Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Jeg satte mitt første utsagn på spissen, kun for å fremme et poeng rundt Pence, jeg sa aldri at dette er noe de aktivt driver en kampanje rundt nå. Derimot så mener jeg at slike mennesker er litt skumle når de innehar så mye makt. Denne talen han hadde her var bare for å understreke dette. Hva er det du ønsker å diskutere videre, jjkoggan?

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jeg satte mitt første utsagn på spissen, kun for å fremme et poeng rundt Pence, jeg sa aldri at dette er noe de aktivt driver en kampanje rundt nå. Derimot så mener jeg at slike mennesker er litt skumle når de innehar så mye makt. Denne talen han hadde her var bare for å understreke dette. Hva er det du ønsker å diskutere videre, jjkoggan?

Du skrev "Neida, men han prøvde seg for en stund siden".

Det gjorde han ikke.

Lenke til kommentar

Han gjorde jo den appellen representantenes hus i 2002, så du ikke videoen? Om han gikk videre med kampanjer osv er ikke det jeg sa, men jeg syns igjen det er rimelig innlysende at han ønsket å kjøre hans egen bibel overbevisning inn i skolebøkene med dette svadaet. Min mening rundt dette er irrelevant for om eller ikke han faktisk fikk dette gjennomført, jeg gikk på hans overbevisning og hans vilje til å la det farge sin egen politikk. Det er det jeg syns er skummelt

Skjønner ikke helt hva du trigger så veldig på her egentlig, det er akkurat som om jeg har greid å erte på meg en gråstein. Du skal arrestere meg for de simpleste lille tingene bare for å ha rett, når du egentlig veit hva jeg mener her

Endret av bshagen
Lenke til kommentar

Siste:
Trump omgår overraskede republikanere og dealer med demokratene på gjeldstak og økonomi til stormrammede under møte i WH.

Trump Goes Around Republicans to Strike Deal on Debt Limit, Harvey Relief
https://www.nytimes.com/2017/09/06/us/politics/house-vote-harvey-aid-debt-ceiling.html?mcubz=3
"President Trump struck a deal with Democratic congressional leaders on Wednesday to increase the debt limit and finance the government until mid-December, undercutting his own Republican allies as he reached across the aisle to resolve a major dispute for the first time since taking office."

Trump splits with GOP to support Democrats' plan to package Harvey aid, debt ceiling, spending
https://www.cnbc.com/2017/09/06/schumer-and-pelosi-say-democrats-will-support-harvey-aid-with-3-month-debt-limit-raise.html
"President Donald Trump on Wednesday broke with his party and agreed to back a short-term debt ceiling extension and government funding measure as part of the package to approve relief funding for Hurricane Harvey."

Trump sides with Democrats in debt limit, funding, Harvey deal
http://www.politico.com/story/2017/09/06/schumer-and-pelosi-offer-support-for-harvey-aid-and-debt-limit-boost-242376
"even after Speaker Paul Ryan and Senate Majority Leader Mitch McConnell pushed back on the Democratic demands in the meeting, Trump sided with Democrats on a three-month deal that will also head off a government shutdown until mid-December."

Foto av smilende Trump og Schumer under møtet, gjennom vinduet:

07dc-cong3-master768-v2.jpg

Nye prioriteringer har blåst inn fra havet. Truslene fra Trump om "government shutdown" ved å nekte å behandle gjeldstaket hvis han ikke fikk midler til muren, som var et tema før Harvey, er nå søkk vekk i kjølvannet av oversvømmelsene og nye stormer på vei.

Lenke til kommentar

Jau, bra at det ikke ble knyttet opp i en pakke og måtte stemmes over sammen med noe serdeles ugunstig. 

Så gikk Trump for 3 måneders utsettelse nå da, og som vanlig: there's a tweet for everything!  :roll: 

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Han gjorde jo den appellen representantenes hus i 2002, så du ikke videoen?

Han uttrykte sin mening uten relevans til noe lov eller tiltak. Han "prøvde" ikke noe om saken, særlig når føderale myndigheter har lite å gjøre med utdannelse i Usa.

Hadde det vært viktig for Pence, så hadde han gjort noe om det når han var guvernør.

Lenke til kommentar

Når det kommer til de gutta her så er det lite som blir sagt i en slik appell uten en agenda, han tar ikke talerstolen "på måfå". Hadde han fått støtte for det han sa, tror du ikke han hadde gått videre med det?

EDIT: jeg skal ikke dra dette noe videre, håper uansett du forsto hovedpoenget mitt

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jau, bra at det ikke ble knyttet opp i en pakke og måtte stemmes over sammen med noe serdeles ugunstig. 

Så gikk Trump for 3 måneders utsettelse nå da, og som vanlig: there's a tweet for everything!  :roll: 

Én ting er sikkert:dørindustrien jubler over Donald som president, for aldri noensinne i i historien har en såkalt president og hans tilhengere møtt seg selv så mye i døren før. I White House skiftes dører ut nærmest daglig nå. :lol:

Lenke til kommentar

16 delstater saksøker Trump

16 amerikanske delstater har gått sammen om et søksmål for å få president Donald Trump til å beholde migrantamnestiet DACA.

https://www.nrk.no/urix/16-delstater-saksoker-trump-1.13676552

USA er n nasjon bygget på immigrasjon. Trump driver nå og fjerner USA fra sine røtter. Det som er helt klart er at å lenge Trump er resident er ikke USA å anse som noe symbol på frihet og demokrati, men som et land som nærmest vil gjenoppta slaveriet og kaste ut alle som ikke er etniske, hvite amerikanere. Jo før Donald Trump forsvinner som president i USA, jo bedre for USA!!!

• Liker 1
Lenke til kommentar

16 delstater saksøker Trump

16 amerikanske delstater har gått sammen om et søksmål for å få president Donald Trump til å beholde migrantamnestiet DACA.

https://www.nrk.no/urix/16-delstater-saksoker-trump-1.13676552

USA er n nasjon bygget på immigrasjon. Trump driver nå og fjerner USA fra sine røtter. Det som er helt klart er at å lenge Trump er resident er ikke USA å anse som noe symbol på frihet og demokrati, men som et land som nærmest vil gjenoppta slaveriet og kaste ut alle som ikke er etniske, hvite amerikanere. Jo før Donald Trump forsvinner som president i USA, jo bedre for USA!!!

Våre røtter inkluderer slaveri og motstand til nye innvandrere. Dagens debatt er typisk amerikansk, motstand til rasisme er ganske nytt.
Lenke til kommentar

Jeg synes synd på den neste POTUS fra demokratene, da høyresiden garantert vil huske hvordan venstresiden behandlet "deres" president og svare med samme mynt.

Du er litt sent ute: republikanerne "svarte med samme mynt" mot Obama.

Trump var en av de som drev mest anti-Obama propaganda (utenfor kongressen).

• Liker 2
Lenke til kommentar

Kan du gi noen eksempler? For meg virket det ikke som om høyresiden var veldig originale når det kom til å motarbeide Obama.

redigert: for å gjøre det mer klar snakker jeg ikke om mediastunt som vis fødselsattest/skatteseddel, men å bruke det politiske og juridiske systemet for å stoppe noe som er vedtatt.

Endret av Civilix
Lenke til kommentar

Jeg synes synd på den neste POTUS fra demokratene, da høyresiden garantert vil huske hvordan venstresiden behandlet "deres" president og svare med samme mynt.

Nå er ikke akkurat støtten til Trump så veldig helhjertet blant republikanerene. 

Av samtlige presidenter i nyere tid så er vel Trump den som er minst likt av eget parti og den som det er minst sannsynlig at man skulle begi seg ut på 'hevntokt' for ovenfor den neste presidenten fra "den andre siden".

Lenke til kommentar

Kan du gi noen eksempler? For meg virket det ikke som om høyresiden var veldig originale når det kom til å motarbeide Obama.

redigert: for å gjøre det mer klar snakker jeg ikke om mediastunt som vis fødselsattest/skatteseddel, men å bruke det politiske og juridiske systemet for å stoppe noe som er vedtatt.

Fikk Obama velge sin hoyesterett dommeren?

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...