Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Eller kanskje bare saken ikke hadde noen rot i virkeligheten og vil sakte men sikkert forsvinne i det stille, vi får se. :)

Det finnes en realitet utenfor media også. Selv om det har kommet grønnere sensasjonalistisk gress å beite så har ikke FBI stoppet etterforskningen. Det kom faktisk en totalt uinteressant oppdatering den 16. August, og neste gang du hører om saken vil bli når det skjer noe interessant eller når konklusjonen kommer frem.

• Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Etter demonstrasjonen i går for ytringsfrihet med noen av de samme folka som var på "Unite the Right"-rally i Charlottesville, og svært mange flere motdemonstranter mot rasisme fylte gatene i Boston, tweeter Trump til støtte for sistnevnte gruppe.

Det får kanskje noen til å tenke "se, det er hva vi har sagt hele tiden, Trump er ingen rasist".

Men det er ikke hva Trump har sagt hele tiden. Hans første respons i går kritiserte de mange motdemonstrantene:

Først etter dette, da politiet hadde begynt å oppsummere deres erfaringer fra dagen, kom Trumps støtte til de antirasistiske motdemonstrantene, i tweetene øverst.

Etter at demonstrasjonene var over kom politikommisjonæren i Boston, som var til stede, med en uttalelse til pressen. Utdrag i en tweet:

Mot slutten av demonstrasjonene kom flere uttalelser fra politiet i Boston, bla. at 99.9% var fredelige demonstranter, og kun ca. 30 arresterte av rundt 40 000 fremmøtte (blant annet en væpnet person med MAGA-hatt), og ingen nevneverdig skadeverk eller trefninger mellom de to sidene. Politifolk stod også sammen med demonstranter mot rasisme og stemte i med "Boston Strong", et motto som dukket opp etter terrorangrepet mot Boston Maraton for noen år siden.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det får kanskje noen til å tenke "se, det er hva vi har sagt hele tiden, Trump er ingen rasist".

Men det er ikke hva Trump har sagt hele tiden. Hans første respons i går kritiserte de mange motdemonstrantene:

?

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Det virker som om Trump sparker fler som prez enn han gjorde i the Apprentice.

Mike Flynn, spicy, Comey, alle i utenriks, the mooch, of tilogmed hjernen sin Bannon samt flere andre.

Rene realityshowet...

Er vel bare viseprez Pence som er igjen.,

Endret av Gouldfan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

https://twitter.com/realDonaldTrump/status/898988632551370753

?

False equivalency Geita. Google it

Tja, det er jo en fin tråd i oppslagstavlen som viser til Trumps uttalelser om hva han fordømmer og ikke fordømmer. Mye som ikke blir rapportert i MSM.

Men er vel tryggere å holde seg i denne tråden. ;)

Endret av geita_
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det som sies i den videoen noen har klippet sammen for å late som han har vært klar og tydelig ved hver anledning i sine fordømmelser er en fin krykke å støtte seg til for de som bare ønsker å se den siden, med sørgelig musikk som understreker hvor synd det er på Trumpissen deres.

Men den viser faktisk bare litt av hva som er dekket i MSM. Den lyver om at de ikke har dekket det.

Hvordan vet vi det? Fordi klippene man har satt sammen er hentet fra MSM!

Videoen utelater helt hans første responser når temaet har kommet opp, all nølingen, bortforklaringene, forsøk på å bytte tema, og dagevis med utenomsnakk før han til slutt har sett seg pushet til å gi de uttalelsene videoen fokuserer på.

Men for en fin krykke da, dekker det til nesten som sanden noen stikker hodet i. ;)

Endret av xRun
  • Liker 4
Lenke til kommentar

I en planlagt tale i kveld skal Trump fortelle nasjonen i grove trekk hva han vil gjøre i Afghanistan fremover.
Dette er interessant, bla. fordi han har vært så bestemt på at USA burde trekke seg ut, og bruke ressursene der de trengs hjemme istedenfor der borte. Det er ikke sikkert han trekker seg ut nå likevel, for ifølge flere kilder er det ventet en økning i amerikanske mannskaper i Afghanistan. Ingen uttrekking, og ingen reduksjon. Så man er nysgjerrig på hvilken retning han tar nå.

Denne talen er også en slags kick-off for hans Post-Bannon presidentperiode, hvor han kan ta en annen retning enn hans tidligere sjefsstrateg jobbet for før han ble sparket.

Trump to Address Nation on ‘Path Forward’ in Afghanistan on Monday Night
http://www.nbcnews.com/news/world/trump-address-nation-path-forward-afghanistan-monday-night-n794356
"President Donald Trump will discuss the "path forward" in Afghanistan in a speech on Monday night, the White House said in a statement Sunday.
The speech, to be delivered at the Fort Myer military base in Arlington, Virginia, at 9 p.m. ET, will "provide an update on the path forward for America’s engagement in Afghanistan and South Asia," the statement said."

Dette starter 03:00 norsk tid, og talen kan ses live på nyhetskanaler.

Lenke til kommentar

Flere medier melder at Trump-familien har en høy slitasje på Secret Service sitt budsjett.

Secret Service depletes funds to pay agents because of Trump's frequent travel, large family
https://www.usatoday.com/story/news/politics/2017/08/21/secret-service-cant-pay-agents-because-trumps-frequent-travel-large-family/529075001/#

Det er en selvfølge at de skal beskyttes. Men Trumps mange helger på sine egne luksus-resorts og golfbaner er en ekstrautgift, og familiens forskjellige samtidige reiser til forskjellige destinasjoner likeså. Det koster mer enn vanlig.

Det blir smått ironisk når man ser Trumps kritikk til hans forgjenger på akkurat samme tema.

Som vanlig; "there's a tweet for that":

• Liker 4
Lenke til kommentar

Det som sies i den videoen noen har klippet sammen for å late som han har vært klar og tydelig ved hver anledning

Som bare Trump må gjøre tydeligvis, når Bernie supportere lager bråk så er det ikke så nøye om Bernie tar avstand eller ikke (det ville jo tatt alt for lang tid for en person som sagt) :)

Lenke til kommentar

Hvor mye er "" gal. Har jeg kvantifisert det? Har jeg ikke snarere delt med tråden hvilke reaksjoner hans allierte i kongressen, offiserer, samtlige av US Joint Chiefs (alle forsvarsgrener), og bedriftsledere i begge de nå nedlagte panelene hans hadde til det? I tillegg til å forsøke å gi en forklaring på visse elementer som inngår i denne spesifikke situasjonen på en slik måte at selv en demonstrativ nazisympatisør kan forstå hvorfor verden ikke er enig med dem.

Å ta avstand fra dem, fra KKK, og fascisme, gjør ingen til ekstremist. Å sympatisere med dem, sette opp falske ekvivalenser i deres forsvar mm, det er noe annet. Nazi = bad, full stop! Der er du og jeg på forskjellig side. Jeg håper du trives på din, men det virker ikke slik på all gnålingen.

Ditt forsøk på å klistre på meg egenskaper og meninger jeg ikke har gitt uttrykk for faller forøvrig på sin egen urimelighet. Man har vel bedre ting å bruke tiden på enn sånt vås.

Det er kun du som aktivt forsvarer voldelige totalitære politiske grupper her. Ved at du forsvarer og sympatiserer med antifa, BLM, BAMN, ol. sin vold Det gjør deg til en totalitær ekstremist xRun.

## Sitatpyramide fjernet av ilpostino ##

Endret av ilpostino
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Javisst, så kanskje jeg burde gå av som president da.

Både jeg og Bernie må gå av umiddelbart.

Jeg og Bernie og alle andre som ikke er president, og overlate roret til Mike Pence.

No, wait... what... whatabout... whataboutism!  :sleep:

• Liker 7
Lenke til kommentar

Jeg og Bernie og alle andre som ikke er president, og overlate roret til Mike Pence.

Hva slags fantasier er det du babler om nå?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dette har pågatt mye lengre enn bare under Trumps tid som president, spesielt under valgkampen.

Men da passer det jo ikke narrativet mot fyren. ;)

• Liker 1
Lenke til kommentar

Dette har pågatt mye lengre enn bare under Trumps tid som president, spesielt under valgkampen.

Men da passer det jo ikke narrativet mot fyren. ;)

Hva en sittende president gjør er av vesentlig større betydning enn hva en kandidat gjorde for et år siden. Hva Bernie gjorde under valgkampen har ingen relevans her. Han ble ikke president. Trump ble, og siden har han oppført seg slik at selv programledere på Fox gråter, store deler av befolkningen er flau over ham, og hans approval rating er på historisk lavt nivå så tidlig i termen.
Kritikken hagler mot ham fra næringslivet, fra hans egne paneler han måtte legge ned, fra republikanere og demokrater, fra hans egne stabssjefer, fra allierte og andre statsledere internasjonalt, og fra Paven og en rekke andre.
Men hvis det er en trøst å kaste pepper på Bernie og evt. hans tilhengere, hvem nå de er, så værsågod. Whatever floats your boat. :)
  • Liker 5
Lenke til kommentar

Men hvis det er en trøst å kaste pepper på Bernie og evt. hans tilhengere, hvem nå de er, så værsågod. Whatever floats your boat. :)

For enkelte er det nok best at vi glemmer alt som har skjedd fram til Trump vant valget, det er sikkert.

Endret av geita_
Lenke til kommentar

Ja fysj, Wikipedia er så rasistisk. https://en.wikipedia.org/wiki/Antifa_(United_States)

Tar DU alt som står på Wikipedia for god fisk? Særlig artikler som er spesielt merket som "omstridt innhold"?

For et sjokk at isteden for å svare på posten så kritiseres kilden. Reserveargumentet deres dette.

Men greit, her bruker selveste venstrevridde CNN ordet Antifa. Da er vel de også rasister? 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...