Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Kanskje. Men som du forstår stoler jeg ikke på det som står i media.

Da anbefale jeg du leser Peer reviewed forskningrapportene om Bush og Reagan skattelettelsene. Økte gjelden er veldokumentert og er fakta som dagens temperatur.

Du kan legge frem så mange forskningsrapporter og fakta du vil - det hjelper ikke ovenfor noen som ikke tror på media, forskningsrapporter, fakta og alt annet som sier noe annet enn det de allerede har bestemt seg for.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kanskje. Men som du forstår stoler jeg ikke på det som står i media.

Da anbefale jeg du leser Peer reviewed forskningrapportene om Bush og Reagan skattelettelsene. Økte gjelden er veldokumentert og er fakta som dagens temperatur.

Du kan legge frem så mange forskningsrapporter og fakta du vil - det hjelper ikke ovenfor noen som ikke tror på media, forskningsrapporter, fakta og alt annet som sier noe annet enn det de allerede har bestemt seg for.

Naivt å tro på det våre sosialistiske medier formidler. Når det gjelder forskningsrapporter, har man all grunn til å være kritisk. Mange av dem er like lite objektive som journalistenes artikler, og virkeligheten er kompleks.

Lenke til kommentar

I overskriftene i dag: Trumps nyeste interview.

Trump ser ut til å oppfatte seg selv som hovedrolleinnehaveren i en realityserie, og virker overbevist om at media er totalt avhengig av at han fortsetter å være president for at de ikke skal gå konk.

"Mr. Trump said he believes members of the news media will eventually cover him more favorably because they are profiting from the interest in his presidency and thus will want him re-elected.
“Another reason that I’m going to win another four years is because newspapers, television, all forms of media will tank if I’m not there because without me, their ratings are going down the tubes,” Mr. Trump said, then invoked one of his preferred insults. “Without me, The New York Times will indeed be not the failing New York Times, but the failed New York Times.”
He added: “So they basically have to let me win. And eventually, probably six months before the election, they’ll be loving me because they’re saying, ‘Please, please, don’t lose Donald Trump.’ O.K.”
"

https://www.nytimes.com/2017/12/28/us/politics/trump-interview-mueller-russia-china-north-korea.html

Som en så presist sa det: "Presidents come with term limits. The press doesn't"

Pressen var her i hundre+ år før Trump, og de kommer til å være her etter ham.

Forøvrig avslører tankegangen han uttrykker her en konspiratorisk verdensoppfatning av at alt er rigget, hvor f.eks. pressen i hans eksempel vil beskytte presidenten og få ham gjenvalgt for sin egen profitts skyld, som om velgernes ønsker er sekundært.

Det er en basal tankefeil som trolig bygger på en rekke underliggende logiske brister, som han igrunnen bare kan fortsette å tro på.  :wee:

Endret av xRun
  • Liker 4
Lenke til kommentar

I overskriftene i dag: Trumps nyeste interview.

Trump ser ut til å oppfatte seg selv som hovedrolleinnehaveren i en realityserie, og virker overbevist om at media er totalt avhengig av at han fortsetter å være president for at de ikke skal gå konk.

"Mr. Trump said he believes members of the news media will eventually cover him more favorably because they are profiting from the interest in his presidency and thus will want him re-elected.

“Another reason that I’m going to win another four years is because newspapers, television, all forms of media will tank if I’m not there because without me, their ratings are going down the tubes,” Mr. Trump said, then invoked one of his preferred insults. “Without me, The New York Times will indeed be not the failing New York Times, but the failed New York Times.”

He added: “So they basically have to let me win. And eventually, probably six months before the election, they’ll be loving me because they’re saying, ‘Please, please, don’t lose Donald Trump.’ O.K.”"

https://www.nytimes.com/2017/12/28/us/politics/trump-interview-mueller-russia-china-north-korea.html

Som en så presist sa det: "Presidents come with term limits. The press doesn't"

Pressen var her i hundre+ år før Trump, og de kommer til å være her etter ham.

Forøvrig avslører tankegangen han uttrykker her en konspiratorisk verdensoppfatning av at alt er rigget, hvor f.eks. pressen i hans eksempel vil beskytte presidenten og få ham gjenvalgt for sin egen profitts skyld, som om velgernes ønsker er sekundært.

Det er en basal tankefeil som trolig bygger på en rekke underliggende logiske brister, som han igrunnen bare kan fortsette å tro på.  :wee:

Og så finnes det dem som misforstår folk med vilje.

Lenke til kommentar

Du føler deg tydeligvis truffet.

Vet du ikke hvordan et diskusjonsforum fungerer?

Noen skriver noe, andre kommenterer det vedkommende skriver.

Når noen går høyt ut på banen og støtter tosken Trump, så avstedkommer det gjerne kommentarer.

Det har sjelden noen med det å gjøre at man føler seg truffet eller er krakilsk.

Hvis du vil skrive i fred uten å bli sagt imot, så anbefaler jeg deg å skrive en blogg.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Du føler deg tydeligvis truffet.

Vet du ikke hvordan et diskusjonsforum fungerer?

Noen skriver noe, andre kommenterer det vedkommende skriver.

Når noen går høyt ut på banen og støtter tosken Trump, så avstedkommer det gjerne kommentarer.

Det har sjelden noen med det å gjøre at man føler seg truffet eller er krakilsk.

Hvis du vil skrive i fred uten å bli sagt imot, så anbefaler jeg deg å skrive en blogg.

Du må tåle at folk har andre meninger enn det du selv har.

Lenke til kommentar

Jeg vil gjerne ha en definisjon på et sosialistisk media. Klassekampen?

Sannsynligvis sikter Vaniman til norske medier generelt med den merkelappen, eller i det minste de som ikke er pro-Trump.

F.eks. VG, Dagbladet, Dagens Næringsliv og ... Aftenposten. En får liksom ikke helt forklaringen på dette.  :wee:

Lenke til kommentar

Sannsynligvis sikter Vaniman til norske medier generelt med den merkelappen, eller i det minste de som ikke er pro-Trump.

F.eks. VG, Dagbladet, Dagens Næringsliv og ... Aftenposten. En får liksom ikke helt forklaringen på dette.  :wee:

Nå skal ikke jeg støtte Vani på noen måte med hans andre meninger, men må si meg enig at jeg føler ikke at media i Norge er veldig nøytrale. Merker det i retorikken som brukes (Merker dette spesielt i nyheter om russland og kina)

Trump er trump, ikke lett og bruke postive ord om han :p

Blir litt som og lese en amerikansk krigshistorie "And the heroic american killed 5 vietkong savages"  "The savage and brutal Vietkong soldier killed 5 brave americans" 

If you catch my drift :p

Endret av DirekteDemokrati
Lenke til kommentar

Nå skal ikke jeg støtte Vani på noen måte med hans andre meninger, men må si meg enig at jeg føler ikke at media i Norge er veldig nøytrale. Merker det i retorikken som brukes (Merker dette spesielt i nyheter om russland og kina)

Blir litt som og lese en amerikansk krigshistorie "And the heroic american killed 5 vietkong savages"  "The savage and brutal Vietkong soldier killed 5 brave americans" 

If you catch my drift :p

Du sier noe. Jeg følger ikke temaet i norske medier, og det gjelder også flere andre av gjengangerne i tråden. Det blir litt kleint å bli belært om sosialistiske norske medier i en "bare så du vet det!"-tone som har dukket opp iblant, når det en refererer til er et bredt spekter av amerikanske kilder de norske mediene i de fleste tilfeller baserer sine nyheter på.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...