Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Herregud, tenk om vi hadde hatt Fox News i Tyskland på 30-tallet... Hitler hadde aldri fått gjort noe, og millioner av liv kunne blitt spart..

Det er mulig personen i Tyskland forstod mer av lovverket enn Trump. Det er ingenting som tyder på at Trump hadde kjennskap til "Section 702" av "Foreign Intelligence Surveillence Act" før en nærmest samlet mediebransje tilbragte deler av dagen i dag på å utdanne presidenten sin om hva dette handler om, og dermed kanskje gi ham et hint om at tweetene hans på morgenkvisten var et sammensurium av ting han ikke forstod et plukk av hva handlet om.

Paul Ryan skal også ha ringt ham for å legge lokk på dette for å unngå at Trump stakk kjepper i hjulene for dagens avstemming om fornyelsen av "Section 702", som administrasjonen egentlig skulle ønske og støtte fornyelsen av.

Det har rent på med kommentarer fra folk som så hvilken salat Trump var i ferd med å tråkke i.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje bedre å starte et nytt tråd om hvor dårlig venstresiden mishandler Trump og hvor slem Hillary er hvis du ikke gidder å diskutere dine meninger om Trump og oppførselen hans.

Nei, det angår trump så da er det on topic. jeg har sagt meningene mine om trumps oppførsel, men du har ignorert dem. Jeg kan alltids gjenta meg; trump er rar til tider, men synes ikke han har gjort noe som fortjener den kritikken han får. Jeg har ingenting annet å utsette på han. Jeg har derimot MYE å utsette på den oppførselen som blir vist av meningsmotstandere, både her i tråden, i media og på twitter.

Der, fornøyd? eller skal du fortsette å forsøke å diktere med at alt annet enn diskusjon av trumps oppførsel må ut i egen tråd?

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Kort sagt: ja. Man kunne ikke vunnet andre verdenskrig gjennom pasifisme. Fight fire with fire.

Når det er sagt så er det ikke mobbing å gjengi direkte sitater eller vise direkte fra taler. Det er bare ting han sier. Om noe så er ikke media harde nok mot den mannen.

Så mobbere må mobbes til de slutter å mobbe? Fin taktikk. Tviler på mange psykologer sier seg enig i at dette er rett vei å gå men.

Nå er det heller ingen verdenskrig som utkjempes, men mange på venstresiden synes jo at ord er værre enn drap.

Ta en tur på twitter å se på de ufinhetene som spys ut av voksne mennesker mot presidenten, så kan man fort lure hva slags oppvekst disse folka har hatt.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Kort sagt: ja. Man kunne ikke vunnet andre verdenskrig gjennom pasifisme. Fight fire with fire.

Når det er sagt så er det ikke mobbing å gjengi direkte sitater eller vise direkte fra taler. Det er bare ting han sier. Om noe så er ikke media harde nok mot den mannen.

Så mobbere må mobbes til de slutter å mobbe? Fin taktikk. Tviler på mange psykologer sier seg enig i at dette er rett vei å gå men.

Nå er det heller ingen verdenskrig som utkjempes, men mange på venstresiden synes jo at ord er værre enn drap.

Ta en tur på twitter å se på de ufinhetene som spys ut av voksne mennesker mot presidenten, så kan man fort lure hva slags oppvekst disse folka har hatt.

Igjen, hvordan kan du kritisere dem, men gå god for ham?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Siste:
Steve Bannon, som ikke lenger kan regne med støtte fra verken Trump eller hans tidligere donorer i Mercer-familien, har nå skaffet seg selv advokat for å håndtere deler av den pågående granskningen av Trump-kampanjen i representantenes hus. Han hadde ikke dette tidligere, men har nå "lawyered up" som man sier på utenlandsk.

Bannon hires a lawyer for House Russia probe
https://www.politico.com/story/2018/01/11/steve-bannon-hires-lawyer-house-russia-investigation-336498
"The on-the-outs Donald Trump associate retained attorney William Burck to deal with the House Intelligence Committee probe, the source said. He will only handle questions related to Bannon's time managing the Republican’s 2016 campaign."

Lenke til kommentar

Kanskje bedre å starte et nytt tråd om hvor dårlig venstresiden mishandler Trump og hvor slem Hillary er hvis du ikke gidder å diskutere dine meninger om Trump og oppførselen hans.

Nei, det angår trump så da er det on topic. jeg har sagt meningene mine om trumps oppførsel, men du har ignorert dem. Jeg kan alltids gjenta meg; trump er rar til tider, men synes ikke han har gjort noe som fortjener den kritikken han får. Jeg har ingenting annet å utsette på han. Jeg har derimot MYE å utsette på den oppførselen som blir vist av meningsmotstandere, både her i tråden, i media og på twitter.

Der, fornøyd? eller skal du fortsette å forsøke å diktere med at alt annet enn diskusjon av trumps oppførsel må ut i egen tråd?

Jeg vet at det kan være underholdende å slåss som Jerry Springer, men det er lite saklig og bare skiller folk og skaper mer konflikt. Så synd fordi fakta ignores og demokratiet skades når begge sider er mer interserte i å angripe hverandre enn å vurdere på saklig måte våre ledere. Folk hører ikke på hverandre når de hater hverandre.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

You and tåkemannen make good company med deres fokuset på tilhengere istedenfor presidenten

For meg er ikke egentlig verken tilhengere eller Donald det viktigste. For meg er det fakta som er viktigst. Når det er sagt er det tilhengere som har muliggjort situasjonen som Donald befinner seg i. Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

You and tåkemannen make good company med deres fokuset på tilhengere istedenfor presidenten

For meg er ikke egentlig verken tilhengere eller Donald det viktigste. For meg er det fakta som er viktigst. Når det er sagt er det tilhengere som har muliggjort situasjonen som Donald befinner seg i.
Begge sidene bidrar til demoniseringen og ignorer fakta de ikke liker. Det bidrar til mer polarisering og stanser politisk fremgang
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Folk som snakker «proper english» er ofte velutdannet utlendinger er det morsmålet ditt, snakker du dialekten din som ikke er proper english. Proper english kan høres ut som litt rart

Solberg hørtes ut som en utenlandsk professor. Amerikanere er mer glad i politikere som ikke høres ut som en professor. Obama måte modifisere sitt talemåte av den grunnen

Var hvertfall bedre enn den retarde engelsken til klovnen Stoltenberg. Syns Solberg var avslappet og proff. Snakket bra engelsk uten å overdrive.

Lenke til kommentar

Folk som snakker «proper english» er ofte velutdannet utlendinger er det morsmålet ditt, snakker du dialekten din som ikke er proper english. Proper english kan høres ut som litt rart

Solberg hørtes ut som en utenlandsk professor. Amerikanere er mer glad i politikere som ikke høres ut som en professor. Obama måte modifisere sitt talemåte av den grunnen

Var hvertfall bedre enn den retarde engelsken til klovnen Stoltenberg. Syns Solberg var avslappet og proff. Snakket bra engelsk uten å overdrive.

Intersannt at dere er så opptatt av engelsken sin og ikke hva hun egentlig sa.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Siste:
I et møte med bla. senatorene Dick Durbin og Lindsay Graham, kongressmedlemmer etc. skal Trump ha kommet med kommentarer som mildt sagt kan kalles upassende, og noen vil kanskje tom. kalle dem rasistiske.
“Why are we having all these people from shithole countries come here?” 

Under møtet skal han ha uttrykt at han foretrekker hvite europeere fra Norge fremfor hva han kaller drittfolk fra Haiti.
Opptrinnet skaper headlines, og i TV-dekning i flere riksdekkende kanaler akkurat nå snakkes det om Trumps sammenligning av folk fra Haiti, Afrika, og ja faktisk, Norge.

Washington Post:
Trump attacks protections for immigrants from ‘shithole’ countries
https://www.washingtonpost.com/politics/trump-attacks-protections-for-immigrants-from-shithole-countries-in-oval-office-meeting/2018/01/11/bfc0725c-f711-11e7-91af-31ac729add94_story.html?hpid=hp_hp-top-table-main_trumpmeeting-445pm%3Ahomepage%2Fstory&utm_term=.ecf522f39363
"President Trump grew frustrated with lawmakers Thursday in the Oval Office when they discussed granting entry to immigrants from Haiti, El Salvador and African countries as part of a bipartisan immigration deal, according to several people briefed on the meeting.
“Why are we having all these people from shithole countries come here?” Trump said, according to these people, referring to countries mentioned by the lawmakers.
Trump then suggested that the United States should instead bring more people from countries like Norway, whose prime minister he met with Wednesday.
“Why do we need more Haitians?” Trump said, according to people familiar with the meeting. “Take them out.”
"

Axios:
Report: Trump argued U.S. shouldn't take people from "shithole countries"
https://www.axios.com/trump-argues-1515707301-d460d701-8e1e-420d-9b4b-9df02ff58f64.html?source=sidebar
"Why it matters: Trump ended protective status for 250,000 Salvadorans this week. Per the Post, he said the U.S. should "bring more people from countries like Norway" rather than Africa and Haiti.
The backdrop: The senators were members of a bipartisan group seeking a compromise deal on immigration that will codify protections from Dreamers and add border security.
Flashback: In December, Trump reportedly claimed that immigrants from Haiti "all have AIDS," and that after Nigerian immigrants saw the U.S., they'd never "go back to their huts.""

Respons fra WH, hvor de ikke kommenterer Trumps kommentar. En såkalt "non-denial denial":

"Certain Washington politicians choose to fight for foreign countries, but President Trump will always fight for the American people. The President will only accept an immigration deal that adequately addresses the visa lottery system and chain migration – two programs that hurt our economy and allow terrorists into our country. Like other nations that have merit-based immigration, President Trump is fighting for permanent solutions that make our country stronger by welcoming those who can contribute to our society, grow our economy and assimilate into our great nation. He will always reject temporary, weak and dangerous stopgap measures that threaten the lives of hardworking Americans, and undercut immigrants who seek a better life in the United States through a legal pathway."

Endret av xRun
Lenke til kommentar

I respons til Trumps "shithole countries"-kommentar har myndighetene på Haiti formelt innkalt det som kalles en "US official" for å forklare Trumps karakterisering av landet.

Haiti ambassador: US official summoned to explain 'shithole' remark
http://www.washingtonexaminer.com/haiti-ambassador-us-official-summoned-to-explain-shithole-remark/article/2645711
"According to Alcindor, he said that Haiti's government has formally requested for a U.S. official to explain the remarks to Haitian officials and noted that Haiti's embassy in Washington, D.C., has received requests from those of Haitian ancestry seeking an apology."

--- 
Kommentarene vekker reaksjoner, ikke minst blant norsk-amerikanere. I Los Angeles Times har en av dem skrevet en OP-ED i respons til presidentens kommentar, hvor han også beskriver hvordan norsk-amerikanere googler innvandring tilbake til Norge etter å ha avlagt gamlelandet et besøk.
Et lite utdrag:

Trump prefers immigrants from Norway over 'shithole' countries? He must not know anything about Norway's history
http://www.latimes.com/opinion/opinion-la/la-ol-norway-trump-immigration-20180111-story.html
"Trump reportedly wanted to know why Norway doesn’t send more of its people to the United States, evidently unaware that his (accurate) opinion of that country as better than a dump pretty much answers the question he asked: The Scandinavian social democracy, as its two linguistically similar neighbors do, has a higher per-capita GDP, life expectancy and, for what it’s worth, “happiness” rating than the United States. It also has universal healthcare, a ridiculously large sovereign wealth fund and top-notch infrastructure."

"In fact, the Norwegian Americans I know often share stories of Googling citizenship requirements — hoping there’s some kind of loophole for the grandchildren or even great-grandchildren of emigrants — when they return to the States after a visit to the Old Country. It wasn’t always this way — in fact, far from it, and Trump was a young adult precisely when Norway made its dramatic transition from its status as the relative shithole of western Europe to a modern, wealthy social democracy."

Endret av xRun
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...