Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Djises, hvor lite ansvar tillegger du presidenten? 

Fullt ansvar. For det amerikanske folks sikkerhet. Han har dog ikke ansvar for andre nasjoner, især ikke når et slikt "ansvar" vil medføre en byrde (sikkerhetsmessig så vel som økonomisk) for amerikanske borgere. 

Men invasjonen av Irak Bush satte i gang skapte ikke problemer......?

Hvor har jeg sagt det?

Trump var imot denne invasjonen også. 

Jeg bare bet meg merke i at du spesielt nevnte problemene Obama har skapt. Når hovedårsaken til de problemene ble skapt før han.

Legger også merke til at du av en eller annen grunn har fjernet ordet "folkerettsstridig". Nå blir det muligens en litt annen diskusjon, men det er bred enighet blant de lærde om at den invasjonen var folkerettsstridig. Bare sånn FYI.

Endret av d'espresso
Lenke til kommentar

Legger også merke til at du av en eller annen grunn har fjernet ordet "folkerettsstridig". 

Jeg fjernet det fordi jeg ville ikke ville spore av debatten ved å gå inn på hva som er folkerettslig og ikke. 

Endret av VR-katten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det er unormalt at man arresterer folk som kommer med drapstrusler og som har meningsfeller som kanskje utfører sånne trusler pga dette?

En fyr som av USA er anklaget for å være leder av en terrorgruppe.

Tja, men har han kommet med drapstrusler?

Man må jo følge lover og regler, siden kan man stemme på partier som Samfunnspartiet eller andre hjernedøde partier og håpe at alle andre er like blåste som en selv...

Mange hjernedøde partier å velge mellom i Norge, stort sett alle om du ser litt nærmere på det.

Dersom du snyter på skatten så kommer du i et åpent fengsel, snyter du ekstra mye så kommer du i et fengsel for hvitsnipper...

Et sånt "åpent fengsel" med treningsrom fri utgang og 4 måltider om dagen samt biljard osv kan ikke på noen måte sammenlignes med nakkeskudd eller auschwitz

Litt som vel, Hitler er værre enn oss, så egentlig er vi snille om vi bare stenger deg inne ett eller to år, eller til du slutter å tro at pengene du har tjent tilhører deg.
Lenke til kommentar

Her er et kort sitat som er det beste jeg har lest om presidentskiftet :

"“If Hillary had won, the drone strikes would have continued. The wars would have continued. The spying would continue. Whistleblowers would continue being prosecuted and hunted down. And minorities would continue bearing the brunt of these policies, both in the US and across the world. The difference is that in such a scenario, Democrats, if the last eight years are any indication, would remain silent — as they did under Obama — offering bare minimum concern and vilifying anyone attacking their beloved president as some sort of hater. Cities across the US would remain free of protests, and for another 4-8 years, Democrats would continue doing absolutely nothing to end the same horrifying policies now promoted by a Republican.”

http://www.counterpunch.org/2017/01/26/double-standards-where-were-the-liberal-protestors-during-obamas-wars/

Det er i alle fall det synspunktet som ingen vil skrive om, merkelig nok. Underlig hvor fan alle plutselig er av amerikanske medier, ingen som stolte på dem før de begynte å skrive dritt om Trump. Plutselig er de blitt sannhetspushende orakler. Noe skurrer.

Hvem er disse "alle", og hvor finner du dem?

Lenke til kommentar

Selv norske medier later til å være imponert over hvor mye Trump allerede har fått gjort. "Han virker innstilt på å holde alt det han har lovet i valgkampen", sier de på TV2. Det samme kan man ikke akkurat si om andre politikere.

Merkelig hvordan så mange snakker om brutte løfter fra Trump da. Kan det være at du er en smule påvirket av egne forhåndsbestemte oppfatninger og bare ser det du vil se?

• Liker 2
Lenke til kommentar

Å er det forbudt å kritisere jenser ernaer, siver eller kongen?

Mullah-Krekar-2016.jpg

Kommer svartjakkene å henter deg eller andre i Norge dersom du roper "For mye skatt!!" ?

Om du tar konsekvensen av det og unnlater å betale, så ja.

Drapstrusler er ikke kritikk, og å unndra seg skatt er ikke å rope "for mye skatt".

Husk at heller ikke under liberalismen er man fri. Man er ikke fri til å drepe noen andre uavhengig av grunn, for eksempel. Dermed er liberalismen også fascisme i følge deg for man kan ikke gjøre nøyaktig hva man vil.

Mener du det bør være ulovlig å true noen på livet forresten, SF?

Lenke til kommentar

Selv norske medier later til å være imponert over hvor mye Trump allerede har fått gjort. "Han virker innstilt på å holde alt det han har lovet i valgkampen", sier de på TV2. Det samme kan man ikke akkurat si om andre politikere.

Merkelig hvordan så mange snakker om brutte løfter fra Trump da. Kan det være at du er en smule påvirket av egne forhåndsbestemte oppfatninger og bare ser det du vil se?

Som Gavekort sier er det fordi mediene har confirmation bias.

Nei, jeg er ikke påvirket av egne forhåndsbestemte oppfatninger. Jeg trodde Trump ville feile stort og bryte de fleste av løftene sine i likhet med andre politikere. 

Lenke til kommentar

Fascism, here we come!

Velkommen etter mener du vel?
Nei, jeg mener det jeg skriver. Demokrati er ikke fascisme. Liberalisme/anarkisme er derimot renspikket ondskap og menneskehat.

Det du skriver er som tatt rett ut av Mussolini, Franco og Salazar

7. Against individualism, the Fascist conception is for the State; and it is for the individual in so far as he coincides with the State, which is the conscience and universal will of man in his historical existence. It is opposed to classical Liberalism, which arose form the necessity of reacting against absolutism, and which brought its historical purpose to an end when the State was transformed into the conscience and will of the people. Liberalism denied the State in the interests of the particular individual; Fascism reaffirms the State as the true reality of the individual. And if liberty is to be the attribute of the real man, and not of that abstract puppet envisaged by individualistic Liberalism, Fascism is for liberty. And for the only liberty which can be a real thing, the liberty of the State and of the individual within the State. Therefore, for the Fascist, everything is in the State, and nothing human or spiritual exists, much less has value, outside the State. In this sense Fascism is totalitarian, and the Fascist State, the synthesis and unity of all values, interprets, develops and gives strength to the whole life of the people.

http://www.historyguide.org/europe/duce.html
Lenke til kommentar

Djises, hvor lite ansvar tillegger du presidenten? 

Fullt ansvar. For det amerikanske folks sikkerhet. Han har dog ikke ansvar for andre nasjoner, især ikke når et slikt "ansvar" vil medføre en byrde (sikkerhetsmessig så vel som økonomisk) for amerikanske borgere. 

Men invasjonen av Irak Bush satte i gang skapte ikke problemer......?

Hvor har jeg sagt det?

Trump var imot denne invasjonen også. 

Så greit, da er det irrelevant for USAs ansvar ovenfor disse landene da, om det er Obama som sto bak krigen som gjorde de flyktet?

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trump gjør faktisk det han lovet å gjøre under valgkampen. Når kunne vi sist si det samme om en politiker? Man kan gjerne mislike deler av politikken hans, men her har vi en som faktisk gjør det han gikk til valg på å gjøre! Det vitner om en mann med visjoner. Ikke en standard yrkespolitiker som sier hva som helst for å komme til makten. Makt er ikke et mål i seg selv for Trump. Makt er kun et middel for å MAKE AMERICA GREAT AGAIN.

Det er minst to problemer her:

1. Han sa fryktelig mye rart under valgkampen, og har motsagt seg selv på mange områder.

2. Når han først gjør noe så er det helt på sparket, fullstendig uten planlegging eller at det er gjennomtenkt. Og det vises, for eksempel på denne siste flausen hans.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Som Gavekort sier er det fordi mediene har confirmation bias.

Nei, jeg er ikke påvirket av egne forhåndsbestemte oppfatninger. Jeg trodde Trump ville feile stort og bryte de fleste av løftene sine i likhet med andre politikere. 

Nåja. Jeg tror nok begge parter i denne saken trenger å reflektere litt over seg selv, så det var like mye rettet mot deg som andre liberale nyhetsbyråer.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Husk at heller ikke under liberalismen er man fri. Man er ikke fri til å drepe noen andre uavhengig av grunn, for eksempel. Dermed er liberalismen også fascisme i følge deg for man kan ikke gjøre nøyaktig hva man vil.

Det er jo helt sant, men SF og andre liberalister har da heller aldri påstått at du vil ha denne friheten? Fascisme betyr ikke at du ikke kan gjøre hva du vil. 

Lenke til kommentar

Vet du hvorfor Irak, Libya osv. er et "krigsherjet" område?

Det er ikke pga Trump, for å si det sånn.

Bortsett fra at han blant annet støttet Irak-krigen, og har donert massevis av penger til politikere som har kriget rundt der borte? Han er altså selv medansvarlig når det gjelder å få folk til makten som skaper krig!

• Liker 1
Lenke til kommentar

Så greit, da er det irrelevant for USAs ansvar ovenfor disse landene da, om det er Obama som sto bak krigen som gjorde de flyktet?

AtW

Husk på at de fleste av disse er opportunister. De flykter ikke fra krig. Mange av dem vil komme for å utnytte velferdsordninger. Det er slett ikke alle som er fra Syria :)

Vet du hvorfor Irak, Libya osv. er et "krigsherjet" område?

Det er ikke pga Trump, for å si det sånn.

Bortsett fra at han blant annet støttet Irak-krigen, og har donert massevis av penger til politikere som har kriget rundt der borte? Han er altså selv medansvarlig når det gjelder å få folk til makten som skaper krig!

Trump var imot Irak-krigen, men det spiller ingen rolle. 

Endret av VR-katten
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det USAs ansvar å "rydde opp i" andre land, spesielt land de selv har krigført i tidligere.

Ikke enig i det. Trump kan ikke lastes for problemene Obama har skapt.

Nå er det vel strengt tatt ikke Obama som er opphavet til alle krigene der borte. Det er derimot politikere som Trump har brukt penger på å få til makten tidligere.

Så Trump er skyldig, skyldig, skyldig som faen.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...