Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

For de leselystne:

410svr%2BgrgL.jpg

Glimt fra bak scenen om forholdet mellom Steve Bannon og Donald Trump.

Kom ut i går, er allerede bestselger i flere kategorier på Amazon.

https://www.amazon.com/Devils-Bargain-Bannon-Storming-Presidency-ebook/dp/B0728KHFD5

Smått interessante interviewer med forfatteren ligger på nett.

http://www.msnbc.com/brian-williams/watch/book-details-strange-motivations-of-trump-aide-steve-bannon-1003082819548

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Intervju med Norges ambassadør til USA ang Trump og administrasjonen:

Norges USA-ambassadør: Lar meg ikke sjokkere av Trump

Norges ambassadør til USA, Kåre Aas, tror de fleste som stemte på Donald Trump i fjor ville gjort det igjen i dag.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/usa/norges-usa-ambassadoer-lar-meg-ikke-sjokkere-av-trump/a/24099750/

Støtte for Trump minner meg om Reagan. Kjærligheten er så stor blant en del at skandaler ikke påvirker mange støttere, De klarer ikke å innrømme at deres kjæreste som forstår dem bedre enn alle andre gjør noe galt.
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Trump kan i alle fall godte seg med at han er mer populær enn Hillary Clinton:

- Clinton er enda mer upopulær enn Trump

Det viser en meningsmåling utført for Bloomberg.

http://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/clinton-er-enda-mer-upopulær-enn-trump/ar-AAoqRqh?li=BBr5A5g&ocid=UE12DHP

Stemmer. Trump er ganske upopulær men Clinton er enda mer upopulær, noe som sannsynlig førte til at Trump vant. Her på Norsk:

http://www.nettavisen.no/na24/--clinton-er-enda-mer-upopulr-enn-trump/3423357680.html

Lenke til kommentar

Trump kan i alle fall godte seg med at han er mer populær enn Hillary Clinton:

- Clinton er enda mer upopulær enn Trump

Det viser en meningsmåling utført for Bloomberg.

http://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/clinton-er-enda-mer-upopulær-enn-trump/ar-AAoqRqh?li=BBr5A5g&ocid=UE12DHP

Stemmer. Trump er ganske upopulær men Clinton er enda mer upopulær, noe som sannsynlig førte til at Trump vant. Her på Norsk:

http://www.nettavisen.no/na24/--clinton-er-enda-mer-upopulr-enn-trump/3423357680.html

Bet meg tak i denne:

"Jeg følte at det var en arroganse og at hun bare var en politiker som ble kalt en demokrat, men like gjerne kunne ha vært republikaner. Jeg hadde valget mellom å stemme på en kompetent leder eller en tulling. Mitt negative inntrykk av henne ville vært der uansett om Trump vant eller ikke, sier Taylor."

Og så stemte hun på tullingen..?

Jeg forutser uansett at grunnen til at Clinton ikke gjør det bedre er kognitiv dissonans:

Uansett hvor hardt mennesker flest prøver, så klarer de ikke å forandre mening.

'Hvis Trump gjør det dårlig, så er han fremdeles bedre enn Clinton -- for hun ville åpenbart ha vært enda verre.'

Litt av det samme som får folk til å stemme på mennesker som viser autoritet og selvsikkerhet, i utgangspunktet, selv om alt de forteller er løgn.

• Liker 3
Lenke til kommentar

Bet meg tak i denne:

"Jeg følte at det var en arroganse og at hun bare var en politiker som ble kalt en demokrat, men like gjerne kunne ha vært republikaner. Jeg hadde valget mellom å stemme på en kompetent leder eller en tulling. Mitt negative inntrykk av henne ville vært der uansett om Trump vant eller ikke, sier Taylor."

Jeg forutser uansett at grunnen til at Clinton ikke gjør det bedre er kognitiv dissonans:

'Hvis Trump gjør det dårlig, så er han fremdeles bedre enn Clinton -- for hun ville åpenbart ha vært enda verre.'

Litt av det samme som får folk til å stemme på mennesker som viser autoritet og selvsikkerhet, i utgangspunktet, selv om alt de forteller er løgn.

Snakk om dissassosiasjon.

Grunnen til at Hillary ikke ble valg er fordi hun er forferdelig. En Bush 3.0, en krigstyrann og politiker som er del av klikken som søker verdensdominans for Washington DC gjennom evige kriger verden rundt. USA avsluttet andre verdenskrig og har startet tredje verdenskrig. Hvem som er de gode og onde i en krig er relativt og varierer ofte fra krig til krig. Selv om masse folk sitter fast i et tabu om at USA er de gode, selv om de driver massedrap og nasjonsødeleggelse verden rundt og innfører tyranni hjemme og i krigskolonien Europa.

Det som sjer idag er bare en annen variant av hva som skjedde i NAZI Tyskland. Hillary er en krigshisser deluxe og har ingen egen integritet, hun gjør bare det samme som gruppen forteller henne. Samme gruppe som Bush og Obama var del av, som fører en og samme politiske linje uansett hva som skjer.

USA er et ondt land med millioner av liv på samvittigheten siden 2001. De har ødelagt titalls millioner liv, kanskje over 100 million. De har skadet millioner og drevet titalls millioner på flukt. Hillary er en del av den politiske groteske neo-cons eliten som ønsker å fortsette å eskalere dette ondskapens system og den onde globale politikken de driver med og alle påfølgende kriger, massedrap og masseødeleggelse.

Forsvinnende borgerrettigheter hjemme, en vits av et demokrati, mangel på respekt for internasjonal lov og internasjonale grenser. Konstante overgrep mot andre land, dronekriger, totalovervåkning og evig militær aggressivitet.

Nå er det jammmen på tide folk våkner opp. Men slik er det jo med menneskers psyke, fornektelse/benektelse av virkeligheten er den første og sterkeste forsvarsmekanismen i den menneskelige psyken. Slik var det også da folk satt å så på at NAZI Tyskland ble bygget og folk som Hitler, Gøbbels osv fikk makten. Det samme har skjedd i USA, både Bush og Obama fikk makten. Men så sa det stopp. Folkets siste desperate skrik fra bunnen av demokratiet. Unngå å velge den moderne ondskapen, og velg alternativet Trump. Trump er selvsagt en elendig kandidat, men det er det som er hele poenget. Hillary er enda verre enn elendig, og det var det viktigste man kunne få med seg fra presidentvalget i USA.

Lenke til kommentar

Bet meg tak i denne:

Snakk om dissassosiasjon.

Grunnen til at Hillary ikke ble valg er fordi hun er forferdelig. En Bush 3.0, en krigstyrann og politiker som er del av klikken som søker verdensdominans for Washington DC gjennom evige kriger verden rundt. USA avsluttet andre verdenskrig og har startet tredje verdenskrig. Hvem som er de gode og onde i en krig er relativt og varierer ofte fra krig til krig. Selv om masse folk sitter fast i et tabu om at USA er de gode, selv om de driver massedrap og nasjonsødeleggelse verden rundt og innfører tyranni hjemme og i krigskolonien Europa.

Det som sjer idag er bare en annen variant av hva som skjedde i NAZI Tyskland. Hillary er en krigshisser deluxe og har ingen egen integritet, hun gjør bare det samme som gruppen forteller henne. Samme gruppe som Bush og Obama var del av, som fører en og samme politiske linje uansett hva som skjer.

USA er et ondt land med millioner av liv på samvittigheten siden 2001. De har ødelagt titalls millioner liv, kanskje over 100 million. De har skadet millioner og drevet titalls millioner på flukt. Hillary er en del av den politiske groteske neo-cons eliten som ønsker å fortsette å eskalere dette ondskapens system og den onde globale politikken de driver med og alle påfølgende kriger, massedrap og masseødeleggelse.

Forsvinnende borgerrettigheter hjemme, en vits av et demokrati, mangel på respekt for internasjonal lov og internasjonale grenser. Konstante overgrep mot andre land, dronekriger, totalovervåkning og evig militær aggressivitet.

Nå er det jammmen på tide folk våkner opp. Men slik er det jo med menneskers psyke, fornektelse/benektelse av virkeligheten er den første og sterkeste forsvarsmekanismen i den menneskelige psyken. Slik var det også da folk satt å så på at NAZI Tyskland ble bygget og folk som Hitler, Gøbbels osv fikk makten. Det samme har skjedd i USA, både Bush og Obama fikk makten. Men så sa det stopp. Folkets siste desperate skrik fra bunnen av demokratiet. Unngå å velge den moderne ondskapen, og velg alternativet Trump. Trump er selvsagt en elendig kandidat, men det er det som er hele poenget. Hillary er enda verre enn elendig, og det var det viktigste man kunne få med seg fra presidentvalget i USA.

Det var ikke hennes politikk som spilte den største rollen det var hennes personlige egenskaper og faktumet at hun ikke representerte noe nytt

Amerikanere hater ikke dagens politiske ideologier så mye som politikerne selv, som de ser på som uærlige, late,arrogante, osv

Det vil si- Clintons politikk representerte noe rundt et flertall men hun representerte også alt som mange mener er galt med politikerne selv og den politiske prosessen.

Hadde noen "outsider" funnet seg fram med lignende politikk og tiltrekkende personligheter, ville Trump blitt slaktet.

Det sier amerikanerne rundt meg, for what it is worth.

Lenke til kommentar

Siste:
Den russiske advokaten i møtet med Trump Jr, Natalia Veselnitskaya som bor i Russland, sier i et interview sent tirsdag at hun er villig til å vitne i senatet.

http://thehill.com/homenews/administration/342665-russian-lawyer-in-trump-jr-meeting-ready-to-testify-before-congress

Fra TV-dekningen i USA av denne utviklingen i dag, hvor video av interviewet vises, fremgår det også at hun kan gjøre dette hvis hun får beskyttelse for seg selv, sine barn og familien. 

Mener hun å si at barna og familien er utrygg i Russland hvis hun forklarer seg for senatet i DC? 

"Things that make you go hmmm...:hmm:

Lenke til kommentar

Siste:

I møte med de republikanske senatorene nå nettopp, har Trump en "ny" helseplan: Repeal and replace.

Han mener også at senatet ikke skal ta sommerferie før de har dette i boks, og klager og bærer seg over Obama.

Eller som noen ville sagt: back&forth&back&forth

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Stadig nye ting som kommer opp om Trump og Russland...

Trump og Putin møttes to ganger under G20

Den amerikanske presidenten møtte sin russiske motpart, Vladimir Putin, to ganger under G20-toppmøtet i Hamburg, bekrefter Det hvite hus tirsdag.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/donald-trump/trump-og-putin-moettes-to-ganger-under-g20/a/24099894/

We know :)

Toppen av siden https://www.diskusjon.no/index.php?showtopic=1747973&page=221&do=findComment&comment=23993141

• Liker 1
Lenke til kommentar

Har du noe du vil bidra med?

Ikke akkurat nå, gjorde det på toppen av siden som du ser.

Mange timer før det dukket opp i VG.

Det er ikke særlig poeng i å poste gammelt nytt igjen mange timer senere. Er ikke verre enn det. :)

Endret av xRun
  • Liker 4
Lenke til kommentar

Hva er det egentlig Donald Trump er ute etter, å ødelegge helsesystemet for flest mulige av befolkningen i USA!?

Trump: – Dropp ferien om dere ikke har vedtatt helsereform

Donald Trump har fortalt republikanske senatorer at de ikke bør forlate Washington før de har klart å oppheve og erstatte Obamacare.

Presidenten har ikke gitt opp kampen.

https://www.nrk.no/urix/trump_-_-dropp-ferien-om-dere-ikke-har-vedtatt-helsereform-1.13609269

Lenke til kommentar

Ny CBO score nettopp ute: Senatets "repeal"-plan vil resultere i 32 mill ferre forsikrede, rundt 10 mill mer enn helseforslaget de ikke ble enige om, og premiene vil øke med 25, 50 og 100% ved 1, 3 og 9 år.

Allerede neste år vil 17 mill ferre ha helseforsikring om de får igjennom en ren repeal.

http://www.cbsnews.com/news/cbo-score-on-latest-senate-gop-health-care-bill/

Endret av xRun
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...