Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

De motsier seg selv her...

Trumps advokat sier presidenten ikke er under etterforskning

Et medlem av president Donald Trumps juridiske team sier Trump ikke er under etterforskning, til tross for at presidenten selv har sagt det på Twitter.

http://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/trumps-advokat-sier-presidenten-ikke-er-under-etterforskning/ar-BBCQ46i?li=AAb27D5&ocid=spartandhp

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Kan jo være Trump som tror mer på Breitbart og Fox enn egen etterretning. Sier de på Fox at han kanskje er under etterforskning, så tweet'er han det videre som fakta. Men da uten å skjønne at siden han som President har tilgang til den info'en. Så, ved å tweet'e at han er under etterforskning, må det tolkes som en bekreftelse fra hans side..

Er det en ting denne tråden har vist, så er det at det er vanskelig å ikke overvurdere denne mannens intelligens. Akkurat når man tror det ikke er mulig å bli/gjør dummere. Så kommer det en #MAGA tweet som får beboerne i Tangerudbakken til å fremstå som Einstein i forhold..

• Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg må innrømme jeg sliter med å forstå Trump tilhengerne i tråden her. Hadde det vært snakk om at vi rakket ned på hjemmelaget demmes, eller et familiemedlem. Eller at de faktisk var amerikanere som har stemt på Trump. Så hadde det jo vært litt mer forståelig at de går i forsvars modus. Men å tviholde på dette neket nå som vi har fått fasit'en. Det sliter jeg litt med å forstå. Er det så farlig å innrømme at man tok feil? Er de redd bakken skal åpne seg og sluke dem om de innrømmer det som på det nåværende tidspunkt må være åpenbart for alle: Det er rett og slett noe galt med Donald Trump?

Personlig synes jeg fyren er motbydelig, noe som alene burde være nok til at folk ikke stemte på ham. Men ikke alle ser ham i samme lys som meg tydeligvis. Kommentarene på bussen om hva man som rik kjendis kan, eller kunne, sluppet unna med (Pussy grabbing). Var ille, og en bekreftelse på det man allerede kunne visst om man bare gjorde ett 5 minutters google søk på fyren: Han har ingen respekt for andre mennesker. Selv reagerte jeg faktisk ikke voldsomt på "pussy grab" kommentaren. Han innrømmet jo tross alt ikke at dette var noe han hadde for vane å gjøre. Det kunne like godt tolkes som en hypotetisk; "Slik er det med gold diggers når man er rik og berømt. Man kunne gjort hva man vil.". Som i så fall blir en kommentar om hvor falske folk som gold diggers er når de er rundt rike..

Det jeg faktisk reagerte mest på, var holdningen der det er greit å "move like a bitch on" en gift kvinne. Hvis du har milliarder av dollar på konto, og eier miss universe konkuransen. Og alle dine eks koner og eks kjærester er fotomodeller. Trenger man da å gå inn for å ødelegge andres ekteskap?

Også når han tok med seg elskerinnen på skiferie, og de møtte kona han enda ikke var skilt fra. Så begynte kona og elskerinnen å sloss om ham. Til hans store forlystelse; han måtte bare le sa han på et radio show etterpå.

Han er rett og slett en skikkelig drittsekk. Men mer enn det, han er en feig drittsekk.

Jeg husker jeg la merke til under valgkampen når han skulle filmes sammen med USAs nasjonal fugl. At ørnen gjorde et aggressivt utfall mot Trump. Trumps reaksjon? Han gjorde seg så liten som mulig, trakk seg unna, og senket blikket. Ikke akkurat alfa hann oppførsel. Nå, jeg forslår ikke at han burde ha gitt USAs nasjonal symbol en uppercut. Men hans reaksjon var lik den av en hunn apekatt som prøver å ikke provosere alfa hunnen eller hannen i flokken. Ikke akkurat hva jeg forbinder med en leder. Og det er faktisk litt bekymringsverdig. Feige mennesker vil ha hevn. Feige mennesker skjønner ikke hvorfor man ikke bruker atomvåpen. De feige kan være de farligste av alle..

Men også det at han er mindre intelligent la jeg tidlig merke til ut fra opptredenene hans. Riktignok lurte jeg en sjelden gang på om det kunne være at Trump rett og slett var like flink, eller flinkere, enn Sacha Baron Cohen (Ali G, Borat m.fl.) til å "stay in character" mens han latet som han var idiot, for å tekkes "red necks" og "white trash" basen sin. Men for hver eneste opptreden jeg fikk med meg, så ble det bare klarere og klarere. At så flink skuespiller som han måtte vært da, det finnes bare ikke.

Fyren er så dum som han oppfører seg.

Nå, jeg kjenner igjen intelligente mennesker når jeg ser dem. Og jeg ser ut fra Trumps språk og oppførsel, at han ikke er spesielt smart. Så når andre i tråden her har argumentert med at han må jo være smart siden han er velutdannet, rik og en vellykket forretningsmann. Så har jeg rett og slett bare sett på mulige forklaringer som passer med hva jeg ser. "Vellykket forretningsmann" kan man jo lett stille spørsmålstegn med når man ser på alle prosjektene han har startet som feilet fullstendig. Men, hvordan Trump kom seg gjennom en slik prestisjefylt skole som han gjorde, om han er en idiot? Mitt første innfall var at han som en feig, rik, drittsekk, sikkert bare har fått noen til å gjøre alt arbeidet inkludert eksamener for seg. Eller at han er på "spekteret" som gjør at han kan være flink på de tradisjonelle IQ oppgavene, men ikke skjønner en dritt av mellom menneskelige forhold. Men når jeg nå nettopp kom over denne videoen, så falt et par brikker på plass.

Hva om Trump har vært intelligent. Men at han nå, som sin far, holder på å utvikle Alzheimers?

Jeg synes ihvertfall videoen reiser et par interessante spørsmål. Og kan altså potensielt forklare en hel del:

• Liker 5
Lenke til kommentar

Bare innlegget ditt Gabriel, er en god grunn til å henge med Trump.

Jeg leser; dum, idiot, alzheimers, feig, drittsekk.

Nitrist lesing. Jeg har blitt mindre fan av Trump, men å lese slike innlegg gjør meg bare flau av tanken av å være på "den andre siden."

Trump er ikke egnet, men det er heller ikke Hillary. Case closed. Slutt å syt.

Lenke til kommentar

Bare innlegget ditt Gabriel, er en god grunn til å henge med Trump.

Jeg leser; dum, idiot, alzheimers, feig, drittsekk.

Nitrist lesing. Jeg har blitt mindre fan av Trump, men å lese slike innlegg gjør meg bare flau av tanken av å være på "den andre siden."

Trump er ikke egnet, men det er heller ikke Hillary. Case closed. Slutt å syt.

WOW, du klarte altså å lese hele posten min, og se en 8 minutters video i løpet av 4 minutter?! Du har virkelig gått i dybden før du bestemte deg for å gulpe opp litt #MAGA denne gangen ja. :p

Skjønt, hva Trump er, eller ikke er, endres jo ikke av hva jeg sier. Men det er godt å høre at det går an å nå frem til deg.

Nå må det jo sies da, at du har til gode å presentere noe som helst slags vektig argument for at Hillary er mindre egnet enn Trump. Men det er jo tydeligvis ikke viktig i din verden.

Denne tråden er nå stapp full av eksempler på hvor lite egnet Trump er som president. Det er ikke syting, det er dokumentering. Det du driver med. Det er syting..

• Liker 4
Lenke til kommentar

Jeg kan godt være med på at fyren er en fjott, men det betyr slett ikke at man på noe vis tok feil hva valget angikk. En stemme til Trump er en stemme mot Hillary, akkurat som en stemme til Hillary var en stemme mot Bernie før det igjen. Av og til stemmer man for det minste ondet. Har gjort det selv ved stortingsvalg og kommunevalg her i landet.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ang. Trumps egnethet så er jo fint lite av det han har levert overraskende gitt valgkampen. Da må man jo bare kapitulere og innrømme at uansett hvor mye man misliker Le Donald, så har velgerne faktisk ment at fyren er mer egnet enn det som var konkurrentene. Sålenge han er den samme fyren som under valgkampen har man fått akkurat det man har bedt om, og samtidig tatt standpunktet at HC og BS er enda mindre egnet. Det står seg fortsatt like godt i juni 2017 som det gjorde før valget.

Lenke til kommentar

Ang. Trumps egnethet så er jo fint lite av det han har levert overraskende gitt valgkampen. Da må man jo bare kapitulere og innrømme at uansett hvor mye man misliker Le Donald, så har velgerne faktisk ment at fyren er mer egnet enn det som var konkurrentene. Sålenge han er den samme fyren som under valgkampen har man fått akkurat det man har bedt om, og samtidig tatt standpunktet at HC og BS er enda mindre egnet. Det står seg fortsatt like godt i juni 2017 som det gjorde før valget.

Vel, nå lovet han jo at han skulle endre seg da. Så det er jo et valgløfte brudd alene det..

Lenke til kommentar

Trump som lovet å bedre økonomien...

USAs handelsunderskudd stiger

Underskuddet i perioden fra januar til mars endte på 116,8 milliarder dollar, noe som var en økning på 2,4 prosent fra fjorårets tre siste måneder. Da lå underskuddet på 114 milliarder dollar.

http://www.msn.com/nb-no/nyheter/verden/usas-handelsunderskudd-stiger/ar-BBCWXTw?li=AA4WWU&ocid=spartandhp

Lenke til kommentar

Spicer skal vel ha en forfremmelse mer enn at han trekker seg? Og hu derre Huckabee har sikkert ikke noe imot å fortsette..

Meanwhile.. Synes nesten litt synd på Porosjenko som slikker så mye ræv til ingen nytte. At Trump er i lomma på Putin kan det vel ikke være mye tvil om?

Ihvertfall ingen grunn til å tro at Trump en gang vet hvor Ukraina er på kartet, langt mindre at han bryr seg om at Russland har annektert deler av det..

• Liker 1
Lenke til kommentar

Det vi har lært om Trump er at han var meget flink til å drive med valgkamp men ikke til å regjere. Han bommer hele tiden nå fordi han oppfører seg som om valgkampen ikke har sluttet

Vi får se om han lærer seg å styre/regjere landet. Meget tvilsomt. Det er problemet med å velge politikere uten erfaring. Hadde trodd han kunne bli bedre.

Lenke til kommentar

Jeg må innrømme jeg sliter med å forstå Trump tilhengerne i tråden her. Hadde det vært snakk om at vi rakket ned på hjemmelaget demmes, eller et familiemedlem. Eller at de faktisk var amerikanere som har stemt på Trump. Så hadde det jo vært litt mer forståelig at de går i forsvars modus. Men å tviholde på dette neket nå som vi har fått fasit'en. Det sliter jeg litt med å forstå. Er det så farlig å innrømme at man tok feil? Er de redd bakken skal åpne seg og sluke dem om de innrømmer det som på det nåværende tidspunkt må være åpenbart for alle: Det er rett og slett noe galt med Donald Trump?

Jeg har ingen problemer med å innrømme at jeg tok helt feil angående Trump. Under valgkampen trodde jeg fyren bare var en usympatisk tulling med alt for mye penger og alt for lite vett. Nå som vi kjenner fasiten er det ingen tvil om at mitt førsteinntrykk var alt for positivt.  :(

• Liker 7
Lenke til kommentar

Hva om Trump har vært intelligent. Men at han nå, som sin far, holder på å utvikle Alzheimers?

Jeg heller også litt mot den konklusjonen. Jeg leste en artikkel for noen uker siden hvor de hadde sammenlignet intervjuer med Trump over mange år og gjort en analyse. I eldre intervjuer hadde han større ordforråd, brukte normale ord og kom med intelligente utsagn. Han oppførste seg rett og slett som et normalt oppegående menneske. Han fremsto ikke som "lynende intelligent" eller noe slikt, men som en normalt menneske som kunne gjennomført høyere utdanning på hvilket som helst universitet. Senere tid, og ikke minst dagens babling, både språklig og innholdsmessig sett lå veldig langt unna.

Men uansett, vi må forholde oss til dagens versjon. Det er dagens versjon som forvolder skade på USA og som sitter med potensiale til å forvolde enda mer og alvorlig skade på både USA og verden.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ryktene går om at Spicer trekker seg. Han skal ha for å ha holdt teateret gående lenger enn noen kunne ane at han klarte. Spørsmålet nå må bli hvem ved sine fulle fem tar over den jobben der... best of luck :)

Det var snakk om at Laura Ingraham (bla. Fox-kommentator og syndikert radiovert mm.) var aktuell til å overta for Spicer, men hun har allerede sagt hun ikke er interessert. Ellers er vanligvis pressesekretær i WH en av de ypperste kremstillingene reportere kunne ønske seg, men tydeligvis ikke med Trump som sjef.

Som det ble sagt under Reagan: WH Press Secy. skal ikke være et filter mellom pressen og POTUS, men en bro mellom dem for at folket skal få informasjon fra personene folket har plassert der. Men ikke under denne administrasjonen, her er det et filter, og et ganske nervøst et som ikke tør si selv mange av de vanligste tingene særlig klart, i angst for å bli motsagt av POTUS neste time og få hele sin profesjonelle integritet spylt ned i toalettet. Der ligger en av grunnene til at folk som Ingraham rynker på nesen ved tanken på evt. å jobbe der.

Lenke til kommentar

Jeg heller også litt mot den konklusjonen. Jeg leste en artikkel for noen uker siden hvor de hadde sammenlignet intervjuer med Trump over mange år og gjort en analyse. I eldre intervjuer hadde han større ordforråd, brukte normale ord og kom med intelligente utsagn. Han oppførste seg rett og slett som et normalt oppegående menneske. Han fremsto ikke som "lynende intelligent" eller noe slikt, men som en normalt menneske som kunne gjennomført høyere utdanning på hvilket som helst universitet. Senere tid, og ikke minst dagens babling, både språklig og innholdsmessig sett lå veldig langt unna.

Men uansett, vi må forholde oss til dagens versjon. Det er dagens versjon som forvolder skade på USA og som sitter med potensiale til å forvolde enda mer og alvorlig skade på både USA og verden.

Hvis dagens versjon greier å gjennomføre skattelettelser, helsereform, hindre ISIL og økonomien vokser 3-4% så blir han en populær president selv om hadde lite å gjøre med det

Det er hovedgrunnen til at mange stemte på Trump, noe de mente Clinton ville aldri prøve å gjøre.

Lenke til kommentar
Gjest Slettet+9817324

Personlig synes jeg fyren er motbydelig, noe som alene burde være nok til at folk ikke stemte på ham. Men ikke alle ser ham i samme lys som meg tydeligvis. Kommentarene på bussen om hva man som rik kjendis kan, eller kunne, sluppet unna med (Pussy grabbing). Var ille, og en bekreftelse på det man allerede kunne visst om man bare gjorde ett 5 minutters google søk på fyren: Han har ingen respekt for andre mennesker. Selv reagerte jeg faktisk ikke voldsomt på "pussy grab" kommentaren. Han innrømmet jo tross alt ikke at dette var noe han hadde for vane å gjøre. Det kunne like godt tolkes som en hypotetisk; "Slik er det med gold diggers når man er rik og berømt. Man kunne gjort hva man vil.". Som i så fall blir en kommentar om hvor falske folk som gold diggers er når de er rundt rike..

Det jeg faktisk reagerte mest på, var holdningen der det er greit å "move like a bitch on" en gift kvinne. Hvis du har milliarder av dollar på konto, og eier miss universe konkuransen. Og alle dine eks koner og eks kjærester er fotomodeller. Trenger man da å gå inn for å ødelegge andres ekteskap?

Også når han tok med seg elskerinnen på skiferie, og de møtte kona han enda ikke var skilt fra. Så begynte kona og elskerinnen å sloss om ham. Til hans store forlystelse; han måtte bare le sa han på et radio show etterpå.

Han er rett og slett en skikkelig drittsekk. Men mer enn det, han er en feig drittsekk.

Jeg husker jeg la merke til under valgkampen når han skulle filmes sammen med USAs nasjonal fugl. At ørnen gjorde et aggressivt utfall mot Trump. Trumps reaksjon? Han gjorde seg så liten som mulig, trakk seg unna, og senket blikket. Ikke akkurat alfa hann oppførsel. Nå, jeg forslår ikke at han burde ha gitt USAs nasjonal symbol en uppercut. Men hans reaksjon var lik den av en hunn apekatt som prøver å ikke provosere alfa hunnen eller hannen i flokken. Ikke akkurat hva jeg forbinder med en leder. Og det er faktisk litt bekymringsverdig. Feige mennesker vil ha hevn. Feige mennesker skjønner ikke hvorfor man ikke bruker atomvåpen. De feige kan være de farligste av alle..

Men også det at han er mindre intelligent la jeg tidlig merke til ut fra opptredenene hans. Riktignok lurte jeg en sjelden gang på om det kunne være at Trump rett og slett var like flink, eller flinkere, enn Sacha Baron Cohen (Ali G, Borat m.fl.) til å "stay in character" mens han latet som han var idiot, for å tekkes "red necks" og "white trash" basen sin. Men for hver eneste opptreden jeg fikk med meg, så ble det bare klarere og klarere. At så flink skuespiller som han måtte vært da, det finnes bare ikke.

Fyren er så dum som han oppfører seg.

Nå, jeg kjenner igjen intelligente mennesker når jeg ser dem. Og jeg ser ut fra Trumps språk og oppførsel, at han ikke er spesielt smart. Så når andre i tråden her har argumentert med at han må jo være smart siden han er velutdannet, rik og en vellykket forretningsmann. Så har jeg rett og slett bare sett på mulige forklaringer som passer med hva jeg ser. "Vellykket forretningsmann" kan man jo lett stille spørsmålstegn med når man ser på alle prosjektene han har startet som feilet fullstendig. Men, hvordan Trump kom seg gjennom en slik prestisjefylt skole som han gjorde, om han er en idiot? Mitt første innfall var at han som en feig, rik, drittsekk, sikkert bare har fått noen til å gjøre alt arbeidet inkludert eksamener for seg. Eller at han er på "spekteret" som gjør at han kan være flink på de tradisjonelle IQ oppgavene, men ikke skjønner en dritt av mellom menneskelige forhold. Men når jeg nå nettopp kom over denne videoen, så falt et par brikker på plass.

Jeg synes ihvertfall videoen reiser et par interessante spørsmål. Og kan altså potensielt forklare en hel del:

Samme var det med Vince McMahon , han arvet WWE fra Vince sr og akurrat som Trump så gikk Vince jr på militærskole.

...og akkurat som Trump så er Vince jr en pussig skrue :p

"At så flink skuespiller som han måtte vært da, det finnes bare ikke"

Kunne sagt det samme om Sotrapedoen , knegg knegg.

Endret av Slettet+9817324
Lenke til kommentar

Det kan vel sikkert også forklares med at tidligere intervjuer gikk på ting han hadde en viss peiling på - nå må han uttale seg om en hel mengde områder som han tydeligvis ikke evner å sette seg inn eller har selv grunnleggende kunnskaper om.

At han har en personlighet som gjør at han ikke selv makter å skjønne at det finnes ting han ikke er verdensmester på og kan løse enkelt, gjør ikke ting bedre.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...