Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Kan du ikke bare komme med poengene med en gang, i stedet for slike ledende spørsmål, jjkoggan? Du veit godt svaret på spørsmålet du stiller her. Det er noe arrogant over måten du har ført debatt på her nå, vær så snill, bare si det du skal si og bli ferdig med det

Endret av bshagen
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Fikk Obama velge sin hoyesterett dommeren?

Jeg kjenner ikke til saken men svarer på generelt grunnlag.

Så vidt jeg kjenner til får ingen president velge ut sin høyesterettsdommer alene, det er senatet sin jobb til slutt å godkjenne ansettelsen. Presidenten kommer med forslag og det går jeg ut i fra at han gjorde i denne sammenhengen?

Eller så er jeg enig med bshagen i at det er poengløst å dra ut diskusjonen.

Lenke til kommentar

Fikk Obama velge sin hoyesterett dommeren?

Jeg kjenner ikke til saken men svarer på generelt grunnlag.

Så vidt jeg kjenner til får ingen president velge ut sin høyesterettsdommer alene, det er senatet sin jobb til slutt å godkjenne ansettelsen. Presidenten kommer med forslag og det går jeg ut i fra at han gjorde i denne sammenhengen?

Eller så er jeg enig med bshagen i at det er poengløst å dra ut diskusjonen.

Så kommer spørsmålet om senatet kan vente så lenge de vil til å godkjenne høyesterettsdommeren slik at deres partiet får velge hvem de vil. Tradisjonen er at den sittende presidenten får nominere dommere som er akseptabelt for begge presidenten og flertallet i senatet, ikke vente til den neste presidenten, slik som skjedde med Obama.
Lenke til kommentar

Så kommer spørsmålet om senatet kan vente så lenge de vil til å godkjenne høyesterettsdommeren slik at deres partiet får velge hvem de vil. Tradisjonen er at den sittende presidenten får nominere dommere som er akseptabelt for begge presidenten og flertallet i senatet, ikke vente til den neste presidenten, slik som skjedde med Obama.

Det var Obamas nummer 2 mann Joe Biden som for lenge siden argumenterte for at dette var praksisen i USA i slutten av Bush Sr sin tid som president, i følge han da var det historisk sett slik det ble gjort i en majoritet av sakene.

Lenke til kommentar

Det var Obamas nummer 2 mann Joe Biden som for lenge siden argumenterte for at dette var praksisen i USA i slutten av Bush Sr sin tid som president, i følge han da var det historisk sett slik det ble gjort i en majoritet av sakene.

Biden argumenterte for å nominere dommeren etter valget, ikke til den neste presidenten.

Det republikanerne gjorde har ikke skjed i de siste 100 år

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trump har vært på twitter og prøvd å berolige DACA-folket:

"Deferred action" som skulle stanses (ikke lenger "deferred"), blir nå altså "no action" ifølge Trump.
Nå kommer det frem at Trump postet denne tweeten på oppfordring fra Nancy Pelosi.

Pelosi Told Trump to Tweet: Don’t ‘Worry,’ DREAMers
http://www.thedailybeast.com/pelosi-told-trump-to-tweet-dont-worry-dreamers
"House Minority Leader Nancy Pelosi asked President Trump on Thursday to tweet that DREAMers should not be worried about being deported in the next six months, a Democratic aide told The Daily Beast. “Pelosi told her colleagues at a whip meeting this morning that she spoke to Trump this morning via phone and asked him to tweet this to make clear DREAMers won’t be subject to deportation in a six-month window,” the aide said, referring to Trump’s decision to end DACA, the Obama-era program that shields DREAMers from deportation. Later Thursday morning, Trump tweeted: “For all of those (DACA) that are concerned about your status during the 6 month period, you have nothing to worry about—No action!”"

Dette kommer på toppen av denne fra i går:

Det ser ut som det nå er en "demokrat" i WH  :wee:

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Trumps "Le Chateau des Palmiers", en 11 soveroms villa ved stranden på St. Martin, har fått hard medfart av orkanen Irma.
Mar-a-Lago, Trumps "Winter White House" som ligger svært utsatt til ved Palm Beach er beordret evakuert sammen med det meste av sørlige Florida. Ifølge Fortune kan det se ut som Irma har tatt mål av seg å gjøre dette til en personlig affære for Trump.

Hurricane Irma Already Destroyed One Trump Mansion. Now Mar-a-Lago Is Being Evacuated
http://fortune.com/2017/09/08/hurricane-irma-trump-mar-a-lago/ 

Den nasjonale værtjenesten sparer ikke på kruttet i sine advarsler:

Irma har en diameter tilsvarende hele Floridas lengde nord-sør, er ventet å nå land søndag med styrke 5, og kan komme til å gå nær midten hele veien opp.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Klimaforsker om monsterorkanene: – Vi har slått på en gedigen vannkoker

Økte temperaturer i havet og økt havnivå er årsaker til at orkanene Irma og Harvey har kunnet utvikle seg til ødeleggende katastrofer.

– Orkanen Irma oppsto langt ute i Atlanterhavet, der det normalt sett ikke er varmt nok til at en orkan av denne styrken kan oppstå. Vi ser også at Irma bygget seg opp i styrke veldig fort, forteller Bjørn Hallvard Samset, klimaforsker ved Center for International Climate Research (CICERO) i Oslo, og legger til:

– 90 prosent av energien fra global oppvarming går rett i havet, og havet lagrer denne energien. Vi har satt på en gedigen vannkoker som driver og varmer opp havene våre. De varme havtemperaturene er også skyld i at orkanene øker i styrke når de nærmer seg land, stikk i strid med det som er normalt.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/vaer-og-uvaer/klimaforsker-om-monsterorkanene-vi-har-slaatt-paa-en-gedigen-vannkoker/a/24135613/

Kan Trump omsider lytte og lære?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kan Trump omsider lytte og lære?

Hva kan Trump lære fra en norsk forsker som uttaler seg om noe han ikke forsker på?

Ved CICERO forsker han på hvordan påvirker aerosoler det globale klimaet og spesielt hvordan partikler som sot, sulfater, støv og havsalt påvirker dette ved bruk av klimamodeller.

https://no.wikipedia.org/wiki/Bjørn_H._Samset

Jeg er ganske sikker på at han løst siterer andre klimaforskere sine konklusjoner.

Og dette ER predikert oppførsel:

Varmere hav = kraftigere stormer

Jeg vet ikke om du har fått med deg memoet med "menneskeskapt global oppvarming skaper mer ekstremvær".

Hva tror du skjer når det kommer mer vanndamp i atmosfæren..?

a) Ingenting (Hint: Feil)

b) Mer regn, høyere trykkforskjeller, kraftigere vind, mer oppvarming forårsaket av mer skyer, høyere havnivå, mer flom, mer erosjon i fjell og elveleier, mer jordras og snø -- forårsaket av mer nedbør.

https://www.aftenposten.no/verden/i/vQrmw/Forskere-Global-oppvarming-gir-sterkere-orkaner

Fra 2012.

Selve rapporten:

http://www.pnas.org/content/109/48/19601

Endret av Red Frostraven
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Om Samset forsker på "hvordan påvirker aerosoler det globale klimaet". Så vil det vel nesten være naturlig å anta at han må ha litt peiling på det globale klimaet? Som vel er hva han uttalte seg om..

Men det er klart, Trump overser jo mer prominente klimaforskere enn Samset. Så om man vil kverulere kan man sikkert gjøre et poeng av hvorfor Trump skulle bry seg om hva en forsker fra bittelille Norge måtte mene..

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Dagbladet som kilde for påstander som later til å være vitenskapelige??

Ellers glemte du jordskjelv i listen av de tingene som har blitt påstått forårsaket av AGW. :)

Nå gjør du deg vel litt dummere enn du er?

Iaf sånn jeg kjenner deg.... Økt antall og kraftigere orkaner såkalt Ekstremvær er klart relatert til global oppvarming... Det samme er ismeltingen og havstanden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Økt antall og kraftigere orkaner såkalt Ekstremvær er klart relatert til global oppvarming... Det samme er ismeltingen og havstanden.

Du får legge frem dine beviser

Jeg trenger ikke legge fram noe bevis, de fleste som vet lekmannskunnskap om drivhuseffekten vet at når vi tilfører varme og co2 så får vi mer og mer ekstreme stormer.

sitat drivhuseffekten... http://www.imr.no/temasider/klima/drivhuseffekten/nb-no

FNs klimapanel, som består av flere tusen av verdens ledende klimaforskere, er heller ikke i tvil om at vi er inne i en menneskeskapt klimaendring med økende globaltemperatur og økende forekomst av ekstremvær over hele kloden. Usikkerheten er imidlertid større når det gjelder hvilke regionale følger en global temperaturøkning vil få.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...