Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Jeg dømmer Islam nord og ned hver gang jeg får sjansen til det jeg, forskjellen her er at jeg passer på å ikke dømme alle muslimer i samme vending. Har vel poengtert det noen hundre ganger før, ideologi vs mennesker etc.

Riktig, så derfor bør du vel dømme nazismen uten å dømme alle nazister i samme vendig ikke sant? Det finnes sikkert nazister som ikke støtter alt med nazismen. Moderate nazister om du vil.   

Hvor var dette argumentet i innvandrerdebatten?

Du vet det ble flittig brukt av dere i den debatten. Jeg bare påpeker at man burde kanskje opptre likedan i alle debatter om grupperinger? Eller er det fritt frem å velge selv? 

Men det er mye helt ok saker også. Det er ikke noe fint å finne i nazismen.

Feil, om du leter godt så finner du gode ting i alle ideologier, uansett hvor stygge grunnprinsippene er.Her er en liten liste: http://www.topinfopost.com/2015/01/05/things-you-were-not-told-about-hitlerUten at det på noen måte forsvarer grusomhetene nazistene sto for, det bare motbeviser argumentet ditt.Edit: Men dette har vel spora ganske langt vekk fra trump nå eller?

Det er du som påstår at nazister kan være helt ok.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg dømmer Islam nord og ned hver gang jeg får sjansen til det jeg, forskjellen her er at jeg passer på å ikke dømme alle muslimer i samme vending. Har vel poengtert det noen hundre ganger før, ideologi vs mennesker etc.

Riktig, så derfor bør du vel dømme nazismen uten å dømme alle nazister i samme vendig ikke sant? 

Det finnes sikkert nazister som ikke støtter alt med nazismen. Moderate nazister om du vil.

Sa du moderate nazister?  :rofl:

Lenke til kommentar

Ja selvfølgelig kan de være helt ok mennesker selv om de har stygge meninger om noen få ting.

Ja, morsomt er det ikke? Håper du ler like godt som jeg gjør hver gang jeg hører ordet moderate muslimer.

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Ja selvfølgelig kan de være helt ok mennesker selv om de har stygge meninger om noen få ting.

Ja, morsomt er det ikke? Håper du ler like godt som jeg gjør hver gang jeg hører ordet moderate muslimer.

Moderate muslimer er en ting, de aller aller fleste muslimer er jo nettopp dette. En nazi som bare er sånn litt rasshøl mot minoriteter og andre utsatte grupper har jeg derimot aldri hørt om. Er det de som gir små ørefiker til jødene istedenfor å ønske dem døde? Vel, da er man vel gjerne ikke lenger nazist men har trappet ned mot fascist evnt alt-right`er ;)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Dattern:

https://twitter.com/IvankaTrump/status/896705195228381187

Synd hun har en såpass feig pusling til far, som ikke våger si hva utallige andre er så tydelig på.

Du kjøper media sin vinkling av saken. 99% var vanlige folk som var opprørt over at de skulle fjerne en statue, en del av historien deres. De hatte fått tillatelse til å demonstrere. De skulle holde taler og demonstrere fredelig. Så ble det omgjort i siste øyeblikk, noe som skapte masse kaos, så kom AntiFA og andre venstreekstremister og eskalerte til vold. Fordi de vet jævlig godt at internasjonal media kommer til å gi den hvite høyresiden skylden for alt.

Så hvorfor nøler Trump med å lange ut mot HØYREEKSTREME NAZI HITLER RASISTER!?!? Fordi han vet sannheten, at det var antifa som startet.

Det er en del av historien deres, ja, men det er en del av den alle burde ønske å distansere seg fra. At sørstatsflagget og andre konfederasjonsmerker fortsatt er i bruk er like upassende som om Tyskland skulle vært fult av statuer av Adolf Hitler og hans venner.

Forøvrig en morsom detalj at Trump-supporterne sier demokratene må komme seg over valgkamptapet i 2016, når så mange av de selv ikke har kommet over borgerkrigen. Som denne messiasen deres sa, så var det jo noe med den her bjelken i eget øye osv.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Moderate muslimer er en ting, de aller aller fleste muslimer er jo nettopp dette. En nazi som bare er sånn litt rasshøl mot minoriteter og andre utsatte grupper har jeg derimot aldri hørt om. Er det de som gir små ørefiker til jødene istedenfor å ønske dem døde? Vel, da er man vel gjerne ikke lenger nazist men har trappet ned mot fascist evnt alt-right`er ;)

Nei, enten er man muslim, ellers er man ikke muslim, enklere blir det ikke. Du svarer jo egentlig på spørsmålet selv når du ler av at det ikke går an å være moderat nazist, noe jeg er enig i. Samme ulla, bare 2 forskjellige ideologier.

Lenke til kommentar

Om få sekunder skal Trump tale til nasjonen fra Oval Office.

Så får vi se om han har lært noe disse dagene da...  :whistle:

http://www.cbsnews.com/live/

Edit: trodde nesten han kom til å snuble på målstreken der et øyeblikk, men endelig fikk han ut ordene.

Som så mange av hans allierte i kongressen allerede har sagt: Det er viktig at de som er med i de gruppene ikke tror at de har en alliert i POTUS.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Nei, enten er man muslim, ellers er man ikke muslim, enklere blir det ikke. Du svarer jo egentlig på spørsmålet selv når du ler av at det ikke går an å være moderat nazist, noe jeg er enig i. Samme ulla, bare 2 forskjellige ideologier.

Så svart og hvit er ikke verden, og det tror jeg de fleste, også du, er enig i. Religion og politiske ideologier har en del differanser, spesielt når de blir så ekstreme som nazisme. Du kan ikke være litt nazist bare, men du kan være litt muslim bare. Det finnes muslimer som tar avstand fra hijab, jihad, fatwa osv. Det finnes derimot ingen nazister som tar avstand fra rasisme, antisemittisme osv. Det er liksom det hele ideologien er tuftet på, en overrase. Merk at dette kommer fra en som ikke har noe problem med å si at islam er den objektivt sett verste religionen på planeten i dag.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Dattern:https://twitter.com/IvankaTrump/status/896705195228381187

Synd hun har en såpass feig pusling til far, som ikke våger si hva utallige andre er så tydelig på.

Du kjøper media sin vinkling av saken. 99% var vanlige folk som var opprørt over at de skulle fjerne en statue, en del av historien deres. De hatte fått tillatelse til å demonstrere. De skulle holde taler og demonstrere fredelig. Så ble det omgjort i siste øyeblikk, noe som skapte masse kaos, så kom AntiFA og andre venstreekstremister og eskalerte til vold. Fordi de vet jævlig godt at internasjonal media kommer til å gi den hvite høyresiden skylden for alt.

Så hvorfor nøler Trump med å lange ut mot HØYREEKSTREME NAZI HITLER RASISTER!?!? Fordi han vet sannheten, at det var antifa som startet.

Det er en del av historien deres, ja, men det er en del av den alle burde ønske å distansere seg fra. At sørstatsflagget og andre konfederasjonsmerker fortsatt er i bruk er like upassende som om Tyskland skulle vært fult av statuer av Adolf Hitler og hans venner.

Forøvrig en morsom detalj at Trump-supporterne sier demokratene må komme seg over valgkamptapet i 2016, når så mange av de selv ikke har kommet over borgerkrigen. Som denne messiasen deres sa, så var det jo noe med den her bjelken i eget øye osv.

Borgerkrigen ble bokstavelig talt startet fordi rasistiske slave eiere tapte et valg.

Flere amerikanske stater gikk ut av unionen fordi Lincoln vant valget. Lincoln sa ikke noe om å ta fra de slavene. Bare at slaveri ikke skulle ekspandere til nye territorium.

Men de var så redde at Lincoln kanskje tok fra de slaver at de prøvde å løsrive seg fra unionen.

I flere av erklæringene fra stater som løsreve seg står det svart på hvit at de gjør det for å bevare slaveri.

• Liker 1
Lenke til kommentar

False equivalence

Finnes det nazister som ikke er rasister?

• Liker 2
Lenke til kommentar

De hater mørkhudete og jøder, og ser på dem som underlegne mennesker, men er ikke rasister? Hvordan henger det sammen? Hvis man feks. bare mener asiater er underlegne mennesker, er man da en "moderat rasist"? Eller om man bare hater meksikanere?

Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Hvis vi legger godviljen til, så er kanskje en moderat rasist en som ikke dreper dem han er rasist mot, på samme måte som at moderate muslimer ikke dreper ikke-muslimer.

Grunnen til at dette ikke er sammenlignbart er at rasisme er forkastelig uavhengig av utøvelse, det er ikke islam.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Siste:

Enda flere ledere har forlatt Trumps rådgiverpanel siden i går. 
Både Intel's CEO Brian Krzanich og sportstøyselskapet Under Armour's CEO Kevin Plank slår følge med Merck's CEO Ken Frazier som ble angrepet av Trump på Twitter mindre enn 1 time etter at han valgte å forlate panelet. Alle 3 kritiserer Trumps mangelfulle lederskap etter at det tok ham flere dager og 2 forsøk før han fikk seg til å fordømme nazisme.

Under Armour CEO adds his name to those leaving Trump's manufacturing council
Plank said "Under Armour engages in innovation and sports, not politics"
https://www.cnbc.com/2017/08/14/under-armour-ceo-kevin-plank-says-he-is-leaving-trumps-manufacturing-council.html
"I love our country and our company and will continue to focus my efforts on inspiring every person that they can do anything through the power of sport which promotes unity, diversity and inclusion," Plank said in a statement.

Intel CEO Brian Krzanich quits Trump's manufacturing council
The executive has become the third chief to leave President Donald Trump's American Manufacturing Council in less than 24 hours
https://www.cnbc.com/2017/08/14/intel-ceo-quit-trumps-manufacturing-council.html
"Politics and political agendas have sidelined the important mission of rebuilding America's manufacturing base...I resigned because I want to make progress, while many in Washington seem more concerned with attacking anyone who disagrees with them."
"Nearly every issue is now politicized to the point where significant progress is impossible," he added.

Lenke til kommentar

Lit usikker på om det er bra eller dårlig at færre og færre dyktige folk assosieres med landets ledelse i slike råd.

Bare om landets ledelse i det hele tatt hører på slike råd.

Og jeg er ikke sikker på hva nytte de rådene er. Ser for meg at alt de sier er skattelette til store bedrifter.

Og det er vel også den eneste økonomiske policien Trump administrasjonen greier. Da alle andre typer for "forbedringer" er langt over hva Trump og co kan få til. Vil være alt for komplisert for de.

Lenke til kommentar

Hvis vi legger godviljen til, så er kanskje en moderat rasist en som ikke dreper dem han er rasist mot, på samme måte som at moderate muslimer ikke dreper ikke-muslimer.

Grunnen til at dette ikke er sammenlignbart er at rasisme er forkastelig uavhengig av utøvelse, det er ikke islam.

Forskjellen er at en må være rasist til å bli en Nazi mens en kan bli muslime uten å hate noen eller støtte vold i det hele tatt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Lit usikker på om det er bra eller dårlig at færre og færre dyktige folk assosieres med landets ledelse i slike råd.

Bare om landets ledelse i det hele tatt hører på slike råd.

Og jeg er ikke sikker på hva nytte de rådene er. Ser for meg at alt de sier er skattelette til store bedrifter.

Og det er vel også den eneste økonomiske policien Trump administrasjonen greier. Da alle andre typer for "forbedringer" er langt over hva Trump og co kan få til. Vil være alt for komplisert for de.

Det er ikke for komplisert, det er uenighet blant selv republikanere og senatets regler som hindrer endringer. Det hindret Obama også. Nye lover krever større enighet, noe som ikke finnes idag blant amerikanere. Mye lettere i små, mer homogene land.
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...