Tåkefyrste Skrevet 10. januar 2018 Del Skrevet 10. januar 2018 Hvordan står Trump i forhold til dette med barnslighet, mobbing osv? Interesser i å høre dine tanker rundt det. Er det relevant? Jeg vet at trump er ufin til tider, men er det greit å bekjempe mobbing med mobbing? 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Hvordan står Trump i forhold til dette med barnslighet, mobbing osv? Interesser i å høre dine tanker rundt det.Er det relevant? Jeg vet at trump er ufin til tider, men er det greit å bekjempe mobbing med mobbing?Igjen, fokus på tilhengerne ikke på Trumps oppførsel. Hva synes du om hans manglende kunnskap og hans manglende evne til å fremme hans politisk agenda? 3 Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Hvordan står Trump i forhold til dette med barnslighet, mobbing osv? Interesser i å høre dine tanker rundt det. Er det relevant? Jeg vet at trump er ufin til tider, men er det greit å bekjempe mobbing med mobbing? Er det relevant? Jeg vet at Stalin var ufin til tider, men er det greit og bekjempe mobbing med mobbing? En må få lov til og si sin mening om en offentlig person i det offentlige rom. Mitt svar er i det tilfellet. Ja. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) Igjen, fokus på tilhengerne ikke på Trumps oppførsel. Hva synes du om hans manglende kunnskap og hans manglende evne til å fremme hans politisk agenda? Jeg sa det «så ut» som det fordi du skriver lite om Trump selv men mye om Trumps tilhengere generellt. Er du mer intersert i hva Trumps tilhengere gjør og si enn Trumps oppførsel? Ja fordi jeg ser mer kritikkverdig oppførsel av media og folk angående trump, enn fra trump selv. Dessverre er det slik på venstresiden at man har frikort til å være både verbalt og fysisk voldelig hvis gruppementaliteten har godtatt at personen som mottar hetsen har fortjent den. Jeg synes ikke trump har verken manglende kunnskap eller evne til noe som helst. Han har faktisk gjort jobben sin helt ok. Er det relevant? Jeg vet at trump er ufin til tider, men er det greit å bekjempe mobbing med mobbing?Er det relevant? Jeg vet at Stalin var ufin til tider, men er det greit og bekjempe mobbing med mobbing? En må få lov til og si sin mening om en offentlig person i det offentlige rom. Mitt svar er i det tilfellet. Ja. Ja bare gjenta meg du, og attpåtil sammenlign trump med stalin. I mens så kan vi voksne kanskje få diskutere videre? Mobbing er ikke en mening. Endret 11. januar 2018 av Tåkefyrste 1 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Håper usaklighetene og hetsen rundt trump roer seg snart, og at folk faktisk gir ham en sjanse etter å ha kommet over sjokket. Han er en klovn til tider, men jeg ser ikke bort i fra at han kan gjøre en minst like god jobb som hillary ville gjort. Bare litt nysgjerrig, mener du fortsatt dette? Helt klart, men ser at håpet mitt var forgjeves da hetsen bare har blitt værre. Nesten litt komisk hvor barnslige mennesker blir når de ikke får viljen sin, og hvor fort de tyr til ufinheter og mobbing mot mennesker de mener fortjener det. Jeg vil endre siste del og si at han garantert gjør en BEDRE jobb enn hillary ville gjort. Eller som andre har sagt i over 1 år - nesten litt komisk hvor barnslig TRUMP blir når han ikke får viljen sin, og angriper folk i øst og vest på Twitter. 4 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) Igjen, fokus på tilhengerne ikke på Trumps oppførsel. Hva synes du om hans manglende kunnskap og hans manglende evne til å fremme hans politisk agenda? Jeg sa det «så ut» som det fordi du skriver lite om Trump selv men mye om Trumps tilhengere generellt. Er du mer intersert i hva Trumps tilhengere gjør og si enn Trumps oppførsel?Ja fordi jeg ser mer kritikkverdig oppførsel av media og folk angående trump, enn fra trump selv. Dessverre er det slik på venstresiden at man har frikort til å være både verbalt og fysisk voldelig hvis gruppementaliteten har godtatt at personen som mottar hetsen har fortjent den. Jeg synes ikke trump har verken manglende kunnskap eller evne til noe som helst. Han har faktisk gjort jobben sin helt ok. . Kanskje bedre å starte et nytt tråd om hvor dårlig venstresiden mishandler Trump og hvor slem Hillary er hvis du ikke gidder å diskutere dine meninger om Trump og oppførselen hans. Trump mangler evnen alle gode politikere har, ignore saker det er umulig å vinne og som setter fokus på noe annet enn politisk agendaen din. Hvorfor angriper han en muslim amerikaner som hadde en sønn som ble drept i militæren? Hvorfor prøver han å bevise at han er like really intelligent? Slik oppførsel er barnslig og viser manglende selv kontroll. Enten er han dumt eller mangler han impulskontroll. Endret 11. januar 2018 av jjkoggan 6 Lenke til kommentar
DirekteDemokrati Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) Igjen, fokus på tilhengerne ikke på Trumps oppførsel. Hva synes du om hans manglende kunnskap og hans manglende evne til å fremme hans politisk agenda? Jeg sa det «så ut» som det fordi du skriver lite om Trump selv men mye om Trumps tilhengere generellt. Er du mer intersert i hva Trumps tilhengere gjør og si enn Trumps oppførsel? Ja fordi jeg ser mer kritikkverdig oppførsel av media og folk angående trump, enn fra trump selv. Dessverre er det slik på venstresiden at man har frikort til å være både verbalt og fysisk voldelig hvis gruppementaliteten har godtatt at personen som mottar hetsen har fortjent den. Jeg synes ikke trump har verken manglende kunnskap eller evne til noe som helst. Han har faktisk gjort jobben sin helt ok. Er det relevant? Jeg vet at trump er ufin til tider, men er det greit å bekjempe mobbing med mobbing?Er det relevant? Jeg vet at Stalin var ufin til tider, men er det greit og bekjempe mobbing med mobbing? En må få lov til og si sin mening om en offentlig person i det offentlige rom. Mitt svar er i det tilfellet. Ja. Ja bare gjenta meg du, og attpåtil sammenlign trump med stalin. I mens så kan vi voksne kanskje få diskutere videre? Mobbing er ikke en mening. Sikker på du ikke blander satirisk komedie med mobbing? Endret 11. januar 2018 av DirekteDemokrati 2 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) Nye utviklinger:Etter at Trump under en pressekonferanse for mange måneder siden sa han absolutt ville la seg interviewe av Mueller ifbm. granskningen, sa Trump i går at "we'll see what happens" da han ble spurt igjen. Han var også relativt behersket i sin omtale av granskningen i desember, men det har endret seg etter nyttår. Han skal ha blitt fortalt av sine advokater at granskningen snart ville være over og at han slapp å tenke på det mer, men det var i desember. Onsdag var han i vinkel på twitter vedr. granskningen etter at transcriptet av høringen med Fusion GPS ble publisert på senator Feinsteins offisielle nettsider på senate.gov. (link til PDF) I tillegg vet vi veldig godt at Mueller ikke er på langt nær ferdig. Ikke bare er det flere rettssaker som vil starte nærmere sommeren, men senest onsdag kom det frem at Mueller fortsatt utvider staben sin med spesialister på forskjellige områder. Mueller adds veteran cyber prosecutor to special-counsel teamhttps://www.washingtonpost.com/world/national-security/mueller-adds-veteran-cyber-prosecutor-to-special-counsel-team/2018/01/10/860f3364-f585-11e7-b34a-b85626af34ef_story.html"Special counsel Robert S. Mueller III has added a veteran cyber prosecutor to his team, filling what has long been a gap in expertise and potentially signaling a recent focus on computer crimes." Denne spesialistens navn er Ryan K. Dickey, og er samme mann som var "Senior Counsel" i saken mot den første "Guccifer"-hackeren som ble arrestert i Romania og dømt til fengselstraff i USA i 2016, som fremgår av en DoJ-pressemelding fra 1. september 2016. Han er jurist og sakfører i justisdepartementets seksjon for cyberkriminalitet og intellektuell eiendom. Onsdag ble det kjent at han nå også er på Muellers team. Så det er bare å smøre seg med tålmodighet, for dette kommer til å fortsette en stund til. En kan evt. drøye tiden med å spekulere i hvem som kommer til å spille de forskjellige rollene i filmer som garantert vil bli produsert etter at dette sirkuset er over. Det har flere allerede gjort, for eksempel hos Daily Beast som var tidlig ute: Rolleliste m/foto Endret 11. januar 2018 av xRun 1 Lenke til kommentar
raytrails Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Man kan si hva man vil om Trump, men underholdning det KAN han! 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Sikker på du ikke blander satirisk komedie med mobbing?Såpass langt ute i tåkeheimen og i alt-land blir det aller meste blandet sammen. Er ikke uten grunn at alt-right innførte alternative-facts når fakta stadig vekk gikk imot dem. De følte seg mobbet av de slemme og onde fakta. 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Utrolig... Trump får stryk for dårligere engelsk enn Solberg http://www.msn.com/nb-no/nyheter/norge/trump-f%c3%a5r-stryk-for-d%c3%a5rligere-engelsk-enn-solberg/ar-BBIdY0t?li=BBr5A5g&ocid=HPCDHP 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Folk som snakker «proper english» er ofte velutdannet utlendinger er det morsmålet ditt, snakker du dialekten din som ikke er proper english. Proper english kan høres ut som litt rart Solberg hørtes ut som en utenlandsk professor. Amerikanere er mer glad i politikere som ikke høres ut som en professor. Obama måte modifisere sitt talemåte av den grunnen Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Å snakke "dialekt" er vel én ting. Når man ikke kan skrive grammatisk korrekt er det hakket mer alvorlig. Selv om man snakker dialekt trenger man forøvrig heller ikke uttrykke seg klønete. 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Det er åpenbart at språket til Trump kommer av at han begynner å bli dement. Det behøver ikke bety noe, og det gjør selvsagt ikke at han ikke er skikket til å bli president. Det er det alle de andre mentale problemene som gjør. 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Å snakke "dialekt" er vel én ting. Når man ikke kan skrive grammatisk korrekt er det hakket mer alvorlig. Selv om man snakker dialekt trenger man forøvrig heller ikke uttrykke seg klønete.Dialekt er ikke bare aksent men også ordbruk som ofte er ukorrekt. Trump’s problem er ikke ordbruken sin, han blir forstått, problemet er hans klønete tanker, kanskje demens kommer snart Lenke til kommentar
xRun Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Apropos klønete tanker. Under gårsdagens pressekonf med Solberg brakte Trump opp Clintons navn 3 ganger uten at noen andre hadde nevnt henne. Under et lengre direktesendt interview i går kveld begynte også Kellyanne Conway å snakke om Clinton uten at hun var spurt om henne, og uten at hun var nevnt. De gjorde en avtale om å ikke nevne Clinton igjen, som så ble brutt av Conway ila. samme interview.Kellyanne Conway påstod også under interviewet at "Det er ingen her som snakker om Clinton" og "Vi snakker aldri om Clinton" vedr. hvorvidt Clinton fortsatt er et tema de snakker om i WH over et år etter valget. Dette bare noen timer etter at Trump selv snakket uoppfordret om Clinton 3 ganger under pressekonfen i full offentlighet på riksdekkende TV direkteoverført på en rekke kanaler. Conway sa dette i går kveld, kort tid før Trump igjen snakker om Clinton via twitter. Mange har forlengst lagt merke til en viss fiksering på Clinton fra Trumps side. http://www.newsweek.com/kellyanne-conway-claims-we-never-talk-about-hillary-clinton-donald-trump-777696 https://www.washingtonpost.com/news/morning-mix/wp/2018/01/11/kellyanne-conway-nobody-here-talks-about-hillary-clinton/?utm_term=.e833f4d132cd Trump har forøvrig tweetet om Clinton rundt 70 ganger siden innsettelsen. Forklaringen er nok en ganske annen enn at media eller de "venstrevridde" "tvinger" dem til å snakke om henne, slik enkelte (blant annet Conway) har prøvd å bortforklare dette, og det hjelper ikke at hun prøver seg på "alternative facts" igjen med en påstand om at "ingen her snakker om Clinton", for det stemmer ikke med realiteten. 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) Direkte indikasjon på Trumps bruk av nyhetskanaler som twitter-interaktivt TV: I morges kritiserer Trump FISA-programmet som er oppe for fornyelse i kongressen, etter at hans egen administrasjon nettopp har gitt uttrykk for at administrasjonen støtter fornyelsen av programmet. Det går en time, så tweeter han om noe han ser på Fox&Friends. Så har han åpenbart skiftet kanal, og ser at på CNN's formiddagssending tar John Berman for seg Trumps tweet hvor han kritiserer FISA-programmet tidligere på morgenen. Advokater som er inviterte gjester på programmet forklarer at FISA-programmet handler om overvåking av utlendinger etter å ha innhentet individuell tillatelse, at det ble innført på basis av anbefaling etter 9/11, og påpeker også 2 ting vedr. Trumps tweet: 1: Trump kritiserer programmet hans egen administrasjon ønsker å få fornyet, og 2: Trump er forvirret og blander sammen overvåkingsprogrammet og "unmasking" som er en separat prosess. Dette skjedde i starten av inneværende time, for få minutter siden. Innen etpar minutter etter å ha sett dette kommer det en tilleggstweet fra Trump, to timer etter den første og med en tweet om et annet tema i mellomtiden: Dette er bare et eksempel fra i dag. Når han sier han ikke har tid til å se på TV så vet man veldig godt at det ikke stemmer, og at hans såkalte "executive time" fra 08 til 11 på morgenen, hvorpå han dukker opp på "kontoret", tilbringes med TV-titting og telefonprating med "venner" hvor han klager sin nød, noe man vet fordi enkelte av disse "vennene" lekker som en sil. Endret 11. januar 2018 av xRun Lenke til kommentar
Vice Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Nevnte noen komplett inkompetanse? 1 Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 (endret) Hvordan står Trump i forhold til dette med barnslighet, mobbing osv? Interesser i å høre dine tanker rundt det.Er det relevant? Jeg vet at trump er ufin til tider, men er det greit å bekjempe mobbing med mobbing?Kort sagt: ja. Man kunne ikke vunnet andre verdenskrig gjennom pasifisme. Fight fire with fire. Når det er sagt så er det ikke mobbing å gjengi direkte sitater eller vise direkte fra taler. Det er bare ting han sier. Om noe så er ikke media harde nok mot den mannen. Endret 11. januar 2018 av CommanderKeen 1 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 11. januar 2018 Del Skrevet 11. januar 2018 Herregud, tenk om vi hadde hatt Fox News i Tyskland på 30-tallet... Hitler hadde aldri fått gjort noe, og millioner av liv kunne blitt spart.. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg