Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Trump møtt av demonstranter i hjembyen: New York hater deg!

Donald Trump fikk ingen varm mottakelse da han kom tilbake til hjembyen New York.

– Det som skjedde i Charlottesville er hjerteskjærende. Heyer var en av oss, som kjempet mot fascisme og nasjonalisme. Nå må vi stå opp mot fascismen før det er for sent. Vi må gjøre det tyskerne burde gjort før Hitler kom til makten, og okkupere gatene helt til Trump går av, sier hun.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/donald-trump/trump-moett-av-demonstranter-i-hjembyen-new-york-hater-deg/a/24118160/

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Lit usikker på om det er bra eller dårlig at færre og færre dyktige folk assosieres med landets ledelse i slike råd.

Bare om landets ledelse i det hele tatt hører på slike råd.

Og jeg er ikke sikker på hva nytte de rådene er. Ser for meg at alt de sier er skattelette til store bedrifter.

Og det er vel også den eneste økonomiske policien Trump administrasjonen greier. Da alle andre typer for "forbedringer" er langt over hva Trump og co kan få til. Vil være alt for komplisert for de.

Det er ikke for komplisert, det er uenighet blant selv republikanere og senatets regler som hindrer endringer. Det hindret Obama også. Nye lover krever større enighet, noe som ikke finnes idag blant amerikanere. Mye lettere i små, mer homogene land.

Det er for komplisert for Trump administrasjonen. Den er inkompetent.

Pence/Bush/John Kasich hadde fått det til.

Obama var ikke interessert. Han var først opptatt med å få gjennom ACA. Etter det hadde han et republikansk senat/hus som naturlig nok ikke ville samarbeide .

At en kompetent republikansk president/administration ville kunne gjøre masse. De ville kunne spillet spillet.

Trump og co er ikke kompetente. Det er minst 3 fraksjoner innad i administrasjonen. De alle jobber mot hverandre. Og Trump aner ikke hva som skjer.

Lenke til kommentar

Lit usikker på om det er bra eller dårlig at færre og færre dyktige folk assosieres med landets ledelse i slike råd.

Og jeg er ikke sikker på hva nytte de rådene er. Ser for meg at alt de sier er skattelette til store bedrifter.

Og det er vel også den eneste økonomiske policien Trump administrasjonen greier. Da alle andre typer for "forbedringer" er langt over hva Trump og co kan få til. Vil være alt for komplisert for de.

Det er ikke for komplisert, det er uenighet blant selv republikanere og senatets regler som hindrer endringer. Det hindret Obama også. Nye lover krever større enighet, noe som ikke finnes idag blant amerikanere. Mye lettere i små, mer homogene land.

Obama var ikke interessert. Han var først opptatt med å få gjennom ACA. Etter det hadde han et republikansk senat/hus som naturlig nok ikke ville samarbeide .

At en kompetent republikansk president/administration ville kunne gjøre masse. De ville kunne spillet spillet.

Trump og co er ikke kompetente. Det er minst 3 fraksjoner innad i administrasjonen. De alle jobber mot hverandre. Og Trump aner ikke hva som skjer.

Enig at Trumps manglende kompetanse bidrar til problemet, uenig at andre kunne løse problemet.
Lenke til kommentar

Enig at Trumps manglende kompetanse bidrar til problemet, uenig at andre kunne løse problemet.
Løse problemet kunne de så klart ikke gjøre da republikansk politikk ikke er forenlig med et godt styrt stabilt land.

Men de kunne gjort mer enn å bare drevet med skattelette. De kunne spilt spillet. De kunne rævkjøre sine velgere mer i det skjulte.

Sånn som Trump gjør ting vil det bli alt for opplagt at hans velgere er de som vil tape mest. Om han ikke prøver å være litt mer finurlig. Risikerer han å få like mye motstand blant velgerne til skattelette som han fikk til forsøk på å fjerne helseforsikkringen.

Om skattelette planen blir like "toxic" som helseforlaget. Vil ingen i huset eller senatet tørre å støtte det. Det skal MYE til da det er mye lettere å lure folk med løfter om skattelette enn når de risikerer å miste hin helseforsikkring.

Men Trump er så ubrukelig at det kan hende.

Lenke til kommentar

Hvis vi legger godviljen til, så er kanskje en moderat rasist en som ikke dreper dem han er rasist mot, på samme måte som at moderate muslimer ikke dreper ikke-muslimer.

Grunnen til at dette ikke er sammenlignbart er at rasisme er forkastelig uavhengig av utøvelse, det er ikke islam.

Forskjellen er at en må være rasist til å bli en Nazi mens en kan bli muslime uten å hate noen eller støtte vold i det hele tatt.

Det er jeg helt enig i.

Lenke til kommentar

La oss ikke se bort i fra at mesteparten av rasisme vi ser idag er imot hvite.

Hvilken planet er dette på?

Nazi planeten regner jeg med.

Finnes ikke en eneste jøde/muslim/afrikaner/asiat på planeten. Bare hvite nazister. Like vel er de undertrykte og opplever rasisme hver dag.

Lenke til kommentar

Finnes ikke en eneste jøde/muslim/afrikaner/asiat på planeten. Bare hvite nazister. Like vel er de undertrykte og opplever rasisme hver dag.

Dette er akkurat hva jeg snakker om. Hvis svarte føler seg diskriminert mot så har vi en plikt å høre på hva de har å si. Hvis hvite føler seg diskriminert mot så er det fordi de er Hitler nazister. Har du ikke modnet deg forbi barnehage-nivå?

Kan du nevne noe som helst som diskriminerer mot svarte eller gir hvite fordeler? De har affirmative action, og det gjør det motsatte.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trumps justisdepartement forlanger utlevering av brukerdata tilhørende 1.3 millioner brukere som har treff på en nettside som bidro til organisering av protest-aksjon ifbm. Trumps innsettelse 20. januar i år.
DoJ vil bla. ha persondata, kontaktinformasjon, bilder av tusener av personer mm.

Ifølge ISP'en:
"According to Dreamhost, that personal info includes "contact information, email content, and photos of thousands of people." That could easily lead the DOJ to identify anyone who used the site in service of exercising their Constitutionally-protected rights of free speech, the website host pointed out."

https://www.engadget.com/2017/08/14/doj-demands-info-1million-visitors-protest-organizing-website/

Syns jeg husker det ble ramaskrik da noen mente CNN hadde truet med å doxxe en enkelt bruker som ble berømt da Trump brukte noe grafikk han lagde. Det var 1 bruker.

Her vil Trumps justisdept. spore opp over en million fordi de protesterte. Kjør debatt   :whistle:

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trump med svar til de tre bedriftslederne som valgte å forlate rådgiverpanelet etter Charlottesville:

Et kvarters tid senere går enda en CEO ut:

Dette er CEO i Alliance for American Manufacturing.
Med ham er det 4 som har forlatt panelet siden lørdag.
Lenke til kommentar

Dette er akkurat hva jeg snakker om. Hvis svarte føler seg diskriminert mot så har vi en plikt å høre på hva de har å si. Hvis hvite føler seg diskriminert mot så er det fordi de er Hitler nazister. Har du ikke modnet deg forbi barnehage-nivå?

Kan du nevne noe som helst som diskriminerer mot svarte eller gir hvite fordeler? De har affirmative action, og det gjør det motsatte.

Du kom med en idiotisk påstand og du ble hånet for det.

Lenke til kommentar

Jeg vet ikke hva Alliance for American Manufacturing er, men regner med det har noe med amerikansk industri å gjøre?

Trump har snakket mye om de jobbene, både i twittermaset hans og taler. Hvilken effekt har det at disse bedriftslederne trekker seg?

Det kan være litt forskjellig.

Da CEO i Merck trakk seg, og gjorde det klart at det var i protest, gikk aksjeverdien deres opp.

http://thehill.com/policy/finance/346457-merck-stock-spike-after-ceo-leaves-trump-council-over-charlottesville

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...