Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

De fleste amerikanere har fedre som ikke bor i amerika/er amerikanske statsborgere, og har ikke selv bodd i USA gjennom hele oppveksten?

Obama bodde I Indonesia I 4 år, resten(14 år) var I USA. 26% av amerikanere har fedrer eller bestefedrer som er innvandrere og ja, flere av dem går frem og tilbake til det gamle landet.

Hans basketball interesser, talemåte og kjærlighet for landet gjør han helt amerikansk. Han bodde få år med sine utendlandske fedrer.

Så de fleste amerikanere har fedre som bor i amerika/er amerikanske statsborgere, og har selv bodd i USA gjennom hele oppveksten, imotsetning til Obama?

Å, man må dele alle sine karakteristikker med 51% av amerikanere for å være en ekte skot... jeg mener amerikaner?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

De fleste amerikanere har fedre som ikke bor i amerika/er amerikanske statsborgere, og har ikke selv bodd i USA gjennom hele oppveksten?

Han sa forfedre. Jeg antar at de fleste er etterkommere etter den store immigrasjonsbølgen mellom 1850 og 1930 (om vi ikke regner med at den faktisk er like høy i dag, etter en topp i 1990.) Den gamle bølgen toppet rundt 1910, hvilket vil si at de son kom var på alder med mine besteforeldre. Så er det selvsagt noen indianere, og noen som kan regne sine forfedre tilbake til Mayflower...

attachicon.gifDashboard 1.png

Geir :)

Jeg skriver om utenlandsk far/stefar som kun var i USA når de studerte, ikke fedre som ble født i utlandet, også flyttet til USA og ble boende der.

Lenke til kommentar
Typiske amerikanere har fedre/stefedre som kun bodde i USA når de studerte, og de har tilbragt deler av oppveksten i Indonesia?

Blant annet. Det finnes utrolig mange typer "typiske" amerikanere. Omtrent 350 millioner typer.

Typiske amerikanere, dvs de fleste!

Lenke til kommentar
Så de fleste amerikanere har fedre som bor i amerika/er amerikanske statsborgere, og har selv bodd i USA gjennom hele oppveksten, imotsetning til Obama?

Å, man må dele alle sine karakteristikker med 51% av amerikanere for å være en ekte skot... jeg mener amerikaner?

Obama deler ikke karakteristikker med de fleste amerikanere/velgere.

Lenke til kommentar

Typiske amerikanere har fedre/stefedre som kun bodde i USA når de studerte, og de har tilbragt deler av oppveksten i Indonesia?

Blant annet. Det finnes utrolig mange typer "typiske" amerikanere. Omtrent 350 millioner typer.

Og de fleste amerikanere arvet millioner av dollar fra faren sin?

• Liker 1
Lenke til kommentar

De fleste amerikanere har foreldre som bor i USA/er amerikanske statsborgere, de har selv bodd i USA hele livet, de er født på fastlandet, ikke på Hawaii; imotsetning til Obama.

Lenke til kommentar

De fleste amerikanere har foreldre som bor i USA/er amerikanske statsborgere, de har selv bodd i USA hele livet, de er født på fastlandet, ikke på Hawaii; imotsetning til Obama.

Og det er det grunnloven sier er kravet til å være president?

Jeg regner med Obama ikke har pass en gang, siden han åpenbart ikke har amerikanske statsborgerskap?

I motsetning til Trump, som har ABSOLUTT like statistikker som 51% av amerikanere. Du vet, som at han er kvinne.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Derfor er Michael Jordan og alle afroamerikaner egentlig ikke amerikansk fordi hudfargenne sine er utypiske? Hva om rikinger(de er utypiske)som Trump? Er bønder ikke amerikansk?
Lenke til kommentar

De aller fleste eksperter mener "natural born Citizen" betyr at vedkommende er en statsborger juridisk sett når de blir født. Hvis en av foreldrene dine har amerikansk statsborgerskap er du en natural born citizen uansett hvor du ble født, du trenger bare å bevise at moren eller faren er amerikansk.

Jeg har inntrykket at herr QS mener Obama ikke er egentlig amerikansk på en kulturellt basis. Han er fremmede fordi han bodde utenfor USA en lang stund og hadde fremmede fedrer. Det er helt galt, ikke minst fordi 99% av amerikanere har forfedrer som innvandret til USA. Å ha utenlandske røtter er like amerikansk som nordmenn og gjetost.

Han mener det fordi Obama er svart. 

Som Berine Sanders sa, ingen av hans foreldre var født i USA men det har aldri vært noe spørmål om han var en amerikansk statsborger. Hadde Obama vært hvit, er det ingen som ville brydd seg om at han hadde bodd i Indonesia, Birthersim er 100% basert på rasisme.

De som stiller spørsmål ved Obamas nasjonalitet kan muligens basere det på at han ikke er født på fastlandet, hans far/stefar er ikke amerikanere(de ble ikke boende i USA etter at de kom til USA for å studere) og han tilbrakte deler av oppveksten i Indonesia; dvs Obama er ikke en skikkelig amerikaner!

Nei det er fordi de er rasister.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg regner med Obama ikke har pass en gang, siden han åpenbart ikke har amerikanske statsborgerskap?

I motsetning til Trump, som har ABSOLUTT like statistikker som 51% av amerikanere. Du vet, som at han er kvinne.

Og velgerne har sitt krav!

Lenke til kommentar
Derfor er Michael Jordan og alle afroamerikaner egentlig ikke amerikansk fordi hudfargenne sine er utypiske? Hva om rikinger(de er utypiske)som Trump? Er bønder ikke amerikansk?

Typiske(dvs de fleste) som i 'har foreldre som bor i USA/er amerikanske statsborgere, de har selv bodd i USA hele livet, de er født på fastlandet, ikke på Hawaii; imotsetning til Obama'.

Lenke til kommentar

Tipper de halvannen millioner amerikanerne på Hawaii ville hatt sine innvendinger om at de er juridisk mindre kvalifisert til å bli president i landet sitt fordi det ikke er "fastlandet".

Den biten er bare så absurd at du begraver ditt eget argument ved å gjenta samme åpenbare fallacy.

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Tipper de halvannen millioner amerikanerne på Hawaii ville hatt sine innvendinger om at de er juridisk mindre kvalifisert til å bli president i landet sitt fordi det ikke er "fastlandet".

Den biten er bare så absurd at du begraver ditt eget argument ved å gjenta samme åpenbare fallacy.

Men noen av de 320 000 000 som bor på fastlandet kan være enig.

Lenke til kommentar

Men noen av de 320 000 000 som bor på fastlandet kan være enig.

Noen av de 320 mill på fastlandet er clueless, slike finnes overalt.

Utallige Army-brats født utenlands med en amerikansk forelder, eller som har bodd med familien mange år på tjenestested utenfor USA er i tilsvarende situasjon. F.eks. i Korea.

Army-brats er heller ikke mindre kvalifisert til å være president. Kravet er at man er født amerikaner, ikke hvor mange år en har bodd her og der eller hvilket land en av foreldrene ikke kom fra. Du finner sikkert noen blant de 320 mill som er uenig i dette også, men som sagt... noen tror på nissen, andre at jorden er flat. Clueless.

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva dette betyr... Gjør du?

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva dette betyr... Gjør du?

Om jeg får gjette: At dersom nok velgere ikke synes at en svart mann fra Hawaii med far fra Afrika er "amerikansk", ikke etter loven men i deres øyne, så stemmer de ikke på ham. Men nå gjorde jo nok velgere det, begge gangene han stilte til valg. Og jeg mistenker at de som ikke gjorde det ikke hadde gjort det uansett, ikke fordi han var fra Hawaii, men fordi han var demokrat...

Geir :)

Lenke til kommentar

Siste:
Forholdet mellom Trump og Bannon, som fikk en knekk etter bok-utgivelsen før helgen, kan kjølne enda mer når Trump hører hvordan Bannon forsøkte å undergrave kampanjen hans allerede før den kom igang.

Bannon group shopped anti-Trump document in 2015 
"A conservative watchdog group led by Bannon tried to discredit Trump in the early stages of the 2016 Republican presidential primary by shopping a document alleging that Trump had ties to mobsters, according to conservative sources and a copy of the document reviewed by CNN."

Også omtalt i NYTimes fredag.

Endret av xRun
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...