet/fattigdom eller hudfarge?

Om det ikke er et møkkaland, ville du bodd der?

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Afrika, Haiti, og San Salvador har annen kultur/religion/ideologi ol. enn Europa/Norge ol. Dvs det er ikke hudfargen/individer ol. Trump sikter til når han omtaler disse landene, men kulturen/religionen/ideologien ol.

Sier du.

Jeg hører ingenting fra Trump om dette, og selv om han har blitt spurt av mange gjentatte ganger, så nekter han å svare på det.

Bra for deg at du har den meningen, men det er ikke hva Trump sa. Da er vi like langt, for det ville vært naivt å ta en tilfeldig forumbruker som en "Trump-kviskrar" om hva han egentlig tenker når han sier tingene han sier.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...