Gruble2000 Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Hele Trump-administrasjonen har vært et salig kaos, lurer på hvor lenge det kan vare 1 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Noen som veit hva ansettelses-statestikken i staben er nå egentlig? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Det hele er en ren parodi. 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Noen som veit hva ansettelses-statestikken i staben er nå egentlig? Vet at han har sparket eller mistet personene i følgende stillinger: WH Communications Dir. WH Press Secy. National Security Adviser Dep. National Security Adviser Dep. National Security Adviser 2 OGE-director Acting Attorney General Dep. WH Chief of Staff VP's Chief of Staff Director of FBI Og i dag altså: WH Chief of Staff, som bringer oss til 11. Også trenger han å få senatet til å bekrefte ny DHS-sjef, etter at den han fikk bekreftet i vinter er hentet over for å bli stabssjef i WH. Ikke hørt noen bli nominert ennå. 2 Lenke til kommentar
bshagen Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Altså, Trump la jo kabalen selv, gjorde han ikke? Når lederen ikke greier å finne en stab som gjør en god jobb, er det da staben eller lederen som er problemet? I en vanlig organisasjon så er det jo nettopp lederen som forsvinner da, noe Trump er smertelig klar over. Dvs, bør være klar over 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Han hadde jo knapt gjort noe forarbeid ang. ansettelser før han ble president. Ikke rart at alt sammen er kaos. Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Samtidig er det vel trolig også et forsøk fra Donald å finne folk som faktisk ikke gjør jobben sin, men som kun lystrer ordre fra ham. Det er nok slik han er vant med å føre sin skitne eiendomsbusiness. 4 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Samtidig er det vel trolig også et forsøk fra Donald å finne folk som faktisk ikke gjør jobben sin, men som kun lystrer ordre fra ham. Det er nok slik han er vant med å føre sin skitne eiendomsbusiness. Ja, det er jo nokså tydelig i hele denne absurde forestillingen. Desto mer overraskende at folk som allerede har en grei grad av både rikdom og politisk suksess i det hele tatt vurderer å jobbe for ham. Hvilke positive sider ser de egentlig med det i det lange løp for seg selv, sine karrierer eller for USA? Lenke til kommentar
Vice Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Hvilke positive sider ser de egentlig med det i det lange løp for seg selv, sine karrierer eller for USA?Har lurt på det samme. Personer med integritet og kunnskap som landet kunne trenge skyr jo tydeligvis WH som pesten. Mulig det er god gammeldags "stormannsgalskap" som får dem til å bli med på noe slikt? Lenke til kommentar
Enceladus Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Haha! Forsiden på BBC news akkurat nå 1 Lenke til kommentar
Zork Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 Kona til Anthony Scaramucci vil skilles fordi hun ikke skjønner hans nesegruse beundring av Trump. Ihvertfall om vi skal tro avisryktene, og det skal vi vel? http://www.nettavisen.no/nyheter/utenriks/vil-skille-seg-fra-anthony-scaramucci---deidre-er-ikke-fan-av-trump/3423359799.html All respekt til henne om det faktisk er grunnen, men jeg har vel mine tvil. Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 (endret) Tid er relativt. Hørt om Einsteins relativitetsteori? Kjønn og alder er uansett to ulike kategorier: Alder er et tall basert på noe eksternt som ikke har noe med selve mennesket å gjøre i det hele tatt (antall ganger rundt solen, osv.). Kjønn er derimot noe basert på selve mennesket - menneskets identitet. Det er knyttet til biologiske egenskaper hose selve mennesket (kromosomer, hormoner, osv.). Selve kjønnsinndelingen - kvinne/mann - er nok like "tilfeldig" som målestokken vi bruker på tid, men det ene beskriver egenskaper ved selve mennesket og det andre beskriver måten planeten vår beveger seg rundt solen på. Joda, hørt om relativitetsteorien, og jeg antar siden du også har det vet du at den ikke kan knyttes opp mot noe av det jeg har sagt. Greit, bruken av ordet relativt måtte selvfølgelig bli punktet å henge seg opp, og ikke det bredere poenget om at tid og tidsforløp er den samme for alle mennesker som lever i en gitt tidsperiode. For ordens skyld, du mener alder ikke er knyttet opp mot identitet? Vil kanskje si alderen er noe av det som identifiserer og definerer et menneske mer enn noe annet. Minst like mye som kjønn. Alder er forøvrig ikke eksternt som du påstår. Når du videre sier at alder ikke er knyttet til menneskelig biologi... Vel, du om det. Og til slutt; ja, begrepene kjønn, mann og kvinne er menneskeskapte, men selve konstruksjonen av kjønn er ikke menneskeskapt. Det er medisinsk beviselig to kjønn, og sånn er det. Noe annet er anti-vitenskap. Vil bare avslutte med å si at jeg er en veldig enkel person å ha med å gjøre, og er opptatt av at alle skal ha gode og fullverdige liv. Men det må være personlig, og det er ikke rett at samfunnet som helhet og vitenskap må vike for følelsene til noen. Man kan ikke endre universelle sannheter fordi de er mer behagelige for noen. Edit: Nå når jeg har fått det litt på avstand kan jeg ikke skjønne at jeg har brukt deler av dagen min på å diskutere dette, og at jeg til og med har latt meg provosere. At noen voksne folk mener at penis og testikler ikke betyr at man er mann, og vagina og pupper ikke betyr at man er kvinne, kan ikke jeg gjøre noe med. For meg virker det som man gjør folk med mentale problemer en skikkelig bjørnetjeneste, men hei, det er bare min mening. Nå er jeg ferdig med akkurat denne diskusjonen. Endret 28. juli 2017 av CommanderKeen Lenke til kommentar
CommanderKeen Skrevet 28. juli 2017 Del Skrevet 28. juli 2017 På tide å være litt on-topic igjen da. Må si jeg ble ganske overrasket over å se Priebus få fyken (etter alle solemerker), med tanke på hvor viktig han var som støttespiller til Trump under valgkampen. Er spent på hvor lenge dette sirkuset får fortsette i USA. Robert Reich (som jeg sterkt anbefaler å følge på Twitter) har etterhvert kommet med mange gode grunner til at Trump allerede burde vært stilt for riksrett. Forferdelig å se at republikanerne først og fremst er lojale mot partiet, og ikke landet sitt. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 På tide å være litt on-topic igjen da. Må si jeg ble ganske overrasket over å se Priebus få fyken (etter alle solemerker), med tanke på hvor viktig han var som støttespiller til Trump under valgkampen. Er spent på hvor lenge dette sirkuset får fortsette i USA. Jeg er spent på om lekkasjene stopper nå. Forferdelig å se at republikanerne først og fremst er lojale mot partiet, og ikke landet sitt. Regel 1 ved kuppforsøk: Ikke prøv alene. Regel 2 ved kuppforsøk: Ikke prøv uten å være sikker på å vinne. Regel 3 ved kuppforsøk: Ikke bytt sjefen i noen som er verre... Lenke til kommentar
Vice Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 Forferdelig å se at republikanerne først og fremst er lojale mot partiet, og ikke landet sitt.Ja, utrolig trist å se et parti forsøke å ødelegge sitt eget land kun pga. partitilhørighet. Men samtidig så er det jo utrolige glimt av menneskelighet blant all kynisme, løgner og inkompetanse fra Donald & Co. At gode mennesker i GOP faktisk begynner å tenke rasjonelt gir faktisk håp! Lenke til kommentar
xRun Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 (endret) Siste:Washington Post: Trump to sign bill for new sanctions on Russiahttps://www.washingtonpost.com/politics/congress/the-latest-trump-to-sign-bill-for-new-sanctions-on-russia/2017/07/28/1a9efe1c-7401-11e7-8c17-533c52b2f014_story.html?utm_term=.571648c8fc18 The White House says President Donald Trump will sign legislation implementing tough new financial sanctions against Russia.White House press secretary Sarah Huckabee Sanders says in a statement that Trump read early drafts of the bill and “negotiated regarding critical elements of it.”She says the president has “reviewed the final version and, based on its responsiveness to his negotiations, approves the bill and intends to sign it.”The legislation includes language that bars Trump from easing or waiving the additional penalties on Russia unless Congress agrees. It also imposes financial sanctions against Iran and North Korea. Trump har gått med på å signere vedtaket om nye sanksjoner mot Russland, Nord-Korea mm, og aksepterer klausulene hvor kongressen kan overstyre ham om han gir lettelser fra sanksjonene. Trumps motvilje ift. vedtaket er velkjent fordi det under pressebriefinger har blitt argumentert at han trengte å ha ryggen fri til å kunne manøvrere ift. forholdet med Russland, men i uttalelsen fra WH fredag kveld fremstilles det nå som om han selv forhandlet frem dette, ikke som noe han gjør motvillig. Alt for å fremstå som en vinner, tydeligvis. Endret 29. juli 2017 av xRun Lenke til kommentar
Gruble2000 Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 (endret) Litt komisk at man alltid finner en tweet der han kritiserer noe han selv gjør senere Endret 29. juli 2017 av Gruble2000 4 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 I Donald Trumps verden I et vestlig demokrati kunne det bare skje i Donald Trumps verden. At presidenten offentlig skjeller ut sin egen minister, blant annet, for at han - helt korrekt - erklærer sin inhabilitet. http://www.dagbladet.no/kultur/i-donald-trumps-verden/68543983 Bra skrevet. Anbefaler dere å lese igjennom. Lenke til kommentar
Zork Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 (endret) Trump holdt en tale for politifolk i går, hvor han ba dem utøve vold og mishandle folk de anholder. Blant annet ba han dem om å ikke beskytte hodet på dem når de ble satt inn i politibilen men å smelle hodet deres i dørkarmen. Like when you guys put somebody in the car and you're protecting their head, you know, the way you put their hand over. Like, don't hit their head and they've just killed somebody. Don't hit their head. I said, you can take the hand away, okay? https://www.vox.com/policy-and-politics/2017/7/28/16059486/trump-speech-police-hand Politiet som var tilstede applauderte og jublet vilt... Endret 29. juli 2017 av Zork 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 29. juli 2017 Del Skrevet 29. juli 2017 - Priebus var Trumps siste hindring. Nå kan han gjøre hva han vil. Det er likevel vanskelig å se for seg hvordan han kan bli mer «Trumpsk» Trump kan få friere tøyler som president nå som politikere erstattes med ikke-politikere, tror ekspert. - Den eneste Washington-insideren som er igjen i Trumps indre sirkel er politisk rådgiver Kellyanne Conway, en strateg som er nært knyttet til visepresident Mike Pence. Bortsett fra Conway er Trumps indre sirkel sammensatt av familie (dattera Ivanka Trump og rådgiver og svigersønnen Jared Kushner) og politisk utenforstående (Sjefsstrateg Steve Bannon og nyansatt kommunikasjonssjef Anthony Scaramucci), skriver CNN-redaktøren. http://www.dagbladet.no/nyheter/priebus-var-trumps-siste-hindring-na-kan-han-gjore-hva-han-vil-det-er-likevel-vanskelig-a-se-for-seg-hvordan-han-kan-bli-mer-trumpsk/68548048 Så det var derfor stabssjefen måtte gå... Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg