Gå til innhold

The Tremendous Trump Thread - Første periode (Les førstepost)

Anbefalte innlegg

xRun skrev (1 time siden):

Etter at kongressen endelig har vedtatt en hjelpepakke relatert til pandemien, med Trump stort sett fraværende fra forhandlingene, kom han etter at avtalen var vedtatt tirsdag med krav om større beløp, og signaliserte at han ikke vil signere avtalen, som ble vedtatt med veto-sikker majoritet. Dette kan føre til enda mer forsinkelser.

Trump threatens to torpedo COVID relief with new demands
https://apnews.com/article/donald-trump-legislation-coronavirus-pandemic-latin-america-91cceebf9d788d4525ffb85fadb2b151

Trump Blasts Covid Relief Package And Threatens Veto
https://www.forbes.com/sites/joewalsh/2020/12/22/trump-blasts-covid-relief-package-and-threatens-veto/?sh=39ec819c3c96

Trump threatens to not sign COVID-19 bill, wants bigger stimulus checks
https://www.reuters.com/article/us-health-coronavirus-usa-trump/trump-threatens-to-not-sign-covid-19-bill-wants-bigger-stimulus-checks-idUSKBN28X01V

Det viser bare hvor frakoblet han er det å faktisk styre og delta i politikk og prosess, og kun hopper inn på sedvanlig populistisk vis når han ser at størrelsen på krisepakka blir universalt latterliggjort, som ikke er sjokkerende når summen er $600 etter ni måneder.

Her forkaster han plutselig ut fra ingenting i tolvte time hele GOPs flere måneder lange arbeid med å bringe summen på disse sjekkene som skal ut til folk ned. Republikanerne har hele veien nektet å indikere hva som er et tak for dem og presidenten i disse forhandlingene, så kommer plutselig Trump inn fra sidelinja og foreslår en sum som er så langt fra det GOP ser som akseptabelt at forhandlingene nå kommer til å dra ytterligere ut.

Dog er det en slags gavepakke til Pelosi og demokratene at Trump plutselig ønsker noe helt annet enn republikanerne hun og demokratene har slåss mot i disse forhandlingene i månedsvis. Som hun ser ut til å ville gripe med begge hender.

Men til syvende og sist vil vel sannsynligvis denne u-svingen fra Trump bare føre til at det tar enda lengre tid før noe er på plass og amerikanere får sårt tiltrengt hjelp. 

Endret av Snikpellik
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Videoannonse
Annonse

Trump har en særdeles ansvarsfull jobb, om ikke planetens mest ansvarsfulle jobb. Hva har han egentlig gjort for det amerikanske folk siden en god stund før valget?

Altså bortsett fra løgn og trolling i sosiale medier, populistiske opptredner i andre media, rote seg inn i enkeltpersonsaker som oppsigelser, dommerinnsettelser, benådninger, henrettelsesordre, og ikke minst golfing..

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
Simen1 skrev (3 timer siden):

Trump har en særdeles ansvarsfull jobb, om ikke planetens mest ansvarsfulle jobb. Hva har han egentlig gjort for det amerikanske folk siden en god stund før valget?

Altså bortsett fra løgn og trolling i sosiale medier, populistiske opptredner i andre media, rote seg inn i enkeltpersonsaker som oppsigelser, dommerinnsettelser, benådninger, henrettelsesordre, og ikke minst golfing..

• Space Force
  • First Step ACT (fengsel reform)
  • Endte krigen med ISIS 
  • Akselererte vaksin utviklingen(operation warp speed)
  • Liker 2
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (18 minutter siden):

Endelig har jeg fått utøvet min hevn.

/s

Folk i media og politikk ber Trump ofte å si unnskyld for noe han har sagt eller gjort.  .  Det finnes to grunner til at han nesten aldri sier unnskyld.

• Han mener han ikke har gjort noe galt
  • Det er ofte en "power play"  å kreve en å si unnskyld som Trump ikke vil tape

As I have learned, “I’m sorry” is frequently meaningless. It’s what you say to submit, to get out of the power play. (“Uncle!”) Whether you truly mean it or have decided it’s the expedient option is irrelevant. If you say “I’m sorry,” you’ve lost (the battle if not the war). If you make someone say “I’m sorry,” you’ve won (ditto).

Trump, for his part, understands this well. It’s hard to imagine that he wants anything more from his opponents than simple capitulation. And because that’s all he wants, he plays the public apology game very well. He demands and demands and demands, and (almost) never apologizes himself. He gets away with it, because he realizes it’s all just words. And in this case at least, he’s right.

https://www.fatherly.com/parenting/making-kids-apologize-politicians-trump-democrats-umbrage/

Slik kan det være og Trump ønsker aldri å bli sett som en loser!

• Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (34 minutter siden):

Folk i media og politikk ber Trump ofte å si unnskyld for noe han har sagt eller gjort.  .  Det finnes to grunner til at han nesten aldri sier unnskyld.

• Han mener han ikke har gjort noe galt
  • Det er ofte en "power play"  å kreve en å si unnskyld som Trump ikke vil tape

As I have learned, “I’m sorry” is frequently meaningless. It’s what you say to submit, to get out of the power play. (“Uncle!”) Whether you truly mean it or have decided it’s the expedient option is irrelevant. If you say “I’m sorry,” you’ve lost (the battle if not the war). If you make someone say “I’m sorry,” you’ve won (ditto).

Trump, for his part, understands this well. It’s hard to imagine that he wants anything more from his opponents than simple capitulation. And because that’s all he wants, he plays the public apology game very well. He demands and demands and demands, and (almost) never apologizes himself. He gets away with it, because he realizes it’s all just words. And in this case at least, he’s right.

https://www.fatherly.com/parenting/making-kids-apologize-politicians-trump-democrats-umbrage/

Slik kan det være og Trump ønsker aldri å bli sett som en loser!

En loser er en som ikke tør be om unnskyldning. 

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (19 minutter siden):

En loser er en som ikke tør be om unnskyldning. 

En loser er en som ber om unnskyldning til å vise at han har vunnet et argument og tvinger motstanderen til å innrømme det til å gjør dem flau.  Det er slik Trump og andre ser på å si unnskyld etter de har kranglet med media eller andre politikere. 

Det er en helt annen sak hvis noen har blitt  skadet på noe måte og håper det ville forbedre situasjonen hvis  de skyldige beklager og virkelig har empati for de de har skadet.  Hvis de har ingen empati blir det tomme ord å si unnskyld og det blir dumt å be dem å beklage.  Det er hva du ville få hvis Trump prøvde å si unnskyld, bare tomme ord.

Endret av jjkoggan
  • Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (3 timer siden):

En loser er en som ber om unnskyldning til å vise at han har vunnet et argument og tvinger motstanderen til å innrømme det til å gjør dem flau.  Det er slik Trump og andre ser på å si unnskyld etter de har kranglet med media eller andre politikere. 

Det er en helt annen sak hvis noen har blitt  skadet på noe måte og håper det ville forbedre situasjonen hvis  de skyldige beklager og virkelig har empati for de de har skadet.  Hvis de har ingen empati blir det tomme ord å si unnskyld og det blir dumt å be dem å beklage.  Det er hva du ville få hvis Trump prøvde å si unnskyld, bare tomme ord.

Hvem har tvunget hvem?

Trumperne har ikke skadet noen de, bortsett fra alle demokrati i verden. 

Lenke til kommentar

Siste:

Trump fortsetter sitt benådingsrush mens han ennå er president. Det fortsatte nå lillejulaften med hans venner og bekjente, nære og "kjære", denne gangen bla. sin 2016-kampanjeformann Paul Manafort, 2016-kampanjerådgiver Roger Stone, og svigersønn Jared Kushners far Charles Kushner.

Trump Gives Clemency to More Allies, Including Manafort, Stone and Charles Kushner
https://www.nytimes.com/2020/12/23/us/politics/trump-pardon-manafort-stone.html

Sitat

President Trump doled out clemency to a new group of loyalists on Wednesday, wiping away convictions and sentences as he aggressively employed his power to override courts, juries and prosecutors to apply his own standard of justice for his allies.

One recipient of a pardon was a family member, Charles Kushner, the father of his son-in-law, Jared Kushner. Two others who were pardoned declined to cooperate with prosecutors in connection with the special counsel’s Russia investigation: Paul Manafort, his 2016 campaign chairman, and Roger J. Stone Jr., his longtime informal adviser and friend.

They were the most prominent names in a batch of 26 pardons and three commutations disclosed by the White House after Mr. Trump left for his private club in Palm Beach, Fla., for the holiday.

Also on the list released on Wednesday was Margaret Hunter, the estranged wife of former Representative Duncan D. Hunter, Republican of California. Both of them had pleaded guilty to charges of misusing campaign funds for personal expenses.

Endret av xRun
  • Innsiktsfullt 2
Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (4 timer siden):

Hvem har tvunget hvem?

Det trenges ikke tvang,  det som gjelder er grunnen til at de ønsker en beklagelse.  Er det til å gjør dem flau og til å vise at de har vunnet argumentet eller er det til å helbrede de som har blitt skadet av situasjonen.  Trump mener alt gjelder vinnere og tapere og hvis han får den andre til å beklage så har han vunnet.  Det er en power play.

Sitat

Trumperne har ikke skadet noen de, bortsett fra alle demokrati i verden. 

Så er spørsmålet om det hjelper de som har blitt skadet at Trumperne sier unnskyld.  Det tviler jeg på at det ville hjelpe fordi jeg tror ikke de fleste Trumperne mener  de har gjort noe galt og det blir bare tomme ord som hjelper ingen hvis de sier unnskyld.  På andre hånd så fornøyer de «losers» som har kranglet om Trump for å føle seg overlegne hvis Trumperne innrømmer at de "tapte" argumentet og ble avkled av de overlegne  meningsmotstandere.

Endret av jjkoggan
  • Innsiktsfullt 1
Lenke til kommentar

Så vanlige folk må stå til ansvar for sine handlinger, mens Trumps bekjente slipper fengsel fordi han vil ha det slik. Det fremstår ikke særlig rettferdig, men passer jo godt all den tid Trump er enda mer narsissistisk og fjern enn selveste Sophie Elise.

Endret av Dellers
  • Liker 2
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (12 timer siden):

Det trenges ikke tvang,  det som gjelder er grunnen til at de ønsker en beklagelse.  Er det til å gjør dem flau og til å vise at de har vunnet argumentet eller er det til å helbrede de som har blitt skadet av situasjonen.  Trump mener alt gjelder vinnere og tapere og hvis han får den andre til å beklage så har han vunnet.  Det er en power play.

Så er spørsmålet om det hjelper de som har blitt skadet at Trumperne sier unnskyld.  Det tviler jeg på at det ville hjelpe fordi jeg tror ikke de fleste Trumperne mener  de har gjort noe galt og det blir bare tomme ord som hjelper ingen hvis de sier unnskyld.  På andre hånd så fornøyer de «losers» som har kranglet om Trump for å føle seg overlegne hvis Trumperne innrømmer at de "tapte" argumentet og ble avkled av de overlegne  meningsmotstandere.

Så du skriver tvang, men går deretter tilbake og beskriver at det ikke trengs tvang. Så du beskrev noe som aldri har skjedd. Skjerp deg.

Igjen drar du diskusjonen langt ut venstre, og viser igjen at du ikke har snøring på hva som faktisk blir skrevet. Jeg anbefaler deg å ta turen tilbake til mitt originale innlegg og se hva jeg egentlig sier.

Lenke til kommentar
CommanderKeen skrev (1 time siden):

Så du skriver tvang, men går deretter tilbake og beskriver at det ikke trengs tvang. Så du beskrev noe som aldri har skjedd. Skjerp deg.

Igjen drar du diskusjonen langt ut venstre, og viser igjen at du ikke har snøring på hva som faktisk blir skrevet. Jeg anbefaler deg å ta turen tilbake til mitt originale innlegg og se hva jeg egentlig sier.

Tvang er bare en tilfelle, det finnes andre måter å spille power play som Trump og andre spiller. Jeg «går ikke tilbake» fordi jeg beskriver en situasjon hvor det finnes flere.  Moren min tvang meg aldri til å si unnskyld- hun sa «er det noe du burde si nå, hva fortjener dem du skadet?»

Hvis det passer eller ikke passer innlegget ditt vet jeg ikke fordi jeg vet ikke hva hensikten din egentlig var og det har lite å gjøre med Trump som ser alt som en power play og ønsker å gjøre flau sine meningsmotstandere med å be om unnskyldninger.  

Debatten mellom Trump supportere og hatere løses ikke fordi en side sier unnskyld når de egentlig ikke mener det.  Det løses ikke heller med personangrep.  Det løses når begge sider respekterer hverandre som mennesker og kan diskutere uten å fordømme eller nedlegge den andre.  Hvis det føles som en power play hvor den andre prøver å avkle den andre, så løser det ingenting 

• Liker 1
Lenke til kommentar
jjkoggan skrev (10 timer siden):

Tvang er bare en tilfelle, det finnes andre måter å spille power play som Trump og andre spiller. Jeg «går ikke tilbake» fordi jeg beskriver en situasjon hvor det finnes flere.  Moren min tvang meg aldri til å si unnskyld- hun sa «er det noe du burde si nå, hva fortjener dem du skadet?»

Hvis det passer eller ikke passer innlegget ditt vet jeg ikke fordi jeg vet ikke hva hensikten din egentlig var og det har lite å gjøre med Trump som ser alt som en power play og ønsker å gjøre flau sine meningsmotstandere med å be om unnskyldninger.  

Debatten mellom Trump supportere og hatere løses ikke fordi en side sier unnskyld når de egentlig ikke mener det.  Det løses ikke heller med personangrep.  Det løses når begge sider respekterer hverandre som mennesker og kan diskutere uten å fordømme eller nedlegge den andre.  Hvis det føles som en power play hvor den andre prøver å avkle den andre, så løser det ingenting 

Igjen diskuterer du noe helt annet enn det som egentlig ble sagt. Jeg kan bare anta du får en form for semi-pervers tilfredsstillelse av å ha det siste ordet.

Oppfordrer deg til å diskutere det som blir sagt fremfor å sause sammen innlegg som i beste fall er halvsammenhengende. 

Lenke til kommentar
Gjest
Dette emnet er stengt for flere svar.
  • Opprett ny...