Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Hva er dette? Har NYPost også blitt "Fake News" nå? Eller er det trygt å anta at det er noe i saken, når en av Trumps number one fan aviser tar Jr. i "forsvar" ved å kalle ham for dum til å vite bedre?

Ellers har politico en grei artikkel her:

What Is Collusion? Is It Even a Crime?

Og jeg må innrømme jeg tviler rimelig sterkt på om det blir noe retslig etterspill for Jr. med bare det vi vet i dag. Vi må huske på at pappaen hans faktisk styrer landet (om vi kan kalle det det da :roll: ).

Potensielt kan det bli verre for Kushner, som tross alt mest sannsynlig har løyet på skjema for sikkerhets klareringen. Det henger kanskje på en teknikalitet i hvorvidt man kan bevise at den russiske advokaten faktisk representerte Russland. Noe som de jo selvfølgelig benekter. Problemet er at det kanskje uansett skulle vært deklarert på skjema, ettersom hun ihvertfall gjennom proxy hevdet å representere Russlands sammenfallende interesser med Trump, om å få valgt Trump til president.

Men uansett er ihvertfall hele saken en oppreisning for CNN. Ryktene om at Russlands involvering i valget har strukket seg helt inn i Trumps valgkamp organisasjon er nå bekreftet. Vel, det er ikke bekreftet at det var Russland på ordre fra Putin. Men det er bekreftet, at det var det Jr. Trodde det var når han tok møtet. Så å kalle CNN for "Fake News" når de åpenbart var på sporet av en legitim nyhets sak. Ja, da var det Trump selv som fyrte av med sine vel over 70%? av alt han sier, faktuelt gale utsagn.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Klippet fra Facebook:

"Donald Trump Jr. gets an email indicating a Russian lawyer wants to meet with him and provide compromising information to the Trump campaign provided by the Russian government that could hurt Hillary Clinton. DJT Jr., Kushner and Manafort all agree and attend the meeting. Turns out, according to them, the Russian didn’t actually have said information. The Trump campaign spins this as ‘nothing to see here – no collusion occurred because the Russian didn’t have any information to collude with’. No crime, move along.

Let’s make another comparison:

Bob meets a 14-year old on Craigslist and agrees to meet them for sex at the Shady Inn Motel. Bob arrives at the motel and is greeted by police and is promptly arrested. Bob feels he did nothing wrong because he never engaged in sex with a 14-year old. Bob is wrong, convicted of attempting to engage in sex with a minor, serves some time in prison and will have to register as a sex offender for the balance of his life.

Moral: It doesn’t matter if your co-conspirator failed to come through with the goods – you participated in the conspiracy."

"The relevant statute — 52 U.S.C. 30121, 36 U.S.C. 510 — bars foreign nationals from making any "contribution or a donation of money or other thing of value" in connection with any election. It also says no American "shall knowingly solicit, accept or receive from a foreign national any contribution or donation" in connection with any election."

Jeg har aldri syntes noe særlig om slike pedofil-feller. Intensjoner er jo vanligvis ikke ulovlige(?). Kanskje det burde være slik i politikk også.

Lenke til kommentar

Media fortsetter å lyve, lyve og lyve om Trump. Det gjøre at Trump blir mer og mer populær. Mennesker sympatiserer naturlig med folk som blir urettferdig behandlet. Selv folk som i utgangspunktet ikke er Trump-fans går nå over til Trumps side.

Hvorfor sier meningsmålene og folk jeg kjenner her i Ohio det motsatte?

Hva lærte valgkampen oss om meningsmålinger? ;) 

Kanskje fordi du bare kjenner lefties ;) 

Lenke til kommentar

Media fortsetter å lyve, lyve og lyve om Trump. Det gjøre at Trump blir mer og mer populær. Mennesker sympatiserer naturlig med folk som blir urettferdig behandlet. Selv folk som i utgangspunktet ikke er Trump-fans går nå over til Trumps side.

Hvorfor sier meningsmålene og folk jeg kjenner her i Ohio det motsatte?

Hva lærte valgkampen oss om meningsmålinger? ;)

Kanskje fordi du bare kjenner lefties ;)

Meningsmålingene var ikke feil, de varfeiltolket av media.

Jeg bor i Trump country. Min bestevenn støtter Trump.

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Vi får se i 2020 hvem som har rett. Jeg klarer i hvert fall ikke å se noen som har større sjanse enn Trump til å vinne. Gjør du? ;)

Trump er forresten storfavoritt hos bookmakerne.

http://www.paddypower.com/bet/politics/other-politics/us-politics?ev_oc_grp_ids=2711243

Altfor tidlig å vite. Det kan godt hende at Trump blir populær nok til å vinne. Akkurat nå synker han stadig nedover.

En kandidat som Colin Powell ville slakte Trump, antar jeg.

Lenke til kommentar

Vi får se i 2020 hvem som har rett. Jeg klarer i hvert fall ikke å se noen som har større sjanse enn Trump til å vinne. Gjør du? ;)

http://www.paddypower.com/bet/politics/other-politics/us-politics?ev_oc_grp_ids=2711243

Altfor tidlig å vite. Det kan godt hende at Trump blir populær nok til å vinne. Akkurat nå synker han stadig nedover.

Han er en del av det kjente og gamle. Det er de folka folk er lei av, derfor stemte de Trump.

Lenke til kommentar

Han er en del av det kjente og gamle. Det er de folka folk er lei av, derfor stemte de Trump.

Powell er ikke sett som en erfarne politiker.
Lenke til kommentar

Når en nasjon er så dårlig i forhold til en annen, på alle områder, så fatter jeg ikke hvorfor folk forsvarer den dårligste siden og kritiserer den beste.

Rettsvesen:

Russland sitt er håpløst i forhold til USA, uansett hva du mener om USA.

Økonomi:

Russland er totalvrak i forhold til USA.

Fattigdom i USA er hverdagen for folk flest i Russland

Presse:

Journalister fengsles for å være kritiske. Man kan mene hva man vil om pressen i USA, men ingenting stopper dem fra å skrive hva de vil.

Politikk:

USA har demokrati: Folket får politikerene og politikken de fortjener; befolkningen bestemmer selv å ikke gjøre lobbyvirksomhet eller kjøp av kongresstemmer ulovlig.

Systemer fungerer; Folket bryr seg bare ikke.

I Russland blir folket fengslet for å kritisere regjeringen, opposisjonelle blir fengslet eller til og med drept.

Folket har ingen innflytelse.

...

Fakta, kunnskap og rasjonelle argumenter er de verste fiendene til enkelte utskudd her i tråden. Jeg håper Zeebra (evt noen andre dyr i flokken) tør å forsøke å svare på spørsmålet ditt.

• Liker 3
Lenke til kommentar

No shit Sherlock! Pr. idag finnes det ingen andre presidentkandidater. Hvorfor tror du da oddsene er størst for den sittende presidenten? Tenk deg litt om nå. :)  Og du trenger ikke å sjekke youtubevideoer/blogger fra gutterommet. De kan ikke hjelpe deg nå heller.

Har du forresten fått med deg at oddsene på samme sted for at han skal bli avsatt som president innen perioden er 5/4 :lol:

Dette betyr at jeg faktisk vil få mer gevinst om jeg satser på at Donald vinner neste valg, enn om jeg satser på at Donald blir avsatt i løpet av 4 år. Hva tror du dette betyr rent praktisk sett? :) Jeg overlater det til deg å gruble på :)

• Liker 2
Lenke til kommentar

Det er nok mye riktig i det. Men folket hadde ikke forventet at det motsatte av det "kjente og gamle" skulle bety ar de fikk en komplett idiot som president.

Lenke til kommentar

Trump må vist moderere seg nok en gang ang. grensemuren mellom USA og Mexico:

Trumps mur mot Mexico blir «kortere og vakrere»

President Donald Trump sier at muren mot Mexico kan få åpninger for å se gjennom og solcellepaneler som kan gjøre den vakrere.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/donald-trump/trumps-mur-mot-mexico-blir-kortere-og-vakrere/a/24096541/

For øvrig, årets sitat:

Til journalistene sa Trump også at muren må ha åpninger slik at man kan se gjennom til den andre siden. Dette for å unngå at sekker med narkotika blir kastet over muren og treffer noen i hodet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det er nok mye riktig i det. Men folket hadde ikke forventet at det motsatte av det "kjente og gamle" skulle bety ar de fikk en komplett idiot som president.

"komplett idiot" er kanskje litt stygt sagt (selv om det åpenbart er sant..). Kanskje vi heller skulle begynne å si det slik; at når det kommer til å tenke, så pleier Trump å ha ekstremt uflaks? Man kunne kanskje til og med sagt at han i så måte er den mest uheldige presidenten i historien? Det er jeg sikker på til og med Trump ville sagt seg enig i.. :p

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det motsatte? Det har vel heller vist seg at "det motsatte av det kjente og gamle" viste seg å være en mer ekstrem versjon av det kjente og det gamle,

At eneste forskjellen er at det er iblandet en enorm dose idioti, burde vel gi noen av dem grunn til å tenke seg om. Men tenking virker ikke å ligge høyt på agendaen for Trump-supportere.

Lenke til kommentar

Det motsatte? Det har vel heller vist seg at "det motsatte av det kjente og gamle" viste seg å være en mer ekstrem versjon av det kjente og det gamle,

At eneste forskjellen er at det er iblandet en enorm dose idioti, burde vel gi noen av dem grunn til å tenke seg om. Men tenking virker ikke å ligge høyt på agendaen for Trump-supportere.

Sant, men ekstreme versjoner av hva som helst , ender opp med å være total idioti. Ekstremt venstre er idioti. Ekstremt høyre er idioti. Begge deler er idiot-versjoner av fornuftige utgangspunkt.
Lenke til kommentar

Det virker som du tror at amerikanerne egentlig hadde valget mellom Trump og et bedre alternativ.

Feil.

Det er helt latterlig at verden har kommet til det punkt hvor Trump er USAs president. Men det er like fullt uunngåelig.

Jeg har ingen tro på at Trump er en taktisk og dyktig president. Men han står for en politikk og en agenda som faktisk tar sikte på å TA VARE PÅ VESTLIG KULTUR OG DET VESTLIGE FOLKET! Hvilket er nøyaktig hva en VESTLIG leder bør gjøre!

Trumps tale i Polen, hvor han fremmet vestlige verdier, kultur og folk, ble umiddelbart stemplet av venstresiden som "nasjonalistisk" (akkurat som om det er noe galt i det? Når man for faen er president for en nasjon?). CNN pratet til og med om hvordan Trump fremmet den hvite rasen, selv om han ikke nevnte hvit eller rase med ett forbanna ord!

Saken er at det eksisterer en agenda om å vanne ut europeisk / Vestlig kultur. Og alle hvite / vestlige som ønsker å bevare sin egen kultur og rase blir automatisk stemplet som rasister av denne destruktive faenskapen (venstresiden). Trump var modig nok til å reise seg opp i den politiske motvinden, og peke på hykleriet i all offentlighet. Og han har naturligvis fått mye dritt slengt mot seg. Han er ikke på langt nær den beste tenkelige mannen som president, og han er overhodet ikke taktisk. Men han er et spark i ræva til den vestlige kulturen.

Dette er den eneste mannen som tør å kalle en spade for en spade i all offentlighet. Derfor vant han.

Spørsmålet er hva som feiler resten av vesten, når venstresiden tydelig ønsker å ødelegge vestlig kultur, og høyresiden ikke gjør noe med det.

Lenke til kommentar

Det virker som du tror at amerikanerne egentlig hadde valget mellom Trump og et bedre alternativ.

Feil.

Det er helt latterlig at verden har kommet til det punkt hvor Trump er USAs president. Men det er like fullt uunngåelig.

Jeg har ingen tro på at Trump er en taktisk og dyktig president. Men han står for en politikk og en agenda som faktisk tar sikte på å TA VARE PÅ VESTLIG KULTUR OG DET VESTLIGE FOLKET! Hvilket er nøyaktig hva en VESTLIG leder bør gjøre!

Trumps tale i Polen, hvor han fremmet vestlige verdier, kultur og folk, ble umiddelbart stemplet av venstresiden som "nasjonalistisk" (akkurat som om det er noe galt i det? Når man for faen er president for en nasjon?). CNN pratet til og med om hvordan Trump fremmet den hvite rasen, selv om han ikke nevnte hvit eller rase med ett forbanna ord!

Saken er at det eksisterer en agenda om å vanne ut europeisk / Vestlig kultur. Og alle hvite / vestlige som ønsker å bevare sin egen kultur og rase blir automatisk stemplet som rasister av denne destruktive faenskapen (venstresiden). Trump var modig nok til å reise seg opp i den politiske motvinden, og peke på hykleriet i all offentlighet. Og han har naturligvis fått mye dritt slengt mot seg. Han er ikke på langt nær den beste tenkelige mannen som president, og han er overhodet ikke taktisk. Men han er et spark i ræva til den vestlige kulturen.

Dette er den eneste mannen som tør å kalle en spade for en spade i all offentlighet. Derfor vant han.

Spørsmålet er hva som feiler resten av vesten, når venstresiden tydelig ønsker å ødelegge vestlig kultur, og høyresiden ikke gjør noe med det.

La oss bare si at jeg ikke er overrasket over at debattanter med slike synspunkter er blant Trumps supportere...

Når en har som utgangspunkt at ens "rase og kultur" holder på å gå under på grunn av angrep fra "ikke-vestlige" så er en i utgangspunktet rimelig langt ute og kjøre og rasjonalitet er ikke det en ser etter når en velger de man vil sette sin lit til.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...