Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

13 hours ago, Red Frostraven said:

Dypere analyser av økonomi fra over 20 land over 50 år viser at høyrepolitikk med skatteletter til de rike suger eselballer, og ikke fører til nye arbeidsplasser eller økonomisk fremgang.

‘Trickle-down’ economics doesn’t work, according to comprehensive new research - The Washington Post

Trump sin skattelette var altså totalt bortkastet pengebruk for USA -- penger de kunne brukt til tiltak som faktisk skaper verdier, som å sørge for at folk har råd til mat og husleie.

Neida. Mannen har gjort mye bra! Men akkurat hva "mye bra" egentlig betyr, må vi bruke litt tid på å finne ut. Har satt Guiliani og Powell på saken. Dette blir bra.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse
graavik skrev (6 timer siden):

Neida. Mannen har gjort mye bra! Men akkurat hva "mye bra" egentlig betyr, må vi bruke litt tid på å finne ut. Har satt Guiliani og Powell på saken. Dette blir bra.

Jeg synes jeg kan høre kvakkingen fra klovneskoene deres.

...

Hvilke nyhetskilder har du egentlig, seriøst..?

Endret av Red Frostraven
Lenke til kommentar
On 12/23/2020 at 6:48 AM, jjkoggan said:

Det viser seg hvor mye makt en kan ha hvis en er populær nok blant 30% av befolkningen.  

Før Trump var det en korrupt populist demokrat med autoritære tendenser som het Huey Long.  Mange fryktet at han kunne blitt diktator hvis han ble president. Han gjorde mye verre enn Trump som guvernør i Louisiana.  Folk enten hatet ham eller elsket ham.  Det er ikke bare republikanere som tåler korrupte ledere til partiet sitt

Bet meg også litt fast i denne. Hva gjorde han egentlig som var verre en det trump har gjort?? 😮

Lenke til kommentar

Ja, det sier en hel del om hvor ille det står til når han har fått selv NY Post mot seg.

Som det står i avisa:

“If you insist on spending your final days in office threatening to burn it all down, that will be how you are remembered. Not as a revolutionary, but as the anarchist holding the match.”

Det er ikke lenge siden denne forsiden:

86ACA2DB-F434-4436-B8D3-1BB73E182779.thumb.jpeg.1c607e363b8a0ab11663a01f216b3989.jpeg

• Liker 2
Lenke til kommentar
graavik skrev (2 timer siden):

Bet meg også litt fast i denne. Hva gjorde han egentlig som var verre en det trump har gjort?? 😮

Bare en liten smak

He was financing his campaign through his infamous system of deducts: state employees, as one Long appointee later explained, were required to “voluntarily” contribute ten per cent of their salaries. Long’s opponent for the Democratic nomination

Irby(en motstander til Long) was not arrested, or formally taken into custody; nevertheless, by the next day he had vanished. It was rumored that he had been carried off to Angola, the state prison; or that he had been locked in the Jefferson Parish jail; or—the theory favored by many—that he was buried in the muck at the bottom of some bayou. Mayor T. Semmes Walmsley, of New Orleans, called Irby’s disappearance “the most heinous public crime in Louisiana history.” No one had any doubt about who had engineered it. Many politicians dream of kidnapping their enemies. But what kind actually does it

Long took to demanding kickbacks of twenty per cent from all businesses that won state contracts; the proceeds went toward financing his political operation and publishing his newspaper, which was largely dedicated to attacking the state’s other broadsheets.

https://www.newyorker.com/magazine/2006/06/12/the-big-sleazy

Lenke til kommentar
Poor Old Gil skrev (2 minutter siden):

Bevisene på valgsvindel i USA er massive, melder Rustad. Alle var med på konspirasjonen for å blitt Trump, også republikanere.🙄

https://www.document.no/2020/12/28/bevisene-pa-valgsvindel-i-usa-er-massive-for-den-som-vil-se/

Kommentarfeltet er i ekstase.

Det er skremmende hvor mange nordmenn og amerikanere som har blitt lurt til å tro at avføring er gråstein, som inneholder store mengder gull -- men minst like skremmende, alle menneskene som har blitt lurt til at avføring er gråstein.

...

Trump har definitivt passert Andrew Jackson i konkurransen om å være USAs nest dårligste president noensinne, og er farlig nær å slå Buchanan -- og jeg tror han faktisk slår Buchanan, og er USA sin absolutt dårligste president noensinne, bare holdt tilbake av det faktum at hans mange kuppforsøk ikke lykkes og at han ikke vil klare å starte en borgerkrig.

...

Og så finnes det nordmenn og amerikanere som tror at Trump er sånn midt på treet.
...

Begge deler er svært skremmende:
Folk som har motsatt verdensforståelse av hva som faktisk er virkelig -- og folk som evner å ignorerere virkeligheten for å ha et ekstremt mye mer komfortabelt og stabilt inntrykk av status quo enn hva vi faktisk har.

• Liker 6
Lenke til kommentar
Red Frostraven skrev (1 time siden):

...jeg tror det er en desperat kamp for å tviholde på ideen om at begge sider er like gale når det kommer til å falle for propaganda / karismatiske ledere / misinformasjon / populisme.

Selv om praktisk talt ingen levende mennesker har stemt på Lang.

No, it shows that there is nothing about liberal ideology that makes politicians or their supporters immune to corruption. In fact, the history of labor unions whose members and leaders were predominantly democrats is filled with a long litany of criminal activity. 

Scan the lists here and you will see plenty of crime on both sides 

https://en.m.wikipedia.org/wiki/List_of_American_federal_politicians_convicted_of_crimes

This study indicates that corruption amongst right wing politicians is 10% higher than left wing politicians in general but the difference is much less in democracies with a free press and independent judiciary.

https://extranet.sioe.org/uploads/isnie2011/hessami.pdf

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
1 hour ago, jjkoggan said:

Bare en liten smak

.....

engineered it. Many politicians dream of kidnapping their enemies. But what kind actually does it

Long took to demanding kickbacks of twenty per cent from all businesses that won state contracts; the proceeds went toward financing his political operation and publishing his newspaper, which was largely dedicated to attacking the state’s other broadsheets.

.......

Ante ikke hvem i all verden du snakket om faktisk. Aldri hørt navnet. Trodde det var en eller annen *relevant* ekstremistgærning i USA som jeg tilfeldigvis ikke hadde hørt om. Men når jeg ser at han døde i 1935 så skjønner jeg jo hvorfor. Hvorfor dro du inn han karen her egentlig?? 😮  For å vise at ting nå har blitt like ille i 2016-> som de var i 1930-årene?

Endret av graavik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
graavik skrev (27 minutter siden):

Ante ikke hvem i all verden du snakket om faktisk. Aldri hørt navnet. Trodde det var en eller annen *relevant* ekstremistgærning i USA som jeg tilfeldigvis ikke hadde hørt om. Men når jeg ser at han døde i 1935 så skjønner jeg jo hvorfor. Hvorfor dro du inn han karen her egentlig?? 😮  For å vise at ting nå har blitt like ille i 2016-> som de var i 1930-årene?

Ok da velger vi demokraten Trafikant venn av fagforeninger rundt Cleveland.  Long var mer intersannt fordi han lignet Trump pga sin autoritaer tankegang.  Demokratiske velgere stemte på idioten 9 ganger!

James Traficant

A nine-term Democrat from Ohio serving from 1985 to 2002, Traficant was known as a colorful, unconventional congressman willing to say whatever was on his mind. In a 420-1 vote in 2002, Traficant was kicked out of Congress a week after the House Committee of Standards of Official Conduct had recommended it be done. Traficant was only the second member of the House to be removed since the Civil War. Rep. Michael Myers was the other, expelled in 1980 after a conviction for taking bribes.

Traficant had been convicted of 10 felonies involving bribery, tax evasion and racketeering. Charges ranged from filing false tax returns to making his aides work at his Ohio farm. He was defiant until the end, claiming he was unfairly targeted by federal prosecutors, outlining what he said were problems with the prosecution’s case against him and lies told by witnesses. Traficant claimed the government sought to get back at him after he was acquitted of bribery charges in 1983 when he was the sheriff of Mahoning County, Ohio. In his final speech he stated, “I’ll go to jail before I resign and admit to something I didn’t do.”

Traficant is currently serving out his eight-year prison sentence and is expected to be released in September 2009.

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar
24 minutes ago, jjkoggan said:

Ok da velger vi demokraten Trafikant venn av fagforeninger rundt Cleveland.  Long var mer intersannt fordi han lignet Trump pga sin autoritaer tankegang.  Demokratiske velgere stemte på idioten 9 ganger!

James Traficant

Men igjen sammenligner du faktisk en lokalpolitiker med landets president!! 😮 Her i Norge har man også klin sprø lokalpolitikere, men statsministerposisjonen har aldri vært i nærheten disse galningene, eller i nærheten av en ekstremist som trump.

Endret av graavik
  • Liker 1
Lenke til kommentar
graavik skrev (56 minutter siden):

Men igjen sammenligner du faktisk en lokalpolitiker med landets president!! 😮 Her i Norge har man også klin sprø lokalpolitikere, men statsministerposisjonen har aldri vært i nærheten disse galningene, eller i nærheten av en ekstremist som trump.

Og du har ikke primærvalg for statsministeren hvor noen som helst kan stille seg uten å bli et partimedlem før valget   Partilederne hatet Trump og ville aldri valgt ham hvis det var partilederne som bestemte hvem som skal lede partiet  

Guvernøren Long representerte like mange folk som din statsminister 

Endret av jjkoggan
Lenke til kommentar

Guvernøren Long representerte like mange folk som din statsminister 

Og idioten trump representerte nesten like mange folk som i hele Europa. En ekstremist som ham kommer aldri til å styre hele Europa. Jeg tror ærlig og oppriktig at folk generelt faktisk er smartere enn som så her i denne verdensdelen. Gamle østeuropa viser riktignok trump-tendenser, men det er er faktisk ganske som forventet. :(

Lenke til kommentar
graavik skrev (1 time siden):

Og idioten trump representerte nesten like mange folk som i hele Europa. En ekstremist som ham kommer aldri til å styre hele Europa. Jeg tror ærlig og oppriktig at folk generelt faktisk er smartere enn som så her i denne verdensdelen. Gamle østeuropa viser riktignok trump-tendenser, men det er er faktisk ganske som forventet. :(

Trumpism øker også i Europa men partiledere har mer kontroll på hvem som leder partiene enn i USA og er derfor mer kompetente fordi de må jobbe i partiet en stund og vise kompetanse før de får lede partiene.  Trump ble mer valgt direkte uten noe som helst politisk erfaring. Europeiske land er mindre sårbare for populisme pga deres politiske systemer

• Liker 1
Lenke til kommentar

Trumpism øker også i Europa men partiledere har mer kontroll på hvem som leder partiene enn i USA og er derfor mer kompetente fordi de må jobbe i partiet en stund og vise kompetanse før de får lede partiene.  Trump ble mer valgt direkte uten noe som helst politisk erfaring. Europeiske land er mindre sårbare for populisme pga deres politiske systemer

Veldig sant. Vi har masse forferdelig grums her i landet også (bare les tilbake i denne tråden, jeg  ble selv direkte kvalm når jeg begynte å lese alt grumset som trumpister fikk lov til å poste) men de slipper neppe til som styrende. Men i USA fikk de faktisk innsatt en kronidiot som "president!". Hva sier det om velgerne?

Endret av graavik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...