Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Forsvarsministeren er fornøyd med USA under Trump: – Vi ser ingen endring i USAs engasjement

Trass svært sprikende signaler, er forsvarsminister Ine Eriksen Søreide trygg på at USA står ved sine forpliktelser til Norge og NATO.

https://www.aftenposten.no/verden/Forsvarsministeren-er-fornoyd-med-USA-under-Trump--Vi-ser-ingen-endring-i-USAs-engasjement-624252b.html

Beroliget?

Lenke til kommentar

Dette er helt ubeskrivelig! Trump er statsleder i verdens mektigste og mest innflytelsesrike nasjon. Har han ikke lært NOE SOM HELST om hvordan han skal uttrykke seg?

Trump til personangrep på kvinnelig journalist

Donald Trump omtaler på Twitter en amerikansk journalist som «gale Mika med lav IQ», etter at hun kritiserte presidentens administrasjon. Ryan Paul, republikanernes leder i Representantenes hus, kaller tweeten «upassende».

«Hvordan har det seg da at gale Mika med lav IQ, sammen med psyko Joe, kom til Mar-a-Lago tre dager på rad rundt nyttår og insisterte på å bli med meg», fortetter presidenten.

Trump skrev videre at Brzezinski «blødde stygt etter en ansiktsløftning», og at han sa nei til de to.

I en uttalelse fra MSNBC heter det at «det er en trist dag for USA når presidenten bruker tiden sin på å mobbe, lyve og spy ut smålige personangrep, heller enn å gjøre jobben sin», skriver New York Times.

https://www.aftenposten.no/verden/Trump-til-personangrep-pa-kvinnelig-journalist-624300b.html

Lenke til kommentar

<snip>

Nevnt lengre opp.

Presidentens uttalelser setter ting på dagsorden, uansett hva mannen i stillingen heter.

Paul Ryan ble spurt om dette under en pressekonf som egentlig handlet om nye tiltak ift. sanctuary cities.

Han hadde et tydelig ønske om å svare på dette, og kalte det uverdig.

Flere andre republikanske kongressmedlemmer har også reagert på presidentens uttalelse her:

Endret av xRun
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg tror ikke du trenger å kopiere avisoppslag fra dagbladet og vg. At du klipper og limer fra norges mest besøkte nettsted er vel en ting, men når det blir tatt opp to innlegg tidligere er det strengt tatt unødvendig

Hvis du kan vise til de innleggene skal jeg se på det.

Lenke til kommentar

<snip>

Nevnt lengre opp.

Presidentens uttalelser setter ting på dagsorden, uansett hva mannen i stillingen heter.

Nå var det ikke navnet hans, men stillingen som var poenget mitt.

Hvordan synes du en statsleder bør oppføre seg? Og spesielt en statsleder i verdens mektigste og mest innflytelsesrike nasjon...

Lenke til kommentar

<snip>

Nevnt lengre opp.

Nå var det ikke navnet hans, men stillingen som var poenget mitt.

Hvordan synes du en statsleder bør oppføre seg? Og spesielt en statsleder i verdens mektigste og mest innflytelsesrike nasjon...

Du har kanskje misforstått hva jeg mente.

Hva enn personen i den stillingen heter, så havner det han sier på dagsorden. Inb4 andre som typisk forsvarer Trump ved å si at folk er for opptatt av småting. Slike uttalelser fra presidenten er høyst uverdig, og fortjener den kritikken han har fått.

Sett i lys av at førstefruen også har sagt at en del av hennes plattform skal være å arbeide mot nettmobbing så er det også litt merkelig at hun forsvarer ham i dette, men forståelig siden de er gift. Også Ivanka klagde for noen dager siden om hvor negativ tonen i DC var, og hennes egen far er et lysende eksempel på dette.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nok et eksempel på Trumps fantastiske måte å uttrykke seg på...

Ekspertene klør seg i hodet når Trump nå langer ut mot Amazon: – Hva er det han snakker om?

Trump langer nemlig ut mot Amazon på Twitter. Årsaken? Selskapet betaler ikke «internettskatt». Det gir absolutt ingen mening, skriver skribent Jennings Brown for det amerikanske teknologinettstedet.

Hornet i siden til Trump er selvfølgelig at den Seattle-baserte internettgiganten eier The Washington Post.

http://www.msn.com/nb-no/nyheter/teknologiogvitenskap/ekspertene-kl%C3%B8r-seg-i-hodet-n%C3%A5r-trump-n%C3%A5-langer-ut-mot-amazon-%E2%80%93-hva-er-det-han-snakker-om/ar-BBDsgQ9?li=AAb27D5&ocid=spartandhp

Lenke til kommentar

Du har kanskje misforstått hva jeg mente.

Hva enn personen i den stillingen heter, så havner det han sier på dagsorden. Inb4 andre som typisk forsvarer Trump ved å si at folk er for opptatt av småting. Slike uttalelser fra presidenten er høyst uverdig, og fortjener den kritikken han har fått.

Sett i lys av at førstefruen også har sagt at en del av hennes plattform skal være å arbeide mot nettmobbing så er det også litt merkelig at hun forsvarer ham i dette, men forståelig siden de er gift. Også Ivanka klagde for noen dager siden om hvor negativ tonen i DC var, og hennes egen far er et lysende eksempel på dette.

Som president i USA har Donald Trump SOLGT hele privatlivet sitt! ALT han sier og gjør kommer til å bli filmet og tatt bilder av. Det gjelder ikke bare presidentperioden hans, men livet hans etterpå og. Det blir forventet at han stiller opp på hvert eneste offentlige arrangement som presidentinnsettelser, begravelse av tidligere presidenter etter minnedagen for 11/09-01. Og en god del andre ting. Hvis han sier eller gjør en eneste ting feil kommer det til å bli filmet og fotografert. Oppmerksomhet kommer til å følge ham resten av livet!

Dette skulle han vært klar over. Både da han stilte til valg som president og da han avla eden og ble innsatt som president!

Endret av aklla
fjernet sitatpyramide
Lenke til kommentar

Nå starter den daglige pressebriefingen i WH, dagens talsperson er Sarah Huckabee Sanders.

Den går live med kamera, og etter at Steve Mnuchin er ferdig er det ventet at SHS vil forsvare presidentens tweets om blodig kvinneansikt. Dette er sånt President Trump utsetter sin stab for.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Meh. Trump har sluttet å overraske meg for lenge siden. Det som er overraskende er folket og GOP sin toleranse. Den lave målestokken er nok mer eller mindre permanent nå.

Ja det er vel det jeg er mest redd for, om man lar dette gå uten konsekvenser så sitter vi der tilslutt med Biff Tannens vulgære univers som den nye normalen.

Jeg fatter ikke at det tillates at han bare kan holde på som ubehøvlet mad king, det er ingen konsensus for slikt noe sted. Har man enda ikke organisert noenting i føderale organer for å få slutt på dette?  Hvorfor har ingen i sikkerhetstjenesten tatt en prat med ham enda? Siden det får da være grenser for evneveik impotent opposisjon, den står tross alt snart av 300 millioner mennesker som ser dette som totalt uakseptabelt og det kun Amerika!

Venter man på en ny Lee Harvey Oswald her til å gjøre dritt jobben for seg kanskje? Det er både trist og absurd at man kan la det hele gå så langt.

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Nå starter den daglige pressebriefingen i WH, dagens talsperson er Sarah Huckabee Sanders.

Den går live med kamera, og etter at Steve Mnuchin er ferdig er det ventet at SHS vil forsvare presidentens tweets om blodig kvinneansikt. Dette er sånt President Trump utsetter sin stab for.

"Det hvite hus’ talskvinne Sarah Huckabee Sanders forsvarer Trumps tweet.

– Det er nødvendig å gå til motangrep når presidenten blir mobbet og angrepet, sier Huckabee Sanders til Fox News."

Ifølge Aftenposten.

Geir :)
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...