Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Whataboutisme på høyt nivå her skjønner vi. Tydeligvis flere enn Trump som trenger å ta 5. klasse om igjen (iht. amerikansk pensum) og lære forskjellen på presidenter som dannet "De Forente Stater", og generaler som kjempet for å dele "De Forente Stater" for å bevare slaveriet når presidenter avskaffet det.

Det heter "E Pluribus Unum", ikke "E Unum Pluribus", men for en pengevasker med gulldass på Manhattan er det kanskje ikke så greit å skille mellom samling og deling.

Så du velger å se bort i fra at General Lee var mot krigen i utgangspunktet, at han i praksis var mannen som stoppet krigen fra å fortsette gjennom organiserte opprør og han var en viktig del av forsoningen etter krigen. Jeg ser historien er slettet på ditt lokale bibliotek allerede :(

Var mot krigen men drepte tusenvis av nordstats soldater gjennom sine ordre. Litt som å si jeg vil virkelig ikke drepe naboen min. Mens jeg slår in hue hans med en murstein.

Hvis han ikke ville ha krig. Kunne han ha pensjonert seg og holdt seg nøytral.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Re: Civilix. Det gjør ham ikke til en "Founding Father", han hedres som konføderasjonsgeneral i kampen for løsriving av sørstatene for å bevare sørstatenes "way of life" som inkluderte slaveriet, og derfor er forsøket på avsporing irrelevant.

Good try, though, men fortsatt et white supremacy talking point.  :thumbdown:

Min påstand har aldri vært at han var en "founding father" men en viktig historisk person, at du nekter for hva historien sier må du ta for egen kappe.

General Lee var en populær mann også i nord forresten, på mange måter kan han sammenlignes med Erwin Rommel; en god man som kjempet på feil side.

Lenke til kommentar

Nei, din påstand var ikke at han var en "Founding Father". Den sammenligningen var det Trump som gjorde, og det er den sammenligningen som gjøres i alt-right "talking points".

Jeg nekter for ingenting, det er snarere du som nekter å forstå grunnen til problemet med statuen hans i dagens situasjon. Ta nå ballen og ikke mannen.

Forøvrig: Ser du mange statuer av Erwin Rommel i Tyskland i disse dager?

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Plutselig har ytringsfriheten blitt veldig viktig for nazistene i USA tydeligvis.

Mhm. Så nå er det vel stort sett bare dere venstreekstremister som står igjen som motstandere av ytringsfriheten da?

Hvem er det som er venstreekstremister her tenker du? De som er kritisk til nazister?

AtW

• Liker 3
Lenke til kommentar

Plutselig har ytringsfriheten blitt veldig viktig for nazistene i USA tydeligvis.

Mhm. Så nå er det vel stort sett bare dere venstreekstremister som står igjen som motstandere av ytringsfriheten da?

Fascistene ønsker ikke ytringsfrihet -- de ønsker å rekruttere og bli sterke, slik at de kan nekte alle andre å ytre seg fritt.

​Det er jo absolutt hele poenget med nazismen:

​Å fjerne alt og alle som er annerledes enn den hvite heterofile kjernefamilien som elsker landet sitt høyere enn sine egne barn.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Litt som å si jeg vil virkelig ikke drepe naboen min. Mens jeg slår in hue hans med en murstein.

Eller litt som å si at google er for meningsmangfold, også sparke en for feil meninger?

Eller litt som å si at man er antirasister, også ekskludere hvite fra møter og organisasjoner på bakgrunn av rase?

Eller litt som å si at man er for likestilling, også aktivt diskriminere og ekskludere menn?

Eller litt som å si at man er anti facister, også gå ut å banke opp folk med andre politiske meninger?

Er det så enkelt for generaler altså? Endret av StormEagle
Lenke til kommentar

Fascistene ønsker ikke ytringsfrihet -- de ønsker å rekruttere og bli sterke, slik at de kan nekte alle andre å ytre seg fritt.

​Å fjerne alt og alle som er annerledes enn den hvite heterofile kjernefamilien som elsker landet sitt høyere enn sine egne barn.

De eneste jeg ser i dag som har makt til å hindre folk i å ytre seg, og som også gjør det i stor grad er venstresiden.
Lenke til kommentar

Litt som å si jeg vil virkelig ikke drepe naboen min. Mens jeg slår in hue hans med en murstein.

Eller litt som å si at google er for meningsmangfold, også sparke en for feil meninger?

Eller litt som å si at man er antirasister, også ekskludere hvite fra møter og organisasjoner på bakgrunn av rase?

Eller litt som å si at man er for likestilling, også aktivt diskriminere og ekskludere menn?

Eller litt som å si at man er anti facister, også gå ut å banke opp folk med andre politiske meninger?

Er det så enkelt for generaler altså?

Jeg gidder ikke kommentere det første tullet du kom med.

Men ja. Det er så enkelt.

Lee var oberst i det amerikanske forsvaret når krigen brøyt ut.

Han sa opp sin kommisjon og så ble en offiser i CSA.

Om han ikke ville ta del i krigen kunne han stoppet etter første avgjørelse.

• Liker 1
Lenke til kommentar

De eneste jeg ser i dag som har makt til å hindre folk i å ytre seg, og som også gjør det i stor grad er venstresiden.

Så du har ikke hørt om alle lærerne i søtlige stater som ikke får snakke om homofile eller trans personer.

Eller lærere som ikke for snakke om sikker sex og prevensjon.

Eller forskere det amerikanske miljødepartmentet som nå ikke får bruke order Climate change/global warming.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Hvem er det som er venstreekstremister her tenker du? De som er kritisk til nazister?

AtW

Blant annet antifa og blm er så absolutt venstreekstremister. De bruker grov vold for å fremme sin ideologi, og de er totalitære og gjør alt i sin makt for å hindre folk med andre meninger i å uttrykke seg. Og generelt folk som støtter totalitære virkemidler som politisk motivert vold, sensur, diskriminering, karakterdrap, deplatforming, svartelisting, osv.

Jeg ser ingen forskjell på å rope "black lives matter", og "white lives matter". Gjør du?

Lenke til kommentar

Jeg nekter for ingenting, det er snarere du som nekter å forstå grunnen til problemet med statuen hans i dagens situasjon.

Ta nå ballen og ikke mannen.

Forøvrig: Ser du mange statuer av Erwin Rommel i Tyskland i disse dager?

Tyskland har etset bort alt fra samfunnet som har med krigen å gjøre, noe som er veldig synd, men fortsatt har de ett ganske stort minnemerke i Heidenheim med hans navn på, ikke teknisk sett en statue men symbolsk vil jeg si det har samme effekt.

Jeg ser ikke noe problemer med å hedre personer som har gjort gode ting selv om de har deltatt i krig.

Synes det er syn at personer ikke har muligheten til å se på helheten av hans verk og ikke bare henger seg opp i enkelt-ting, det er ikke noe problem å hedre det gode arbeidet han har gjort.

Lenke til kommentar

Så du har ikke hørt om alle lærerne i søtlige stater som ikke får snakke om homofile eller trans personer.

Nei det har jeg ikke. Har du tenkt til å legge frem noe bevis for dine påstander?
Lenke til kommentar

Jaja, så nå har folk som er kritiske til nazister og hele deres forkastelige ideologi blitt til venstreekstremister i din verden. Kanskje ikke så rart egentlig for dersom man befinner seg ute i ekstremistfløyen vil de fleste andre utenfor sin egen fløy fremstå som ekstremister.
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Eller forskere det amerikanske miljødepartmentet som nå ikke får bruke order Climate change/global warming.

Eller at evolusjonslæren blir tilsidesatt for kreasjonisme.... Det er mye galskap å finne neddi det mørkeste blå statene ja.

Lenke til kommentar

Mike Pence er jo en sånn en :p

EDIT: grøsser litt av tanken på at en kreasjonist kan ende med å ta over om Trump må gå. Men det er nesten bedre enn at Trump sitter der. Men fyttigrisen for en administrasjon de har på toppen der nå, det er jo bare rør jo?

Endret av bshagen
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Jaja, så nå har folk som er kritiske til nazister og hele deres forkastelige ideologi blitt til venstreekstremister i din verden. Kanskje ikke så rart egentlig for dersom man befinner seg ute i ekstremistfløyen vil de fleste andre utenfor sin egen fløy fremstå som ekstremister.
Nei alt ditt innhold på forumet plasserer deg på ekstremistfløyen. Og å støtte ekstremistiske ideologier og organisasjoner hjelper deg heller ikke...
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nei det har jeg ikke. Har du tenkt til å legge frem noe bevis for dine påstander?

Det skal sies, du og resten av de blåeste youtube cowboyene har ikke all skyld selv, medie dere bruker som ett utdanningsverktøy former jo dessverre meningene deres:

Where is the YouTube left? There, elsewhere and unfocused

Så var det å klare å se igjennom all løgn og propaganda da, men det kreves klokskap for slikt.

Lenke til kommentar

Sitter på en kjip mobil men fant en.

https://amp.theguardian.com/commentisfree/2017/aug/08/trump-administration-climate-change-ban-usda(var vist landbruks departementet og ikke miljødepartmentet

Lenke til kommentar

AtW

Blant annet antifa og blm er så absolutt venstreekstremister. De bruker grov vold for å fremme sin ideologi, og de er totalitære og gjør alt i sin makt for å hindre folk med andre meninger i å uttrykke seg. Og generelt folk som støtter totalitære virkemidler som politisk motivert vold, sensur, diskriminering, karakterdrap, deplatforming, svartelisting, osv.

Jeg ser ingen forskjell på å rope "black lives matter", og "white lives matter". Gjør du?

Du ser ikke forskjellen, fordi konteksten er uklar for deg.

Satt i perspektiv av amerikansk historie: Den ene siden roper "slutt å drepe oss", og den andre roper "vi driter i om dere blir drept".

Antifa på sin side har røtter tilbake til den kalde krigen, med forløpere tilbake til bla. Tyskland på 30-tallet. La oss prøve å sette denne falske ekvivalensen mellom nazister og facister på den ene siden, og Antifa på den andre siden, litt i perspektiv. 

Under krigen kjempet bla. MilOrg mot den tyske okkupasjonsmakten, og de gjorde det med våpen, utførte sabotasjeaksjoner, men også undergrunnsaktiviteter med holdningsskapende/bevarende arbeid. Argumentasjonen mot Antifa i deres kamp mot facisme i dag ser ut som en likestilling mellom okkupasjonsmakten og motstandsbevegelsen. De er like ille begge to, eller hva?

Den fascistiske koblingen (noen vil si svartmaling) mellom Antifa og Nazisme handler i realiteten om deres voldelige metoder, ikke deres ideologi. For de er så absolutt mot fascisme, men problemet er at en gruppe i Antifa som ofte refereres til som BlackBlock tar ibruk fysisk makt i sin kamp mot fascisme. Det gjelder ikke hele Antifa, men det gjelder absolutt BlackBlock.

Problemet med å klandre både Antifa og Nazistene går på at det kun er den ene siden som kjemper for en nazistisk ideologi. Antifa bruker lignende metoder, men deler ikke ideologien, de kjemper imot den.

Synd å se at endel ikke klarer å skille mellom kamp for fascisme, og motstand mot den. Likestilling av de to er problematisk, og dette er et problem Trump har trampet oppi med begge bena, bla. fordi han åpenbart ikke kjenner historien.

• Liker 7
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...