Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Dattern:

Synd hun har en såpass feig pusling til far, som ikke våger si hva utallige andre er så tydelig på.

Du kjøper media sin vinkling av saken. 99% var vanlige folk som var opprørt over at de skulle fjerne en statue, en del av historien deres. De hatte fått tillatelse til å demonstrere. De skulle holde taler og demonstrere fredelig. Så ble det omgjort i siste øyeblikk, noe som skapte masse kaos, så kom AntiFA og andre venstreekstremister og eskalerte til vold. Fordi de vet jævlig godt at internasjonal media kommer til å gi den hvite høyresiden skylden for alt.

Så hvorfor nøler Trump med å lange ut mot HØYREEKSTREME NAZI HITLER RASISTER!?!? Fordi han vet sannheten, at det var antifa som startet.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Hun får ikke bare kjeft. Men hun får litt kjeft for bla. å være treg, for det er en no-brainer, ingenting å nøle med.

Det er ingen høyere nasjonal myndighet enn POTUS, det må komme ut av hans munn. Når datteren tør si det, så burde det ikke være noe problem for pappasidenten.

Trump fordømte angrepene han, men der heller var det ikke bra nok for mange.

Slik er det når man lar hatet for mannen overstyre all logisk sans.

Lenke til kommentar

Hun får ikke bare kjeft. Men hun får litt kjeft for bla. å være treg, for det er en no-brainer, ingenting å nøle med.

Det er ingen høyere nasjonal myndighet enn POTUS, det må komme ut av hans munn. Når datteren tør si det, så burde det ikke være noe problem for pappasidenten.

Det var ikke bra nok for hans egne allierte i kongressen. Deres hat for mannen får du redegjøre for selv.

• Liker 1
Lenke til kommentar

-

Så hvorfor nøler Trump med å lange ut mot HØYREEKSTREME NAZI HITLER RASISTER!?!? Fordi han vet sannheten, at det var antifa som startet.

Var det fordi de planla en fredelig demonstrasjon at nazi søppelet møtte opp med guns, skjold og bibelen i hånda? Du fikk med deg at ett av svina kopierte Islamistene og kjørte inn i folkemengden og drepte folk? 

At ikke dette legitimerer kritikk i din bok er bare sykt.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg bodde i sørstatene da jeg var ung og overlevde civil rights bevegelser. Trump minner meg om politikerne på den tiden som ikke ville kritisere KKK, ikke minst fordi flere var medlemmer selv.

På den tiden var det alltid afroamerikanernes skyld når demonstrasjonene ble voldelig, ifølge KKK

Some things never change...

• Liker 4
Lenke til kommentar

Var det fordi de planla en fredelig demonstrasjon at nazi søppelet møtte opp med guns, skjold og bibelen i hånda?

Tuller du nå?

Man tuller ikke med nazisme, som alle fikk bevitne er dette dødsens alvorlig. De skyr ingen midler og må bekjempes ifra høyeste hold, noe det fascisme flørtende presidentneket tydeligvis ikke har forstått evnt ikke ønsker.

Lenke til kommentar

Du fikk med deg at ett av svina kopierte Islamistene og kjørte inn i folkemengden og drepte folk? 

At ikke dette legitimerer kritikk i din bok er bare sykt.

Er det ikke dere som er så opptatt av at man ikke skal dømme en hel bevegelse etter et fåtalls handlinger?

Man skal ikke dømme nazismen som bevegelse mener du? Noen ganger så tror jeg at du er født i en parallell virkelighet hvor godt er ondt og omvendt siden dette er innlysende for alle andre mennesker jeg har møtt. Kanskje jeg bare har vært heldig med hvem jeg omgåes men tror egentlig ikke det.

Endret av Thoto79
Lenke til kommentar

Er det ikke dere som er så opptatt av at man ikke skal dømme en hel bevegelse etter et fåtalls handlinger?

Hvordan skal man egentlig se på nazi/rasistbevegelser??

Man skal vel dømme individets handlinger skal man ikke? Eller gjelder det bare når det passer seg?

Man skal ikke dømme nazismen som bevegelse mener du? Noen ganger så tror jeg at du er født i en parallell virkelighet hvor godt er ondt og omvendt siden dette er innlysende for alle andre mennesker jeg har møtt. Kanskje jeg bare har vært heldig med hvem jeg omgåes men tror egentlig ikke det.

Jo du må gjerne dømme nasjonalsosialismen som bevegelse, jeg synes den er ufin selv jeg. Men da forventer jeg at neste gang noen begår terror i islams navn så fordømmer du hele islam som bevegelse også. Eller er du en hykler?

Lenke til kommentar

Man skal vel dømme individets handlinger skal man ikke? Eller gjelder det bare når det passer seg?

Hvor var dette argumentet i innvandrerdebatten?

• Liker 5
Lenke til kommentar

Jo du må gjerne dømme nasjonalsosialismen som bevegelse, jeg synes den er ufin selv jeg. Men da forventer jeg at neste gang noen begår terror i islams navn så fordømmer du hele islam som bevegelse også. Eller er du en hykler?

Jeg dømmer Islam nord og ned hver gang jeg får sjansen til det jeg, forskjellen her er at jeg passer på å ikke dømme alle muslimer i samme vending. Har vel poengtert det noen hundre ganger før, ideologi vs mennesker etc.

Lenke til kommentar

Siste:

Ken Frazier, CEO i legemiddelprodusenten Merck, har gått av fra Trumps produsent-panel i protest mot Trumps mangelfulle respons ift. Charlottesville. Kun en time senere, som er over 5 ganger raskere enn han reagerte på Charlottesville, reagerer Trump mer direkte mot Ken Frazier enn han gjorde mot nazistene i Charlottesville etter at det var kjent at de hadde drept folk der.

Trump attacks Merck CEO for stepping down from manufacturing council in protest 
https://www.cnbc.com/2017/08/14/merck-ceo-resigns-from-trumps-american-manufacturing-council.html

Trump har åpenbart null problem med å være direkte i kritikken sin. Han har bare et problem med sitt moralske kompass, og det på et tidspunkt hvor han selv mangler den moralske klarheten som han så mange ganger har etterlyst hos andre.

• Liker 5
Lenke til kommentar

Grunnprinsippet i nazismen er at noen mennesker er mindre verdt enn a drept og de må enten jobbes til døde ellers drepes tvert.

Grunnprinsippet til islam er at mohammed er guds profet.

Altså det ene er bygget opp på fra grunnen til å være hatefull og rasistisk. Den andre andre er bare et ubrukelig teologisk fantasi ordspill. Det er mye dritt å finne i islam. Men det er mye helt ok saker også. Det er ikke noe fint å finne i nazismen.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg dømmer Islam nord og ned hver gang jeg får sjansen til det jeg, forskjellen her er at jeg passer på å ikke dømme alle muslimer i samme vending. Har vel poengtert det noen hundre ganger før, ideologi vs mennesker etc.

Riktig, så derfor bør du vel dømme nazismen uten å dømme alle nazister i samme vendig ikke sant? 

Det finnes sikkert nazister som ikke støtter alt med nazismen. Moderate nazister om du vil.

Du vet det ble flittig brukt av dere i den debatten. Jeg bare påpeker at man burde kanskje opptre likedan i alle debatter om grupperinger? Eller er det fritt frem å velge selv?

Men det er mye helt ok saker også. Det er ikke noe fint å finne i nazismen.

Feil, om du leter godt så finner du gode ting i alle ideologier, uansett hvor stygge grunnprinsippene er.

Her er en liten liste: http://www.topinfopost.com/2015/01/05/things-you-were-not-told-about-hitler

Uten at det på noen måte forsvarer grusomhetene nazistene sto for, det bare motbeviser argumentet ditt.

Edit: Men dette har vel spora ganske langt vekk fra trump nå eller?

Endret av Tåkefyrste
Lenke til kommentar

Du vet det ble flittig brukt av dere i den debatten. Jeg bare påpeker at man burde kanskje opptre likedan i alle debatter om grupperinger? Eller er det fritt frem å velge selv?

Vil si at vi alle har noe å lære av fordommer og dobbeltmoral.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...