Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Ja og at de to representerer ett og samme parti er jo spesielt i seg selv, partiene strekker seg så vidt at det bare blir en tynn suppe av alt mulig rør av meninger.

Egentlig er systemet ikke et topartisystemet. Bare spør Trump om han mener lovgivning er lett når et parti har kontroll på alt i Washington

Hadde det ikke vært økonomiske krisen i 2008 så er jeg ganske sikkert McCain ville blitt president.

Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Er det noen her som fortsatt tenker at Trump har en dypere plan bak sirkuset sitt?

Det fins ikke noe dyp i den mannen, og tror det er fåfengt å vente på at "geniet i ham" plutselig skal tre frem.

Det er litt det samme som at en del trodde/håpet Trump ville ble mer president-aktig i sin rolle bare han fikk litt tid på seg, men det har aldri gått mer enn 24 timer før han har revet ned evt. forhåpninger.

Lenke til kommentar

Ifølge amerikanske etterforskere kan dråpen som fikk begeret til å renne over for landene i midøsten og kutte forbindelsen med Qatar, være et resultat av russisk hacking av et nyhetsbyrå i Qatar hvor man plantet en story kritisk til Trump og uttrykte nærhet til Iran.

Qatariske myndigheter har også reagert på hendelsen, og uttalt seg om at den publiserte storyen i Qatar er falsk og må være plantet for å skape rift mellom USA's allierte som er mot Iran i regionen. Friksjonen mellom Qatar og de andre landene har riktignok vært der lenge, men skal altså bare ha blitt 'nudget' over kanten av denne hendelsen.

http://www.cnn.com/2017/06/06/politics/russian-hackers-planted-fake-news-qatar-crisis/index.html

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Joda vi forstår at oppimot 30% av Amerika er republikanske white thrash gun-nuts på ytterste høyre som vil støtte oppunder disse.

La oss beskrive en annen gruppe slik du har gjort>

30% av ikke-vestlige innvandrere er islamist, sand nigger fanatikere hjernevasket av religion som støtter terrorisme. Hvis de bare ikke var så ignorante ville de vite at de bare ødelegger deres land og kunne ha det like godt som oss som er mye bedre informerte her I Norge!

Dine beskrivelse var Ignorante og arrogante samtidig. Du har ikke fått med deg at ikke alle som er uenige med deg er dumme og ignorante, flere er mer intelligente og bedre informerte enn deg!

Jeg anbefale du lese Hillbilly Elegy skrevet av en hillbilly som ble utdannet på Yale Law School. Da blir du mindre ignorante om amerikanere som du er så villige til å fordømme med rasistiske, ignorante karikaturer.

One can only hope....

Ikke overrasket over at du hengte deg opp i akkurat den lille setningen der... du mener jeg er rasistisk og ignorant som peker ut de ignorante rasistene?

Men klart, når hele essensen i innlegget mitt handlet om at Amerikanere flest ikke er noen av disse så blir det i overkant selektivt å klippe ut bare dette, syntes du ikke? Poenget er jo at ett lite brokete mindretall styrer showet der borte og drar hele landet og det store flertallet av Amerikaner ned i søla med seg.

Med tanke på at det bare er ca 25% av dere som pr nå syntes nissen fortsatt gjør en formidabel jobb, så tenker jeg disse kan defineres som den harde hjerneløse kjerne av supportere. Og hva er det som kjennetegner denne brokete gjeng Trump supportere ifra rustbeltet? Nemlig.

Du promoterer ignoranse og bigotry med slike dårlig informerte negative generaliseringer, selv om du begrenser det til 30% av befolkningen.

Jeg tror ikke du ville skrevet slik du gjorde om 30% av muslime eller en annen minoritet. De ivrigste Trump supportere er ikke fattige dumme amerikanere forresten

• Liker 3
Lenke til kommentar

Siste:
Forbes har sett nærmere på Trumps sønner og deres veldedighetsaktiviteter, som bla. inkluderer turneringer og events på Trumps golfbaner til fordel for kreftsaken. I starten skal dette ha vært et ryddig opplegg uten noe krøll.

Men etter at Trump senior fant ut at disse eventene var blitt en stor greie, skal han ha klikket over alle de tapte inntektsmulighetene, og begynt å fakturere sønnene for bruken av golfbanene. Han skal også ha skrudd opp prisen vesentlig over det vanlige, og slått sammen flere andre urelaterte kostnader med disse veldedighetsaktivitetene, slik at beløpet han kunne fakturere var mange ganger høyere enn de reelle tallene.

En vesentlig andel av disse inntektene bestod av penger som først ble forskuttert av Trump ut til hans sønner som kapital for å dekke kostnader ifbm. arrangementene. Disse pengene kom fra Trump seniors veldedighetsfond hvor donorer trodde at pengene gikk til veldedige formål. Etter arrangementene, og en komplisert strukturering for fordeling av pengene, endte mye av disse veldedighetspengene fra Trump seniors veldedighet, og fra arrangementene til veldedighet for kreftsaken, opp som inntekt i Trump org. for leie av fasilitetene, med lite til overs til det veldedige formålet.

Folk som har studert denne praksisen skal ha påpekt likheter med hvitvasking av penger for narko-baroner.

How Donald Trump Shifted Kids-Cancer Charity Money Into His Business
https://www.forbes.com/sites/danalexander/2017/06/06/how-donald-trump-shifted-kids-cancer-charity-money-into-his-business/#1a88e106b4a3

Endret av xRun
  • Liker 3
Lenke til kommentar

Ikke nok med at Trump sparket Comey pga. Trump/Russland-etterforskningen.

I går ønsket han Comey lykke til under torsdagens høring, samtidig som en pro-Trump PAC bruker penger på annonsetid på flere kanaler for å vise denne videoen ifbm. høringene, for å rakke ned på den arbeidsledige FBI-sjefen:

Det er sjanser for at Trump vil live-tweete underveis i høringene, og senatorene kan da be Comey bekrefte eller fortelle hvor feil Trumps tweets er på direkten underveis, akkurat som sist. Please do.  :wee:

Lenke til kommentar

De ivrigste Trump supportere er ikke fattige dumme amerikanere forresten

Ok? Så bare dumme altså? De fattige med vett har vel uansett for lengst innsett at Donald & Co ikke har noe som helst formål eller ønske om å hjelpe de fattige på noen som helst måte. Tvert imot. Millionærklubben i WH er til for millionærer. At hengemyra er dypere og bredere enn noensinne, og at kun latterlige 25% av befolkningen støtter opp om den såkalte presidenten på dette tidspunktet, sier det meste. Endret av Vice
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Du promoterer ignoranse og bigotry med slike dårlig informerte negative generaliseringer, selv om du begrenser det til 30% av befolkningen.

Jeg tror ikke du ville skrevet slik du gjorde om 30% av muslime eller en annen minoritet. De ivrigste Trump supportere er ikke fattige dumme amerikanere forresten

Man trenger ikke være fattig for å være tjukk i hodet, ref Donald. 

• Liker 2
Lenke til kommentar

Eller en bigotete nordmann som må bruke negative stereotyper mot de han ikke gidder å forstå og som han er uenige med. Barnslig og intellectually tomt, ser det ut

• Liker 1
Lenke til kommentar

Eller en bigotete nordmann som må bruke negative stereotyper mot de han ikke gidder å forstå og som han er uenige med. Barnslig og intellectually tomt, ser det ut

Men du forstår dem altså, siden alle Amerikanere forstår hverandre....? Isåfall foreslår jeg at du retter oppmerksomheten mot det samme probleme som hele verden nå sliter med og slutter å grine over alle som retter velfortjent kritikk mot samme nek. Det blir ikke noe mildere tone mot disse kyniske nisser her bare fordi du er Amerikaner, jeg har ett håp om at du skjønner det?

Også har jeg ett ørlite håp om at du også slutter å definere alle som med rette gir fingern til den harde kjerne av rasebevisste gun nuts, som om vi var de egentlige rasistene her. Det vitner bare om desperat bias. Syntes også at det er rart du etter flere år her enda ikke har fortsått at det er vi som kritiserer dette som faktisk er glad i Amerika og bekymret for at det hele nå rives ned innenifra. Kall det konstruktiv kritikk, eller gjerne bare stygg kritikk om du vil. I disse tider er all kritikk bedre enn den whishy washy "alle er egentlig like smarte og greie og du kjenner dem bare ikke" pisset. Siden jeg tror det beste er å call them out for hva de er og ikke legge noe i mellom her nå, de har vist seg alt for farlige til å bare dulles med.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Ok? Så bare dumme altså? De fattige med vett har vel uansett for lengst innsett at Donald & Co ikke har noe som helst formål eller ønske om å hjelpe de fattige på noen som helst måte. Tvert imot. Millionærklubben i WH er til for millionærer. At hengemyra er dypere og bredere enn noensinne, og at kun latterlige 25% av befolkningen støtter opp om den såkalte presidenten på dette tidspunktet, sier det meste.

Jeg er sterkt uenige med flere av mine landsmenn men å si at de tar feil fordi de er "dumme" er et tomt ignorant argument

Dette slags argumentet kaller vi for "intellectually lazy" på engelsk.

Det er flere grunner det finnes ivrige Trump støttere men det har mer å gjøre med verdier og ideologi enn dumskap at jeg er uenige med dem

• Liker 2
Lenke til kommentar

Ok? Så bare dumme altså? De fattige med vett har vel uansett for lengst innsett at Donald & Co ikke har noe som helst formål eller ønske om å hjelpe de fattige på noen som helst måte. Tvert imot. Millionærklubben i WH er til for millionærer. At hengemyra er dypere og bredere enn noensinne, og at kun latterlige 25% av befolkningen støtter opp om den såkalte presidenten på dette tidspunktet, sier det meste.
Jeg er sterkt uenige med flere av mine landsmenn men å si at de tar feil fordi de er "dumme" er et tomt ignorant argument

Det er flere grunner det finnes ivrige Trump støttere men det har mer å gjøre med verdier og ideologi enn dumskap at jeg er uenige med dem

Så sjansen for at enkel retorikk og løgn virker er 0%? Eller kan man anta at en del av, om ikke størsteparten av trumps velgere (som hovedsaklig er lavt utdannede) har valgt fordi de ble "lurt" til å velge noe annet enn Hillary.

Flesteparten av stemmene til trump kom fra folk med lav utdannelse, Trump brukte et idiotisk språk for å nå disse folkene.

• Liker 2
Lenke til kommentar

Virker som om en potensiell krig kan være i emne mellom USA og den regionale stormakten, Tyrkia. Erdogan planlegger å angripe Nord-Syria mens SDF/YPG soldater er opptatte med å erobre Rakka. Dette vil høyst sannsynligvis føre til militær konfrontasjon med amerikanske styrker og en krig. Fra velrenommerte the Economist:

http://www.economist.com/news/europe/21722730-recep-tayyip-erdogan-having-trouble-fixing-damage-he-has-done-relations?fsrc=scn%2Ffb%2Fte%2Fbl%2Fed%2Faddinginsulttoincirlikturkeyspresidenthadabadnatosummittoo

Lenke til kommentar

Så sjansen for at enkel retorikk og løgn virker er 0%? Eller kan man anta at en del av, om ikke størsteparten av trumps velgere (som hovedsaklig er lavt utdannede) har valgt fordi de ble "lurt" til å velge noe annet enn Hillary.

Flesteparten av stemmene til trump kom fra folk med lav utdannelse, Trump brukte et idiotisk språk for å nå disse folkene.

Jeg vil si de aller fleste som støtter Trump på det nåværende tidspunktet er ganske dumme ja. For han er nå utenfor enhver tvil avkledd som den idioten enkelt av oss har visst han var siden lenge før valget.

Men å si "flesteparten" av de som stemte på ham har lav utdannelse. Vil jeg se en kilde på før jeg tar det for god fisk. Det var nok av grunner til å stemme på Trump, uten at man trengte å være "dum". Man kan ha kjempehøy IQ, men hate Hillary og Demokratene. Og derfor stemme mot Demokratene, mer enn for Trump. Enkelte trengte ikke en gang hate Hillary, det holdt med parti tilknytning. Man kan kanskje kalle dem idioter i et av ordets etymologiske forstander. I dette tilfellet: "En person som ikke er interessert i politikk". Men IQ tenker jeg ikke har spilt noen stor rolle i valget.

Det var nok av idioter som stemte på Hillary også. Man blir ikke automatisk et geni av å stemme på det "riktige" partiet eller kandidaten. Så jeg kan ikke se at det er noen grunn til å anta at det ikke er en "Bell kurve" for IQ'en til Demokrat velgerne også. Mange hadde tenkt å stemme på Hillary før Comey i slutten av november meldte om funn av nye eposter tilknyttet Hillary. Når de så av den grunn ombestemte seg rett før valget, og stemte på Trump i stedet. Så kan man sikkert kalle dem idioter. Men det var de når de hadde tenkt å stemme på Hillary også. Det er ikke som om de plutselig mistet 20 IQ poeng over natten..

Som jjkoggan sier så er det en "intellectually lazy" forklaring at Trump stemmerene var/er idioter..

Grunnen til at Hillary tapte var noe liknende en "perfekt storm". Det var utrolig mange små ting som måtte gå galt for at vi skulle få det utfallet vi fikk. Som for eksempel en idiot som åpnet et e-mail vedlegg hos Demokratene. Eller at Huma Abedin ikke gikk fra mannen sin etter utroskaps skandalen hans. Og enda verre, at hun brukte hans laptop til å sjekke Hillarys email. Men ikke en gang det ville hatt noe å si om ikke Anthony Weiner hadde vært slik en jævla pervo som sender dick pics til småjenter. Slik at det ble en FBI undersøkelse og inndragning av nevnte laptop. Og deretter Comeys jævlig dårlig timede offentliggjøring av funn som viste seg å ikke være funn..

Så har vi russernes hacking og innflytelse på valget i form av målrettede kampanjer gjennom ekte "fake news" og sosial engineering i sosiale medier. Det har nok ikke hatt kjempeinnflytelse i antall stemmer. Men så vant ikke akkurat Trump med store marginer heller. Alt sammen, og sikkert mye mer, til sammen gjorde at Demokratene tapte.

Mye av det på grunn av egen inkompetanse, og et forferdelig dårlig valg av kandidat. Det er Demokratene i mine øyne som har hoved ansvaret for at Trump vant. Å si "Trump velgere er idioter" blir for enkelt..

Endret av Gabri3L
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Helt enig egentlig. Jeg har ikke store problemer med å se at folk av en viss tilhørighet lot seg henlede/lure til å stemme på Donald. Man trengte egentlig ikke være *dum* får å ende opp der. Det som poenget her er at per. idag, slik Donald & Co har blitt fullstendig avslørt av seg selv, så må man enten være "mindre smart" for å faktisk være en Donald supporter, eller man må være en kynisk millionærdrittsekk som på en eller annen måte kan kortsiktig profitere økonomisk grovt på at USA(og verden) kjøres rett i grøfta.

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...