After Dark Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Tror det ikke før jeg ser det... Macron: Trump kan skifte mening om Parisavtalen Frankrikes president Emmanuel Macron ser positivt på at president Donald Trump vil omgjøre sin beslutning om å trekke USA ut av Parisavtalen. https://www.abcnyheter.no/nyheter/2017/07/16/195317553/macron-trump-kan-skifte-mening-om-parisavtalen Lenke til kommentar
xRun Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 (endret) Så kommer det fram enda mer: Pappa Trumps organisasjon betalte hundretusener i honorar til mafiaadvokat før sønnens skandalemøte ble kjent Trumps gjenvalgsorganisasjon begynte å betale sønnens advokatutgifter allerede elleve dager før skandalen ble offentlig kjent. http://www.dagbladet.no/nyheter/pappa-trumps-organisasjon-betalte-hundretusener-i-honorar-til-mafiaadvokat-for-sonnens-skandalemote-ble-kjent/68518390 Morsomt å lese at denne organisasjonen jobber for gjenvalg av Donald Trump som president i år 2020. Holder han i det hele tatt ut første periode? Jepp. Det er en økende mengde indisier på at pappa Trump kan ha vært informert om møtet samme dag Kushner "oppdaget" eller "husket" møtet. Kanskje han visste det allerede da møtet fant sted. Det vil i så tilfelle bety at han har gått rundt og løyet om dette også, både i Paris og via sin advokat, når han sier han fant ut om det i slutten av forrige uke. Men det kan ikke fastslås uten noe mer håndfast, og mtp. hvordan dette har utviklet seg så dukker det utvilsomt opp etterhvert. Endret 16. juli 2017 av xRun Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Han blir i alle fall ikke mer populær av det... Tilliten til Trump synker igjen Et halvt år etter at han ble president, har tilliten til Donald Trump sunket til 36 prosent. 58 prosent av amerikanerne har ingen tillit til ham. http://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/tilliten-til-trump-synker-igjen/ar-BBEuSJD?li=BBr5A5g&ocid=UE12DHP Lenke til kommentar
xRun Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 På Fox News, i nyhetsavdelingen, ikke "opinion", har de tydeligvis fått nok. Shep Smith og Chris Wallace: https://www.youtube.com/watch?v=Q5LftyJmNtA 1 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Trumps forsøk på å ødelegge USAs helsevesen må utsettes igjen: Avstemning om ny helsereform utsatt Det amerikanske senatet bekreftet sent lørdag kveld at avstemningen som var planlagt kommende uke, blir utsatt. https://www.nrk.no/norge/senatet-har-utsatt-avstemning-om-ny-helsereform-1.13604137 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Så kommer det fram enda mer: Pappa Trumps organisasjon betalte hundretusener i honorar til mafiaadvokat før sønnens skandalemøte ble kjent Trumps gjenvalgsorganisasjon begynte å betale sønnens advokatutgifter allerede elleve dager før skandalen ble offentlig kjent. http://www.dagbladet.no/nyheter/pappa-trumps-organisasjon-betalte-hundretusener-i-honorar-til-mafiaadvokat-for-sonnens-skandalemote-ble-kjent/68518390 Morsomt å lese at denne organisasjonen jobber for gjenvalg av Donald Trump som president i år 2020. Holder han i det hele tatt ut første periode? Jepp. Det er en økende mengde indisier på at pappa Trump kan ha vært informert om møtet samme dag Kushner "oppdaget" eller "husket" møtet. Kanskje han visste det allerede da møtet fant sted. Det vil i så tilfelle bety at han har gått rundt og løyet om dette også, både i Paris og via sin advokat, når han sier han fant ut om det i slutten av forrige uke. Men det kan ikke fastslås uten noe mer håndfast, og mtp. hvordan dette har utviklet seg så dukker det utvilsomt opp etterhvert. Som president kan han vel lyve så mye han vil, så lenge han ikke gjør det under ed? Det går ut over hans troverdighet og anseelse, men å lyve til reportere kan umulig være straffbart? Da hadde jo alle politikere vært i fengsel for lengst.. Jeg kan ikke se at det er nevnt i tråden enda. Og jeg har foreløpig ikke noen bedre kilde enn "David Pakman Show". Men han siterer Justis komiteen, så det får være godt nok. De uttrykker bekymring for at Justis Departementet under Jeff Sessions, gikk til forlik med firmaet Prevezon for bare 6 millioner, i en sak de var siktet for hvitvasking av 230 millioner!! Grunnen til bekymring nå, selv om det vekket overraskelse i utgangspunktet? Prevezons advokat var nemlig... Natalia Veselnitskaya. Og de uttrykker bekymring nå spesifikt for at saken med Prevezon kan være direkte knyttet mot møtet hun hadde med Trumps valgkamp organisasjon i juni i fjor.. 1 Lenke til kommentar
afterall Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 (endret) McCain virker jo ikke til å ha noe til overs for helsereformen, prosessen, og Trump ellers. Han har også uttakt flere ganger hvor latterlig den politiske prosessen er for tiden, så hvorfor vil han da stemme FOR helsereformen? Han begynner jo òg å nærme seg pensjonsalder, og kan vel mer eller mindre gjøre som han vil. Endret 16. juli 2017 av afterall Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Jeg stusset også over at det var hans fravær som var problemet, men det er nå det som står i artikkelen. Kanskje de har kommet fram til en form for forlik!? Lenke til kommentar
xRun Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 (endret) Som president kan han vel lyve så mye han vil, så lenge han ikke gjør det under ed? Det går ut over hans troverdighet og anseelse, men å lyve til reportere kan umulig være straffbart? Da hadde jo alle politikere vært i fengsel for lengst.. Åpenbar uærlighet fra POTUS har primært politiske kostnader. Regningen kommer, ofte med litt forsinkelse, i form av redusert innsatsvilje og samarbeidsvilje fra allierte i kongressen, fra medlemmer som er avhengig av støtte fra sine velgere. Hvis deres velgere viser tegn til misnøye med løgn etter løgn etter løgn (som de nå informeres om av Fox News), så vil det også reflekteres i kongressens vilje til å akseptere forslag fra andre siden av midtgangen. Trumps sønn lot seg interviewe av Hannity, som vel er Trumps mest uttalte supporter på Fox, og løy på en helt åpenbar måte som ble avslørt kun timer senere. Om flere av velgerne ønsker en opprydning, så ønsker flere av deres representanter det. Endret 16. juli 2017 av xRun Lenke til kommentar
xRun Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Jeg stusset også over at det var hans fravær som var problemet, men det er nå det som står i artikkelen. Kanskje de har kommet fram til en form for forlik!? De trenger hans stemme, og da må han være tilstede. De har bare akkurat på håret nok om han er med. Uten ham blir det tap, så de må utsette det til øyet er bra og han er på jobb igjen. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Trumps forsøk på å ødelegge USAs helsevesen må utsettes igjen: Avstemning om ny helsereform utsatt Det amerikanske senatet bekreftet sent lørdag kveld at avstemningen som var planlagt kommende uke, blir utsatt. https://www.nrk.no/norge/senatet-har-utsatt-avstemning-om-ny-helsereform-1.13604137 Jeg får være så ærlig å innrømme jeg ikke skjønner hvordan helsereformen har kommet så langt som den har. De snakker jo om å drepe sine egne innbyggere. Dødeligheten i USA er på ett nivå i dag. Og kommer til å være på et annet nivå i fremtiden. Om dødeligheten synker etter "ObamaCare", så redder de liv, mens om den stiger. Så tar de liv. Er vel enkel matematikk det? CBOs tall viser at et par og 20 millioner som i dag har helseforsikring, vil stå uten om 10 år. Harvard School of Public Health publiserte en forskningsrapport om dødelighet i Massachusetts før og etter "RomneyCare". Konklusjonen var at for hver 830 person som fikk helseforsikring. Ble ett liv reddet i året. Man kan sånn sett ta de 22 millioner som CBO sier kommer til å miste helseforsikringen og dele på 830. Og da få et tall som kan være indikativt på hvor mange som faktisk kommer til å dø av "Trump "Care"". ~26.500 personer årlig fra og med 2026 altså. Eller ca. 10 World Trade Center angrep i året!! Noen studier forutsier så mye som 4 ganger det tallet igjen. Åpenbart er det jo mye usikkerhet knyttet til effekten av helseforsikring. Jeg valgte derfor en av de "snilleste" av undersøkelsene. For å ikke være for negativ. Mer lesestoff i denne artikkelen hos LATimes. Men det er klart. Mye viktigere å få stoppet muslimer fra å komme til USA. De står jo bak, hva var det igjen? 5-6 drap i året? 2 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Om dødeligheten synker etter "ObamaCare", så redder de liv, mens om den stiger. Så tar de liv. Er vel enkel matematikk det? Om, og ceteris paribus Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Han blir i alle fall ikke mer populær av det... Tilliten til Trump synker igjen Et halvt år etter at han ble president, har tilliten til Donald Trump sunket til 36 prosent. 58 prosent av amerikanerne har ingen tillit til ham. http://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/tilliten-til-trump-synker-igjen/ar-BBEuSJD?li=BBr5A5g&ocid=UE12DHP Spørsmålet er hvor mye tillit republikanske stemmere har i Trump. Det ligger noe rundt 75%. Det betyr at republikanere i kongressen ikke sparker Trump så lenge flertallet republikanske stemmere i deres distrikt har tillit i Trump. http://polling.reuters.com/#poll/CP3_2/filters/PARTY_ID_:2 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Trumps forsøk på å ødelegge USAs helsevesen må utsettes igjen: Avstemning om ny helsereform utsatt Det amerikanske senatet bekreftet sent lørdag kveld at avstemningen som var planlagt kommende uke, blir utsatt. https://www.nrk.no/norge/senatet-har-utsatt-avstemning-om-ny-helsereform-1.13604137 Jeg får være så ærlig å innrømme jeg ikke skjønner hvordan helsereformen har kommet så langt som den har. De snakker jo om å drepe sine egne innbyggere. Dødeligheten i USA er på ett nivå i dag. Og kommer til å være på et annet nivå i fremtiden. Om dødeligheten synker etter "ObamaCare", så redder de liv, mens om den stiger. Så tar de liv. Er vel enkel matematikk det? CBOs tall viser at et par og 20 millioner som i dag har helseforsikring, vil stå uten om 10 år. Harvard School of Public Health publiserte en forskningsrapport om dødelighet i Massachusetts før og etter "RomneyCare". Konklusjonen var at for hver 830 person som fikk helseforsikring. Ble ett liv reddet i året. Man kan sånn sett ta de 22 millioner som CBO sier kommer til å miste helseforsikringen og dele på 830. Og da få et tall som kan være indikativt på hvor mange som faktisk kommer til å dø av "Trump "Care"". ~26.500 personer årlig fra og med 2026 altså. Eller ca. 10 World Trade Center angrep i året!! Noen studier forutsier så mye som 4 ganger det tallet igjen. Åpenbart er det jo mye usikkerhet knyttet til effekten av helseforsikring. Jeg valgte derfor en av de "snilleste" av undersøkelsene. For å ikke være for negativ. Mer lesestoff i denne artikkelen hos LATimes. Men det er klart. Mye viktigere å få stoppet muslimer fra å komme til USA. De står jo bak, hva var det igjen? 5-6 drap i året? Store deler av republikanere mener helse er ikke noe staten bør ha ansvar for og flere som vil "miste" forsikring gjør det fordi de vil bruke sine mange penger på andre måter, ikke fordi de er fattige jeg vet at det er vanskelig for europeere å forstå denne tankegangen at staten ikke har totalt ansvar. Det er en fordel forresten for dere at helsekostnadene er så høye i usa. Det gir pharma og helseindustrien nok penger til å innovere og utvikle nye legemidler og terapier. Forskningen er utrolig dyrt Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Ja, sikkert en kjempefordel for oss at USA har verdens minst effektive helsesystem.... Personlig hadde jeg nok heller sett at amerikanere fikk et ordentlig helsesystem enn denne tvilsomme fordelen. AtW 1 Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Store deler av republikanere mener helse er ikke noe staten bør ha ansvar for og flere som vil "miste" forsikring gjør det fordi de vil bruke sine mange penger på andre måter, ikke fordi de er fattige jeg vet at det er vanskelig for europeere å forstå denne tankegangen at staten ikke har totalt ansvar. Det er en fordel forresten for dere at helsekostnadene er så høye i usa. Det gir pharma og helseindustrien nok penger til å innovere og utvikle nye legemidler og terapier. Forskningen er utrolig dyrt Nesten uavhengig av parti tilhørighet er det amerikanske folk imot den helsereformen som presenteres nå. Spørreundersøkelser har vist så lite som 12% er for "Trump Care". En reform så ille at han ikke vil ha navnet sitt på den. En fyr som lever av å putte navnet sitt på ting.. Men jeg mener uansett at dette ikke handler om at europeere ikke kan forstå amerikansk holdning. Det handler om at USA har et regelverk i dag, og konsekvensen av endringen i det regelverket. Det er så enkelt. Ellers innbiller jeg meg at det utvikles medisiner i andre deler av verden enn bare USA. 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Ja, sikkert en kjempefordel for oss at USA har verdens minst effektive helsesystem.... Personlig hadde jeg nok heller sett at amerikanere fikk et ordentlig helsesystem enn denne tvilsomme fordelen. AtW Jeg også, men en må innrømme at det er en fordel for dere. Lenke til kommentar
ATWindsor Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Ja, sikkert en kjempefordel for oss at USA har verdens minst effektive helsesystem.... Personlig hadde jeg nok heller sett at amerikanere fikk et ordentlig helsesystem enn denne tvilsomme fordelen. AtW Jeg også, men en må innrømme at det er en fordel for dere. Tja, jeg er ikke så sikker på det. AtW Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Ja, sikkert en kjempefordel for oss at USA har verdens minst effektive helsesystem.... Personlig hadde jeg nok heller sett at amerikanere fikk et ordentlig helsesystem enn denne tvilsomme fordelen. AtW Jeg også, men en må innrømme at det er en fordel for dere. Tja, jeg er ikke så sikker på det. AtW Mer penger=mer forskning=mer produkter Lenke til kommentar
Lami Skrevet 16. juli 2017 Del Skrevet 16. juli 2017 Problemet med nevertrumpers er at de ikke har noen som helst forståelse for hvorfor Trump er så populær. I hodene deres kan det ikke ha noen annen forklaring enn rasisme, kvinnehat og islamofobi. Dette viser bare nok en gang at lefties er helt fastlåst i sin dogmatiske tankegang Ja. Rekordlav approval rate kan selvsagt kun tolkes i den retning at Donald er populær. Men i Donaldland der kan alt gå an, der er de like tøysete og rare alle mann Kilder på at det er rekord? Hverken Wikipedia eller Gallup viser at han har rekordlav approval. Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg