jjkoggan Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Hvorfor er han med oss enda?Delvis fordi Trump snakker ikke som en politiker men mer som folk mange kjenner og fordi grunnloven gjør det meget vanskelig å bli kvitt av ham, særlig med flertallet republikanere i senatet. En del amerikanere har alltid vært tiltrukket til anti-intellektuelle, anti-elite hverdagsmennesket som høres mer ut som naboen enn kongen. Det har aldri vært et monarki å vise oss hvordan ledere burde oppfører seg. Respekt for elite eksperter har alltid vært lavt. Trumps dumme oppførsel bare forsterker dette inntrykket blant sine støttere. Også, dårlig kompetanse og frekk oppførsel står ikke i grunnloven. Lenke til kommentar
Stian Hammer Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Når det kommer til Mika og Joe, så har de sagt en del ting om Trump som ikke er særlig høflig. De har også ansvar som profesjonelle journalister å være så objektive som mulig, selv om Reagan-administrasjonen fjernet fair and balance-kravet for media. Noen av de tingene Mika blant annet har sagt har vært veldig grovt. Til gjengjeld døde faren hennes nylig...så hun er kanskje litt unnskyldt i den forstand. Likevel bør det sies at man bør ta seg en ferie heller. Jeg vil faktisk gi støtte til Trump i dette, men han kunne ordlagt seg på en annen måte. Og kunne også muligens brukt en av sine akolytter fremfor å si det selv. Men han gikk vel for maks skade her. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Nå starter den daglige pressebriefingen i WH, dagens talsperson er Sarah Huckabee Sanders. Den går live med kamera, og etter at Steve Mnuchin er ferdig er det ventet at SHS vil forsvare presidentens tweets om blodig kvinneansikt. Dette er sånt President Trump utsetter sin stab for. "Det hvite hus’ talskvinne Sarah Huckabee Sanders forsvarer Trumps tweet. – Det er nødvendig å gå til motangrep når presidenten blir mobbet og angrepet, sier Huckabee Sanders til Fox News." Ifølge Aftenposten. Geir Takk, den startet mens jeg så på, jeg så hele live, og hun responderte som ventet. Pressetalspersonene under disse briefingene har vanligvis et primærpublikum på 1: Donald Trump. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 29. juni 2017 Del Skrevet 29. juni 2017 Snakker om å sparke nedover. Som president er han jo ganske høyt oppe. Stay classy! 1 Lenke til kommentar
jjkoggan Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Når det kommer til Mika og Joe, så har de sagt en del ting om Trump som ikke er særlig høflig. De har også ansvar som profesjonelle journalister å være så objektive som mulig, selv om Reagan-administrasjonen fjernet fair and balance-kravet for media. Noen av de tingene Mika blant annet har sagt har vært veldig grovt. Til gjengjeld døde faren hennes nylig...så hun er kanskje litt unnskyldt i den forstand. Likevel bør det sies at man bør ta seg en ferie heller. Jeg vil faktisk gi støtte til Trump i dette, men han kunne ordlagt seg på en annen måte. Og kunne også muligens brukt en av sine akolytter fremfor å si det selv. Men han gikk vel for maks skade her. De er ikke journalister. De er kommentatorer. De blir betalt å uttrykke deres meninger. Trump er en politiker som representerer alle amerikanere. En bør ikke være politiker hvis en ikke tåler usaklig kritikk og personangrep. Er han leder eller et barn i et sandkassa? Ville du advare dine barn å angripe andre småbarn slik Trump har gjort? Et bra eksempel hvordan å løse konflikt i usa? 2 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Dagens avisforside i Trumps hjemby New York: Lenke til kommentar
geita_ Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Dagens avisforside i Trumps hjemby New York: Uffda.. er Trumpemannen slem mot journalister som prater dritt om han ? Lenke til kommentar
Stian Hammer Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Når det kommer til Mika og Joe, så har de sagt en del ting om Trump som ikke er særlig høflig. De har også ansvar som profesjonelle journalister å være så objektive som mulig, selv om Reagan-administrasjonen fjernet fair and balance-kravet for media. Noen av de tingene Mika blant annet har sagt har vært veldig grovt. Til gjengjeld døde faren hennes nylig...så hun er kanskje litt unnskyldt i den forstand. Likevel bør det sies at man bør ta seg en ferie heller. Jeg vil faktisk gi støtte til Trump i dette, men han kunne ordlagt seg på en annen måte. Og kunne også muligens brukt en av sine akolytter fremfor å si det selv. Men han gikk vel for maks skade her. De er ikke journalister. De er kommentatorer. De blir betalt å uttrykke deres meninger. Trump er en politiker som representerer alle amerikanere. En bør ikke være politiker hvis en ikke tåler usaklig kritikk og personangrep. Er han leder eller et barn i et sandkassa? Ville du advare dine barn å angripe andre småbarn slik Trump har gjort? Et bra eksempel hvordan å løse konflikt i usa? Du synes ikke at kritikken er for stor? Jeg er uenig med han i mange ting, men ser også at noen av anklagene mot han er direkte usanne. Det gjelder for eksempel rasisme mot meksikanere. Når det kommer til oppførsel, så kommer jeg til å oppfordre mine barn til å angripe andre småbarn akkurat på den måten. Jeg skulle ønske at min far hadde sagt det samme til meg fremfor all den hetsen jeg har opplevd. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Wow, denne var morsom. Må ha vært før "pussy grab gate", siden det ikke ble "forklart" hvordan Trump bare vil hjelpe jenter som føler de mangler noe... I underlivet... Then off course you "lend a hand", as a genteleman would!.. Ellers klarte jeg ikke få stemmen ut av hodet som sier: "Has this ever happened to you?" som en annen jævla "infomercial". Og det blir bare for dumt.. Først forklarer de at siden reporteren Trump gjorde narr av ikke kan bevege armen slik Trump gjør. Så kan det ikke være det Trump gjør narr av. Og videre at siden Trump har gjort narr av andre enn denne reporteren på en liknende måte. Så viser det bare at Trump gjør slik mot hvem som helst.. Det er jo kjempebra! Eller?.. Det som uansett ikke må få slippe ut fra denne sendingen er sannheten om Trump. Og i dette tilfellet sannheten om hendelsen. Som altså er slik: Donald Trump sier på et valgkamp stevne han arrangerer at: "And I watched in Jersey City, N.J., where thousands and thousands of people were cheering as that building was coming down. Thousands of people were cheering.". Donald Trump sier altså at han med egne øyne har sett dette skje. Problemet er at det aldri skjedde, ihvertfall ikke "thousands and thousands". Så Trumps team klarer å grave frem det som kanskje er kilden til at Trump tror han har sett "thousands and thousands" juble. Nemlig en liten sak skrevet av den bevegelseshemmede journalisten Serge Kovaleski. Der han rapporterer at: "law enforcement authorities detained and questioned a number of people who were allegedly seen celebrating the attacks and holding tailgate-style parties on rooftops while they watched the devastation on the other side of the river." Og når så Kovaleski selv sier at; "jammen, det var da aldri en gang snakk om hundrevis.". Så gjør Trump sin nå berømte etterlikning av, enten en bevegelseshemmet, eller en journalist som prøver å gå tilbake på sine egne ord. MEN, hva skjedde med:"And I watched"? Er det journalisten sin skyld at Trump selv påstod at han hadde sett med egne øyne at tusenvis av arabere hadde jublet mens tårnene brant? Uansett, på et eller annet vis er det altså i nyhets verdenen værre at Trump gjør narr av en bevegelseshemmet journalist, enn at han beviselig lyver om å være øyenvitne til en såpass alvorlig hendelse, men som altså ikke har funnet sted. Så media hiver seg over Trump, og forlanger en forklaring. Trumps forklaring? Han visste ikke hvem journalisten var en gang. Så hvordan kunne han gjøre narr av en bevegelseshemning han ikke var klar over han hadde? Troverdig? Nei, selvfølgelig ikke. Dette er samme mannen som ikke ville si fra seg støtte fra KKK, med begrunnelsen at han ikke visste noe om David Duke. Bare for senere å bli sitert i video opptak der han blir intervjuet og sier at det er forferdelig at David Duke har blitt medlem av republikanerne.. Og Serge Kovaleski, kunne også melde at: "Donald and I were on a first-name basis for years. I’ve interviewed him in his office. I’ve talked to him at press conferences. All in all, I would say around a dozen times, I’ve interacted with him as a reporter while I was at The Daily News." Men plutselig husker ikke Trump noensinne å ha møtte denne bevegelseshemmede journalisten som ser slik ut?: Er det noen med hånda på hjertet her som kan si at de ville klart å glemme denne mannen etter å ha vært på førstenavns basis med ham over en årrekke? Jeg tror ikke noe ærlig menneske vil si det. Men så er ikke Trump et ærlig menneske heller.. Nå, dette er bare en kommentar til den første av flere svært svært tåpelige saker som tas opp i videoen til VR-Katten. Jeg kan åpenbart ikke debunke dem alle i denne posten uten at posten blir 10 meter lang. Men dette er altså nivået på sakene som videoen tar opp. Og de er like enkle å debunke hver eneste en av dem. Så til alle som måtet lese: vær så snill, ikke la slike videoer være basis for dine meninger. Jeg måtte se den i 2 porsjoner, fordi jeg kunne bokstavelig talt kjenne hjernen min bli angrepet av idiotien... So kids: Don't do drugs, and don't do any videos VR-Katten may show. They may cause cancer.. 5 Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Når det kommer til Mika og Joe, så har de sagt en del ting om Trump som ikke er særlig høflig. De har også ansvar som profesjonelle journalister å være så objektive som mulig, selv om Reagan-administrasjonen fjernet fair and balance-kravet for media. Noen av de tingene Mika blant annet har sagt har vært veldig grovt. Til gjengjeld døde faren hennes nylig...så hun er kanskje litt unnskyldt i den forstand. Likevel bør det sies at man bør ta seg en ferie heller. Jeg vil faktisk gi støtte til Trump i dette, men han kunne ordlagt seg på en annen måte. Og kunne også muligens brukt en av sine akolytter fremfor å si det selv. Men han gikk vel for maks skade her. De er ikke journalister. De er kommentatorer. De blir betalt å uttrykke deres meninger. Trump er en politiker som representerer alle amerikanere. En bør ikke være politiker hvis en ikke tåler usaklig kritikk og personangrep. Er han leder eller et barn i et sandkassa? Ville du advare dine barn å angripe andre småbarn slik Trump har gjort? Et bra eksempel hvordan å løse konflikt i usa? Du synes ikke at kritikken er for stor? Jeg er uenig med han i mange ting, men ser også at noen av anklagene mot han er direkte usanne. Det gjelder for eksempel rasisme mot meksikanere. Han er tross alt USAs president. En president skal ikke oppføre seg som en bortskjemt 14 åring. 3 Lenke til kommentar
VRK18 Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 På'n igjen med skandaleoppslag i MSM om Trumps tweets! Skjønner de fortsatt ikke at de driter seg ut? Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 On a more serious note anbefaler jeg folk å lese denne kommentaren fra Van Jones angående con-artist'en James O'Keefe. Før de begynner å pepre tråden med mer Trump propaganda, også kjent som ekte fake news.. 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Dagens avisforside i Trumps hjemby New York: Uffda.. er Trumpemannen slem mot journalister som prater dritt om han ? Et lite problem. "Trumpemannen" er ikke bare "Trumpemannen" lenger. Han er ikke på jobb som realitystjerne, eller i New Yorks eiendomsbransje nå lengre. Han er nå president i USA, verdens eneste gjenværende supermakt. Det gjør at det stilles visse krav til ham. Presidenten i USA er den mektigste personen i verden. Presidenten er en talsmann for demokrati og frihet. Er det ikke på tide at vi får tilbake all den pomp og prakt og beundring for det embetet, slik vi alle har hatt? Det betyr at alle i administrasjonen burde både fremstå og oppføre seg profesjonelt, spesielt presidenten. Inntrykk er viktig. PS: Siste avsnitt er faktisk et sitat fra Trumps bok "Crippled America" fra 2015. Dette er hans egne ord. "The president of the United States is the most powerful person in the world. The president is the spokesman for democracy and liberty. Isn’t it time we brought back the pomp and circumstance and the sense of awe for that office that we all held? That means everyone in the administration should look and act professionally, especially the president. Impressions matter." Så 'cry me a river' om det er plagsomt at noen kritiserer ham for uverdig oppførsel. Ikke iht. min eller din standard, men hans egen. 2 Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Nå starter den daglige pressebriefingen i WH, dagens talsperson er Sarah Huckabee Sanders. Den går live med kamera, og etter at Steve Mnuchin er ferdig er det ventet at SHS vil forsvare presidentens tweets om blodig kvinneansikt. Dette er sånt President Trump utsetter sin stab for. Først og fremst utsetter seg selv for. Som det heter: Toppen av trærne må ta stormen! Lenke til kommentar
After Dark Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 "Blood coming out of her wherever" Det finnes ingen grenser for den mannen, men jeg må si meg forbauset over tålegrensen til Amerika. Hvorfor er han med oss enda? Hva mener du med "med oss"? Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Hvorfor er han med oss enda?Delvis fordi Trump snakker ikke som en politiker men mer som folk mange kjenner og fordi grunnloven gjør det meget vanskelig å bli kvitt av ham, særlig med flertallet republikanere i senatet. En del amerikanere har alltid vært tiltrukket til anti-intellektuelle, anti-elite hverdagsmennesket som høres mer ut som naboen enn kongen. Det har aldri vært et monarki å vise oss hvordan ledere burde oppfører seg. Respekt for elite eksperter har alltid vært lavt. Trumps dumme oppførsel bare forsterker dette inntrykket blant sine støttere. Også, dårlig kompetanse og frekk oppførsel står ikke i grunnloven. Ja tydelig at når man først har pådratt seg dette så er det vanskelig å bli kvitt, og det uansett hva presidenten måtte tillate seg etter valget. Man må lære av dette og få på plass noe som innskrenker de videre presidenters makt og fotfeste, man kan ikke ta sjansen på å være stuck med en slik klovn hver gang Amerikanerne blir lurt av en oppurtunistisk campaign, evnt får en ny brain fart i kampens hete. Men dette er ikke så galt om man lærer av det hele og ruster opp systemet i etterkant av denne fadesen slik at det aldri kan skje igjen. Det trengs utvilsomt en demokratisk modningsprosess og en systemendring får å komme kapp med andre vestlige land her, siden som det stiller seg nå så er det hele bare en parodi av ett folkestyre underlagt den økonomiske eliten. Amerikanerne ønsket en maktforskyvning men ble lurt av makta, noe jeg tror de aller fleste nå har innsett og ikke ønsker noen reprise av. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 "Blood coming out of her wherever" Det finnes ingen grenser for den mannen, men jeg må si meg forbauset over tålegrensen til Amerika. Hvorfor er han med oss enda? Hva mener du med "med oss"? Vi slipper jo helt tydeligvis ikke unna idiotskapet vi heller her, ingen er uberørt av neket og derav engasjementet. Lenke til kommentar
tom waits for alice Skrevet 30. juni 2017 Del Skrevet 30. juni 2017 Som jeg skrev tidligere, slik jeg har forstått er dette en politisk prosess og ikke en juridisk, og det gjør det til mye mer enn bare tekniske bevis. Noen nevnte også at "man tør ikke riste så mye i fasaden at grunnmuren under dem begynner å revne". Skjønt grunnmuren til landet har vel allerede begynt å slå store sprekker etter alle fiaskoene fra Donald & Co. Jeg er ikke 100% overbevist om at det (at grunnmuren slår sprekker) er en dårlig ting. Kanskje en svakere føderalstat uten en president som slenger executive orders i hytt og pine etter innfallsmetoden kunne være like greit. Kanskje landet har fått denne vitsen som president nettopp fordi føderasjonen har fått for mye makt, og folk er så langt fra beslutningene at de like godt kan velge en TV-kjendis som sier det de (halvparten av dem) vil høre, men ikke nødvendigvis gjøre. Det blir jo bare unntaksvis bedre med folk som GW Bush, som gjorde Amerika stort igjen ved å sende dets sønner og døtre i krig i fremmede land. Og ja, da blir plutselig Putin og Jinping verdens mektigste menn, men det kan synes som om Brexit tvert om har styrket det europeiske prosjekt og stoppet nasjonalismen, så det er mulig at EU kan være tunga på den andre vektskålen... Geir Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg