Thoto79 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Hva menerr du egentlig her. Flertallet av folket stemte Høyreregjering, ikke AP regjering. 1,5 mill vs. 1,1 mill. (Og ja er klar over at det i noen tilfeller kan komme skjevt ut ved veldig likt løp pga. vekting av stemmer.) (I Norge er det uansett ikke snakk om manipulering av valgdistrikter slik det har foregått i USA) H+FrP fikk 43.1% av avlagte stemmer, Trump fikk 46.1% av avlagte stemmer. Ellers er selvsagt valgdistriktene manipulert i Norge også, en stemme i Oslo teller ikke det samme som en stemme i Finnmark. Poenget er vel at de rød-grønne fikk færre stemmer enn de blå-blå, altså motsatt av hva tilfellet og utfallet av valget ble i USA. Og utjevningsmandatene vi benytter her i Norge som du antagelig hinter til er vel mer rettferdige enn de er mystiske 1 Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Poenget er vel at de rød-grønne fikk færre stemmer enn de blå-blå, altså motsatt av hva tilfellet og utfallet av valget ble i USA. Nei, poenget mitt var at H+FrP har mindre støtte blendt velgerne enn Trump, samt at hverken den ene eller andre har støtte blandt flertall av befolkningen. Lenke til kommentar
Lami Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Trump klarte i hvertfall å kjøre en ordentlig valgkampanje. Hillary Clinton sin valgkampanje sies å være den verste på år. https://www.google.no/amp/s/heatst.com/politics/study-hillary-clinton-ran-one-of-the-worst-campaigns-in-years/amp/ Så, hvis Hillary er apen, så burde vel hun som ape klare å holde en ordentlig valgkampanje som ikke gjorde at hun tapte flere viktige nøkkelstater, og holdt seg politikk-diskusjoner? Siden det var snakk om amøbe og ape-intelligens her tilbake. Lenke til kommentar
xRun Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Trump tidligere: Comey under ed i dag: "Lordy, I hope there are tapes!" 3 Lenke til kommentar
Gouldfan Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Trump klarte i hvertfall å kjøre en ordentlig valgkampanje. Hillary Clinton sin valgkampanje sies å være den verste på år. https://www.google.no/amp/s/heatst.com/politics/study-hillary-clinton-ran-one-of-the-worst-campaigns-in-years/amp/ Så, hvis Hillary er apen, så burde vel hun som ape klare å holde en ordentlig valgkampanje som ikke gjorde at hun tapte flere viktige nøkkelstater, og holdt seg politikk-diskusjoner? Siden det var snakk om amøbe og ape-intelligens her tilbake. Hillary var ikke den beste kandidaten. Det sagt, så var det forferdelig mye rart i kampanjen... En Kampanje som fortsatt etterforskes etter at man finner ut at Trumpadmen er i Russiske lommer... Lenke til kommentar
Splitter Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Hva var galt McCain? Flere som syntes han virket veldig forvirret? Lenke til kommentar
xRun Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 McCain var ikke klar over at tiden hans var løpt ut, og lurte på hvorfor Burr brukte hammeren. Det var ingen grunn til det, såvidt han så ut til å forstå, helt til han oppdaget at tiden hans var ute. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 McCain var jo helt borte. Skjønte ikke forskjellen på FBIs undersøkelse av Hillary Clintons email sak. Og saken som går nå som de gjentatte ganger har sagt Trump ikke en gang er misstenkt i. Likevel prøvde McCain å få det til å høres ut som en "double standard" der "dere" går etter Trump, men ikke Hillary? Fyren må ha bommet på medisinene i dag, eller begynt tidlig. Det var jo bare røre. Jeg tviler på noen, ikke en gang ham selv, skjønner helt hva han snakket om.. Lenke til kommentar
Skatteflyktning Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Trump tidligere: https://twitter.com/realdonaldtrump/status/863007411132649473 Comey under ed i dag: "Lordy, I hope there are tapes!" Jeg tror han mente: "Lordy, I hope there are "tapas"! " Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 He he, liten glipp av Mr. Burr. Chairman. Takket director Comey for å ha stilt opp. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Hva var galt McCain? Flere som syntes han virket veldig forvirret? Ja det var skuffende... hadde håpet at han hadde fått nok av alt dette nå og viste litt nonpartisanism, men det er nok for mye å be om ifra disse republikanere. Patrioter på sin hals så lenge det ikke innvirker på egen politiske ideologi eller lommebok. 1 Lenke til kommentar
xRun Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 He he, liten glipp av Mr. Burr. Chairman. Takket director Comey for å ha stilt opp. Det er høflighet i DC og mange andre steder og sammenhenger i USA å tiltale personer med den stillingstittelen de hadde sist, eller den høyeste tittelen de har hatt. Tidligere generaler kalles fortsatt generaler, tidligere ambassadører kalles fortsatt ambassadører, og tidligere presidenter kalles fortsatt det resten av livet. Lenke til kommentar
L4r5 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 (...)og tidligere presidenter kalles fortsatt det resten av livet.Selv om de egentlig skal tiltales som The Honorable [navn] eller rett og slett Mr. [navn]. Lenke til kommentar
Gabri3L Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 He he, liten glipp av Mr. Burr. Chairman. Takket director Comey for å ha stilt opp. Det er høflighet i DC og mange andre steder og sammenhenger i USA å tiltale personer med den stillingstittelen de hadde sist, eller den høyeste tittelen de har hatt. Tidligere generaler kalles fortsatt generaler, tidligere ambassadører kalles fortsatt ambassadører, og tidligere presidenter kalles fortsatt det resten av livet. Jeg er klar over det, men såvidt jeg fikk med meg ble tittelen ellers ikke benyttet en eneste gang under selve høringen. Og de var jo også veldig nøye med å få frem at han ikke lenger var "in government", både Comey selv, og flere av komiteens medlemmer. Grunnen til at jeg la spesielt merke til det, var fordi jeg trodde jeg hørte feil når Burr bare 1 minutt tidligere tiltalte Comey som "Jim". Mulig jeg hørte feil, for det blev jo i så fall i overkant uformelt. Men "director" ble uansett hørendes litt merkelig ut etterpå.. Jeg synes ellers det var merkelig at McCain syntes å være den aller mest kritiske mot Comey. De fleste andre republikanske representantene virket mer, hva skal man si, "uhildet"? Med bare et par med litt småtendenser til å la parti patriotisme komme til i saken.. Men som sagt, for meg virket McCain rett og slett forvirret. Om det hadde vært slik han fremstilte det, så hadde jeg forstått hans kritikk. Men han var jo ikke "med" i det hele tatt? Lenke til kommentar
xRun Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Festlig å høre tidligere Trump-kampanjefolk under debatten på CNN US nå prøve å senke terskelen for hva som skal kalles uautoriserte lekkasjer. Prat mellom to kompiser om noe selvopplevd uken i forveien? Lekkasje, strengt hemmelig Cosmic Top Secret, kast ham i fengsel! Priceless Lenke til kommentar
xRun Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Jeg synes ellers det var merkelig at McCain syntes å være den aller mest kritiske mot Comey. De fleste andre republikanske representantene virket mer, hva skal man si, "uhildet"? Med bare et par med litt småtendenser til å la parti patriotisme komme til i saken.. Men som sagt, for meg virket McCain rett og slett forvirret. Om det hadde vært slik han fremstilte det, så hadde jeg forstått hans kritikk. Men han var jo ikke "med" i det hele tatt? McCain fortalte pressen etter høringen at han hadde vært oppe altfor sent i går kveld og sett på sport på TV, og forklarte hva poenget med spørsmålene hans var. Vet ikke helt jeg. Han så ikke helt våken ut ihvertfall. Lenke til kommentar
Thoto79 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Jeg synes ellers det var merkelig at McCain syntes å være den aller mest kritiske mot Comey. De fleste andre republikanske representantene virket mer, hva skal man si, "uhildet"? Med bare et par med litt småtendenser til å la parti patriotisme komme til i saken.. Men som sagt, for meg virket McCain rett og slett forvirret. Om det hadde vært slik han fremstilte det, så hadde jeg forstått hans kritikk. Men han var jo ikke "med" i det hele tatt? McCain fortalte pressen etter høringen at han hadde vært oppe altfor sent i går kveld og sett på sport på TV, og forklarte hva poenget med spørsmålene hans var. Vet ikke helt jeg. Han så ikke helt våken ut ihvertfall. Bare ikke "satt oppe sent å så på TV" egentlig er at han har fått noen strenge beskjeder om hva han bør og ikke bør spørre om. Han har jo familie og Trumps metoder mistenker jeg å være til forveksling lik en mafia sine... Enten det eller så har mannen tilslutt blitt dement og skulle ha pensjonert seg igår, makan til slett holdning å ha til en slik viktig jobb. 1 Lenke til kommentar
theGunner76 Skrevet 8. juni 2017 Del Skrevet 8. juni 2017 Kan jo faktisk hende at mannen rett og slett fikk et lite drypp/slag... Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 ... Selvsagt er ikke ALLE som stemte på Trump dumme, uten utdannelse eller rasister -- bare en majoritet. Har du bevis på at majoritet er dumme?Hvite, uten utdannelse, stemte på Trump -- mens mennesker med utdannelse stemte for Hillary.http://fivethirtyeight.com/features/education-not-income-predicted-who-would-vote-for-trump/ Liberale mennesker er normalt sett smartere enn konservative: https://www.psychologytoday.com/blog/the-scientific-fundamentalist/201003/why-liberals-are-more-intelligent-conservatives Demokratiske politikere sine SAT-resultater er for øvrig mye bedre enn republikanske politikere, i snitt: https://www.psychologytoday.com/blog/finding-the-next-einstein/201311/who-s-smarter-republicans-and-democrats-in-congres Oooog, neeei, det er ingen som faktisk har kjørt en ordentlig undersøkelse -- som Test Nasjonen i Norge, hvor Trump definitivt er mest lik FRP. Ingen klar bevis da. Spørsmålet er også ideologiske. Var Milton Friedman mer intelligente enn Karl Marx? Er alle intelligente folk enige om politikk og hvordan problemer løses eller har like intelligente folk ofte forskjellige ideer om hvordan et samfunn bør fungere og hvordan dette samfunn når målet? Det er forskjell på økonomi, og idealisme. Venstresiden -- i alle fall i USA -- er mer utdannet, og politikerene på venstresiden er smartere, og oftere geniale. Alle de påstandene har jeg lagt fram bevis på. Videre vet vi at vitenskapsmenn oftere er på venstresiden, mens religiøse ledere lener mot høyre. Høyresiden er mer opptatt av hvordan man kan maksimere fortjeneste, mens venstresiden er mer opptatt av hvordan man oppnår rettferdighet. Et konkret eksempel: Du har 10 personer på et begrenset område, en stor øy. To av dem leter etter frukter, dag inn, og dag ut. Ingen av dem er mer kvalifisert, eller flinkere. Den ene finner et område med epletrær. Høyretenking: Nå eier denne personen disse trærne, og -- den andre må begynne å jobbe for denne personen, med mindre han ønsker å fortsette å lete etter trær -- selv om de eksisterende trærne dekker deres felles behov for frukt. Hva kan nå gjøres for å få mest mulig tilbake for denne frukten, fra resten av gruppen, og hvordan kan denne personen som fant epletrærne få den andre personen til å jobbe under seg, i stedet for å bryte ut -- og begynne å lete etter en annen klynge trær? Venstretenking: Når har gruppen frukt. Begge fruktsankerene kan sanke fra denne gruppen trær, for samme lønn -- som tilsvarer arbeidet med å sanke frukt og frakte den tilbake. ... Hvor mye lønn, av gruppens totale produksjon, tror du én av disse ti ville klare å oppnå -- uten å bli skambanket av de andre i gruppen, i en gruppe på 10? 10 av 100? 100 av 100 000? 10 000 av 100 000 000? For hundre millioner, så er fasiten: De vil klare å oppnå over 90% av all verdien gruppen besitter, uten opprør. Jeg anbefale folk undersøker hvorfor folk valgte Trump før de dømmer dem på hvor dumme de er. Min erfaring her i Trump country er at flere mener Trump har en bedre sjanse å nå målene som disse folk ønsker enn andre kandidater. Jeg er uenige med målene og metodene de ønsker å nå målene, men når du hører på dem så er valget ofte logiske og intelligente, ikke dumme og ignorante. Det er lett å avfeie som tullinger de du er sterkt uenige med. Det var det Clinton gjorde og hun betalte prisen. Altfor mange stemte på Trump å legge så mange over en kam som rasebeviste gun nuts. Trump bevegelsen er noe som bør undersøkes grundigere enn tåpelige karikaturer. Det blir politiske selvmord for partiene å ignore bevegelsen og avfeie det som bare dumme rednecks uten å innrømme at mange fornuftige intelligente folk også velger Trump ovenfor mer tradisjonelle politikere. Dette ble gjort i mange år med afroamerikanere-at det var noe få dumme niggers som var misfornøyde. Dårlig utdannete og ignorante som de var....En får kalle dem hva de egentlig var, dumme, sexifiserte apekatter, ikke sannt? Ok så lenge jeg sier at disse representerer bare 30%? De fleste som stemte på Trump, stemte på Trump fordi de ikke forstod hva han sa -- men synes det hørtes bra ut. Det gjelder nok de fleste velgerene på begge sider. MEN. Jeg tipper at blant oppgående mennesker, som klarer å følge argumentasjon og faktasjekke påstander, huske hva som ble lovet, og lære seg å kjenne kandidatene sine personlighetstrekk -- så stemte majoriteten av de oppegående menneskene på Hillary. Det mest fornuftige argumentet for å stemme på Trump var "Drain the Swamp". Det eneste fornuftige argumentet for å stemme på Trump, som jeg har hørt, var "Drain the Swamp". ... 9/11 var forårsaket av -- ikke innvandrere -- men "turister" og mennesker med arbeidstillatelse i USA. Årsaken til angrepet, i følge Osama Bin-Laden, var USA sin støtte til Israel. Skal USA stenge grensene for turisme? Hva om kommunistiske terrorister angriper? Hva om høyreekstreme terrorister angriper? Fordommene mot muslimer er tåpelige, og bare bidrar til å skape splid. Splid mellom vestlige og muslimer vil ikke hjelpe noen andre enn ekstremister. ... Bortsett fra tåkeprat, rasisme, løgner og tåpelige løsninger -- som muren -- HVA, konkret, lovet Trump som faktisk er gjennomførbart og bra, som overveier det faktum at han har viste åpenbare tegn til svekkede sjelsevner gjennom praktisk talt hele sitt liv? 4 Lenke til kommentar
Red Frostraven Skrevet 9. juni 2017 Del Skrevet 9. juni 2017 (endret) Trump klarte i hvertfall å kjøre en ordentlig valgkampanje. Hillary Clinton sin valgkampanje sies å være den verste på år. https://www.google.no/amp/s/heatst.com/politics/study-hillary-clinton-ran-one-of-the-worst-campaigns-in-years/amp/ Så, hvis Hillary er apen, så burde vel hun som ape klare å holde en ordentlig valgkampanje som ikke gjorde at hun tapte flere viktige nøkkelstater, og holdt seg politikk-diskusjoner? Siden det var snakk om amøbe og ape-intelligens her tilbake. Noe av grunnen til at mange har mistet troen på menneskeheten er jo nettopp at man praktisk talt måtte være dum eller bo under en stein for å stemme på Trump. Hillary sitt største problem var at hun overvurderte gjennomsnittsvelgeren. Men så igjen; Ville venstrepartiene i Norge hatt FRP-velgerene på sin side, om de fikk muligheten? Eh. Jeg vil heller ha de som stemte på Venstre eller noen av dem som stemte på Høyre over på vår side av aksen. Men så igjen, valgdeltagelsen i Hillary sin favør var heller ikke optimal; Trump klarte å få alt slags mulig til å krype fram fra under broer, mose og steiner til valglokalene, mens Hillary sine kjernevelgere satt hjemme med popcorn, som de riktignok fikk i vrangstrupen ut over valgnatten. ... In other news: En serie morsomme animasjoner, fra meksikansk eks-president Vincente Fox, som viser tekstede plakater, rettet mot Trump: https://imgur.com/gallery/Wll0y Endret 9. juni 2017 av Red Frostraven 2 Lenke til kommentar
Anbefalte innlegg