Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Å påstå at Hitler ble demokratisk valgt stiller jeg spørsmål ved. Han ble parlamentarisk valgt, men flertallet av folket stemte ikke på ham. 

Greit nok. Sammenligningen med Trump (som jeg naturligvis ikke drar...) blir ikke akkurat svakere av det...

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Nå må jeg slite hardt for motstår fristelsen til å påpeke at Hitler også var demokratisk valgt.

Å påstå at Hitler ble demokratisk valgt stiller jeg spørsmål ved. Han ble parlamentarisk valgt, men flertallet av folket stemte ikke på ham. Sosialdemokratene var fortsatt Tysklands desidert største parti når han kuppet makta.Det var de høyrekonservative partiene som valgte å gå inn i en samarbeidsregjering med Nazistene. De ga Hitler kanslerposten. Flertallet av det Tyske folk ønsket ikke dette.

Og flertallet av det amerikanske folk ville ikke ha trump.

De fleste vil ikke ha republikanere.

Veldig mange av republikanere i huset er valgt inn med mindre stemmer enn deres demokratiske motstandere. Men pga." gerrymandering" er det nå lagt flere republikanere enn demokrater i huset. Hadde man følget "popular vote" ville huset, senatet og det hvite hus alle vært under demokratisk styre.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Nå må jeg slite hardt for motstår fristelsen til å påpeke at Hitler også var demokratisk valgt.

Å påstå at Hitler ble demokratisk valgt stiller jeg spørsmål ved. Han ble parlamentarisk valgt, men flertallet av folket stemte ikke på ham. Sosialdemokratene var fortsatt Tysklands desidert største parti når han kuppet makta.Det var de høyrekonservative partiene som valgte å gå inn i en samarbeidsregjering med Nazistene. De ga Hitler kanslerposten. Flertallet av det Tyske folk ønsket ikke dette.

Og flertallet av det amerikanske folk ville ikke ha trump.

De fleste vil ikke ha republikanere.

Veldig mange av republikanere i huset er valgt inn med mindre stemmer enn deres demokratiske motstandere. Men pga." gerrymandering" er det nå lagt flere republikanere enn demokrater i huset. Hadde man følget "popular vote" ville huset, senatet og det hvite hus alle vært under demokratisk styre.

Hvis USA hadde hatt en lavere sperregrense eller et parlamentarisk system som i Norge, så kunne det republikanske partiet hatt flertall sammen med The Tea Party.

Lenke til kommentar

Kanskje en bare skulle høre på keiseren selv. Bare høre på Trump, og stole på det han sier. Han vet formodentlig selv best hva han mener, og at det han sier stemmer. Han er naturligvis ikke partisk på noen måte, en kan stole 200% på at verdens mektigste statsleder snakker sant til enhver tid, og at når han gjentatte ganger har fastslått at han er en av historiens beste presidenter, så stemmer naturligvis det. 

Om en ser bort fra hva mediene skriver, så har man hans partifeller. De i GOP, og de i hans eget kabinett som har (forsøkt å) jobbe med mannen i snart et år. De har gjort sine erfaringer i løpet av året, og nå advarer de ham om et rent valg-blodbad ved midterms. Mye kan selvsagt endre seg frem til høsten, men en skal ikke se helt bort ifra at hans egne partifeller og kabinettmedlemmer har sine grunner til å være bekymret.

Hvorfor skulle de være bekymret for en historisk bra president, en som har oppnådd så vanvittig mye allerede? Hvorfor skulle de ha noen som helst grunn til å advare ham hvis han er en av de beste presidentene i amerikansk historie. Kanskje han egentlig ikke har oppnådd spesielt mye, men liker å omtale seg selv slik. Kanskje han ikke er historisk god. Kanskje det snarere går i motsatt retning.
Hva om keiseren egentlig ikke har noen klær, og flertallet i kongressen ser sitt fremtidige mindretall i hvitøyet.

Republicans warn Trump of 2018 bloodbath 
https://www.politico.com/story/2017/12/21/2018-midterms-republicans-trump-warning-312404
"The White House knows the midterm election will probably be bad. Behind the scenes, top aides are scrambling to avoid the worst."

Og PS: "The Tea Party" er ikke et politisk parti, det er et "selskap" bestående av en gruppe konservative republikanere. De er allerede i det republikanske partiet. Man oppnår ikke et politisk flertall ved å slå sammen te-selskapet med partiet. De kan ikke slå seg sammen med seg selv og bli flere, det er absurd.

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Kanskje en bare skulle høre på keiseren selv. Bare høre på Trump, og stole på det han sier. Han vet formodentlig selv best hva han mener, og at det han sier stemmer. Han er naturligvis ikke partisk på noen måte, en kan stole 200% på at verdens mektigste statsleder snakker sant til enhver tid, og at når han gjentatte ganger har fastslått at han er en av historiens beste presidenter, så stemmer naturligvis det. 

Om en ser bort fra hva mediene skriver, så har man hans partifeller. De i GOP, og de i hans eget kabinett som har (forsøkt å) jobbe med mannen i snart et år. De har gjort sine erfaringer i løpet av året, og nå advarer de ham om et rent valg-blodbad ved midterms. Mye kan selvsagt endre seg frem til høsten, men en skal ikke se helt bort ifra at hans egne partifeller og kabinettmedlemmer har sine grunner til å være bekymret.

Hvorfor skulle de være bekymret for en historisk bra president, en som har oppnådd så vanvittig mye allerede? Hvorfor skulle de ha noen som helst grunn til å advare ham hvis han er en av de beste presidentene i amerikansk historie. Kanskje han egentlig ikke har oppnådd spesielt mye, men liker å omtale seg selv slik. Kanskje han ikke er historisk god. Kanskje det snarere går i motsatt retning.

Hva om keiseren egentlig ikke har noen klær, og flertallet i kongressen ser sitt fremtidige mindretall i hvitøyet.

Republicans warn Trump of 2018 bloodbath 

https://www.politico.com/story/2017/12/21/2018-midterms-republicans-trump-warning-312404

"The White House knows the midterm election will probably be bad. Behind the scenes, top aides are scrambling to avoid the worst."

Det er vel ikke mange som vil påstå at Trump er " en av de beste presidentene i amerikansk historie". Han har jo sittet knapt et år. Skattekuttene blir hans første store seier. Men jeg tror ikke han bør undervurderes. Den feilen var det mange som gjorde i valgkampen.

Lenke til kommentar

Trump selv påstår at han er en av de beste presidentene i historien. Det er ikke en presseløgn, det er en "Trumpism".

Jeg innrømmer at Trump hadde passet godt som sheriff i en westernfilm. Men det rettferdiggjør ikke at subsidierte, sosialistiske medier skal lyve om ham og fordreie alt han sier og gjør i verste mening. Han representerer en velgermasse og er leder for den frie verden. Hvor mange statsledere i verden tror på demokrati og menneskerettigheter, slik som Trump? Lista er ikke altfor lang.

Hvis du ikke liker USA, kommer du garantert ikke til å like det som kommer etter.

Lenke til kommentar

Hvor mange statsledere i verden tror på demokrati og menneskerettigheter, slik som Trump? Lista er ikke altfor lang.

Hvis du ikke liker USA, kommer du garantert ikke til å like det som kommer etter.

Demokrati og menneskerettigheter? Siden når har Donald gitt andre signaler enn at dette er noe han absolutt ikke verdsetter særlig høyt?

Edit: I tillegg er det komplett umulig å tro at det amerikanske folket vil gå for en enda større idiot ved neste valg. Husk på at de ville jo ikke ha Donald i dette valget heller. Og etter bare ett år har folket definitivt fått nok. Demokratene overtar på steder som historisk har vært republikanske i mange år og Donald sliter med rekordlav oppslutning.

Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Er det mulig du bare troller her? Store deler av min familie er amerikanere, og selv har jeg tilbragt mye tid i landet. Jeg hadde neppe gjort det om landet hadde plaget meg. Det er ikke dem, eller meg, eller landet det er snakk om her. Temaet er Trump.

De fleste amerikanere stemte på noen andre enn Trump, og mange av dem kan knapt vente til han forlater WH. De har sannsynligvis mange forskjellige grunner til det. Om en forutsetter at de derfor ikke liker USA, så er en ikke bare på jordet, men på feil jorde.

Forøvrig ser du ut til å følge utviklingen gjennom norske medier som du allerede har uttrykt deg kritisk til, mens jeg følger dem for det meste i landets egne medier innenriks, og knapt får med meg hva norske medier skriver bortsett fra hva enkelte iblant poster her noen dager etter at kilden ble publisert i USA. Det er mulig vi ikke har et felles utgangspunkt.

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Er det mulig du bare troller her? Store deler av min familie er amerikanere, og selv har jeg tilbragt mye tid i landet. Jeg hadde neppe gjort det om landet hadde plaget meg. Det er ikke dem, eller meg, eller landet det er snakk om her. Temaet er Trump.

De fleste amerikanere stemte på noen andre enn Trump, og mange av dem kan knapt vente til han forlater WH. De har sannsynligvis mange forskjellige grunner til det. Om en forutsetter at de derfor ikke liker USA, så er en ikke bare på jordet, men på feil jorde.

Det er mange sosialdemokrater i Norge og vest-Europa som ikke liker USA og deres kapitalisme. De liker ikke noen republikanske presidenter. Men spesielt ikke Trump. Forferdelige statsledere og diktatorer i den tredje verden er greit, det nevner de ingenting om, men Trump skal tas.

Lenke til kommentar

Forferdelige statsledere og diktatorer i den tredje verden er greit, det nevner de ingenting om, men Trump skal tas.

At folk i Vesten ikke bryr seg så mye om forhold i tredje verden er vel ikke noe sjokk? Man bryr seg først om de man står nærmest. For folk i Vesten er det et mye større problem når vi får forferdelige statsledere og diktatorer i Vesten enn i den tredje verden. Det er derfor Donald "skal tas",for å bruke dine ord.
Lenke til kommentar

Det er mange sosialdemokrater i Norge og vest-Europa som ikke liker USA og deres kapitalisme. De liker ikke noen republikanske presidenter. Men spesielt ikke Trump. Forferdelige statsledere og diktatorer i den tredje verden er greit, det nevner de ingenting om, men Trump skal tas.

Tips: Da kan du kanskje finne en av disse antikapitalistiske sosialdemokratene og ta den diskusjonen med dem da. Kanskje starte der.

Lenke til kommentar

Forferdelige statsledere og diktatorer i den tredje verden er greit, det nevner de ingenting om, men Trump skal tas.

At folk i Vesten ikke bryr seg så mye om forhold i tredje verden er vel ikke noe sjokk? Man bryr seg først om de man står nærmest. For folk i Vesten er det et mye større problem når vi får forferdelige statsledere og diktatorer i Vesten enn i den tredje verden. Det er derfor Donald "skal tas",for å bruke dine ord.

Du kan da ikke for alvor mene at Trump er en diktator?

Lenke til kommentar

Nei, det er han ikke, selv om han har diktatortendenser i seg. Poenget var bare å illustrere hvorfor folk i Vesten bryr seg mest om Vesten. Donald faller hovedsaklig inn under kategorien "forferdelige statsledere". Endret av Vice
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre? Det er jo nettopp de som liker USA som sikkert synes det rett og slett er flaut når Donald-klovnen driter seg ut og gjør USA til latter for hele verden.

For alle som ikke liker USA så er jo Donald Trump den katastrofen de har ventet lenge på.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hva har det med saken å gjøre? Det er jo nettopp de som liker USA som sikkert synes det rett og slett er flaut når Donald-klovnen driter seg ut og gjør USA til latter for hele verden.

For alle som ikke liker USA så er jo Donald Trump den katastrofen de har ventet lenge på.

Hva menes når dere hevder at noen «liker» eller «ikke liker» USA? Politikken ?Folket? Kulturen? alt sammen? Som amerikaner «liker» jeg flere sider av Norge mens andre sider liker jeg ikke så mye. Ganske upresis synes jeg å si at en «liker» eller ikke liker et land.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

For alle som ikke liker USA så er jo Donald Trump den katastrofen de har ventet lenge på.

Hva menes når dere hevder at noen «liker» eller «ikke liker» USA? Politikken ?Folket? Kulturen? alt sammen? Som amerikaner «liker» jeg flere sider av Norge mens andre sider liker jeg ikke så mye. Ganske upresis synes jeg å si at en «liker» eller ikke liker et land.

Men likevel finnes det noen som liker og noen som ikke liker USA.

Hvis ikke USA beskytter vest-europa, er vi i trøbbel så det holder. Trump tror på demokrati og menneskerettigheter, derfor er han en naturlig alliert. Når statsledere kritiserer Trump og USA, lar de seg nok ofte lede av følelser og er ikke rasjonelle. Hva galt har Trump og USA gjort mot Europa?

Lenke til kommentar

Men det kan jeg. :)

Unnskyld for at jeg trykket "like". Jeg vet at du er en mannevond anti-ett-ellerannet-så-lenge-det-er-offentlig-og-så-lenge-det-kan-kobles-mot-demokratiske-valg-og-så-lenge-det-er-politikere-etc-etc...

Men bare måtte trykke like.

Endret av Vice
Lenke til kommentar

Men likevel finnes det noen som liker og noen som ikke liker USA.

Hvis ikke USA beskytter vest-europa, er vi i trøbbel så det holder. Trump tror på demokrati og menneskerettigheter, derfor er han en naturlig alliert. Når statsledere kritiserer Trump og USA, lar de seg nok ofte lede av følelser og er ikke rasjonelle. Hva galt har Trump og USA gjort mot Europa?

Statslederne kritiserer Trumps politikk, ikke andre sider av usa. Deres kritikk reflekterer ofte det som flere amerikanere selv kritiserer Trump på. Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...