xRun Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Dealmaker in Chief har snakket med Australias statsminister Malcolm Turnbull.Samtalen var etter sigende ikke helt 100% tremendous, og kortere enn planlagt. No ‘G’day, mate’: On call with Australian prime minister, Trump badgers and bragshttps://www.washingtonpost.com/world/national-security/no-gday-mate-on-call-with-australian-pm-trump-badgers-and-brags/2017/02/01/88a3bfb0-e8bf-11e6-80c2-30e57e57e05d_story.html?utm_term=.8b3a83adfdf6 Australske medier: Donald Trump hectored Malcolm Turnbull over refugee deal in 'worst' phone callhttp://www.abc.net.au/news/2017-02-02/donald-trump-shared-worst-call-with-malcolm-turnbull/8234904 Endret 2. februar 2017 av xRun 2 Lenke til kommentar
ronron25 Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Trump hev gjort ein kjempejobb så langt. Så mykje mas for at enkelte ikkje-amerikanarar ikkje får koma til USA, som om det er ein rett. Store deler av folket forstår dette, fleire støttar dette enn dei som er imot. Men media og kjendis-hylekoret sutrar igjen, og bryr seg som vanleg om ubetydelege bagatellar. Kjem til å verta nokre tøffe år, og det er alle andre enn Trump sin feil. Donald Trump! Sivilisasjonens beskyttar! Dei svakes forkjempar! Herlig ironi :-)! 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 *snip* Og der har alt-right argumentasjonen strandet tilbake igjen på det de kan aller best: poste meningsløse memes på "teh internets"... 6 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Og der har alt-right argumentasjonen strandet tilbake igjen på det de kan aller best: poste meningsløse memes på "teh internets"... alt-right faktisk... LOL Jeg har blitt kalt mye rart her på forumet men det der er første gang alt-right har blitt brukt.. Og sist gang du fikk argumenter i en diskusjon stakk du fra tråden så... LOL igjen. Endret 2. februar 2017 av Larzen_91 Lagt inn spoiler på bilde. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Og sist gang du fikk argumenter i en diskusjon stakk du fra tråden så... LOL igjen.Hæ, hva babler du egentlig om?? (Og hvordan mener du forøvrig at man skal tolke meme-utbruddet ditt?) Endret 2. februar 2017 av Vice 2 Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Dealmaker in Chief har snakket med Australias statsminister Malcolm Turnbull. Samtalen var etter sigende ikke helt 100% tremendous, og kortere enn planlagt. No ‘G’day, mate’: On call with Australian prime minister, Trump badgers and brags https://www.washingtonpost.com/world/national-security/no-gday-mate-on-call-with-australian-pm-trump-badgers-and-brags/2017/02/01/88a3bfb0-e8bf-11e6-80c2-30e57e57e05d_story.html?utm_term=.8b3a83adfdf6 Australske medier: Donald Trump hectored Malcolm Turnbull over refugee deal in 'worst' phone call http://www.abc.net.au/news/2017-02-02/donald-trump-shared-worst-call-with-malcolm-turnbull/8234904 Hehe ufordragelig fyr, stakkars statsledere verden over som må ha samtaler med denne type kjempebaby uten folkeskikk... Kan vel garantere at det hadde vært meg og ikke ham som hadde slengt på røret først her. Litt mer på norsk om den uoppdragene mannen: Det skal ha vært en skrytende og trakasserende Donald Trump som snakket med Australias statsminister Malcolm Turnbull på telefon. Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Og sist gang du fikk argumenter i en diskusjon stakk du fra tråden så... LOL igjen.Hæ, hva babler du egentlig om?? (Og hvordan mener du forøvrig at man skal tolke meme-utbruddet ditt?) Den delen av tråden ble slettet så det passer jo bra for deg.. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 <Haters meme> Apropos haters, du og Trump er ikke blant disse altså? Hehe siden jeg sitter vel strengt tatt ikke med noe intrykk av at noen av dere to er av den typiske velmenende liberale og tilgivende typen..... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Den delen av tråden ble slettet så det passer jo bra for deg.. Så da innlegget mitt ble slettet,sammen med endel andre OT innlegg, og tråden stengt, så "stakk jeg fra tråden" faktisk. Hva var det du sa om argumenter egentlig? Endret 2. februar 2017 av Vice 1 Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Apropos haters, du og Trump er ikke blant disse altså? Hehe siden jeg sitter vel strengt tatt ikke med noe intrykk av at noen av dere to er av den typiske velmenende liberale og tilgivende typen..... Trump elsker nok landet sitt og vil i det minste prøve å gjøre det "great" igjen. Så da innlegget mitt ble slettet,sammen med endel andre OT innlegg, og tråden stengt, så "stakk jeg fra tråden" faktisk. Hva var det du sa om argumenter egentlig? Neida, du forsvant lenge før moderator kom.. Endret 2. februar 2017 av geita_ Lenke til kommentar
xRun Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Litt mer på norsk om den uoppdragene mannen: Det skal ha vært en skrytende og trakasserende Donald Trump som snakket med Australias statsminister Malcolm Turnbull på telefon. Kan gjerne fact-sjekke denne, siden det er enkel matematikk: Trump skal ha opptrådt skrytende og trakasserende i samtalen. Trump skal blant annet ha skrytt av størrelsen på valgseieren målt i antall valgmenn. Spørsmålet blir da hvor stor denne seieren egentlig var. Totalt antall valgmenn ved presidentvalg har naturligvis variert gjennom etpar hundre års amerikansk valghistorie, så isteden for absolutt antall må en basere seg på hvilken andel av totalen som gikk til vinneren. Historiske tall for presidentvalg kan hentes fra "US National Archives" her: https://www.archives.gov/federal-register/electoral-college/votes/index.html En litt mer oversiktlig presentasjon finnes her: https://en.wikipedia.org/wiki/List_of_United_States_presidential_elections_by_Electoral_College_margin Gjør man matten fremgår det at størrelsen på Trumps valgseier, og her snakker vi i andel av tilgjengelige valgmenn, plasserer ham på 46. plass av totalt 56 presidentvalg. Det betyr at nesten 80% av amerikanske presidentvalg har gitt vinneren en større valgseier enn hva Trump hadde. Men hva om han istedenfor andel, faktisk baserer seg på absolutt antall valgmenn når han snakker om størrelsen på valgseieren. For det første så blir det svært misvisende fordi man tar ikke hensyn til antall som gikk til motparten. Men om det er slik han tenker, så plasserer hans 304 valgmenn ham på 22. plass av 56, og det er ikke langt unna midt på treet. Seieren hans fremstår ikke som mer imponerende om man tar med at motparten fikk nær 3 millioner flere stemmer enn ham. 3 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 MAGA betyr egentlig NSVVKAPR Nå Skal Vi Virkelig Kjøre America på Rævva Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Neida, du forsvant lenge før moderator kom.. Og der kom også alternative "fakta" 2 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Siste: Iran har besvart Michael Flynns "You're officially on notice" fra i går med: "Iran will vigorously continue with its missile activity." Mtp. hvor dårlig Trump liker å bli motsagt kommer det vel et tilsvar om ikke så altfor lenge. Forøvrig skal Rex Tillerson holde en liten talk til staben i lobbyen hos State Dept. etter at han ble sverget inn i går. Over 900 personer tilknyttet diplomatkorpset har uttrykt misnøye med Trumps aktiviteter de første 13 dagene, så det kan bli interessant å se hva Exxon-mannen har å si til dem. Edit: Tillerson kan bli bra hvis han ikke blir overstyrt for mye av POTUS. Trump ba folk be for Schwarzeneggers ratings som progleder i Apprentice under formiddagens National Prayer Breakfast. Arnies comeback er ikke helt halvgærnt. Endret 2. februar 2017 av Larzen_91 Lagt inn spoiler på videolink. 2 Lenke til kommentar
guest_anon Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Spennende utvikling i det demokratiske partiet nå... Justice Democrats... spør du meg er dem spot on på den skandinaviske modell... spørs om den slår an hos demokratene.. . 1 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Trump gjør akkurat det han har sagt han skal gjøre... Jeg vet ikke om det er bra for verden, men ekspertene mener han er helt iddiot... http://www.tv2.no/a/8881751/ Endret 3. februar 2017 av Gouldfan Lagt inn spoiler på videolink. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) - Trump ba folk be for Schwarzeneggers ratings som progleder i Apprentice under formiddagens National Prayer Breakfast. Arnies comeback er ikke helt halvgærnt. <vid> Ja når selv Terminator framstår som verdens mest rasjonelle type ved siden av Presidenten Må si den National Prayer Breakfasten der er rimelig smakløse greier.. nok av "Christofascism" å finne der.. Endret 2. februar 2017 av Larzen_91 Lagt inn spoiler på bilde. Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 (endret) Trump gjør akkurat det han har sagt han skal gjøre... Jeg vet ikke om det er bra for verden, men ekspertene mener han er helt iddiot... https://www.youtube.com/watch?v=S09Hq-55PFo http://www.tv2.no/a/8881751/ Bra at Elon Musk er der! Håper presidenten har vett nok til å lytte til han. Men ja.. De aller fleste ekspertuttalelser jeg har hørt er er temmelig dystre. Jeg frykter det verste. Men kanskje det må en "Insane Clown President" til for at folk skal begynne å reagere. Forhåpentligvis blir amerikanere og verden så skremt at det kommer noe godt ut av det til sist. Endret 2. februar 2017 av Larzen_91 Lagt inn spoiler på video. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Er faktisk litt enig med Elon Musk selv. Trump trenger å ha flest mulig fornuftige og intelligente folk rundt seg, ikke bare fullstendig inkompetente nikkedukker. Samtidig er det bra å ta aktivt avstand fra en demagog. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 2. februar 2017 Del Skrevet 2. februar 2017 Siste: Iran har besvart Michael Flynns "You're officially on notice" fra i går med: "Iran will vigorously continue with its missile activity." Mtp. hvor dårlig Trump liker å bli motsagt kommer det vel et tilsvar om ikke så altfor lenge. Hadde aldri trodd jeg skulle heie på Iran, men GO IRAN!! Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg