Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Ja jeg vet at affirmative action fremdeles diskriminerer folk på grunnlag av rase. Da for det meste hvite og sørøst-asiater. Men det er jo også poenget mitt da arvesynden nettopp brukes som argument for denne diskrimineringen.

Og jo du forfekter så absolutt arvesynden.

Slapp av. Hvis du ikke vil, så skal du få slippe. Ingen her som tvinger deg ut av bakvendtland.  :wee:

Bakvendtland ja. Slik som når man kaller diskriminering for anti-diskriminering?

... making my point :)

- edit: sitatpyramide

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Som er?

Til din info:

Fra SNL:

Diskriminering, å behandle noen mindre gunstig enn andre. Ordet brukes oftest for å betegne en usaklig eller urimelig forskjellsbehandling av individer på grunnlag av deres kjønn, religion, tilhørighet til etniske grupper, nasjonaliteter eller nedsatt funksjonsevne. Dette gjenspeiles i begreper som for eksempel rasediskriminering og kjønnsdiskriminering.

Som f.eks å gi noen lavere krav til karakterer for å komme inn på en studieplass pga din hudfarge...

Endret av Hårek
Sitatpyramide
Lenke til kommentar

Også General Robert B. Neller, kommandanten for US Marine Corps, kommenterer:

Flere andre i Joint Chiefs of Staff (JCS) kommenterer situasjonen, og ingen av dem med støtte til Trumps "both sides".

Helt klart at når Commander in Chief rører som han gjør, så må de jo sende en beskjed til egne rekker. Helt hysterisk dårlig av Trump dette her, at det trollet der får holde på som han gjør

• Liker 1
Lenke til kommentar

Tja jeg vet ikke hvem som instruerte det, men det var vel i Obama sin periode at det ble gitt ut noen instrukser om at man skulle begynne å bruke "climate change" fremfor "global warming" som de hadde brukt frem til da etter en lenger periode uten noen oppvarming siden vi er inne på det temaet.

Kilde?

Jeg tipper du vil finne at "instruksen" ikke var noen instruks og at den gikk andre veien. At klimaforskerne sa at "climate change" var et mer presist uttrykk enn "global warming", fordi sistnevnte kunne få folk til å tro at det ville bli varmere over hele kloden, mens den egentlige meningen med "global warming" er at den globalmiddeltemperaturen går opp. "Climate change" omfatter i tillegg mer enn bare temperaturendringer; endringer i nedbørsmønstre endres også, så av mange grunner er "climate change" et bedre uttrykk.

https://pmm.nasa.gov/education/articles/whats-name-global-warming-vs-climate-change

• Liker 4
Lenke til kommentar

Som er?

Til din info:

Fra SNL:

Diskriminering, å behandle noen mindre gunstig enn andre. Ordet brukes oftest for å betegne en usaklig eller urimelig forskjellsbehandling av individer på grunnlag av deres kjønn, religion, tilhørighet til etniske grupper, nasjonaliteter eller nedsatt funksjonsevne. Dette gjenspeiles i begreper som for eksempel rasediskriminering og kjønnsdiskriminering.

Som f.eks å gi noen lavere krav til karakterer for å komme inn på en studieplass pga din hudfarge...

This!

Dette er ikke god nok grunn til å forsvare nazisme. Faktisk ekstremt langt unna.

Om du tror det er, så er det ditt problem, ikke mitt.

Det er også en avsporing om du vil, eller Whataboutisme.

Endret av Hårek
Sitatpyramide
  • Liker 3
Lenke til kommentar

This!

Dette er ikke god nok grunn til å forsvare nazisme. Faktisk ekstremt langt unna.

Om du tror det er, så er det ditt problem, ikke mitt.

Det er også en avsporing om du vil, eller Whataboutisme.

Hvem er det som har forsvart nazisme her? Har du snakket med dine egne stråmenn i ditt eget hode igjen nå?

Og hvor kommer det i det hele tatt fra ut fra en diskusjon om diskriminering i USA? Er det noen mentale lidelser som gjør at du plutselig kommer med slike uttalelser ut av det blå? Det er da ekstremt lenge siden nazistene hadde noe som helst makt, og i USA har de da aldi hatt det...

Endret av Hårek
Sitatpyramide
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er en statue av Lenin i Seattle. Hvorfor lager de ikke et rabalder om denne kommunistiske massemorderen? Bare innrøm atkrigen føres mot kun en side her.

Huff da. Du mener en obskur statue i Seattle er sammenlignbar med den systematiske undertrykkelsen og hatkulturen som sørstatsflagget og andre borgerkrigsgjenstander representerer? Jo, vet du, med den glimrende retorikken din har du virkelig overbevist meg om synet ditt.

Endret av Hårek
Sitatpyramide
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Defleksjon kalles det du gjør her. Det er nært beslektet med hersketeknikker.

Og jo takk jeg gjør nesten alltid som jeg vil...

Sorry mac, defleksjonen er din. Temaet her de siste dagene har vært Trumps problem med likestilling av nazi/KKK/fascister på ene siden, og BLM/Antifa på andre siden, i Charlottesville, VA. "Many sides, many sides", og nå sist: "Both sides". Det har han fått massivt med pes for, også blant sine egne i kongressen, og det fortsetter.

Du må så gjerne diskutere andre forumdeltageres mentalhelse eller affirmative action om du vil, men jeg syns jeg så en egen tråd om sistnevnte et sted, og det er sikkert tråder om mental helse også, så have at it.  :)

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Sorry mac, defleksjonen er din. Temaet her de siste dagene har vært Trumps problem med likestilling av nazi/KKK/fascister på ene siden, og BLM/Antifa på andre siden, i Charlottesville, VA. "Many sides, many sides", og nå sist: "Both sides". Det har han fått massivt med pes for, også blant sine egne i kongressen, og det fortsetter.

Du må så gjerne diskutere andre forumdeltageres mentalhelse eller affirmative action om du vil, men jeg syns jeg så en egen tråd om sistnevnte et sted, og det er sikkert tråder om mental helse også, så have at it.  :)

Hva vi diskuterte var diskriminering generelt.

Men greit nok hvis du vil snakke om Charlottesville og Trump sine uttalelser spesifikt så kan jeg si at jeg er helt enig med Trump. Begge sider er totalitære rasistiske voldelige hatsbevegelser. Men i det siste og også i dette tilfellet så er det antifa/BLM/BAMN som kom og startet volden mot noen som lovlig demonstrerte (og en del av de som demonstrerte svarte også med vold).

Men siden du syns at denne uttalelsen er så gal så lurer jeg på hvorfor du forsvarer politisk vold fra venstresiden? Det betyr jo uten tvil at du er en ekstremist.

Lenke til kommentar

For noen dager siden når flere store forretningsmenn trakk seg fra trumps økonomiske råd. Sa trump at det det ikke gjorde noe da det var plenty med bedre folk som ville ta plassen dens.

Ooopppss. Nope rådet blir lagt ned gitt.

Oida, løy han om det også ja. :lol: Fake president!
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hva vi diskuterte var diskriminering generelt.

Men greit nok hvis du vil snakke om Charlottesville og Trump sine uttalelser spesifikt så kan jeg si at jeg er helt enig med Trump. Begge sider er totalitære rasistiske voldelige hatsbevegelser. Men i det siste og også i dette tilfellet så er det antifa/BLM/BAMN som kom og startet volden mot noen som lovlig demonstrerte (og en del av de som demonstrerte svarte også med vold).

Men siden du syns at denne uttalelsen er så gal så lurer jeg på hvorfor du forsvarer politisk vold fra venstresiden? Det betyr jo uten tvil at du er en ekstremist.

Hvor mye er "" gal. Har jeg kvantifisert det? Har jeg ikke snarere delt med tråden hvilke reaksjoner hans allierte i kongressen, offiserer, samtlige av US Joint Chiefs (alle forsvarsgrener), og bedriftsledere i begge de nå nedlagte panelene hans hadde til det? I tillegg til å forsøke å gi en forklaring på visse elementer som inngår i denne spesifikke situasjonen på en slik måte at selv en demonstrativ nazisympatisør kan forstå hvorfor verden ikke er enig med dem.

Å ta avstand fra dem, fra KKK, og fascisme, gjør ingen til ekstremist. Å sympatisere med dem, sette opp falske ekvivalenser i deres forsvar mm, det er noe annet. Nazi = bad, full stop! Der er du og jeg på forskjellig side. Jeg håper du trives på din, men det virker ikke slik på all gnålingen.

Ditt forsøk på å klistre på meg egenskaper og meninger jeg ikke har gitt uttrykk for faller forøvrig på sin egen urimelighet. Man har vel bedre ting å bruke tiden på enn sånt vås.

Endret av xRun
  • Liker 4
Lenke til kommentar

For noen dager siden når flere store forretningsmenn trakk seg fra trumps økonomiske råd. Sa trump at det det ikke gjorde noe da det var plenty med bedre folk som ville ta plassen dens.Ooopppss. Nope rådet blir lagt ned gitt.

Oida, løy han om det også ja. :lol: Fake president!

Om han løy eller faktisk trodde at andre forretningsfolk ville være så dumme å assosiere seg med han vet jeg ikke. Trumps virkelighetsforståelse er meget svak for å si det mildt.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Plutselig har ytringsfriheten blitt veldig viktig for nazistene i USA tydeligvis.

Mhm. Så nå er det vel stort sett bare dere venstreekstremister som står igjen som motstandere av ytringsfriheten da?

Fascistene ønsker ikke ytringsfrihet -- de ønsker å rekruttere og bli sterke, slik at de kan nekte alle andre å ytre seg fritt.

​Det er jo absolutt hele poenget med nazismen:

​Å fjerne alt og alle som er annerledes enn den hvite heterofile kjernefamilien som elsker landet sitt høyere enn sine egne barn.

De eneste jeg ser i dag som har makt til å hindre folk i å ytre seg, og som også gjør det i stor grad er venstresiden.

Hvordan gjør de det da..?

​Gjennom at nøytrale og objektive nyhetskanaler ikke tar radikale konspirasjonsnøtter og nasser seriøst?

• Liker 2
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...