Gavekort Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Moderatormelding To innlegg ble fjernet pga. persondiskusjonTilbakemelding tas på PM Lenke til kommentar
Zicos Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 (endret) Du er naiv hvis du mener usaklig kritikk ikke finnes rundt hele verden eller at det finnes bare på en side. Demonisering av meningsmotstandere har skjedd I århundre. Noe folk alltid mobber de som har meninger som står utenfor gruppens meninger. Trump gjør det nesten hver dag. Har jeg noensinne påstått at dette bare finnes på en side? Dette handler om mer enn bare demonisering, det vi nå ser i USA er på ett annet nivå enn det som er vanlig. Du har journalister og politikere som aktivt jobber for å splitte befolkningen i grupperinger. Det er bevegelser som har eksistert i det små lenge, men i Obamas tid som president ble dette main-stream. Medier, og Obama selv fyrte opp under "rasekonflikten" med saker som for eksempel Michael Brown, og løgnen om "Hands up don't shoot". Venstresiden i USA har blitt mer og mer opptatt av å dele opp folk etter hva de er i stedet for hvem de er. De har gått fra å representere for eksempel "arbeideren" til å representere svarte, LGBT**********, kvinner etc, og samtidig fremmes det ett bilde av folk de ikke trenger, og som ikke stemmer på de som en direkte fysisk trussel mot disse gruppene. Historisk sett så minner USA i 2017 om Tyskland i begynnelsen av 20-årene. Kommunister (Anti-Fa) marsjerer i gatene og angriper fysisk sine "motstandere". I Tyskland fikk man etter hvert Hitler, og i USA forsøker venstresiden av en eller annen grunn å skape sin egen Hitler i Trump. Det vi har sett i 2017 er langt større og farligere enn det som er normalt når det kommer til demonisering. Vi har allerede sett hva dette kan føre til med James Hodgkinson og James Fields. Endret 1. januar 2018 av Zicos Lenke til kommentar
Vice Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Det vi har sett i 2017 er langt større og farligere enn det som er normalt når det kommer til demonisering.Når USA nå har fått en president i Donald som til de grader demoniserer folk som ikke har samme mening som han, så er det klart at folk lar seg påvirke. Han er med på å legitimere demonisering, rasisme, uopplysthet, fordommer og generell drittsekkoppførsel. Det har jeg sagt før og mener det fortsatt. Dette er de farligste trekkene ved Donald. Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Det eneste jeg har sett av demonisering er folk som ikke tåler at noen støtter trump. Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 Det eneste jeg har sett av demonisering er folk som ikke tåler at noen støtter trump. Da har du levd under en stein, nederst i Marianas gropen. 2 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 1. januar 2018 Del Skrevet 1. januar 2018 trenger ikke å ha levd lengre unna enn denne tråden. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) Det eneste jeg har sett av demonisering er folk som ikke tåler at noen støtter trump.Du må være døv og blind Demonisering av muslimer- Mr. Trump issued a statement calling for a "total and complete shutdown of Muslims entering the United States “I watched when the World Trade Center came tumbling down. And I watched in Jersey City, New Jersey, where thousands and thousands of people were cheering as that building was coming down. Thousands of people were cheering,” he said at a rally in Alabama. Demonisering av Obama- At a campaign rally in Florida, Mr. Trump describes Mr. Obama as the "founder" of Islamic State, questioning the President's loyalties and repeatedly using his middle name, Hussein. Unfounded questioning av Obamas fødested Sexist Demonisering av Carly Fiona- “Look at that face!” he said. “Would anyone vote for that? Can you imagine that, the face of our next president?! Demonisering av meksikanere- n an interview with the Wall Street Journal, Mr. Trump said Judge Curiel was in "absolute conflict" in the case because of his "Mexican heritage. When Mexico sends its people, they’re not sending their best. … They’re sending people that have lots of problems, and they’re bringing those problems with us. They’re bringing drugs. They’re bringing crime. They’re rapists. And some, I assume, are good people.” Endret 2. januar 2018 av jjkoggan 3 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Du er naiv hvis du mener usaklig kritikk ikke finnes rundt hele verden eller at det finnes bare på en side. Demonisering av meningsmotstandere har skjedd I århundre. Noe folk alltid mobber de som har meninger som står utenfor gruppens meninger. Trump gjør det nesten hver dag. Har jeg noensinne påstått at dette bare finnes på en side? Dette handler om mer enn bare demonisering, det vi nå ser i USA er på ett annet nivå enn det som er vanlig. Du har journalister og politikere som aktivt jobber for å splitte befolkningen i grupperinger. Det er bevegelser som har eksistert i det små lenge, men i Obamas tid som president ble dette main-stream. Medier, og Obama selv fyrte opp under "rasekonflikten" med saker som for eksempel Michael Brown, og løgnen om "Hands up don't shoot". Venstresiden i USA har blitt mer og mer opptatt av å dele opp folk etter hva de er i stedet for hvem de er. De har gått fra å representere for eksempel "arbeideren" til å representere svarte, LGBT**********, kvinner etc, og samtidig fremmes det ett bilde av folk de ikke trenger, og som ikke stemmer på de som en direkte fysisk trussel mot disse gruppene. Historisk sett så minner USA i 2017 om Tyskland i begynnelsen av 20-årene. Kommunister (Anti-Fa) marsjerer i gatene og angriper fysisk sine "motstandere". I Tyskland fikk man etter hvert Hitler, og i USA forsøker venstresiden av en eller annen grunn å skape sin egen Hitler i Trump. Det vi har sett i 2017 er langt større og farligere enn det som er normalt når det kommer til demonisering. Vi har allerede sett hva dette kan føre til med James Hodgkinson og James Fields. Venstresiden skaper bedre forhold mellom rasene mens Trump gjør forholdene verre når han støtter birther bevegelsen, fordømmer ulovlige meksikanske innvandrere, og setter likhetstegn mellom rasister og grupper som kjemper imot rasisme. Han stimulerer ekstremistene, ikke venstresiden 4 Lenke til kommentar
Shruggie Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 "Hey, people! Let's pretend that people aren't equal, that way we can also pretend that the group that WE all belong to is somehow better than this random other group!" -- Alle høyrevridde politikere noensinne. Skulle tro folk begynte å plukke opp på det åpenbare "I'm pretending to get you to vote for me" greia. Riktignok sikkert ikke for Trump, han veit vi jo er rasist... "Hei people! Let's pretend that all people are 100% the same, that way we can pretend that people that don't think that are racist, sexist bigots, and that WE all are better than those people, also, if you're LGBTQIAP'A+OP(but we don't want to tell people about the second P just yet), non-white or a woman, you need to vote for me or else you are a traitor to your race , gender or sexuality, and you are definitely not gay, you're just a dude that likes to fuck other dudes, also if your 3 year old son likes something that's pink, it's completely ok to put say that he's a girl, and have him start transitioning. Oh, and everyone who disagrees with me is Hitler #KillAllWhitePeople" - Alle venstrevridde politikere. Skulle tro Ærlig talt, ta på deg buksene dine og prøv å delta i diskusjonen! 1 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Venstresiden skaper bedre forhold mellom rasene mens Trump gjør forholdene verre når han støtter birther bevegelsen, fordømmer ulovlige meksikanske innvandrere, og setter likhetstegn mellom rasister og grupper som kjemper imot rasisme. Han stimulerer ekstremistene, ikke venstresiden Det er ingen som er mer opptatt av en "rasekrig" enn den liberale media i USA. De gjør knapt annet enn å sette hvite opp mot svarte, og har hard fokus på å skape polarisering. Tror ikke folk flest kjenner seg igjen i det medieskapte bildet av USA, jeg gjør iallefall ikke det. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Venstresiden skaper bedre forhold mellom rasene mens Trump gjør forholdene verre når han støtter birther bevegelsen, fordømmer ulovlige meksikanske innvandrere, og setter likhetstegn mellom rasister og grupper som kjemper imot rasisme. Han stimulerer ekstremistene, ikke venstresidenDet er ingen som er mer opptatt av en "rasekrig" enn den liberale media i USA. De gjør knapt annet enn å sette hvite opp mot svarte, og har hard fokus på å skape polarisering. Tror ikke folk flest kjenner seg igjen i det medieskapte bildet av USA, jeg gjør iallefall ikke det. Eksempler? 2 Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 Venstresiden skaper bedre forhold mellom rasene mens Trump gjør forholdene verre når han støtter birther bevegelsen, fordømmer ulovlige meksikanske innvandrere, og setter likhetstegn mellom rasister og grupper som kjemper imot rasisme. Han stimulerer ekstremistene, ikke venstresiden Det er ingen som er mer opptatt av en "rasekrig" enn den liberale media i USA. De gjør knapt annet enn å sette hvite opp mot svarte, og har hard fokus på å skape polarisering. Du feiltolker dem. De setter ikke hvite opp mot svarte, de setter "white supremacists" opp mot resten av befolkningen. At det utelukkende er hvite i den første gruppen, og at den andre gruppen inkluderer svarte gjør ikke beskrivelsen din riktig. At du føler deg omgitt av hvite likesinnede, betyr ikke at alle hvite står på din side. Du tilhører en minoritet. 3 Lenke til kommentar
Tåkefyrste Skrevet 2. januar 2018 Del Skrevet 2. januar 2018 (endret) At det utelukkende er hvite i den første gruppen, og at den andre gruppen inkluderer svarte gjør ikke beskrivelsen din riktig. At du føler deg omgitt av hvite likesinnede, betyr ikke at alle hvite står på din side. Du tilhører en minoritet. Hva har dette med meg å gjøre? Men jeg er enig med poenget ditt at alle hvite ikke er likesinnede. Men media er veldig bestemt på å få det til å virke sånn. Alle hvite er white supremacists, og alle svarte er med i BLM, når sannheten er at de fleste tar avstand fra begge grupperingene. Altså de polariserer og setter folk i grupper. Endret 2. januar 2018 av Tåkefyrste Lenke til kommentar
xRun Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Tirsdag fikk vi vite at takket være Trump, som mener han har vært streng på flysikkerhet, har USA ikke hatt noen drepte passasjerer i kommersiell rutefly-trafikk hele 2017. Thank you, Donald! Fact check: Trump hits severe turbulence by claiming credit for airplane safetyhttps://www.nbcnews.com/politics/politics-news/fact-check-trump-hits-severe-turbulence-claiming-credit-airplane-safety-n834106"President Donald Trump claimed credit for commercial aviation's remarkably safe year Tuesday, touting the industry's successes as his own in a morning tweet." PS: Trumps største tiltak for "flysikkerhet" i 2017 var å beordre at lufttrafikkontrollen skulle privatiseres, som strandet i kongressen og er derfor ikke iverksatt. PPS: Det skal visstnok ikke ha vært noen amerikanske rutefly-dødsfall de 7 foregående årene heller. 0 slike dødsfall siden 2009. Thanks Obama? Er Trumps null bedre enn Obamas null? 4 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Altså de polariserer og setter folk i grupper. Vennligst støtt påstanden din med noe eksempler som viser hvilke medier, hvilke folk,hvilke grupper 2 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Trump i kveld: "Jeg har også en atomknapp, min er større og sterkere, og min virker!" "Let the pissing contest commence" sa brura. 3 Lenke til kommentar
fo2re Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Trump i kveld: "Jeg har også en atomknapp, min er større og sterkere, og min virker!" "Let the pissing contest commence" sa brura. Helt utrolig, skulle tro han var 11 år, og ikke iallefall ikke President. Hadde noen skrevet dette inn i en film, hadde folk ledd av dette for 10 år siden...så kom virkeligheten og overgår selv den mest loco manusforfatteren på speed. Det mest imponerende er at han har støtte av folk til og med her i landet. 1 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 "Jeg har også en atomknapp, min er større og sterkere, og min virker!"Virkelig betryggende ord fra den vestlige verdens mest inkompetente statsleder noensinne :o Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 Trump i kveld: "Jeg har også en atomknapp, min er større og sterkere, og min virker!" "Let the pissing contest commence" sa brura. Helt utrolig, skulle tro han var 11 år, og ikke iallefall ikke President. Hadde noen skrevet dette inn i en film, hadde folk ledd av dette for 10 år siden...så kom virkeligheten og overgår selv den mest loco manusforfatteren på speed. Det mest imponerende er at han har støtte av folk til og med her i landet. Ïkke snakk stygt om 11 åringer, jeg trenker mer 2-4 år. En 11 åring kan man be oppføre seg, det kan man ikke med trump. Lenke til kommentar
fokkeslasken Skrevet 3. januar 2018 Del Skrevet 3. januar 2018 PPS: Det skal visstnok ikke ha vært noen amerikanske rutefly-dødsfall de 7 foregående årene heller. 0 slike dødsfall siden 2009. Thanks Obama? Er Trumps null bedre enn Obamas null? Selvfølgelig er den det. Duh. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg