Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Sist jeg sjekket hadde 8 CEO-er forlatt rådet siden Charlotteville. Det koster å sympatisere med brunskjorter.

Jeg vet nesten ikke om jeg kan si at det er positivt, det er jo helt tydelig at denne mannen ikke holder hodet over vannet og trenger alle erfarne rådgivere han bare kan få.

Jeg forstår ikke hvordan dette kan kunne fortsette, alle og sannsynligvis også ham selv ser hvor galt dette nå går. Før hadde han støtte i store deler av næringslivet, nå er det snart ikke engang republikanere igjen som støtter ham. Mistillitsforslaget må komme før eller siden, og helst før.

Lenke til kommentar

Huff da. Du mener en obskur statue i Seattle er sammenlignbar med den systematiske undertrykkelsen og hatkulturen som sørstatsflagget og andre borgerkrigsgjenstander representerer? Jo, vet du, med den glimrende retorikken din har du virkelig overbevist meg om synet ditt.

En obskur statue? Haha. Nei det er ikke sammenlignbart med mannen som skapte grunnlaget for de mange folkemordene til USSR

Endret av Hårek
Sitatpyramide
Lenke til kommentar

Lenin prøvde å skape en bedre verden for sine russiske medborgere. Han feilet. Han er ikke skyld i det Stalin gjorde.

Lee og Co gikk til krig for å bevare deres rett til å eie og mishandle andre mennesker.
Ikke bare det, men mange av disse statuene ble reist av rasistiske organisasjoner som et fuck you til svarte som kjempet for sine rettigheter (som å ikke torturert og hengt)

Endret av Hårek
Sitatpyramide
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Lenin prøvde å skape en bedre verden for sine russiske medborgere. Han feilet. Han er ikke skyld i det Stalin gjorde.

Lee og Co gikk til krig for å bevare deres rett til å eie og mishandle andre mennesker.

Ikke bare det, men mange av disse statuene ble reist av rasistiske organisasjoner som et fuck you til svarte som kjempet for sine rettigheter (som å ikke torturert og hengt)

Lee var imot slaveriet til din opplysning.

Fint å se marxistene komme ut av hulene sine

Endret av Hårek
Sitatpyramide
Lenke til kommentar

Men han var imot at det skulle bli reist monumenter over ham.  :wee:

Han ble spurt ifbm. et forslag om å reise et Gen. Lee-monument ved Gettysburg. Hans svar:

“I think it wiser not to keep open the sores of war but to follow the examples of those nations who endeavored to obliterate the marks of civil strife, to commit to oblivion the feelings engendered.”

(Gen. Robert E. Lee, 1869)

Det er faktisk også rimelig nært hva som legges til grunn for å flytte dem i våre dager. 

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lee var imot slaveriet til din opplysning.

Fint å se ikke-fascistene * komme ut av hulene sine

​* Fixed that for you.

De fleste her er ikke marxister, og ikke dedikerte antifascister.

​Mostanden mot Trump og nazismen er ganske universal og normal mennesklig empati.

​Og Lee var en rasist som mente at -- mens slaveri er galt, så var det galt mot de hvite, mens -- afrikanerene som rase tjente på å være slaver.

​Lee sine soldater fikk lov til å fange frie afrikanere og ta dem som slaver under deres militære operasjoner.

http://www.post-gazette.com/news/state/2013/06/30/Confederates-slave-hunt-in-North-a-military-disgrace/stories/201306300221

https://deadconfederates.com/2010/07/01/old-pete-slave-raids-and-the-gettysburg-campaign/

Endret av Red Frostraven
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Ellers, noe nytt ang. Trump?

Tidligere CIA-sjef John Brennan, med bred mangeårig fartstid innen nasjonal sikkerhet i en rekke stillinger og etater gjennom administrasjoner fra begge partier:

"Mr. Trump's words, and the beliefs they reflect, are a national disgrace, and all Americans of conscience need to repudiate his ugly and dangerous comments. If allowed to continue along this senseless path, Mr. Trump will do lasting harm to American society and to our standing in the world. By his words and his actions, Mr. Trump is putting our national security and our collective futures at grave risk."

Utdrag fra Brennan's brev til Wolf Blitzer i kveld.

http://www.washingtonexaminer.com/former-cia-director-john-brennan-in-letter-to-cnn-trumps-comments-on-charlottesville-are-a-national-disgrace/article/2631775

http://www.cnn.com/2017/08/16/politics/john-brennan-letter-wolf-blitzer-trump/index.html

Det er ikke helt godt å si hvor denne utviklingen går, men den går og går.

Endret av xRun
  • Liker 6
Lenke til kommentar

Lekkasje fra Bannon, som trodde han snakket "off the record" uten å ha avtalt det med reporteren han ringte:
Bannon sier bla. om ytre høyre (med ref til de siste dagers hendelser):

“Ethno-nationalism—it's losers. It's a fringe element. I think the media plays it up too much, and we gotta help crush it, you know, uh, help crush it more.”
“These guys are a collection of clowns,” he added.

http://prospect.org/article/steve-bannon-unrepentant

Auda, forrådt av deres egen sturmbannführer.  :wee:

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jesse Jackson (75) til VG: Trump prøver å rive ned det vi prøvde å bygge opp

Han kjempet for svarte amerikaneres rettigheter sammen med Martin Luther King jr. Nå mener Jesse Jackson at de hvite nasjonalistene, og Trump, til slutt vil tape.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/donald-trump/jesse-jackson-75-til-vg-trump-proever-aa-rive-ned-det-vi-proevde-aa-bygge-opp/a/24119817/

Dette var en god artikkel.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Hva får deg til å tro det?

Du forsvarer en amerikansk landsforræder, da må du også bli glad i en norsk landsforræder?

Han var ikke landsforræder bare fordi han var på den tapende siden.

Poenget mitt var at hvis du av prinsipp vil fjerne statuer av rasister, og å eie svarte slaver gjør deg til rasist, da må både statuer av George Washington og Thomas Jefferson fjernes. Jeg er ikke av den typen som er så ivrig som ISIS på å fjerne historiske monumenter.

Lenke til kommentar

Du forsvarer en amerikansk landsforræder, da må du også bli glad i en norsk landsforræder?

Poenget mitt var at hvis du av prinsipp vil fjerne statuer av rasister, og å eie svarte slaver gjør deg til rasist, da må både statuer av George Washington og Thomas Jefferson fjernes. Jeg er ikke av den typen som er så ivrig som ISIS på å fjerne historiske monumenter.

Snakker du om Quisling eller Lee når du sier at 'han ikke var en landsforræder' bare fordi han var på den tapende siden..?

De var begge landsforræder fordi de ønsket å fortsette grov diskriminering blant befolkningen i sin nasjon, og var på feil side av rettferdighet, da de anså deler av befolkningen - med like mye rett til å leve fritt og med like høyt menneskeverd som seg selv - som mindreverdige.

...

Og hvis det finnes statuer av rasister som kjempet for urettferdighet...

Riv dem ned.

De ikke fortjener monumenter.

Hvis rasister kjempet for rettferdighet...

Meh. Det er dumt at deres dåder farges av deres holdninger, i så fall - og man må vurdere om karakteren i helhet er mer positiv eller negativ på sin innflytelse av kommende generasjoner;

Lenin mente det godt, og tapte i grunn, da Stalin fikk ødelegge Russland - i motsetning til Quisling og Lee, som hadde urett som mål.

Endret av Red Frostraven
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lee tok opp våpen mot sitt land, det er definasjonen av landsforræder. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...