Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

Videoannonse
Annonse

Blir vanskelig å ta turen over, jeg kjenner blant annet ett par muslimer så jeg får nok holde meg her i Norge ;)

Men jeg antar at jeg da følger The Circus på samme måte som de fleste Amerikanere, altså på tv og nett trygt ifra sofaen.

Og det er grunnen til at du har en overfladisk forståelse av amerikanere. Sofaen og highlight nyheter gir deg lite innsikt annet enn tabloide forståelse. Det er få nasjonale nyheter som gir deg perspektivet fra oss som bor mellom kystene annet enn redneck karikaturer

Synes NRK gir et godt innblikk med sine utenlands korrespondenter i programmer som "Urix" via TV og "Urix på Lørdag" via radio.

https://tv.nrk.no/serie/urix

https://radio.nrk.no/serie/urix-paa-loerdag

Dokumentarene de sender er også nyttige, siste ut er denne: Steve Bannons krig https://tv.nrk.no/program/KOID22003917/steve-bannons-krig

Ellers hjelper det jo på med en amerikaner fra innsiden her i tråden som kan forklare hvor skoen trykker ;)

Norsk dokumentarer er fine men jeg tror ikke de kommer fra et norsk perspektiv. Jeg har også et begrenset perspektiv som er baserte på mine begrensete livserfaringer, som inkluderer faktumet at jeg bodde i Norge en liten stund. Det gir meg en litt dypere forståelse om Norge enn hvis jeg hadde bare sett på dokumentarer filmet av amerikanere.
Lenke til kommentar

Denne uken har Trump-administrasjonen valgt å gjøre en endring ift. de daglige pressebriefingene, hvor pressen vanligvis også får stille spørsmål for å få klarhet i hva administrasjonen gjør, og deres posisjon ift. diverse saker og ting.

De vil nå ta mange av disse foran mikrofoner, men uten kamera. Det betyr at man fortsatt kan høre Spicey, men får ikke se hans ansikt når han leverer uttalelser på vegne av Trump. De blir også vesentlig kortere, typisk 5-20 minutter, der de tidligere kunne være timelange. 

På tirsdag bar Spiceys svært positive og entusiastiske omtale av reisen preg av å være forfattet av Trump personlig, og fremført med alt annet enn entusiasme av Spicey som kan ha følt seg som en nordkoreansk propagandaminister. Dette ble ekstra tydelig om en slo av lyden og bare så ham snakke. Da han ankom "covfefe"-briefingen som gikk uten kamera skal han ha vært grå i ansiktet og hatt et mer engstelig ansiktsuttrykk enn vanlig, som om han stod ansikt til ansikt med en flokk sultne ulver.

Og nå later det til at Spicey har sluttet helt å kommentere spørsmål som har noe med Russland eller etterforskningen å gjøre, og henviser isteden til Trumps advokat Marc Kasowitz som er innleid for å drive krisehåndtering. Spicey svarer stort sett slike spørsmål med en setning som virker innøvd og hentes frem hver gang den trengs.

"We are focused on the President's agenda," Spicer said. "Going forward, all questions on these matters will be referred to outside counsel Marc Kasowitz."

http://www.cnn.com/2017/05/31/politics/marc-kasowitz-russia-white-house-counsel/

---

Nå er det fastsatt når Comey skal vitne i åpen høring i kongressen.

Det blir torsdag neste uke, dersom det ikke dukker opp noe uforutsett. Han er blant annet ventet å bekrefte innholdet i noen av sine samtidige notater om at han oppfattet Trumps gjentatte fremstøt som forsøk på å hindre etterforskningen, selv om de ikke var spesielt effektive.

Endret av xRun
Lenke til kommentar

Vedr Trumps famøse planer om å se skrape Paris avtalen så svarer Elon Musk, som fungerer som en av hans rådgivere, på twitter:

"Will have no choice but to depart councils in that case"

USAs toppsjefer bønnfaller Trump: - Ikke trekk deg fra Parisavtalen!

Det er så viktig fordi disse, altså toppsjefer og businessmenn, er nok de eneste menneskene denne mannen respekterer og muligens hører på. Det er bare å krysse fingrene for at han tar til vettet i tolvte time her.. 

Lenke til kommentar

Trump skal visstnok ha inkludert tekst for å tilfredsstille Ivankas miljøinteresser, men fortsatt trekke seg fra Paris-avtalen.

Da jeg så det rulle over skjermen var jeg litt sånn... WTF?

Er det pappajenten som styrer ham, eller er det hensyn til nasjonal sikkerhet og forretningsinteresser, og USA's posisjon som en global påvirker som styrer ham?

Lenke til kommentar

Trump skal visstnok ha inkludert tekst for å tilfredsstille Ivankas miljøinteresser, men fortsatt trekke seg fra Paris-avtalen.

Da jeg så det rulle over skjermen var jeg litt sånn... WTF?

Er det pappajenten som styrer ham, eller er det hensyn til nasjonal sikkerhet og forretningsinteresser, og USA's posisjon som en global påvirker som styrer ham?

Hehe ja det er klart hans daughter-wife må komme foran alle andre rådgivere, forskere og statsledere. The White House har brått blitt ett galehus.

• Liker 3
Lenke til kommentar

The White House har brått blitt ett galehus.

Det har det alltid vært, forskjellen er bare at du nå ikke har din egen galning der. ;)

Har aldri hatt noen av "mine egne" der dessverre... da hadde nok verden vært ett litt ryddigere sted ;) Men har vel uansett aldri vært lengre unna enn idag nei.

• Liker 1
Lenke til kommentar

Når ebgynte venstresiden å gi ut Nobel priser?

Trodde det var Nobel komiteen som gjorde dette.

obamanobellarge.jpg

Thorbjørn Jagland (help·info) (born Thorbjørn Johansen, 5 November 1950) is a Norwegian politician from the Labour Party, currently serving his second term as the Secretary General of the Council of Europe (since 2009). He is also the former Chairman of the Norwegian Nobel Committee, which is responsible for awarding the Nobel Peace Prize.

https://en.wikipedia.org/wiki/Thorbjørn_Jagland Endret av Larzen_91
Lagt inn spoiler på media.
Lenke til kommentar

Litt som spørre om der ikke er noen andre i regjeringen i USA enn Trump. ;)

Duh.. Det vet jo alle, det er jo Kushner også. Er jo han som har alle jobbene.. :p

Nobelkomiteen utnevnes av stortinget, og pr. dags dato av "fortjente" eks-politikere. Så det er helt fair å kalle det en politisk komité.  Komiteen som ga prisen til Obama bestod av Jagland (Ap), Kullman Five (H), Rønbeck (Ap), Ytterhorn (FrP) og Valle (SV). 

Geir :)

Jada, og man kan fint argumentere for at den har litt slagside mot venstre. Men poenget mitt var at den er ikke et "venstre organ". Om Five og/eller Ytterhorn hadde vært helt imot en kandidat, så hadde det neppe blitt den kandidaten. Ellers har de jo ingen integritet..

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Hvem er aktive   0 medlemmer

• Ingen innloggede medlemmer aktive
  • Opprett ny...