xRun Skrevet 3. august 2017 Del Skrevet 3. august 2017 (endret) Siste:Spesialetterforsker Mueller har opprettet en storjury (Grand Jury) i forbindelse med etterforskningen, Denne storjuryen har i sin tur nå begynt å sende ut "subpoenas" for å inndrive bevismateriale ifbm. Trump Jr's møte med russere i Trump Tower. Storjuryens oppgave er bla. å samle bevismateriale som danner grunnlag for en evt. tiltale i den gjeldende saken.'Grand jury assembled' in Trump-Russia investigation http://www.bbc.com/news/world-us-canada-40820863 Grand jury subpoenas issued in relation to Russian lawyer, Trump Jr. meetinghttps://www.reuters.com/article/us-usa-trump-russia-subpoena-idUSKBN1AJ2V0 Forrige måned kom det frem at Muellers etterforskningsteam, som bla. består av flere dusin advokater og etterforskere med økokrim-bakgrunn, gjorde innledende undersøkelser ift. Trump og hans kampanje og russiske økonomiske bånd. Her skal de visstnok ha funnet tilstrekkelig "eyebrow-raising" ting til at det økonomiske sporet nå følger både Trump, kampanjen og dens medarbeidere (Manafourt m.fl.), Trump-familien, Trumps selskap, og alle deres økonomiske bånd til Russland. Dette krysser den røde linjen for hvor Trump i et interview for etpar uker siden sa han ikke ville akseptere at de gransket. Endret 3. august 2017 av xRun 3 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 På flere måter viste Trump seg til å være mindre politiske korrupte enn Clinton. Han er lite interserte i å spille det typiske politiske spillet som så mange amerikanere hater, selv med sitt eget partiSå han er ikke interessert i å drive med forhandling og samarbeid? Klovnen skrøt jo tidligere av at han var en "master negotiator" Men Donald og velgerne hans har jo misforstått noe helt fundamentalt om de tror at politikk kan kjøres uten å forhandle og samarbeide!Det har mange misforstått, både Trump og Clinton støttere. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Enda dummere er å velge erfarne politikere som hjalp etablere den gjennomkorrupte systemetSom AtW nevnte så er Trump gjennomkorrupt selv. Han er en del av systemet. En dysfunksjonell del ja, men like fullt en del av The Establishment.Uenig. Slik korrupsjon han deltar i er ikke det mange amerikanere klager på. Wow, og du klager over at jeg undervurderer amerikanske velgere. Jeg håper du tar feil. AtW Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Enda dummere er å velge erfarne politikere som hjalp etablere den gjennomkorrupte systemetSom AtW nevnte så er Trump gjennomkorrupt selv. Han er en del av systemet. En dysfunksjonell del ja, men like fullt en del av The Establishment.Uenig. Slik korrupsjon han deltar i er ikke det mange amerikanere klager på. Wow, og du klager over at jeg undervurderer amerikanske velgere. Jeg håper du tar feil. AtW At flere mener noe korrupsjon er verre enn andre har ikke noe å gjøre med kunnskap eller IQ men hva man mener er viktigst Alle Trump støttere jeg kjenner ønsker at han ikke ville oppføre seg slik han gjør men mener de andre er verre på måter de mener er viktigere. Han har ikke forandret seg siden valget (på godt og ondt) og for en del amerikanere, det er forfriskende og mer ærlig. Ingen stemte på Trump fordi de mener han er en ærlig businessmann som aldri jukser eller lyver. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Enda dummere er å velge erfarne politikere som hjalp etablere den gjennomkorrupte systemetSom AtW nevnte så er Trump gjennomkorrupt selv. Han er en del av systemet. En dysfunksjonell del ja, men like fullt en del av The Establishment.Uenig. Slik korrupsjon han deltar i er ikke det mange amerikanere klager på. Wow, og du klager over at jeg undervurderer amerikanske velgere. Jeg håper du tar feil. AtW At flere mener noe korrupsjon er verre enn andre har ikke noe å gjøre med kunnskap eller IQ men hva man mener er viktigst Alle Trump støttere jeg kjenner ønsker at han ikke ville oppføre seg slik han gjør men mener de andre er verre på måter de mener er viktigere. Han har ikke forandret seg siden valget (på godt og ondt) og for en del amerikanere, det er forfriskende og mer ærlig. Ingen stemte på Trump fordi de mener han er en ærlig businessmann som aldri jukser eller lyver. Det du skrev var at mange ikke klaget på det. Hverken mer eller mindre. Å ikke klage på den type korrupsjon er ikke noe som stiller deg i et godt lys. AtW Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Enda dummere er å velge erfarne politikere som hjalp etablere den gjennomkorrupte systemetSom AtW nevnte så er Trump gjennomkorrupt selv. Han er en del av systemet. En dysfunksjonell del ja, men like fullt en del av The Establishment.Uenig. Slik korrupsjon han deltar i er ikke det mange amerikanere klager på.Wow, og du klager over at jeg undervurderer amerikanske velgere. Jeg håper du tar feil. AtW At flere mener noe korrupsjon er verre enn andre har ikke noe å gjøre med kunnskap eller IQ men hva man mener er viktigst Alle Trump støttere jeg kjenner ønsker at han ikke ville oppføre seg slik han gjør men mener de andre er verre på måter de mener er viktigere. Han har ikke forandret seg siden valget (på godt og ondt) og for en del amerikanere, det er forfriskende og mer ærlig. Ingen stemte på Trump fordi de mener han er en ærlig businessmann som aldri jukser eller lyver. Det du skrev var at mange ikke klaget på det. Hverken mer eller mindre. Å ikke klage på den type korrupsjon er ikke noe som stiller deg i et godt lys. AtW Jeg trodde det var implisitt at noe korrupsjon klages på mer enn andre. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Så lenge det er pengene som styrer i amerikansk politikk (- "The best politicians money can buy" -) kommer ikke systemet til å bli noe mindre "gjennomkorrupt" enn det er i dag. Det hjelper ikke å velge en "Washington outsider" til president når kongressen er "of the elites, by the people, for the corporations". Jeg kan fortsatt ikke fatte hvorfor Trump liksom ikke er en del av Eliten. Jeg hevder da ikke at Trump ikke er en del av eliten? Det er kongressen (og dens medlemmer) jeg karakteriserer som "of the elites", men det betyr ikke at jeg mener at Trump ikke er det. Når man er dollar-milliardær - selv om det har skjedd ved å arve et eiendomsimperium - så tilhører man helt klart eliten. Lenke til kommentar
Reg2000 Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Så lenge det er pengene som styrer i amerikansk politikk (- "The best politicians money can buy" -) kommer ikke systemet til å bli noe mindre "gjennomkorrupt" enn det er i dag. Det hjelper ikke å velge en "Washington outsider" til president når kongressen er "of the elites, by the people, for the corporations". Jeg kan fortsatt ikke fatte hvorfor Trump liksom ikke er en del av Eliten. Jeg hevder da ikke at Trump ikke er en del av eliten? Det er kongressen (og dens medlemmer) jeg karakteriserer som "of the elites", men det betyr ikke at jeg mener at Trump ikke er det. Når man er dollar-milliardær - selv om det har skjedd ved å arve et eiendomsimperium - så tilhører man helt klart eliten. Svaret var vel kanskje ikke ment direkte til deg, men det snakkes mye om at Trump utfordrer Eliten fordi han ikke er en del av den. Lenke til kommentar
nebrewfoz Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Svaret var vel kanskje ikke ment direkte til deg, men det snakkes mye om at Trump utfordrer Eliten fordi han ikke er en del av den. Kanskje mange tolker "eliten" til å bety "den politiske eliten"? I så fall har ikke Trump vært en del av dette tidligere. Men når man har vært US preznit i et halvt år, så begynner det å bli vanskeligere å argumentere for at man ikke tilhører den politiske eliten også. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Sommerferien i senatet, eller den såkalte "August recess" starter i dag, og republikanerne har ordnet seg for å sikre at Trump ikke sparker Jeff Sessions og utnevner ny justisminister via en sk. "recess appointment" for å omgå bekreftelseshøringer i senatet. Ved å unngå lengre pauser mellom møter i senatet vha. "pro-forma sessions", unngår senatet rent teknisk å være i "recess", som igjen betyr at "recess appointments" ikke kan finne sted. Senate blocks Trump from making recess appointments over break "Sen. Lisa Murkowski (R-Alaska), doing wrap up for the entire Senate, locked in nine "pro-forma" sessions — brief meetings that normally last roughly a minute. The move, which requires the agreement of every senator, means the Senate will be in session every three business days throughout the August recess. "http://thehill.com/homenews/senate/345261-senate-blocks-trump-from-making-recess-appointments-over-break Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Så lenge det er pengene som styrer i amerikansk politikk (- "The best politicians money can buy" -) kommer ikke systemet til å bli noe mindre "gjennomkorrupt" enn det er i dag. Det hjelper ikke å velge en "Washington outsider" til president når kongressen er "of the elites, by the people, for the corporations". Jeg kan fortsatt ikke fatte hvorfor Trump liksom ikke er en del av Eliten. Jeg hevder da ikke at Trump ikke er en del av eliten? Det er kongressen (og dens medlemmer) jeg karakteriserer som "of the elites", men det betyr ikke at jeg mener at Trump ikke er det. Når man er dollar-milliardær - selv om det har skjedd ved å arve et eiendomsimperium - så tilhører man helt klart eliten. Svaret var vel kanskje ikke ment direkte til deg, men det snakkes mye om at Trump utfordrer Eliten fordi han ikke er en del av den. Det er faktumet at Trumps politiske erfaring begynte Januar 2017 som gjør han ikke en del av de som har holdt politiske makten i mange år(eliten) selv om han har vært en del av business eliten i mange år Flere amerikanere hvis ikke flertallet har mer respekt for CEO'er enn politikere og vil at en business kultur ville hjelpe den politiske kulturen selv om de vet at begge kan være korrupte Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Premissene til de som stemmer er jo fullstendig på jordet når man mener at korrupsjon innenfor business er helt greit, men politisk korrupsjon er fy fy. Med slike holdninger kan man ikke engang drømme om å bli kvitt politisk korrupsjon! Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Premissene til de som stemmer er jo fullstendig på jordet når man mener at korrupsjon innenfor business er helt greit, men politisk korrupsjon er fy fy. Med slike holdninger kan man ikke engang drømme om å bli kvitt politisk korrupsjon!Jeg kjenner ingen som mener korrupsjon er "helt greit". Kjenner du noen? Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Premissene til de som stemmer er jo fullstendig på jordet når man mener at korrupsjon innenfor business er helt greit, men politisk korrupsjon er fy fy. Med slike holdninger kan man ikke engang drømme om å bli kvitt politisk korrupsjon!Jeg kjenner ingen som mener korrupsjon er "helt greit". Kjenner du noen? Kjenner han ikke personlig, men hva med han fyren i det ovale kontoret? 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Premissene til de som stemmer er jo fullstendig på jordet når man mener at korrupsjon innenfor business er helt greit, men politisk korrupsjon er fy fy. Med slike holdninger kan man ikke engang drømme om å bli kvitt politisk korrupsjon!Jeg kjenner ingen som mener korrupsjon er "helt greit". Kjenner du noen?Kjenner han ikke personlig, men hva med han fyren i det ovale kontoret?Jeg kjenner ingen amerikanere som mener Korrupsjonen Trump har vært involvert i er "helt greit". Jeg kjenner flere som mener det Clinton har gjort er verre. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Premissene til de som stemmer er jo fullstendig på jordet når man mener at korrupsjon innenfor business er helt greit, men politisk korrupsjon er fy fy. Med slike holdninger kan man ikke engang drømme om å bli kvitt politisk korrupsjon!Jeg kjenner ingen som mener korrupsjon er "helt greit". Kjenner du noen?Kjenner han ikke personlig, men hva med han fyren i det ovale kontoret?Jeg kjenner ingen amerikanere som mener Korrupsjonen Trump har vært involvert i er "helt greit". Jeg kjenner flere som mener det Clinton har gjort er verre. Når Clinton utfordret han på hans korrupsjon og svindel under en direktesendt debatt innrømmet jo Trump selv at han bedrev med det, og sa han var smart fordi han utnyttet hull i systemet. Du bør forøvrig endre setningen din fra "det Clinton har gjort" til "det Clinton angivelig skal ha gjort". Ganske stor forskjell der. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Premissene til de som stemmer er jo fullstendig på jordet når man mener at korrupsjon innenfor business er helt greit, men politisk korrupsjon er fy fy. Med slike holdninger kan man ikke engang drømme om å bli kvitt politisk korrupsjon!Jeg kjenner ingen som mener korrupsjon er "helt greit". Kjenner du noen?Kjenner han ikke personlig, men hva med han fyren i det ovale kontoret?Jeg kjenner ingen amerikanere som mener Korrupsjonen Trump har vært involvert i er "helt greit". Jeg kjenner flere som mener det Clinton har gjort er verre.Når Clinton utfordret han på hans korrupsjon og svindel under en direktesendt debatt innrømmet jo Trump selv at han bedrev med det, og sa han var smart fordi han utnyttet hull i systemet. Du bør forøvrig endre setningen din fra "det Clinton har gjort" til "det Clinton angivelig skal ha gjort". Ganske stor forskjell der. Du glemmer at jeg skrev at noe folk "mener" hun har gjort. Trumps innrømmelse at han utnytter hull er ikke nødvendigvis korrupsjon. De aller fleste er "smart" hvis de betaler mindre skattepenger enn nødvendig på lovlige måter. Endret 4. august 2017 av jjkoggan Lenke til kommentar
Vice Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 Premissene til de som stemmer er jo fullstendig på jordet når man mener at korrupsjon innenfor business er helt greit, men politisk korrupsjon er fy fy. Med slike holdninger kan man ikke engang drømme om å bli kvitt politisk korrupsjon!Jeg kjenner ingen som mener korrupsjon er "helt greit". Kjenner du noen? Jeg begynner å lure ja. Donald, en konkursrytter som kommer fra en så skitten bransje som eiendomsbransjen blir ansett som mindre korrupt en Clinton bare fordi Clinton er politiker... Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 4. august 2017 Del Skrevet 4. august 2017 (endret) Premissene til de som stemmer er jo fullstendig på jordet når man mener at korrupsjon innenfor business er helt greit, men politisk korrupsjon er fy fy. Med slike holdninger kan man ikke engang drømme om å bli kvitt politisk korrupsjon!Jeg kjenner ingen som mener korrupsjon er "helt greit". Kjenner du noen? Jeg begynner å lure ja. Donald, en konkursrytter som kommer fra en så skitten bransje som eiendomsbransjen blir ansett som mindre korrupt en Clinton bare fordi Clinton er politiker...Ikke mindre korrupt men mindre politiske korrupt. Di kan sammenligne det med Lewinsky sagaen. Demokratene mente det ikke var så viktig at Clinton løy under ed fordi de mente det var ikke så relevante for jobben sin og ville at han fortsette sin politiske innsats. Republikanerne på andre hånd var uenig Nå har vi de som mener Trumps business handlinger ikke er så relevante men folk som deg.... Endret 4. august 2017 av jjkoggan Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg