Vice Skrevet 27. oktober 2017 Del Skrevet 27. oktober 2017 Trump lyver som folk alle kjenner og selv om det skader han selv(noe alle politikere prøver å unngå). Han er mer autentisk med sine følelser. Sorry, den kjøper jeg ikke. "Donald er en jævla drittsekk, men det er helt greit, fordi alle innerst inne er jævla drittsekker som kjenner seg igjen i Donald sin absurde oppførsel". Kanskje er jeg sær, men jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i Donald sin drittsekkoppførsel. Heldigvis gjør ei heller flertallet av velgerne i USA det. 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 (endret) Siste:Det er for første gang tatt ut tiltale gjennom en føderal stor-jury nedsatt av spesialetterforsker Mueller i forbindelse med granskingen hans. Det er ennå ikke kjent hva tiltalene går ut på, og det er uvisst hvem den/de tiltalte er, ettersom tiltalen fortsatt er forseglet og de tiltalte ennå ikke er tatt i arrest. Dette ventes å finne sted innen få dager, og kan skje allerede mandag.Exclusive: First charges filed in Mueller investigationhttp://www.cnn.com/2017/10/27/politics/first-charges-mueller-investigation/index.html"Washington (CNN) - A federal grand jury in Washington, DC, on Friday approved the first charges in the investigation led by special counsel Robert Mueller, according to sources briefed on the matter." En vanlig årsak til at en tiltale er forseglet frem til en evt. arrest har funnet sted, slik som her, og typisk innen etterforskning av organisert kriminalitet, er at man frykter at tiltalte kan prøve å rømme for å unndra seg pågripelse. Det dreier seg antagelig om en eller flere personer utenfor administrasjonen, men som kan ha vært tilknyttet kampanjen. Det er også mulig at tiltalte kan prøve å få en avtale om samarbeid med spesialetterforskningen mtp. reduksjon av tiltalen, som kan være en verdifull bonus for Mueller. At det nå blir utstedt tiltaler i saken vil sannsynligvis heve temperaturen i Trump-administrasjonen og fanklubben hans hos Fox og Breitbart. Endret 28. oktober 2017 av xRun 2 Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Nei....dette svinet av en drittsekk er en GOD president!!! En god president! Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Trump lyver som folk alle kjenner og selv om det skader han selv(noe alle politikere prøver å unngå). Han er mer autentisk med sine følelser.Sorry, den kjøper jeg ikke. "Donald er en jævla drittsekk, men det er helt greit, fordi alle innerst inne er jævla drittsekker som kjenner seg igjen i Donald sin absurde oppførsel". Kanskje er jeg sær, men jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i Donald sin drittsekkoppførsel. Heldigvis gjør ei heller flertallet av velgerne i USA det.Du misforstår. Alle kjenner folk som oppfører seg delvis som Trump, ikke at alle kjenner seg igjen i Donald. Flere mener en autentisk drittsekk som du vet hvorfor han lyver er bedre en drittsekk som er lite autentisk (politikere) og du ikke vet hva de egentlig føler eller mener. Den mobberen som prøver å banke deg opp er mer autentisk enn en som blir meget vennlig mot deg en dag og er utro mot deg dagen etter. 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Bøllete, hårsår, selvopptatt, inkompetent og med tvilsom impulskontroll. Og i rute til å bli gjenvalgt som USAs president https://www.aftenposten.no/meninger/kommentar/i/R3ElA/Bollete_-harsar_-selvopptatt_-inkompetent-og-med-tvilsom-impulskontroll-Og-i-rute-til-a-bli-gjenvalgt-som-USAs-president--Harald-Stanghelle Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Trump lyver som folk alle kjenner og selv om det skader han selv(noe alle politikere prøver å unngå). Han er mer autentisk med sine følelser.Sorry, den kjøper jeg ikke. "Donald er en jævla drittsekk, men det er helt greit, fordi alle innerst inne er jævla drittsekker som kjenner seg igjen i Donald sin absurde oppførsel". Kanskje er jeg sær, men jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i Donald sin drittsekkoppførsel. Heldigvis gjør ei heller flertallet av velgerne i USA det.Du misforstår. Alle kjenner folk som oppfører seg delvis som Trump, ikke at alle kjenner seg igjen i Donald. Flere mener en autentisk drittsekk som du vet hvorfor han lyver er bedre en drittsekk som er lite autentisk (politikere) og du ikke vet hva de egentlig føler eller mener. Den mobberen som prøver å banke deg opp er mer autentisk enn en som blir meget vennlig mot deg en dag og er utro mot deg dagen etter. Tja, jeg tror mange av velgerene har endel av de samme usmaklige holdningene som Trump, de bare sier det ikke så høyt. Det er på tide for folk å ta ansvar for egne valg. AtW 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Trump lyver som folk alle kjenner og selv om det skader han selv(noe alle politikere prøver å unngå). Han er mer autentisk med sine følelser.Sorry, den kjøper jeg ikke. "Donald er en jævla drittsekk, men det er helt greit, fordi alle innerst inne er jævla drittsekker som kjenner seg igjen i Donald sin absurde oppførsel". Kanskje er jeg sær, men jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i Donald sin drittsekkoppførsel. Heldigvis gjør ei heller flertallet av velgerne i USA det.Du misforstår. Alle kjenner folk som oppfører seg delvis som Trump, ikke at alle kjenner seg igjen i Donald. Flere mener en autentisk drittsekk som du vet hvorfor han lyver er bedre en drittsekk som er lite autentisk (politikere) og du ikke vet hva de egentlig føler eller mener. Den mobberen som prøver å banke deg opp er mer autentisk enn en som blir meget vennlig mot deg en dag og er utro mot deg dagen etter. Tja, jeg tror mange av velgerene har endel av de samme usmaklige holdningene som Trump, de bare sier det ikke så høyt. Det er på tide for folk å ta ansvar for egne valg. AtW Det finnes alltid flere grunner folk velger en president, bare en av dem er at han er mer autentisk enn typiske politikere som de hater mye mer enn drittsekker som Trump. Det er helt mulig han vinner neste valg sålene han greier å legge skyld for alt som bommer på andre (kongressen, media). Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Trump lyver som folk alle kjenner og selv om det skader han selv(noe alle politikere prøver å unngå). Han er mer autentisk med sine følelser.Sorry, den kjøper jeg ikke. "Donald er en jævla drittsekk, men det er helt greit, fordi alle innerst inne er jævla drittsekker som kjenner seg igjen i Donald sin absurde oppførsel". Kanskje er jeg sær, men jeg kjenner meg overhodet ikke igjen i Donald sin drittsekkoppførsel. Heldigvis gjør ei heller flertallet av velgerne i USA det.Du misforstår. Alle kjenner folk som oppfører seg delvis som Trump, ikke at alle kjenner seg igjen i Donald. Flere mener en autentisk drittsekk som du vet hvorfor han lyver er bedre en drittsekk som er lite autentisk (politikere) og du ikke vet hva de egentlig føler eller mener. Den mobberen som prøver å banke deg opp er mer autentisk enn en som blir meget vennlig mot deg en dag og er utro mot deg dagen etter. Tja, jeg tror mange av velgerene har endel av de samme usmaklige holdningene som Trump, de bare sier det ikke så høyt. Det er på tide for folk å ta ansvar for egne valg. AtW Det finnes alltid flere grunner folk velger en president, bare en av dem er at han er mer autentisk enn typiske politikere som de hater mye mer enn drittsekker som Trump. Det er helt mulig han vinner neste valg sålene han greier å legge skyld for alt som bommer på andre (kongressen, media). Det finnes flere grunner til at noen synes Hitler var en kjernekar også , men det betyr ikke at man slipper å ta ansvar for egne valg og meninger. AtW 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Så vidt jeg har forstått ble Trump valgt rett og slett fordi han symboliserte noe nytt. Akkurat som Obama i sin tid. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Eventuellt ble han valgt som ett hån mot politikerne i Washington. Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Det finnes flere grunner til at noen synes Hitler var en kjernekar også , men det betyr ikke at man slipper å ta ansvar for egne valg og meninger. AtW 80% av republikanere støtter Trump. Disse folk er uenige med de som mener han er en meget dårlig president. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Det finnes flere grunner til at noen synes Hitler var en kjernekar også , men det betyr ikke at man slipper å ta ansvar for egne valg og meninger. AtW 80% av republikanere støtter Trump. Disse folk er uenige med de som mener han er en meget dårlig president. Ja, det er greit at de er uenig, det jeg har et problem med er denne unnskyldningen av at det er et dårlig valg, denne bortforklaringen om at man er intelligent om man støtter trump, "har forskjellige prioriteringer" og annet piss. Trump står for usmakelige meninger, om du støtter han nå, så er sannsynligheten stor for at man selv har disse usmakelige meningene, eller er mindre oppgående. Folk må ta anvar for det de driver med. AtW 3 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 28. oktober 2017 Del Skrevet 28. oktober 2017 Det finnes flere grunner til at noen synes Hitler var en kjernekar også , men det betyr ikke at man slipper å ta ansvar for egne valg og meninger. AtW 80% av republikanere støtter Trump. Disse folk er uenige med de som mener han er en meget dårlig president. Ja, det er greit at de er uenig, det jeg har et problem med er denne unnskyldningen av at det er et dårlig valg, denne bortforklaringen om at man er intelligent om man støtter trump, "har forskjellige prioriteringer" og annet piss. Trump står for usmakelige meninger, om du støtter han nå, så er sannsynligheten stor for at man selv har disse usmakelige meningene, eller er mindre oppgående. Folk må ta anvar for det de driver med. AtW 55% av hvite amerikanere mener de erfarer diskriminering. Er denne meningen usmakelig? Hvi Lenke til kommentar
Gunfreak Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Det finnes flere grunner til at noen synes Hitler var en kjernekar også , men det betyr ikke at man slipper å ta ansvar for egne valg og meninger. AtW 80% av republikanere støtter Trump. Disse folk er uenige med de som mener han er en meget dårlig president. Ja, det er greit at de er uenig, det jeg har et problem med er denne unnskyldningen av at det er et dårlig valg, denne bortforklaringen om at man er intelligent om man støtter trump, "har forskjellige prioriteringer" og annet piss. Trump står for usmakelige meninger, om du støtter han nå, så er sannsynligheten stor for at man selv har disse usmakelige meningene, eller er mindre oppgående. Folk må ta anvar for det de driver med. AtW 55% av hvite amerikanere mener de erfarer diskriminering. Er denne meningen usmakelig? Hvi Om den er usmakelig vet jeg ikke. Men mest sannsynlig imbilt for det store flertallet av de 55% 2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Det finnes flere grunner til at noen synes Hitler var en kjernekar også , men det betyr ikke at man slipper å ta ansvar for egne valg og meninger. AtW 80% av republikanere støtter Trump. Disse folk er uenige med de som mener han er en meget dårlig president.Ja, det er greit at de er uenig, det jeg har et problem med er denne unnskyldningen av at det er et dårlig valg, denne bortforklaringen om at man er intelligent om man støtter trump, "har forskjellige prioriteringer" og annet piss. Trump står for usmakelige meninger, om du støtter han nå, så er sannsynligheten stor for at man selv har disse usmakelige meningene, eller er mindre oppgående. Folk må ta anvar for det de driver med.AtW 55% av hvite amerikanere mener de erfarer diskriminering. Er denne meningen usmakelig? HviOm den er usmakelig vet jeg ikke. Men mest sannsynlig imbilt for det store flertallet av de 55%Beklager- 55% mener diskriminering mot hvite eksisterer, ikke at de erfarer det selv. Ingen demokrater er imot affirmative action, en må velge en republikansk president hvis det er en viktig sak for deg Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 29. oktober 2017 Del Skrevet 29. oktober 2017 Det finnes flere grunner til at noen synes Hitler var en kjernekar også , men det betyr ikke at man slipper å ta ansvar for egne valg og meninger. AtW 80% av republikanere støtter Trump. Disse folk er uenige med de som mener han er en meget dårlig president. Ja, det er greit at de er uenig, det jeg har et problem med er denne unnskyldningen av at det er et dårlig valg, denne bortforklaringen om at man er intelligent om man støtter trump, "har forskjellige prioriteringer" og annet piss. Trump står for usmakelige meninger, om du støtter han nå, så er sannsynligheten stor for at man selv har disse usmakelige meningene, eller er mindre oppgående. Folk må ta anvar for det de driver med. AtW Folk støtter politikerne som representerer dem best men sjelden finnes det 100%enighet mellom velgeren og politikeren. Å bli imot fjerning av statuer eller innvandring ikke er usmakelig i seg selv men disse folk støtter Trump selv om han sier mye annet de ikke liker fordi det finnes få «smakelige» alternativer Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Iran: Rouhani takket nei til møte med Trump Forholdet mellom Irans president Hassan Rouhani og USAs president Donald Trump forblir kjølig. Søndag melder Iran at Rouhani avviste Trumps ønsker om et møte. https://www.abcnyheter.no/nyheter/politikk/2017/10/29/195343757/iran-rouhani-takket-nei-til-mote-med-trump Lenke til kommentar
xRun Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 (endret) Breaking:Trump-kampanjens styreformann (campaign chair) Paul Manafort er beordret til å overgi seg til FBI i forbindelse med siktelsen som ble tatt ut fredag. Vil bli tatt i arrest ila. dagen.Paul Manafort ordered to surrender as Mueller probe issues first indicmentshttps://www.rawstory.com/2017/10/paul-manafort-ordered-to-surrender-as-mueller-probe-issues-first-indicments/"Former Trump campaign chairman Paul Manafort has been ordered to turn himself in to the FBI as part of the first indictment from special counsel Robert Mueller’s probe." Manaforts siktelse skal visstnok ha med økonomisk kriminalitet å gjøre. I forbindelse med raidet i hans hjem, der han ble vekket før soloppgang av at FBI banket på soveromsdøren hans, ble han varslet om at en siktelse var på vei. Media er i ferd med å ta opp stilling utenfor FBI's DC-avdeling, hvor Manafort er ventet å bli tatt i arrest.Mulig "perp walk" på gang. Updates, og siktelsesdokumentet mot Manafort + 1: Update: Manafort ankom nettopp FBI-bygget i DC sammen med sin advokat, og gikk inn gjennom hovedinngangen.Manaforts forretningspartner Rick Gates er den andre personen som skal være siktet, og er også beordret til å overgi seg til FBI. Update:Siktelsen er offentliggjort. Den er på 31 sider. Paul Manaforts siktelse inneholder 12 punkter, som bla. omfatter konspirasjon mot USA, økonomisk kriminalitet som bla. pengevasking, villedende opplysninger (lyving) om materielle forhold på føderale skjemaer, bla. ift. registrering som fremmed agent, obstruksjon av føderale funksjoner mm. Flere av disse skal ha pågått siden Manafort var politisk rådgiver for den tidligere ukrainske presidenten Viktor Janukovytsj som siden flyktet til Russland, og gjennom 2016, som betyr at Manafort skal ha vært involvert i kriminell virksomhet samtidig som han var styreformann for Trumps kampanje, og innebærer at han var sårbar for press fra Kreml gjennom denne perioden.Flere detaljer følger. Update: Siktelsesdokumentet: https://www.nytimes.com/interactive/2017/10/30/us/politics/document-paul-manafort-rick-gates-indictment.html En tredje person har allerede erklært seg skyldig under føderal siktelse ifbm. Muellers granskning.George Papadopoulos, Trumps tidligere utenrikspolitiske rådgiver, har sagt seg skyldig i å avgi falsk forklaring til FBI. Han er en 3. person som også har vært del av granskningen, og var også direkte involvert i Trump-kampanjen.Hans innrømmelse kommer som en overraskelse, da han har holdt en lav profil og ikke fått særlig mediefokus. Han er også under føderal siktelse, denne var forseglet frem til i dag, og og det kommer nå frem at han har erklært seg skyldig tidligere i måneden i å avgi falsk forklaring. Detaljer om denne delen, og siktelsesdokumentet mot Papadopoulos: Papadopoulos skal ha blitt interviewet ved to anledninger sist vinter, og løy om møtevirksomhet med russiske aktører underveis i kampanjen. En av disse skal ha vært en russisk professor bosatt i London, og som hadde bånd til Kreml. En annen av dem skal ha vært Putins niese. FBI skal ha bevist at han med vitende og vilje ga falske opplysninger om dette, og han har sagt seg skyldig i dette etter at han ble siktet i starten av oktober. Kontakten mellom Papadopoulos og den nevnte professoren skal bla. ha dreid seg om tusener av stjålne email tilhørende Clinton, som de to skal ha diskutert hvordan man kunne dra nytte av til Trump-kampanjens fordel. Professoren skal ha vist økende interesse for Papadopoulos først etter at han fant ut at han var en del av Trump-kampanjen, og deltok bla. på møter med Trump-kampanjens sikkerhetspolitiske panel, noe Trump bla. postet bilde av hvor Papadopoulos kunne ses i bildet. Papadopoulos er den unge solbrune mannen, nr. 3 fra venstre, med ansiktet synlig mens han ser i retning av Jeff Sessions som sitter helt til venstre, ved enden av bordet, iført briller. Siktelsen mot Papadopoulos: https://www.cnbc.com/2017/10/30/ex-trump-adviser-papadopolous-pleaded-guilty-to-lying-to-fbi-agents.htmlHan har altså erklært seg skyldig i siktelsen, og har samarbeidet med FBI. NY Times har mer om dette:https://www.nytimes.com/2017/10/30/us/politics/george-papadopoulos-russia.html?hp&action=click&pgtype=Homepage&clickSource=story-heading&module=b-lede-package-region®ion=top-news&WT.nav=top-news"The adviser, George Papadopoulos, has pleaded guilty to lying to the F.B.I. about that conversation. The plea represents the most explicit evidence connecting the Trump campaign to the Russian government’s meddling in last year’s election.“They have dirt on her,” the professor told him, according to the documents. “They have thousands of emails.”" Trump har respondert på de siste utviklingene via twitter: Fullstendig meningsløst, da siktelsene gjelder forhold som går inn i 2017, som er inneværende år. Neste tweet: Som også er fullstendig meningsløst, da siktelsen Papadopolous har erklært seg skyldig i inkluderer innrømmelse av møteaktivitet med formål å konspirere med russiske myndigheter for å ta Clinton, bla. vha. tusener av stjålne emails, som tydelig angitt på side 2 av siktelsen. Edit: lagt deler av den lange teksten i spoiler for å korte ned innlegget. Endret 30. oktober 2017 av xRun Lenke til kommentar
xRun Skrevet 30. oktober 2017 Del Skrevet 30. oktober 2017 Siste: Paul Manafort og Rick Gates sitter i kveld i såkalt husarrest, som innebærer at de sitter i sin bolig, den er bevoktet, og de kan kun forlate den i en medisinsk nødssituasjon, og da med eskorte. Siktelsene som henger over dem har strafferammer på 15 år for Manafort, og 12 år for Gates. Kausjon er tillatt, men er satt til $10 mill for Manafort, og $5 mill for Gates. Manaforts kausjon er samme beløp som kausjonen for Bernie Madoff var, også kjent som historiens største svindler etter en $50 milliarder Ponzi-svindel som varte over flere ti-år. Gitt Manaforts alder kan de 15 årene i strafferammen for hans siktelse i praksis innebære en livstidsdom, og ettersom siktelsen er basert på tekniske bevis som dokumentasjon på transaksjoner, overføringer, registreringspapirer for stråselskaper mm, så skal den visstnok være nærmest vanntett og vanskelig å bygge et forsvar mot. Det utgjør en stor klemme for Manafort, og gir Mueller et overtak som kan brukes til å prøve å overtale Manafort til å samarbeide med granskningen, i bytte for reduksjon i tiltalen. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 31. oktober 2017 Del Skrevet 31. oktober 2017 En av dagens avisforsider i Trumps hjemby: 1 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg