Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Nei alt ditt innhold på forumet plasserer deg på ekstremistfløyen. Og å støtte ekstremistiske ideologier og organisasjoner hjelper deg heller ikke...

Igjen, jeg skjønner at du kan oppfatte det slik da alt som befinner seg utenfor din egen ekstremistfløy svært lett vil oppfattes som ekstremisme. Og for å spørre deg direkte: Er folk som er kritiske til nazister og deres forkastelige ideologi venstreekstremister i din verden? Er ikke nazisme for deg en ekstrem eller forkastelig ideologi? Og la meg gjette: Med ekstremistiske organisasjoner sikter du til massemedia? :lol: Er det slik ting er i ditt hode?

Endret av Vice
  • Liker 4
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Plutselig har ytringsfriheten blitt veldig viktig for nazistene i USA tydeligvis.

Mhm. Så nå er det vel stort sett bare dere venstreekstremister som står igjen som motstandere av ytringsfriheten da?

Hvem er det som er venstreekstremister her tenker du? De som er kritisk til nazister?

AtW

Blant annet antifa og blm er så absolutt venstreekstremister. De bruker grov vold for å fremme sin ideologi, og de er totalitære og gjør alt i sin makt for å hindre folk med andre meninger i å uttrykke seg. Og generelt folk som støtter totalitære virkemidler som politisk motivert vold, sensur, diskriminering, karakterdrap, deplatforming, svartelisting, osv.

Jeg ser ingen forskjell på å rope "black lives matter", og "white lives matter". Gjør du?

Så når du snakker om "Dere" så tenker du på de i denne tråden som er medlem av antifa og blm? Gjelder det mange tror du?

AtW

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg nekter for ingenting, det er snarere du som nekter å forstå grunnen til problemet med statuen hans i dagens situasjon.

Ta nå ballen og ikke mannen.

Forøvrig: Ser du mange statuer av Erwin Rommel i Tyskland i disse dager?

Tyskland har etset bort alt fra samfunnet som har med krigen å gjøre, noe som er veldig synd, men fortsatt har de ett ganske stort minnemerke i Heidenheim med hans navn på, ikke teknisk sett en statue men symbolsk vil jeg si det har samme effekt.

Jeg ser ikke noe problemer med å hedre personer som har gjort gode ting selv om de har deltatt i krig.

Synes det er syn at personer ikke har muligheten til å se på helheten av hans verk og ikke bare henger seg opp i enkelt-ting, det er ikke noe problem å hedre det gode arbeidet han har gjort.

De har etset mange ting forbundet med nazismen bort fra samfunnet, men det kan ikke etses bort fra historien. En historieprofessor satte dette i et forståelig perspektiv her forleden. Historie er en ting, hukommelse og bevissthet noe helt annet. Man sletter ikke den vonde historien, men det betyr ikke at man skal bli påtvunget påminnelser om den vonde historien ute i hverdagen. Det er denne påminnelsen man reduserer ved å flytte statuen, historien forblir som den var.

Lenke til kommentar

De har etset mange ting forbundet med nazismen bort fra samfunnet, men det kan ikke etses bort fra historien. En historieprofessor satte dette i et forståelig perspektiv her forleden. Historie er en ting, hukommelse og bevissthet noe helt annet. Man sletter ikke den vonde historien, men det betyr ikke at man skal bli påtvunget påminnelser om den vonde historien ute i hverdagen. Det er denne påminnelsen man reduserer ved å flytte statuen, historien forblir som den var.

Ingen som lever i dag har opplevd noe som de kan bli påminnet om av statuen, men å si at det var å slette historie var upresist av meg det er riktig. Men nå er det slik at noe historie er mer levende i samfunnet enn annen, og man kan påvirke folks forståelse av historien til det punkt at deler av historien like greit aldri kunne eksistert.

Lenke til kommentar

Hva kan etterfølgende av dette bli, kan han bli hanket inn pga av dette? xRun?

EDIT: mener da om han kan måtte bli kalt inn på teppet eller noe av senatet for forklaring?

Det foregår aktiviteter blant endel i kongressen. Noen jobber ift. 25th amendment, andre ser på impeachment. Her må man nesten bare følge med videre, jeg sitter ikke med fasiten. Det som sannsynligvis skjer først, er at Trump vil få gradvis større vansker med å få gjennomført den politiske agendaen han gikk til valg på.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Du ser ikke forskjellen, fordi konteksten er uklar for deg.

Satt i perspektiv av amerikansk historie

Nei til motsetning av deg så forfekter jeg ikke arvesynden nei. Men siden du gjør det, kan ikke du si meg hvor langt tilbake i historien man skal gå for å finne noe å bli forarget over for å rettferdiggjøre sin diskriminering?

Nei alt ditt innhold på forumet plasserer deg på ekstremistfløyen. Og å støtte ekstremistiske ideologier og organisasjoner hjelper deg heller ikke...

Igjen, jeg skjønner at du kan oppfatte det slik da alt som befinner seg utenfor din egen ekstremistfløy svært lett vil oppfattes som ekstremisme. Og for å spørre deg direkte: Er folk som er kritiske til nazister og deres forkastelige ideologi venstreekstremister i din verden? 

Dette har jeg jo forklart. Vanskelig for å lese vice?:

Og generelt folk som støtter totalitære virkemidler som politisk motivert vold, sensur, diskriminering, karakterdrap, deplatforming, svartelisting, osv.

Er ikke nazisme for deg en ekstrem eller forkastelig ideologi?

Jo akkurat som de aller fleste andre sosialistiske ideologier er den totalitær og ekstremt opptatt av identitetspolitikk og bruker ekstreme metoder for å fremme denne identitetspolitikken.

Og la meg gjette: Med ekstremistiske organisasjoner sikter du til massemedia? :lol: Er det slik ting er i ditt hode?

Nei det er nok bare slik det er i din stråmann... Jeg sikter blant annet til BLM, BAMN, antifa, blackblock, ol. organisasjoner når jeg skriver om ekstremistiske organisasjoner i denne sammenhengen.

Plutselig har ytringsfriheten blitt veldig viktig for nazistene i USA tydeligvis.

Mhm. Så nå er det vel stort sett bare dere venstreekstremister som står igjen som motstandere av ytringsfriheten da?

Hvem er det som er venstreekstremister her tenker du? De som er kritisk til nazister?

AtW

Blant annet antifa og blm er så absolutt venstreekstremister. De bruker grov vold for å fremme sin ideologi, og de er totalitære og gjør alt i sin makt for å hindre folk med andre meninger i å uttrykke seg. Og generelt folk som støtter totalitære virkemidler som politisk motivert vold, sensur, diskriminering, karakterdrap, deplatforming, svartelisting, osv.

Jeg ser ingen forskjell på å rope "black lives matter", og "white lives matter". Gjør du?

Så når du snakker om "Dere" så tenker du på de i denne tråden som er medlem av antifa og blm? Gjelder det mange tror du?

AtW

Nei, har du også vanskelig for å lese? La meg hjelpe deg litt med å utheve den aktuelle teksten så du slipper å bruke så lang tid på å stave deg gjennom alt...

• Liker 1
Lenke til kommentar

Fascistene ønsker ikke ytringsfrihet -- de ønsker å rekruttere og bli sterke, slik at de kan nekte alle andre å ytre seg fritt.

​Det er jo absolutt hele poenget med nazismen:

​Å fjerne alt og alle som er annerledes enn den hvite heterofile kjernefamilien som elsker landet sitt høyere enn sine egne barn.

De eneste jeg ser i dag som har makt til å hindre folk i å ytre seg, og som også gjør det i stor grad er venstresiden.
Så du har ikke hørt om alle lærerne i søtlige stater som ikke får snakke om homofile eller trans personer.

Eller lærere som ikke for snakke om sikker sex og prevensjon.

Nei det har jeg ikke. Har du tenkt til å legge frem noe bevis for dine påstander?

Sitter på en kjip mobil men fant en.

https://amp.theguardian.com/commentisfree/2017/aug/08/trump-administration-climate-change-ban-usda(var vist landbruks departementet og ikke miljødepartmentet

Å gi instrukser om ordbruk, ol. til departementer er vel ikke så uvanlig er det vel?

Men hvor er disse lærerne som ikke får lov til å snakke om homofile, transer, eller sikker sex og prevensjon?

Lenke til kommentar

Får nesten vondt av å lese VG sin dekning av Trumps Charlottesville utsagn, lurer på om de ikke vet mer eller bare unngår å nevne alt for å få det til å høres verre ut.

At så mange personer på venstresiden synes det er helt greit å slette viktig historie er trist.

De sletter ikke historie. De flytter statuer reist opp av rasister for å ære slave forkjempere. Ingen historie bøker sensurerer navnet Robert E. Lee. Han blir ikke fjernet fra historien.
Skal de fjerne statuer av slaveeierne Thomas Jefferson og George Washington også? Hva med statue av Lenin i Seattle?
Kanskje en Quisling statue i Oslo ville passe deg fint fordi han kjempet for positive endringer for Norge?

Hva får deg til å tro det?

Lenke til kommentar

Nei til motsetning av deg så forfekter jeg ikke arvesynden nei. Men siden du gjør det, kan ikke du si meg hvor langt tilbake i historien man skal gå for å finne noe å bli forarget over for å rettferdiggjøre sin diskriminering?

Dette handler ikke om meg. Det er ikke meg som forfekter noen arvesynd her. Isteden gir jeg noen opplysninger til bla. deg som later til å ikke forstå hva det du kritiserer handler om.

Det er i USA dette foregår, og diskrimineringen skjer den dag i dag. Sånn sett er den en fortsettelse av ting som har foregått i mange mange år. Hvis du ikke er svart og ikke er amerikaner, så er det mulig at du ikke skjønner hva dette amerikanske fenomenet handler om.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Å gi instrukser om ordbruk, ol. til departementer er vel ikke så uvanlig er det vel?

Er det ikke? Har du noen eksempler fra Obamas presidenttid (f.eks.) på at departementer ble instruert om å ikke bruke enkelte ord og uttrykk?

Tja jeg vet ikke hvem som instruerte det, men det var vel i Obama sin periode at det ble gitt ut noen instrukser om at man skulle begynne å bruke "climate change" fremfor "global warming" som de hadde brukt frem til da etter en lenger periode uten noen oppvarming siden vi er inne på det temaet.

Lenke til kommentar

Militære ledere i USA har begynt å kommentere situasjonen etter Charlottesville.

Denne tweeten linker til en facebookpost med teksten:
"The shameful events in Charlottesville are unacceptable and must not be tolerated.
Our thoughts and prayers go to those who were killed and injured, and to all those trying to bring peace back to the community.
The Navy will forever stand against intolerance and hatred.
For those on our team, we want our Navy to be the safest possible place--a team as strong and tough as we can be, saving violence only for our enemies." 
--Admiral Richardson

Facebookposten linker til denne artikkelen: 
One dead as car strikes crowds amid protests of white nationalist gathering in Charlottesville; two police die in helicopter crash
https://www.washingtonpost.com/local/fights-in-advance-of-saturday-protest-in-charlottesville/2017/08/12/155fb636-7f13-11e7-83c7-5bd5460f0d7e_story.html?utm_term=.b4fde4e22874

Admiral Richardson er "Chief of Naval Operations" (CNO), og er en av flere militære ledere som går ut mot hvite nasjonalister ifbm. Charlottesville. At offiserer uttaler seg i slike saker er ganske uvanlig, og ofte et symptom på manglende ledelse fra toppen.  Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Dette handler ikke om meg. Det er ikke meg som forfekter noen arvesynd her. Isteden gir jeg noen opplysninger til bla. deg som later til å ikke forstå hva det du kritiserer handler om.

Det er i USA dette foregår, og diskrimineringen skjer den dag i dag. Sånn sett er den en fortsettelse av ting som har foregått i mange mange år. Hvis du ikke er svart og ikke er amerikaner, så er det mulig at du ikke skjønner hva dette amerikanske fenomenet handler om.

Ja jeg vet at affirmative action fremdeles diskriminerer folk på grunnlag av rase. Da for det meste hvite og sørøst-asiater. Men det er jo også poenget mitt da arvesynden nettopp brukes som argument for denne diskrimineringen.

Og jo du forfekter så absolutt arvesynden.

Lenke til kommentar

Ja jeg vet at affirmative action fremdeles diskriminerer folk på grunnlag av rase. Da for det meste hvite og sørøst-asiater. Men det er jo også poenget mitt da arvesynden nettopp brukes som argument for denne diskrimineringen.

Og jo du forfekter så absolutt arvesynden.

Slapp av. Hvis du ikke vil, så skal du få slippe. Ingen her som tvinger deg ut av bakvendtland.  :wee:

- edit: sitatpyramide

Endret av xRun
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...