Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Hatet mot Trump, som man blant annet ser her i denne tråden, er helt hinsides. Dere kan ikke ha det godt med dere selv.

Har du et reelt, utdypet argument å komme med i det hele tatt, eller har du bare laget deg konto her i forumet for å gulpe opp enkeltsetninger med svada og trolling?

• Liker 5
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Jepp, sett som en amerikaner som bor i vippestaten Ohio. Han er typisk moderat, mer lik typisk folk enn politikere. Dette egenskap gjør Trump mer "real" blant mange amerikanere fordi hans ideologi minner dem om dem selv og andre de kjenner.

Utvilsom vanskelig å forstå for de fleste nordmenn med lite kjennskap til USA.

Ideologisk sett har ikke Trump noen ideologi, og på den andre siden sier han stort sett hva han mener (selv om dette ikke er koherent).

En forfriskende endring fra politikere som stort sett sier hva du vil høre, men gjør hva de selv vil. Klart han gjør som han selv vil, men uten så mye BS som foregående.

Endret av Skatteflyktning
Lenke til kommentar

Har en mistanke om at denne klimadebatten vil dominere nyhetsbildet for framtiden:

Helgesen om Trumps klima-tale: Dypt ubehagelig

Miljøvernminister Vidar Helgesen er bekymret over presidents Donald Trumps klimabudskap, men oppløftet av de internasjonale reaksjonene på at USA trekker seg fra klimaavtalen.

http://www.vg.no/nyheter/utenriks/donald-trump/helgesen-om-trumps-klima-tale-dypt-ubehagelig/a/24021990/

Lenke til kommentar

Det er kun få dager siden Trump varslet at han tar travelban-saken videre til høyesterett. 

Og nå er det kun få minutter siden han torpederte hele sin sak der, og nærmest garanterte at høyesterett leverer en kjennelse i tråd med hva de lavere instansene allerede har gitt ham. De lavere instansene viste til hans tweeting som indikasjon av intensjon, og nå ga ham dem mer av det samme.

Lenke til kommentar

Det er ren fantasi at plutselig flertallet amerikanere hopper venstre mot Sanders og sin europeisk vennlig ideologi.

Hva er det du snakker om? Amerikanere er stort sett enige med Sanders, for eksempel om "single payer healthcare":

http://www.gallup.com/poll/191504/majority-support-idea-fed-funded-healthcare-system.aspx

Trumps politikk er mer moderate enn Sanders politikk.

LOL. Right.
Slike overfladiske vurderinger viser lite kunnskap om politikk i usa. Jeg anbefale du telle hvor mange politikere som sitter i kongressen i Washington og kongressene rundt landet som reflekterer Sanders ideologi og hvor mange er moderate republikanere som Trump

Du kan cherrypick noe meningsmålinger som spør folk hvis de ønsker et eller annet gratis velferdsgod, så er mange enige... før du diskutere hva det koster og hvem betaler og hvordan staten behandler den

Cherry-pick? Målingene er ganske så konsekvente: Amerikanere er mer liberale.

At det sitter mange politikere rundt omkring som ikke representerer folk flest er ingen overraskelse. Corporate Whores/Establishment-politikere er mer opptatt av å mele sin egen kake. Demokrater som burde vært tilhengere av single-payer er ikke det fordi de er kjøpt og betalt av forsikringsindustrien, for eksempel.

At politikerne ikke respekterer folkets mening betyr ikke at folket mener noe annet enn de faktisk gjør. Skjerp deg.

Du leser ikke din egen link- skjerp deg!

The current survey used shorthand descriptions to describe the alternatives for dealing with the ACA, and it's possible that not everyone understands the implications of each approach. Instituting a universal healthcare system, in particular, would be one of the most significant overhauls of a major part of American life in modern U.S. history, and would create huge consequences and challenges. Additionally, other research shows that when given a choice, Americans are philosophically more inclined to favor a private healthcare system than one run by the government.

Lenke til kommentar

Jepp, sett som en amerikaner som bor i vippestaten Ohio. Han er typisk moderat, mer lik typisk folk enn politikere. Dette egenskap gjør Trump mer "real" blant mange amerikanere fordi hans ideologi minner dem om dem selv og andre de kjenner.

Utvilsom vanskelig å forstå for de fleste nordmenn med lite kjennskap til USA.

Ideologisk sett har ikke Trump noen ideologi, og på den andre siden sier han stort sett hva han mener (selv om dette ikke er koherent).

En forfriskende endring fra politikere som stort sett sier hva du vil høre, men gjør hva de selv vil. Klart han gjør som han selv vil, men uten så mye BS som foregående.

Jeg syntes vel det som kommer ut av munnen hans er ganske så ideologisk koherent med Breitbart og Bannon, noe som neppe er helt tilfeldig.

Joda vi forstår at oppimot 30% av Amerika er republikanske white thrash gun-nuts på ytterste høyre som vil støtte oppunder disse. Det verden og resten av Amerika derimot savner er en politikk som tar hensyn til det store flertallet i landet og ikke denne nisjen av dumskap som utnyttet ett ødelagt valgsystem og en svak stat til å komme til makten ved populistisk opportunisme. Trump er bare ett redskap, en tufsete rik arving med ett kjent fjes som gjorde/gjør jobben de satt ham til helt perfekt. Du kan si disse to hadde sammenfallende interesser ved at han ble president.

Demokratiet er defekt og det er konsekvensene av det vi ser her nå, ikke at dette idiotskapet er den jevne Amerikaners egentlig mening om noe. Man kan bare ikke tillate seg å sitte og definere Amerikanere flest etter denne type dyp dementskap som alle andre bare ler av. Det er ikke sånn, selv har jeg aldri møtt en Amerikaner med noe i nærheten av hva som detter ut av kjeften på Donalden. Dette her er konstruert av farlige konservative kynikere med stort maktbehov, det motsatte av "folk flest".

Endret av Thoto79
  • Liker 2
Lenke til kommentar

Jeg syntes vel det som kommer ut av munnen hans er ganske så ideologisk koherent med Breitbart og Bannon, noe som neppe er helt tilfeldig.

Jeg syns ikke det som kommer ut av hans munn kan beskrives som koherent i det hele tatt ... dog i så hendseende skiller han seg ikke vesentlig fra andre politikere vi kjenner.

Breibart og Bannon kjenner jeg ikke til i det hele tatt, men gitt at det stadig refereres til disse må jeg vel tilslutt ta en titt.

Joda vi forstår at oppimot 30% av Amerika er republikanske white thrash gun-nuts på ytterste høyre som vil støtte oppunder disse.

Den beskrivelsen bare tydeliggjør enda mer din manglende kjennskap til USA, samt hvor du selv ligger ideologisk sett.

Det verden og resten av Amerika derimot savner er en politikk som tar hensyn til det store flertallet i landet og ikke denne nisjen av dumskap som utnyttet ett ødelagt valgsystem og en svak stat til å komme til makten ved populistisk opportunisme. Trump er bare ett redskap, en tufsete rik arving med ett kjent fjes som gjorde/gjør jobben de satt ham til helt perfekt. Du kan si disse to hadde sammenfallende interesser ved at han ble president.

Democracy is a bitch when you dont like the winner. ;)

Demokratiet er defekt og det er konsekvensene av det vi ser her nå, ikke at dette idiotskapet er den jevne Amerikaners egentlig mening om noe. Man kan bare ikke tillate seg å sitte og definere Amerikanere flest etter denne type dyp dementskap som alle andre bare ler av.

Om du kun ser konsekvensene av demokratiets defekter der du ikke får viljen din ...
  • Liker 2
Lenke til kommentar

---- Om du kun ser konsekvensene av demokratiets defekter der du ikke får viljen din ...

Nei det er jo tydeligvis ikke bare det ettersom jeg heller ikke fikk "viljen min" ved forrige valg her i Norge og det uten at jeg eller noen har følt for å måtte gå til disse skritt i kritikken av det.

Du argumenterer for at dette er slik det er og alt fungerer etter hensikten, men hele poenget du ser rett forbi er at dette nettopp ikke er slik ett velfungerende demokrati skal fungere og virke og derav denne oppstandelsen og motstanden mot dette uvesenet som nå herjer. I Norge fungerer det etter hensikten derfor ikke samme kritikken av å få ett blå-blått styre i fanget her, mens Amerika har en voldsom ryddejobb å gjøre, både med tanke på system og mennesker. Nær sagt ikke sammenliknbart, USA står midt oppe i en av sine største kriser noen gang og jeg tror dessverre ikke de kommer spesielt godt ut av det med tanke på at ledelsen er årsak til problemene i seg selv...

Endret av Thoto79
  • Liker 1
Lenke til kommentar

Det har kommet frem at Trumps nasjonale sikkerhetsteam, som bla. jobbet med talen han skulle levere under besøket hos NATO, inneholdt den tradisjonelle betingelsesløse bekreftelsen av USA's støtte til det kollektive forsvaret under Artikkel 5 (hvorpå han lett kunne fortsatt med at alle må oppnå sine 2%-mål). Men McMasters team som hadde denne oppgaven, og hadde jobbet med talen, ble overrasket over at noen andre i administrasjonen hadde fjernet denne delen fra versjonen av talen Trump endte opp med å gi.

Trump National Security Team Blindsided by NATO Speech

---

I dag har også både Gorka og Conway tatt rundene i media og fortalt publikum at Trumps tweets ikke skulle tas som noen uttalelse fra presidenten.

Trump på sin side har lenge vært klar på at han bruker twitter som en måte å få ut sitt budskap direkte til folket, som jo indikerer at dette er en kommunikasjon han mener skal lyttes til, og Spicers favorittuttrykk den siste tiden har vært "The President's tweet speaks for itself". Gorka og Conway mente i dag altså det motsatte, og oppfordret til å ignorere Trumps tweets. Gorka var spesielt hissig på dette under et live TV-interview i dag og flirte av hvordan folk var for opptatt av hva presidenten tweeter.

Noe sier meg at noen blir byttet ut i nær fremtid, for denne administrasjonen er tydeligvis ikke på lag med seg selv.

Endret av xRun
  • Liker 1
Lenke til kommentar

George Conway (gift med Kellyanne Conway) har vært under vurdering til en stilling i justisdept, men trakk sitt kandidatur før helgen. (Ref: 1, 2 )

Han har forøvrig en helt annen oppfatning av Trumps tweets i morges enn fruen snakket om på TV i morges:

---

Nå: dagens pressekonf i WH.

Spicer er visstnok på jobb, men det skal være Sarah Huckabee Sanders som møter pressen i dag.

Kan antagelig ses på f.eks. CBS News: http://www.cbsnews.com/live/

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Er det bare jeg som irriterer meg over trumps dobbelmoral ifht muslimer og saudi arabia?

Altså her har vi en man som går langt i å påstå at alle muslimer er terrorister og bør nektes adgang til usa mens han samtidig handler og slikker brunøye så det holder nedi saudi arabia!? Saudi Arabia er jo et av de mest undertrykkende regimene i verden og et arnested samt frihavn for ekstrem islam.

Jeg spyr..

Hvis det er et land/region vedten bør ta avstand fra så er det arabia og geiteklaskerne der nede.

Money talks så enkelt er det.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Er det noen her som fortsatt tenker at Trump har en dypere plan bak sirkuset sitt? Jeg ser at rabalderet han nå koker på, kan være for å vinkle MSM bort fra etterforskning mot seg og sine, men har han en dypere plan bak alt han foretar seg? Jeg tenker ofte at han ikke kan være så korttenkt, men foreløpig har jeg ikke sett noe tegn på at han faktisk har en større plan i bakhånd. 

Lenke til kommentar

Hvor ble det av Donald & Co gjengen?? Vi spurte jo om dere "flotte og intelligente mennesker" kunne finne én eneste bra ting som den latterlige klovnen deres har gjort :)

Jeg kan nevne en ting til Vice: Han ga våpen og pansrede kjøretøy til SDF slik at de kunne ta Rakka på vegne av Vesten (inkludert en nasjon som Tyrkia som ikke er vennlig innstilt overfor SDF) med minimale tap fremfor å gå løs på byen med kun AK-47 og ta enorme tap.

Men jeg vil også nevne at jeg ikke støtter at Trump tok USA ut av Paris-avtalen.

Hehe, det ble stille nå.

Hatet mot Trump, som man blant annet ser her i denne tråden, er helt hinsides. Dere kan ikke ha det godt med dere selv.

Sånn er det når millienial special snowflakes ikke får viljen sin. Da svarer de med hat, og media er med på leken.

Det er ingen som er mer sarte en Trumpflake og tilhengerne hans.

Du har fulgt med i denne tråden lenge nok til at det der kan du bare droppe å si med mindre du prøver å fremstå hjernevasket. Det blir for dumt å si i mot, når et prakteksempel på hårsåre "flakes" er denne tråden. Har du et eksempel som viser til at "Trumpflakes" er sarte? For så vidt jeg vet er Trump president, og ingen har grunn til å være grinete - bortsett fra Hilary-tilhengere.

Lenke til kommentar

Joda vi forstår at oppimot 30% av Amerika er republikanske white thrash gun-nuts på ytterste høyre som vil støtte oppunder disse.

La oss beskrive en annen gruppe slik du har gjort>

30% av ikke-vestlige innvandrere er islamist, sand nigger fanatikere hjernevasket av religion som støtter terrorisme. Hvis de bare ikke var så ignorante ville de vite at de bare ødelegger deres land og kunne ha det like godt som oss som er mye bedre informerte her I Norge!

Dine beskrivelse var Ignorante og arrogante samtidig. Du har ikke fått med deg at ikke alle som er uenige med deg er dumme og ignorante, flere er mer intelligente og bedre informerte enn deg!

Jeg anbefale du lese Hillbilly Elegy skrevet av en hillbilly som ble utdannet på Yale Law School. Da blir du mindre ignorante om amerikanere som du er så villige til å fordømme med rasistiske, ignorante karikaturer.

One can only hope....

• Liker 1
Lenke til kommentar

Jeg kan nevne en ting til Vice: Han ga våpen og pansrede kjøretøy til SDF slik at de kunne ta Rakka på vegne av Vesten (inkludert en nasjon som Tyrkia som ikke er vennlig innstilt overfor SDF) med minimale tap fremfor å gå løs på byen med kun AK-47 og ta enorme tap. 

Men jeg vil også nevne at jeg ikke støtter at Trump tok USA ut av Paris-avtalen.  

Da må jeg nesten gratulere. 5 måneder skulle det ta før klovnen kom opp med en eneste tilnærmet bra ting, sammen med alle totale fiaskoene som har kommet løpende på bånd siden dag én. Og den bra tingen han har gjort er å faktisk videreføre Obama's policy. Gratulerer igjen :)

• Liker 1
Lenke til kommentar

La oss beskrive en annen gruppe slik du har gjort>

30% av ikke-vestlige innvandrere er islamist, sand nigger fanatikere hjernevasket av religion som støtter terrorisme. Hvis de bare ikke var så ignorante ville de vite at de bare ødelegger deres land og kunne ha det like godt som oss som er mye bedre informerte her I Norge!

Dine beskrivelse var Ignorante og arrogante samtidig. Du har ikke fått med deg at ikke alle som er uenige med deg er dumme og ignorante, flere er mer intelligente og bedre informerte enn deg!

Jeg anbefale du lese Hillbilly Elegy skrevet av en hillbilly som ble utdannet på Yale Law School. Da blir du mindre ignorante om amerikanere som du er så villige til å fordømme med rasistiske, ignorante karikaturer.

One can only hope....

Man trenger neppe å ha bodd i USA særlig lenge (eller ha bodd der i det hele tatt) for å innse at det finnes svært mye grums ute i regionene. Selv her i Norge er det "lokallag" som er fullt av gærninger, og som er representanter for områdene sine. Men er enig i at man ikke nødvendigvis kan beskrive dem som ignorante og arrogante samtidig. Én av delene holder i massevis for å støtte opp om Donald & Co.

Endret av Vice
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...