Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Finnes det politiske årsaker til hvorfor du støtter Trump? Kan du utdype?

Har jeg sagt jeg støtter Trump? Jeg bare er ikke i mot han, og synes han fortjener en sjanse.

Jeg gir faen i hva han sier på twitter og dømmer han heller ut etter hva han får eller ikke får utrettet som president.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Har jeg sagt jeg støtter Trump? Jeg bare er ikke i mot han, og synes han fortjener en sjanse.

Jeg gir faen i hva han sier på twitter og dømmer han heller ut etter hva han får eller ikke får utrettet som president.

presidentens troverdighet er ikke viktig?
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Selvfølgelig er det viktig, og jeg synes ikke han har fremstått som uærlig så langt.

Så det var ikke uærlig å si at alle skulle få bedre helseforsikring og til en billigere penge enn de hadde? Eller når han og Ivanka sa at hun ikke skulle ha noen plass i administrasjonen? Eller når han sa han skulle "tømme sumpen", men har ansatt flere med Wall Street-tilknytning enn noen annen president i historien? Eller når han sa han hadde fått flest valgmenn av alle i en valgkamp siden Ronald Reagen? Eller når han sa at drapsraten var høyere enn på 45 år, når den egentlig er på det laveste noen gang?

Kan fortsette ganske lenge. Uansett er det ikke urimelig av meg og flere andre å spørre hva som er grunnen til at du støtter Trump? Du sier du dømmer han utifra det han gjør, og ikke det han sier, men i hans første seks måneder har han vært tidenes minst produktive president. Hva mener du om det? Han har tross alt flertallet i senatet og kongressen, så det er for tynt å si at demokratene motarbeider han.

Og ikke vær så på defensiven da. Det er et diskusjonsfora, så at vi etterlyser meninger og argumenter betyr ikke at vi henger deg ut til tørk, men at vi vil høre hvorfor du mener det du mener.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Fortjener en sjanse!? Mannen har ene og alene ført verden til en potensiell atom krig. Ikke siden kuba krisen har veden vært så nærme en atom krig og trump er skyld i dette.

Han er verdens farligste mann og burde avlives for menneskehetens fremtid.

• Liker 1
Lenke til kommentar

"Å snakke" er trossalt det eneste en president kan gjøre, så hyggelig at du mener dette er nada. Virkelig?

Å snakke er langt ifra det eneste USAs president kan gjøre! Han er statssjef, regjeringssjef og øverstkommanderende for de militære styrkene. Riktig nok trenger han godkjennelse fra Kongressen før han går til krig, men han kan kommandere militære angrep uten å spørre Kongressen Og det er snakk om verdens eneste militære supermakt...

Lenke til kommentar

Enda en sjanse ja, må si dere er raust tålmodige med det malplasserte neket.

Og jeg dømmer han bare på hva han har fått utrettet som president.

Lenke til kommentar

TRUMP RESPONDS TO CHARLOTTESVILLE: 'There is no place for this kind of violence in America'
http://nordic.businessinsider.com/trump-responds-charlottesville-violence-2017-8?r=US&IR=T
"President Donald Trump responded to the violence that erupted in Charlottesville, Virginia before a white nationalist rally on Saturday.
"We ALL must be united & condemn all that hate stands for. There is no place for this kind of violence in America. Lets come together as one!" Trump tweeted. "

Det som kalles den største demonstrasjonen av sin type på flere ti-år foregår i Charlottesville, Virginia i dag. En rekke forskjellige grupper på høyresiden, inkludert white supremacists og diverse andre alt-right grupperinger bærende på flagg og dekorert med symboler har kommet til byen. De er forberedt på bråk, utstyrt med våpen, skjold, masker og skibriller, og hjemmelagd pepperspray. Anledningen skal være en "Unite the Right" - demonstrasjon som sammenfaller med protest mot fjerning av en statue av General Lee, som er vedtatt av ledelsen i staten gjennom avstemming.

Det er også diverse anti-demonstranter som markerer sitt motsatte syn ift. white supremacist-grupperingene tilstede, og det er slagsmål mellom de to sidene. Bla. har noen demonstranter brukt biler som våpen og kjørt inn i grupper av demonstranter fra venstresiden som befant seg i en gågate etter at parken hvor demonstrasjonene foregikk tidligere på dagen ble ryddet. Bilen braste inn i dem med så stor kraft at flere personer ble kastet opp i luften. Da bilen rygget tilbake for å komme seg unna var fronten skadet, deler hang og slang, og bilen kom ikke langt før den ble stoppet og føreren arrestert. Flere biler skal ha vært involvert.

David Duke er tilstede, og har kommentert at hva de gjør er å ta tilbake landet sitt, slik han mener Trump har lovet at de skulle gjøre. Duke omtaler demonstrasjonen som et vendepunkt for white supremacist-saken.

Trump på sin side har vært treg med å si noe, men etter at flere andre i DC hadde fordømt volden i Charlottesville, tweetet han at det ikke er rom for slik vold i USA. Han nevnte ikke noen gruppering spesielt, noe som ifølge uttalelser fra folk som David Duke oppfattes som noe i retning av en oppmuntring.

Trump er ventet å komme med en ny uttalelse innen kort tid, under pressekonferansen han nevner her:

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

tweetet han at det ikke er rom for slik vold i USA. Han nevnte ikke noen gruppering spesielt, noe som ifølge uttalelser fra folk som David Duke oppfattes som noe i retning av en oppmuntring.

Selv om han twitrer noe positivt så er det noen nyttige idioter som skal ta det på helt feil måte. Man ser jo at denne mannen ikke kan gjøre noe riktig i enkeltes øyne.

Lenke til kommentar

Før Trump sa eller tweetet om situasjonen i Charlottesville, var både Melania Trump og Marco Rubio på twitter med sine reaksjoner.

Som nevnt lengre opp: det er erklært unntakstilstand i byen. En person er meldt død, så langt.

Pressekonf. med POTUS er ventet om litt. 

Pressekonfen går direkte på nyhetskanaler, hvor det også er bred TV-dekning av situasjonen: http://www.cbsnews.com/live/

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Han er verdens farligste mann og burde avlives for menneskehetens fremtid.

Kommentarer som dette får meg til å tvile mer på fremtida vår enn noe Trump har sagt.

Men det er vel innafor å avlive folk du ikke liker i dine kretser.

Har man et monster med rabis må man avlive det. For å redde vår sivilisasjon.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...